معرفی و دانلود کتاب دارلا باید چه کار کند؟

برای دانلود قانونی کتاب دارلا باید چه کار کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دارلا باید چه کار کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دارلا باید چه کار کند؟

انتخاب صحیح همیشه آسان نیست باید تصمیم‌گیری درست و قدرت انتخاب را هم مثل هر مهارت دیگری یاد گرفت. کتاب دارلا باید چه کار کند؟ اثر مشترک آدیر لوی و گانیت لوی با نشان دادن نتایج انتخاب‌های مختلف دارلا در 8 پایان‌بندی متفاوت داستان، کودکان را به سوی انتخاب‌های بهتر راهنمایی می‌کند.

درباره‌ی کتاب دارلا باید چه کار کند؟

کتاب‌ها معمولاً این فرصت را به بچه‌ها می‌دهند تا آنچه را در آینده می‌خواهند، در دنیای داستان تمرین کنند. کتاب دارلا باید چه‌کار کند؟ (?What Should Darla Do) با هشت داستان در یک کتاب، فرصت بی‌نظیری برای بچه‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند تأثیر واقعی انتخاب‌هایشان را زندگی کنند. آدیر لوی (Adir Levy) و گانیت لوی (Ganit Levy) کتاب را در قالبی تعاملی نوشته‌اند که به کودکان اجازه می‌دهد در چالش‌های دارلا همراهش باشند و با تصمیم‌گیری‌های متفاوت سرنوشت‌های متفاوتی برای او رقم بزنند.

کتاب دارلا باید چه کار کند؟ روایت‌گر داستان دختربچه‌ای بداخلاق و بهانه‌گیر، به نام دارلا است. او آرزو دارد فضانورد شود و روزی به مریخ برود، پس باید کارهایی مثل کله‌معلق فضایی و پرواز با سفینه را تمرین کند. اما مهم‌تر از تمرینات فضانوردی، موقعیت‌های ظاهراً ساده‌ای است که همه‌ی بچه‌ها با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند. دارلا به قدرت انتخاب خود آگاه است و می‌داند انتخاب‌های او در طول روز نتایج متفاوتی را رقم می‌زند. بااین‌حال به خوانندگان اجازه می‌دهد که در این روز به‌خصوص جای او انتخاب و نتایج را مشاهده کنند. بنابراین هرگاه دارلا در دوراهی اخلاقی سختی گیر می‌افتد، کتاب سوالی دوگانه درباره‌ی تصمیم او مطرح می‌کند و جلوی هر سوال شماره صفحه‌ی مربوط به آن نوشته شده که با مراجعه به آن صفحات نتایج دو تصمیم‌گیری متفاوت را مشاهده می‌کنید. برای مثال دارلا یک عروسک در خیابان پیدا می‌کند. آیا باید آن را برای خودش بردارد یا به دنبال صاحب عروسک بگردد؟ شما به‌عنوان خواننده می‌توانید هردوی این انتخاب‌ها را تا انتها بروید و خودتان قضاوت کنید کدام تصمیم نتیجه‌ی بهتری خواهند داشت.

نه‌تنها کودکان، بلکه بزرگ‌سالان همیشه در موقعیت‌های پیچیده‌ای قرار دارند که ناچار به انتخاب یک مسیر هستند؛ بدون اینکه از نتایج انتخاب دیگر خبر داشته باشند. این کتاب راهنمای خوبی برای کودکان است تا قبل از تجربه‌ی واقعی نتایج هر تصمیم، در دنیای داستان با آن روبه‌رو شوند و متوجه شوند انتخاب‌های مناسب ما می‌تواند بدترین شرایط را نیز شکست دهد.

کتاب دارلا باید چه‌کار کند؟ به تصویرگری دورو کایسر (Doro Kaiser) و ترجمه‌ی لیلا کاشانی وحید، نازنین‌زهرا مرادی و ملیکا مرادی توسط انتشارات مهرسا منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌ قدرت انتخاب

انتشارات مهرسا سری کتاب‌های قدرت انتخاب را به هدف آموزش مفهوم انتخاب و تصمیم‌گیری منتشر کرده است. مجموعه کتاب قدرت انتخاب شامل سه کتاب «دارلا باید چه‌کار کند؟»، «دنی باید چه‌کار کند؟» و «دنی در مدرسه باید چه‌کار کند؟» نوشته‌ی آدیر لوی و گانیت لوی است که استقلال و قدرت تصمیم‌گیری را در کودکان پرورش می‌دهد و آن‌ها را به انسان‌هایی مسئولیت‌پذیر تبدیل می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب دارلا باید چه کار کند؟

  • من عاشق نحوه‌ی ارتباط مادر با دارلا هستم. او اجازه می‌دهد همه‌چیز به گونه‌ای پیش برود که دارلا بتواند یاد بگیرد. ما در این کتاب با چندین سناریو طرفیم که به زیبایی نوشته شده. (رالفی جیکوبز)

  • من فکر نمی‌کنم کتابی بهتر از این برای دختران وجود داشته باشد. این کتاب دختران را برای داشتن رویاهای بزرگ توانمند می‌کند و سخت‌کوشی را به آن‌ها یاد می‌دهد. این اثر به دختران یک الگوی قوی و درعین‌حال زنانه می‌دهد که می‌توانند آرزوی آن را داشته باشند. (مایا شانون، متخصص اطفال و مادر پنج فرزند)

  • من عاشق سری کتاب‌های دنی بودم، اما کتاب دارلا از آن هم بهتر است. داستان‌ها قابل ربط و تصاویر عالی هستند. من نمی‌توانم کتابی بهتر از این برای کودکان پیدا کنم. (افرات زیگل، وکیل و مادر سه فرزند)

کتاب دارلا باید چه‌کار کند؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان شش سال به بالا، نکات مؤثری برای رسیدن به بهترین انتخاب ارائه می‌کند. اگر دوست دارید قدرت انتخاب را از کودکی در فرزاندانتان پرورش دهید، این کتاب برای شما مناسب خواهد بود.

با آدیر لوی و گانیت لوی بیشتر آشنا شویم

آدیر و گانیت لوی زن و شوهر، والدین چهار فرزند و یک تیم نویسندگی هستند. آن‌ها در سال 2016، اولین کتاب خود را به نام «دنی باید چه‌کار کند؟» نوشتند. مأموریت آن‌ها روشن بود: به کودکان بیاموزند که مهم نیست چه عوامل بیرونی در ماجرا دخیل است، این انتخاب ماست که چگونه واکنش نشان دهیم و درواقع پیامدهای انتخاب‌هایی که انجام می‌دهیم، زندگی ما را شکل می‌دهند. کتاب دیگر آن‌ها «دنی در مدرسه باید چه‌کار کند؟» نام دارد.

در بخشی از کتاب دارلا باید چه کار کند؟ می‌خوانیم

با خودم فکر کردم که روزم تا الان چطوری بوده است. شاید هانا خیلی با من خوش‌رفتاری نکرده، چون من هم بدجنسی کرده‌ام. اگر رنگ‌های براق او را بدون اجازه‌اش بردارم، بیشتر عصبانی می‌شود. هانا را در سالن پذیرایی پیدا می‌کنم و به او می‌گویم:«ببخشید، هانا.»

او به من نگاه می‌کند ولی چیزی نمی‌گوید. می‌گویم:«به‌خاطر کارهای بدی که کردم، ببخشید. می‌توانیم از اول شروع کنیم و از الان به بعد آشتی باشیم؟»

هانا کمی فکر می‌کند و می‌گوید:«خب، باشد. دوباره امتحان کنیم.» می‌گویم:«جانمی‌جان! دلت می‌خواهد به من کمک کنی سفینه‌ی فضایی‌ام را رنگ بزنم رنگ براق تو خیلی به‌ درد نوک آن می‌خورد.» او لبخند می‌زند و می‌گوید:«باشد، البته.»

فوری رنگ براق را برمی‌داریم و تندوتیز به سمت حیاط پشتی می‌دویم. بعد از اینکه رنگ‌کاری تمام می‌شود، آماده‌ی پرتاب سفینه‌ی فضایی به هوا می‌شویم. کمی جوش‌شیرین اضافه می‌کنم و هانا هم سرکه را می‌ریزد. شمارش معکوس:«5، 4، 3، 2، 1 پرتاب!!»

خیلی خوشحالم که از قدرت انتخاب خودم درست استفاده کردم و توانستم روزم را طوری تغییر بدهم که واقعاً بهتر باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دارلا باید چه کار کند؟
نویسنده،
مترجملیلا کاشانی وحید، نازنین زهرا مرادی، ملیکا مرادی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-622-7437-71-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دارلا باید چه کار کند؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دارلا باید چه کار کند؟

برای دریافت کتاب دارلا باید چه کار کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.