معرفی و دانلود کتاب گکوها پلک نمی‌زنند

عکس جلد کتاب گکوها پلک نمی‌زنند
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گکوها پلک نمی‌زنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گکوها پلک نمی‌زنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گکوها پلک نمی‌زنند

کتاب گکوها پلک نمی‌زنند، اثر کلی تیلز، به شیوه‌ی تعاملی، با استفاده از تصاویر جذاب و بیان طنزآمیز، گکوها را معرفی می‌کند و حقیقت علمی بامزه‌ای را درباره‌ی سیستم بینایی آنان و تفاوت‌های گکوها با انسان‌ها و دیگر حیوانات برای کودکان توضیح می‌دهد. نویسنده در کتاب حاضر، نیمی از ذهن کودک را با سرگرمی و نیم دیگر را با واقعیت علمی درگیر می‌کند تا در کنار آموزش، خلاقیت او را هم پرورش دهد.

درباره‌ی کتاب گکوها پلک نمی‌زنند

کتاب گکوها پلک نمی‌زنند (Geckos Don't Blink)، نوشته‌ی کلی تیلز (Kelly Tills) یکی از جلدهای مجموعه‌ی حیوانات شگفت‌انگیز است. گکوها نوعی از مارمولک‌ها هستند که ممکن است کودکان بسیاری آن‌ها را نشناسند. نویسنده در این کتاب علاوه بر معرفی گکوها، به کودک می‌آموزد که آن‌ها پلک نمی‌زنند، بلکه چشم‌هایشان را با زبانشان تر می‌کنند. هم‌چنین این دسته از حیوانات می‌توانند در شب رنگ‌های درخشانی را ببینند. دیگر مواردی که نویسنده درمورد گکوها به کودکان می‌گوید، مسائلی درمورد عطسه کردن و خوابیدن آن‌هاست. کلی تیلز در این کتاب سبک خاص خویش را پیش می‌گیرد و با پرسیدن سوالات خنده‌دار و ساده‌لوحانه، مخاطب را می‌خنداند. مثلاً اینکه آیا گکو وقتی یک جوک خوب می‌گوید، می‌تواند چشمک بزند؟

نویسنده مطالب کتاب را با تصاویری بامزه و جذابی که آن‌ها هم اثر خود او هستند، ترکیب کرده است. این آمیختگی تصویر و متن در کتاب، موجب گیرایی بیشتر کتاب برای کودکان، فهم عمیق‌تر کودک از مطالب علمی، و پرورش خلاقیت خواننده می‌شود.

سبک پرورش متن در کتاب گکوها پلک نمی‌زنند، آمیخته‌ای از طنز و شوخی و واقعیت‌های علمی است. نویسنده در میان سوالات خنده‌دار و بامزه، حقایق علمی را در مورد گکوها به کودکان می‌آموزد.

کتاب حاضر توسط شبنم حیدری‌پور ترجمه شده و نشر پرتقال آن را تحت عنوان من و دنیای علم به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حیوانات شگفت‌انگیز

حیوانات شگفت‌انگیز (Awesome Animals) مجموعه‌ی کتاب تصویری برای کودکان است که توسط کلی تیلز نوشته و تصویرگری شده. هر کتاب این مجموعه، حقیقت عجیب و بامزه‌ای را در مورد یک حیوان برای کودک توضیح می‌دهد. نویسنده در این کتاب از تصاویر جذاب و بیان طنز استفاده کرده است، به نحوی که کودکان بتوانند با کتاب تعامل کنند. هر کتاب این مجموعه، ویژگی‌هایی را که کودک انتظار دارد همیشه و برای همه‌ی موجودات وجود داشته باشد، زیر سوال می‌برد؛ اما بخش جالب ماجرا اینجاست که حیوانات، با وجود نداشتن بعضی ویژگی‌ها، نه تنها از ادامه‌ی زندگی بازنمی‌مانند، بلکه به ادامه‌ی حیات، به شکل باکیفیت‌تری،‌ می‌پردازند. این مجموعه 12 جلد است که 6 جلد آن به زبان فارسی ترجمه شده. دیگر کتاب‌های این مجموعه عبارتند از:

  • مارها پا ندارند
  • جوجه‌ها آب‌نبات نمی‌خورند
  • خوک‌ها عرق نمی‌کنند
  • لاک‌پشت‌ها گوش‌های مخفی دارند
  • گاوها دندان بالایی ندارند

در نکوداشت گکوها پلک نمی‌زنند

  • خیلی کم اتفاق می‌افتد در کتاب‌های کودک مطلب و اطلاعاتی ارائه شود که بزرگسالان آن را نمی‌دانند. اما کتاب گکوها پلک نمی‌زنند و البته مجموعه حیوانات شگفت‌انگیز این روند را تغییر داده است! (آمازون)

کتاب گکوها پلک نمی‌زنند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان در رده‌ی سنی 3 تا 8 سال مناسب است. مربیان مهدکودک و معلمان پیش دبستانی نیز می‌توانند از این کتاب برای آموزش بهره ببرند.

در بخشی از کتاب گکوها پلک نمی‌زنند می‌خوانیم

یک واقعیت عجیب درباره‌ی گکوها این است که...
آن‌ها پلک نمی‌زنند.
بقیه‌ی مارمولک‌ها پلک می‌زنند.
گربه‌ها با پلک زدن می‌گویند: «دوستت دارم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گکوها پلک نمی‌زنند
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-622-274-618-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گکوها پلک نمی‌زنند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گکوها پلک نمی‌زنند

برای دریافت کتاب گکوها پلک نمی‌زنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.