معرفی و دانلود کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن: نکات مهم، اثرات و پیامدها

برای دانلود قانونی کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن: نکات مهم، اثرات و پیامدها

امروزه استفاده از مکمل‌های رژیمی و دارویی در میان ورزشکاران به‌نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن مروری بر کارکرد داروهای بهبود عملکرد بدن و زیبایی اندام خواهید داشت و همچنین با خطرات برخی از مکمل‌های رژیمی و غذایی آشنا می‌شوید. درحقیقت این کتاب به شما کمک می‌کند بیشتر مراقب سلامتی‌ خود باشید.

درباره‌ی کتاب مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن

امروزه بسیاری از مردم با هدف حجم‌دهی به عضلات، کاهش چربی و زیبایی اندامشان به انواع داروها و مکمل‌ها روی آورده‌اند تا با استفاده از روش‌هایی چون تزریق دارو یا استفاده از مواد خوراکی سریع‌تر به نتایج دلخواه خود دست یابند. در کتاب مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن (Performance and Image Enhancing Drugs and Substances) راهنمایی‌های اساسی در این حوزه دریافت می‌کنید تا با مزایا و معایب مربوط به داروهای افزایش‌دهنده‌ی عملکرد و آسیب‌های احتمالی آن‌ها آشنا شوید.

این کتاب حاصل همکاری و پژوهش آرون اسمیت (Aaron Smith) ، باب استوارت (Bob Stewart)، کیت وستبرگ (Kate Westberg) و کنستانتینو استروس (Constantino Stavros) است و در فصول مختلف آن درباره‌ی مباحثی چون آثار زیان‌بار داروهای مکمل، احتمال عدم خلوص این داروها، برنامه‌های مؤثر برای تغییر دیدگاه‌ها و اهداف مربوط به تغذیه، ریسک‌های غذایی و... توضیحات مفیدی خواهید خواند.

لازم به ذکر است که کتاب حاضر جایگزینی برای درمان دارویی و مراجعه به پزشک معالج نیست، بلکه در حکم یک راهنما برای شماست. اطلاعات موجود در این اثر طبق آخرین یافته‌های علمی در این زمینه گردآوری شده که ممکن است در آینده با پیشرفت روزافزون دانش پزشکی تغییر کنند؛ چرا که اثرات درازمدت بسیاری از داروها هنوز به‌طور کامل مشخص نیست. در مجموع با توجه به استفاده‌ی گسترده از داروهای زیبایی اندام در میان ورزشکاران و سهولت استفاده از آن، این کتاب با هدف پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشی نوشته شده است.

کتاب مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن ترجمه‌ی علیرضا پاآهو، فرزانه حسینی، سعید علی اعظم و عظیمه ایزدی است که انتشارات مبانی آن را منتشر کرده و در دسترس علاقمندان به حوزه‌ی سلامت قرار داده است.

کتاب مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به نخبگان ورزشی، مربیان و تمامی کسانی که مایل به استفاده از مکمل‌های دارویی و رژیمی هستند، توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن بیشتر آشنا شویم

آرون اسمیت استاد تجارت ورزشی در مؤسسه‌ی تجارت ورزشی در دانشگاه لافبورو لندن است. تحقیقات او به بررسی تغییرات روان‌شناختی، سازمانی و سیاستی در ورزش، تجارت، سلامت، مذهب، فناوری و جامعه اختصاص دارد.

باب استوارت مشاور اصلی شرکت Aztek Developments و استاد سابق سیاست ورزشی در کالج علوم ورزشی در دانشگاه ویکتوریای استرالیاست. باب علاقه‌ی ویژه‌ای به مدیریت بازیکنان در ورزش‌های تیمی حرفه‌ای و روش‌هایی دارد که نیروهای نئولیبرالیسم و ​​ابرتجاری‌گرایی ساختار و رفتار ورزش معاصر را شکل می‌دهند.

کیت وستبرگ دانشیار بازاریابی در دانشگاه RMIT استرالیاست. تحقیقات او بر حوزه‌های بازاریابی ورزشی و حمایت مالی، برندسازی، بازاریابی اجتماعی و تغییر رفتار متمرکز است.

کنستانتینو استروس دانشیار بازاریابی در دانشگاه RMIT استرالیا و سردبیر مجله‌ی بین‌المللی ورزش، تجارت و مدیریت است. تحقیقات او عمدتاً به حوزه‌ی مصرف و فناوری مربوط می‌شود.

در بخشی از کتاب مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن می‌خوانیم

عواملی که ورزشکاران را برای استفاده از مکمل غذایی ترغیب می‌کند، دارای وجوه گوناگونی‌اند. اکثر داده‌ها نشان می‌دهند ورزشکاران برای حفظ سلامتی، ادامه‌ی برنامه‌ی تمرینی فشرده، بهبود ظاهر جسمانی (از جمله باریک شدن بدن و کاهش چربی) و حفظ برتریشان در رقابت‌ها از مکمل غذایی استفاده می‌کنند. در یک مطالعه‌ی فنلاندی مشخص شد ورزشکاران به منظور بازیابی و عملکرد بهتر از این مکمل‌ها استفاده می‌کنند. در یک مطالعه کانادایی، 32% از پاسخ‌دهنده‌ها مدعی شدند که برای افزایش انرژی از مکمل غذایی استفاده کرده‌اند. 27% به منظور حفظ سلامتی، 19% به منظور بازیابی سریع از ورزش و نهایتا 14% به منظور بهبود سیستم ایمنی از این مکمل‌ها استفاده کردند. در یک مطالعه در سری‌لانکا، 79% از پاسخ‌دهنده‌ها از مکمل غذایی به منظور بهبود عملکرد استفاده کردند و این درحالی بود که 20% از آن‌ها به منظور بهبود وضعیت کلی سلامتی‌شان مکمل خوردند.
محبوب‌ترین محصولات شامل مولتی‌ویتامین (میزان استفاده 80%)، مکمل کلسیم (54%) ویتامین ای (52%) غذای انرژی‌زا (45%) کراتین (40%) و نوشیدنی جایگزین-الکترولیت (38%) بودند. محصولات عجیب‌تری همچون آمینواسید شاخه‌دار و گیاهان دارویی محرک آماده‌سازی وجود دارد ولی تنها 5% از افراد آن را استفاده کرده‌اند. افزایش مصرف را می‌توان در ورزشکاران سن بالای دو و میدانی مشاهده کرد. فوتبالیست‌های جوان کم‌مصرف‌ترین گروه‌ها هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: استعمال، خوردن، تزریق و پشیمانی: مقدمه‌ای بر داروهای بهبود عملکرد و زیبایی اندام
فصل 2: توان، لذت، چربی و تناسب: مکمل‌های رژیمی و غذایی به عنوان PIEDS
فصل 3: مصرف، سوءمصرف، الگوها و مشخصات مصرف‌کنندگان: مقیاس و وسعت مصرف PIEDS در ورزش
فصل 4: مسیر، انتخاب، علل و اصول: تأثیر فرهنگ، ارزش و قومیت
فصل 5: افکار، عملکرد، مغز و تقویت‌کننده: استفاده از داروی مکمل زیبایی و جسمی به عنوان تقویت‌کننده‌ی ادراکی
فصل 6: پروتئین، پیش هورمون‌ها، استروئیدها و محرک‌های دارویی: طبقه‌بندی مواد و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و ذهن؟
فصل 7: مفروضات، شکاف‌ها، اعتمادها و ملاحظات: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن: نکات مهم، اثرات و پیامدها
نویسنده، ، ،
مترجمعلیرضا پاآهو، فرزانه حسینی، سعید علی اعظم، عظیمه ایزدی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-622-95781-5-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ 42500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن

برای دریافت کتاب مواد و داروهای افزایش دهنده عملکرد و ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.