معرفی و دانلود کتاب رازهایی از طبیعت

عکس جلد کتاب رازهایی از طبیعت
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهایی از طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهایی از طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهایی از طبیعت

کتاب رازهایی از طبیعت به قلم بنوویت کوپه، ماجرای پسر بچه‌ای به نام تام است که در محل تخلیه زباله گم می‌شود. این داستان در قالب قصه‌ای دلنشین کودکان را با آلودگی محیط‌ زیست، گازهای گلخانه‌ای، گرم شدن هوا و... آشنا می‌کند.

موضوع کتاب رازهایی از طبیعت (Let me tell you a secret: about the environment) چیست؟

داستان از آنجایی آغار می‌شود که روباهی به نام لی‌لا که در محل تخلیه زباله در اطراف شهر زندگی می‌کند، صدایی به گوشش می‌خورد، او صدا را دنبال می‌کند و به کمدی می‌رسد که پسر بچه‌ی کوچکی داخل آن است. لی‌لا از پسر بچه پرسید که اینجا داخل کمد چکار می‌کند؟ پسر بچه که نامش تام بود، گفت: «من داخل کمد خوابم برده بود، حالا مادرم خیلی نگران می‌شود.»

لی‌لا گفت: «این کمد که خیلی قشنگ است، چرا مادرت آن را دور انداخته؟» تام گفت: «پدرم یک کمد نو خریده بود چون مادرم گفته بود این کمد کهنه شده است، من هم می‌خواستم برای آخرین بار داخل این کمد بخوابم که حالا اینجا گم شده‌ام.»

لی‌لا گفت: «آن دود وحشتناک را میبینی؟ آن دود و آلودگی از کارخانه‌ها می‌آید. یعنی جایی که انسان‌ها در آن لوازمشان را می‌سازند و چیزهای به درد نخوری را که خیلی زود از کار می‌افتند و باید دورشان انداخت. چرا این کار را می‌کنند؟ کاش از این کارشان دست بردارند.» لی‌لا ادامه داد: «مردم شهر چه طور می‌توانند در این هوای آلوده زندگی کنند؟ این رودخانه را بو کن. ببین چه بوی بدی می‌دهد. انگار صدها ماهی فاسد توی آن ریخته‌اند. بوی خوش گلهای وحشی کجا رفته؟ تام، من نگران اتفاقاتی هستم که دارد می‌افتد.»

در همین حال نگهبان محل تخلیه زباله تام را دید و گفت تو اینجا چکار می‌کنی؟ تام ماجرا را برای مرد توضیح داد. مرد چند لحظه‌ای به فکر فرو رفت. چیزی که می‌خواست بگوید خیلی مهم بود و به همه‌ی مردم کره‌ی زمین مربوط می‌شد. بعد از چند لحظه، مرد گفت: «اگر مردم همینطور زباله تولید کنند، هوا و زمین آنقدر آلوده می‌شود که زندگی همه‌ی ما به خطر می‌افتد و دیگر نمی‌توانیم زنده بمانیم، مردم همه چیز را دور می‌اندازند. آن‌ها خود را از شر هر چیزی که کمی کهنه شده باشد، خلاص می‌کنند. زباله‌های آن‌ها پر از مواد سمّی است و این سمّ خطرناک، زمین را آلوده می‌کند. ما در حال آلوده کردن زمین، هوا و آب هستیم. مردم دارند این کار را به طور دائم انجام می‌دهند. به خاطر حفظ سلامتی خودمان باید کره‌ی زمین را سالم نگه داریم. اگر سیاره‌ی ما بیمار شود، ما هم بیمار می‌شویم. تام گفت: «واقعاً! کاش مادر من هم این حرف‌ها را می‌شنید.»

این کتاب از مجموعه کتاب‌های آموزشی کمیسیون محیط زیست اروپا است که مفاهیم حفاظت از محیط زیست‌ را در قالب داستانی ساده و دوست‌داشتنی به کودکان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دارکوب:

مجموعه دارکوب دربردارندۀ کلکسیونی از کتاب‌های داستانی آموزنده است که توسط واحد کتاب کودک و نوجوان نشر بوکا منتشر شده است. این مجموعه برای گروه سنی ب (سال‌های آغازین دبستان) و گروه سنی ج (سال‌های پایانی دبستان) به رشته تحریر درآمده است.

کتاب رازهایی از طبیعت مناسب چه کسانی است؟

بنوویت کوپه (Benoit Coppee) در این کتاب با داستانی خواندنی و آموزنده، کودکان 3 تا 7 سال را با مسائل مهمی همچون آلودگی محیط زیست، آلودگی رودخانه‌ها، اسراف و دور ریختن بیهوده وسایل که منجر به تولید زباله بیشتر می‌شود، گرم شدن کره‌ی زمین و ذوب شدن یخ‌ها و کوه‌های یخی در قطب، سوراخ شدن لایه اوزون و... آشنا می‌کند. کتاب رازهایی از طبیعت مناسب کودکان دبستانی است و مسائل ضروری و حیاتی را از همان دوره‌ی کودکی به آن‌ها می‌آموزد.

در بخشی از کتاب رازهایی از طبیعت می‌خوانیم:

مرد گفت: «در آسمانِ بالای سرِ ما، لایه‌ی بزرگی از گاز اطراف زمین را پوشانده است. این لایه‌ی گاز از انسان‌ها محافظت و اشعه‌های بد خورشید را دفع می‌کند. این لایه، اشعه‌ی مفید خورشید را به سمت زمین می‌فرستد. چون بخشی از اشعه‌ی خورشید بسیار مضر است، آن اشعه‌های خطرناک می‌توانند بیماری‌های خیلی شدیدی ایجاد کنند. انسان‌ها چیزهای زیادی درست می‌کنند که باعث می‌شوند این لایه‌ی گاز اطراف زمین که لایه‌ی اوزون نام دارد، از بین برود. الان یک سوراخ بزرگ در این لایه ایجاد شده است.» تام که نگران به نظر می‌رسید، گفت: «سوراخ؟» مرد جواب داد: «بله، و اگر ما سعی نکنیم که این سوراخ را تعمیر کنیم، به زودی مقدار زیادی از این اشعه‌ی خطرناک خورشید به سمت ما می‌آید.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهایی از طبیعت
نویسنده
مترجمرضا خیرآبادی
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات23
زبانفارسی
شابک978-600-98148-0-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهایی از طبیعت

فهیمه پوربابا
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
با سلام و خسته نباشید. ممنونم از شما. من خودم این سبک کتاب رو خیلی دوست دارم پسرم هم از داستان خوشش اومد.
sanaz
۱۴۰۳/۱/۶
خیلی دوسش داشتم، عالی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رازهایی از طبیعت

برای دریافت کتاب رازهایی از طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.