معرفی و دانلود کتاب هیچ چیز کافی نیست: چطور خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد دنیا را ساخت

عکس جلد کتاب هیچ چیز کافی نیست: چطور خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد دنیا را ساخت
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیچ چیز کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیچ چیز کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیچ چیز کافی نیست: چطور خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد دنیا را ساخت

کتاب هیچ چیز کافی نیست اثری بیوگرافیک از مری ترامپ است. مری، برادرزاده‌ی دونالد ترامپ، تاجر مشهور و رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده است. او در این اثر جنجالی و پرفروش، با لحنی کنایی و زبانی گزنده، به مرور خاطرات خود از مراوده با خانواده‌ی پدری ترامپ پرداخته و به مسائلی اشاره کرده که به زعم او، مشکلات شخصیتی مردان این خانواده را نشان می‌دهند. اثر حاضر نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب‌های حوزه‌ی خاطره‌نویسی بوده است.

درباره‌ی کتاب هیچ چیز کافی نیست

دونالد ترامپ از آن دست شخصیت‌های جنجالی و کاریزماتیکی است که افراد معمولاً واکنشی دوگانه و متضاد به او نشان می‌دهند. به این نحو که یا به شکلی اغراق‌آمیز از او بیزار می‌شوند، یا خود را مجذوب شخصیت عجیب و رفتارهای نامتعارفش می‌یابند. حضور او در صحنه‌ی سیاسی آمریکا این موضوع را به روشنی هرچه تمام‌تر نشان داد. دوقطبی فزاینده‌ای که در جامعه‌ی آمریکا پیرامون شخصیت دونالد ترامپ شکل گرفت و هنوز نیز ادامه دارد و چه بسا در آینده تشدید هم شود، صرفاً نشان‌دهنده‌ی دوقطبی شدید در فضای فکری و سیاسی و اجتماعی این کشور نبوده و نیست. این دوقطبی، تا حد زیادی، بیانگر همان ویژگی خاص دونالد ترامپ است که کمی قبل‌تر ذکر کردیم؛ این ویژگی که او شخصیت خنثایی ندارد و بر مردم تأثیری نیرومند -گاه منفی و گاه مثبت- می‌گذارد و کم‌تر کسی می‌تواند پس از آشنایی با او واکنشی از خود نشان دهد.

معرفی و دانلود کتاب هیچ چیز کافی نیست

در سالیان اخیر پیرامون زندگی و کاراکتر خاص دونالد ترامپ کتاب‌های بسیاری به نگارش درآمده است. کتاب هیچ چیز کافی نیست (Too Much and Never Enough) از جمله‌ی پرفروش‌ترین و جنجالی‌ترینِ این دسته از کتاب‌هاست. بخش زیادی از شهرت انفجاری این کتاب، ناشی از این واقعیت است که نویسنده‌ی آن، خودش یکی از اعضای خاندان ترامپ است. مری ترامپ (Mary L. Trump) فرزند برادر بزرگ‌تر دونالد ترامپ است. او در کتاب هیچ چیز کافی نیست ضمن مرور خاطرات خود از عموی سیاستمدار و مشهورش، گریزی نیز به زندگی دیگر افراد مهم خانواده‌ی ترامپ، از جمله پدربزرگ خود، فرد ترامپ، زده است.

مری ترامپ در کتاب پیش رو سرگذشت مردان و زنانی را که به خانواده‌ی ترامپ تعلق دارند روایت می‌کند. اگرچه سوژه‌ی اصلی کتاب او، کسی نیست جز دونالد ترامپ. البته مری نظر خوشی به عموی سرشناس خود ندارد و بر این باور است که کودکی پرافت‌وخیز و دشواری که او داشته، تأثیر نامطلوبی بر شخصیتش در ایام بزرگسالی داشته است. در کتاب هیچ چیز کافی نیست به خرده‌روایت‌های بسیاری از دوران خردسالی دونالد ترامپ برمی‌خوریم و شاید جالب‌تر از آن، مسائل ناگفته‌ی متعددی را در باب پدر دونالد، یعنی فرد ترامپ، می‌خوانیم.

تصویری که نویسنده‌ی کتاب هیچ چیز کافی نیست از فرد ترامپ ترسیم کرده، مردی بی‌عاطفه و خشک و سخت‌گیر را به ما می‌نمایانَد که بهره‌ای از فضایلِ یک مرد اهل خانواده -فضایلی نظیر عشق و ایثار و ازخودگذشتگی- نبرده و اغلب رفتار خوبی با فرزندانش ندارد. البته در صحت و دقت این تصویر ترسیم‌شده حرف و حدیث بسیار است. اولین شخصی که به محتوای این کتاب خرده گرفت، چنان‌که می‌شد انتظار داشت، شخص دونالد ترامپ بود. او با صراحت به دفاع از شخصیت پدر خویش برخاست و مطالب کتابِ مری ترامپ را به دور از حقیقت خواند. با این همه، این موضوع باعث نشد کتاب هیچ چیز کافی نیست از چشم خوانندگان آمریکایی بیفتد.

قضاوت درباره‌ی شخصیت دونالد ترامپ به راستی کار ساده‌ای نیست. خصوصاً برای خواننده‌ی غیرآمریکایی که همواره تصویر او را از دور و به‌واسطه‌ی اظهار نظرهای بعضاً مغرضانه‌ی دیگران پیش چشم می‌آورد. به همین سیاق، قضاوت در باب محتوای کتاب هیچ چیز کافی نیست نیز چندان ساده نیست. بی‌گمان این احتمال که برخی از مطالب این کتاب با قصد و غرض بیان شده‌اند و اهدافی سیاسی یا تجاری در پسِ نگارش این اثر بوده، منتفی نیست. با این همه، مطالعه‌ی آن به هیچ وجه بی‌فایده نیست، بدین جهت که به هر حال واقعیاتی را نیز درباره‌ی شخصیت و سرگذشت یکی از جنجالی‌ترین رئیس‌جمهوران تاریخ آمریکا به ما گوشزد می‌کند.

کتاب حاضر توسط ماشاالله صفری ترجمه شده و از سوی انتشارات گلگشت به دست علاقه‌مندان رسیده است.

افتخارات کتاب هیچ چیز کافی نیست

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب‌های حوزه‌ی زندگی‌نامه‌نویسی و خاطره‌نویسی
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار نشر آمریکا

نکوداشت‌های کتاب هیچ چیز کافی نیست

  • کتاب هیچ چیز کافی نیست اثری است که شوخ‌طبعی خاصی دارد، از خشم و غضب سرشار است و البته از شفافیت می‌درخشد. در یک کلام: کتابی راضی‌کننده و خواندنی. (Kirkus Reviews)
  • روایت گیرای مری ترامپ از خانواده‌ی ناشاد ترامپ، بسی بیش از تحقیقی معمولی در باب دنیای آشفته‌ی عموی خود می‌باشد. (Boston Globe)

کتاب هیچ چیز کافی نیست برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی احوال شخصیت‌های مشهور دنیای سیاست، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب هیچ چیز کافی نیست: چطور خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد دنیا را ساخت می‌خوانیم

هر زمانی که فرِدی به داشتن حیوانی خانگی تمایل نشان می‌داد یا شوخی می‌کرد فرد می‌گفت: «این احمقانه است!». «حیوون برای چی می‌خوای؟» فرِد با چنان تحقیری در صدایش این جمله را می‌گفت که باعث می‌شد فرِدی بلرزد و این فقط پدرش را بیشتر آزار می‌داد. فرِد متنفر بود که پسر بزرگش خرابکاری می‌کرد یا آنچه از او خواسته‌شده بود را به دست نمی‌آورد، اما بیشتر از این نفرت داشت که فرِدی بعد از انجام‌وظیفه‌ای عذرخواهی کند. «ببخشید پدر»، فرد او را مسخره می‌کرد. فرِد می‌خواست پسر بزرگش در طرز صحبت کردنش «قاتل» باشد (به چه دلیلی، گفتنش غیرممکن است-جمع آوری اجاره در کانی آیلند در دهه‌ی ۵۰ کار پرخطری نبود) و او به‌طور ذاتی دقیقاً خلاف این بود.

قاتل بودن کُدی برای آسیب‌ناپذیری بود. گرچه به نظر نمی‌رسید فرِد در مورد مرگ پدرش حس خاصی داشته باشد، اما ناگهانی بودن واقعه او را سورپرایز و از تعادل خارج کرده بود. سال‌ها بعد، هنگام صحبت درباره‌ای این موضوع گفت: «ناگهان مُرد. به همین سادگی. به نظر واقعی نمی‌رسید. من خیلی ناراحت نبودم. می‌دونید که بچه‌ها چطورند. اما از دیدن گریه‌های مادرم بسیار ناراحت می‌شدم. دیدن او در این شرایط بود که به من حس بدی می‌داد نه احساس خودم درباره‌ی اتفاقی که افتاده بود». به عبارت دیگر، این از دست دادن باعث شده بود که احساس آسیب‌پذیری کند، اما نه به خاطر احساسات خودش بلکه به دلیل احساسات مادرش که به‌احتمال زیاد حس می‌کرد به او تحمیل‌شده‌اند، مخصوصاً که آن را با کسی در میان نمی‌گذاشت. این تحمیل احتمالاً بسیار دردناک بوده است. در آن لحظه، دیگر او مرکز جهان نبود و این غیرقابل قبول بود. جلو می‌رفت و این احساس از دست دادن و کمبود را نمی‌پذیرفت. (هرگز نشنیده‌ام که او یا کسی در خانواده درباره‌ی جدّم صحبت کند). تا آن جا که به فرِد مربوط می‌شد، او قادر بود به حرکت ادامه دهد چون اتفاق ویژه و مهمی نیفتاده بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه
بخش اول: بی‌رحمی امتیاز است
خانه
پسر اول
منِ بزرگ
در انتظار پرواز
بخش دوم: جهت خلاف مسیر
محروم شده
بازی مجموع صفر
خطوط موازی
سرعت گریز
بخش سوم: دود و آینه‌ها
هنر رهایی از تنگنا
هوا به یک‌باره تاریک نمی‌شود
تنها پول رایج
رسوایی
بخش چهارم: بدترین سرمایه‌گذاری تاریخ
سیاسی، شخصی است
خدمتگزار مردم در ملک دولتی
مؤخره: حلقه دهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیچ چیز کافی نیست: چطور خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد دنیا را ساخت
نویسنده
مترجمماشاالله صفری، طاها صفری
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-622-6489-35-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیچ چیز کافی نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هیچ چیز کافی نیست

برای دریافت کتاب هیچ چیز کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.