معرفی و دانلود کتاب خیابان شکوفه‌ها

عکس جلد کتاب خیابان شکوفه‌ها
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیابان شکوفه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیابان شکوفه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیابان شکوفه‌ها

کتاب خیابان شکوفه‌ها به قلم بنوویت کوپه، ماجرای تام و دوستش فلور را روایت می‌کند که به تازگی به شهر آمده بود. این کتاب با بیانی ساده و خواندنی اهمیت آلودگی هوا و محیط زیست و همچنین رد شدن از خط عابر پیاده را در خیابان به کودکان می‌آموزد.

موضوع کتاب خیابان شکوفه‌ها (Blossom Lane) چیست؟

فلور که دوست تام است، در جزیره‌‌ی آبی زندگی می‌کند. او برای دیدن تام به شهر آمده، فلور به تام می‌گوید: «اصلاً فکر نمی‌کردم شهر شما این شکلی باشد»، او که یک دستمال نارنجی دور دهانش بسته بود تا دود ماشین‌ها اذیتش
نکند، گفت: «اینجا خیلی بو می‌دهد.» تام با اخم گفت: «خیلی متأسفم. به این قسمت از شهر می‌گویند خیابان شلوغ پلوغ». اینجا همیشه پر از ماشین است.

فلور گفت: «تام نگاه کن! لی‌لا و بچه‌هایش! بیا برویم پیش آن‌ها» و شروع کرد به رد شدن از خیابان. تام دست او را گرفت و گفت: «وایستا، رد شدن از این قسمت خیابان خیلی خطرناک است. ما باید از خط‌کشی عابر پیاده استفاده کنیم». درست در همان لحظه، صدای بلند کشیده شدن لاستیک یک ماشین روی خیابان شنیده شد و یک ماشین قرمز رنگ به بازوی فلور خورد.

آینۀ بغل ماشین، آستین فلور را پاره کرد و فلور محکم روی زمین افتاد .تام گفت: «لی‌لا زود برو و خانم دیویس، پرستار مرکز بهداشتی را که نزدیک پارک است همراه خودت بیاور. من هم می‌روم دوستمان آقای دیکسون را که در ادارۀ پلیس آن طرف خیابان است، می‌آورم. آقای دیکسون پلیس پرسید:

«ببینم اینجا چه خبر است؟ او گفت: «آقا لطفاً آرام باشید! گاز دادن و بوق زدن هیچ کمکی به ترافیک نمی‌کند. فقط باعث آلودگی بیشتر هوا می‌شود. مطمئنم که شما نمی‌خواهید شرایط از این که هست بدتر بشود. تام با صدای بلند به آقای رایس گفت: «به جای نشستن و ناله کردن چرا نمی‌روی به راننده‌ها توضیح بدهی که آلودگی هوا باعث گرم شدن کرۀ زمین می‌شود؟»

این کتاب از مجموعه کتاب‌های آموزشی کمیسیون محیط زیست اروپا است که مفاهیم حفاظت از محیط زیست‌ را در قالب داستانی ساده و دوست‌داشتنی به کودکان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دارکوب:

مجموعه دارکوب دربردارندۀ کلکسیونی از کتاب‌های داستانی آموزنده است که توسط واحد کتاب کودک و نوجوان نشر بوکا منتشر شده است. این مجموعه برای گروه سنی ب (سال‌های آغازین دبستان) و گروه سنی ج (سال‌های پایانی دبستان) به رشته تحریر درآمده است.

کتاب خیابان شکوفه‌ها مناسب چه کسانی است؟

بنوویت کوپه (Benoit Coppee) با داستانی آموزنده و بیانی ساده کودکان 3 تا 7 سال را با مسائل مهمی مانند آلودگی شهری و محیط زیست، خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد و اهمیت عبور از خط عابر پیاده و ... آشنا می‌کند.

در بخشی از کتاب خیابان شکوفه‌ها می‌خوانیم:

تام دید که فلور زخمی شده است و از شانه‌اش دارد خون می‌آید. لکۀ قرمز رنگی روی لباسسفید فلور ریخته بود. فلور با چشمانی بسته روی زمین افتاده بود. آقای رایسکه خیلی ناراحت و نگران بود از ماشین پیاده شد و گفت: «وای! من چکار کردم! به آمبولانس زنگ بزنم؟»

تام گفت: «آمبولانس توی این ترافیک نمی‌تواند به موقع بیاید.» فلور چشم‌هایش را باز کرد. تام خم شد، گونه فلور را نوازش کرد و گفت: «نگران نباش! من کمکت می‌کنم.» لی‌لا و بچه‌هایش با عجله خودشان را رساندند. تام گفت: «لی‌لا زود برو و خانم دیویس، پرستار مرکز بهداشتی را که نزدیک پارک است همراه خودت بیاور. من هم می‌روم دوستمان آقای دیکسون را که در ادارۀ پلیس آن طرف خیابان است، می‌آورم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیابان شکوفه‌ها
نویسنده
مترجمرضا خیرآبادی
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات23
زبانفارسی
شابک978-600-96818-1-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خیابان شکوفه‌ها

آزاده نخستین
۱۳۹۹/۹/۷
دوست داشتم. اگه سری باشه بقیه ش هم میخرم
sanaz
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب‌های کوپه برای بچه‌ها عالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خیابان شکوفه‌ها

برای دریافت کتاب خیابان شکوفه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.