معرفی و دانلود کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار

عکس جلد کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار

کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار مجموعه‌ای به قلمِ نُه نویسنده از ملل مختلف است. تنوع در ملیت‌ها موجبِ تنوع در مضامین و سبک زبانی قصه‌ها شده و کتاب را تبدیل به اثری ارزشمند کرده که طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را خشنود و به خود جذب می‌کند. برخی از داستان‌های این کتاب از این قرارند: شکار به قلمِ آنتونیو تابوکی، دابی رفته است به قلم آن پتری و فرشته‌ی سپید به قلمِ مایکل کانینگهام.

درباره‌ی کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار

آنتونیو تابوکی (Antonio Tabucchi)، مترجم و نویسنده‌ی ایتالیاییِ متولد 1943، به‌علت شیفتگی نسبت به فرناندو پسوآ، شاعر و نویسنده‌ی پرتقالی، عاشق زبان و کشور پرتقال شد و بسیاری از آثار پسوا را ترجمه کرد. اولین داستانِ کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار متعلق به تابوکی است. این کتاب به‌ غیر از داستان «شکار»، هشت داستانِ دیگر از هشت نویسنده‌ی مختلف را در بر می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار

داستان شکار درباره‌ی هفت شکارچیِ نهنگ است که در سفری دریایی به دنبال طعمه‌ی خود هستند. ماجرا از دید اول‌شخص روایت می‌شود. آنتونیو تابوکی راوی را به ما نمی‌شناساند. تنها چیزی که متوجه می‌شویم این است که او برای اولین بار شکارچیان را در این سفر همراهی می‌کند. جزئیاتِ لحظه‌ی شکار نهنگ آن‌قدر دقیق و موبه‌موست که نشان از آن دارد راوی برای اولین بار شاهدِ این صحنه است. باآنکه راوی هیچ‌گونه قضاوت و اظهار نظری درباره‌ی ماجرا ندارد، اما احساسات مختلفی که بر او وارد می‌آید، کاملاً به مخاطب منتقل می‌شود. گویی راوی خودِ ما خوانندگان هستیم و حسی تلفیقی از شگفتی، شفقت و دل‌سوزی در ما برانگیخته می‌شود. شکافی که میانِ کارلوس یوجینویِ هفتادساله، شکارچیِ قهار و راویِ جوان وجود دارد، به‌خوبی قابل لمس است. زمانی که در انتها کارلوس از راوی می‌پرسد که چرا او در این سفر همراهِ آن‌ها بوده، این جواب را می‌گیرد: «شاید نسل هردوی شماها درحال نابودی باشد؛ شماها و نهنگ‌ها. فکر می‌کنم برای همین آمدم.»

داستانِ دومِ کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار از نویسنده‌ی آمریکایی، آن پتری (Ann (Lane) Petry) است. پتری اولین زن سیاه‌پوست بود که فروش کتاب او از مرز یک میلیون نسخه می‌گذشت. تجارب زندگی در محله‌ی سیاه‌پوستان و مواجهه با مشکلات نژادی و موانعی که سیاهان به‌سبب رنگ پوست سر راهشان داشتند، دست‌مایه‌ی بسیاری از داستان‌های این بانوی نویسنده شد. او در محله‌ی هارلم با انبوهی از سیاهان بیچاره روبه‌رو شد و از مهارت خلاقانه‌اش در نویسندگی بهره جست تا شرح‌حال آن‌ها، بیم و امیدهای فرزندانشان، و تجارب شخصی‌اش را در این زمینه روی کاغذ بیاورد. داستانِ او با نام «دابی رفته است» روایتگرِ زندگی دختری سیاه‌پوست به نام «سو» را در برمی‌گیرد که برای اولین روزِ مدرسه آماده می‌شود. سو همیشه کودکی تنها بوده که برای فرار از این تنهایی دوستی خیالی به نام دابی را انتخاب کرده است. دابی برای مدت زیادی در تمام لحظات با سو همراه است. سو موقع خواب، موقع سوار شدن به اتوبوس و حتی حالا موقع رفتن به مدرسه جایی برای دابی می‌گذارد و او را از خود جدا نمی‌کند. ورودِ سو به مدرسه و مواجهه با هم‌سالانِ واقعی، موقعیتِ جذاب و دراماتیکی است که آن پتری آن را ماهرانه به تصویر کشیده است.

دیگر داستان‌های کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار، «من، بابا، و مار»، «ایستگاهِ شِگلُوو»، «کریمه»، «فرشته‌ی سپید»، «ماریانای دنیا یا دنیای ماریانا»، «کُنده‌کِش» و «ترسِ کاذب» نام دارند که به ترتیب توسطِ لوییس برناردو هونوانا (Luis Bernardo Honwana)، سرگئی پتروویچ آنتونوف (Sergei Petrovich Antonov)، عامر حسین (Aamer Hussein)، مایکل کانینگهام (Michael Cunningham)، لیلیانا هِکِر (Liliana Heker)، گوستاو تورگنی لیندگرن (Gustav Torgny Lindgren) و پیا فونتانا (Pia Fontana) نوشته شده‌اند. ترجمه و گردآوری این داستان‌های کوتاه از ادبیات ملت‌های مختلف، توسط محمدعلی مهمان‌نوازان صورت گرفته و انتشارات علمی و فرهنگی این مجموعه را به چاپ رسانده است.

کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه، از داستان‌های متنوع این مجموعه لذت وافری خواهند برد.

در بخشی از کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار می‌خوانیم

برف در حروف حکاکی‌شده بر سنگ‌قبرهای عمودی جمع می‌شود. من در مقابل باد خم می‌شوم؛ سعی می‌کنم سر دربیاورم اینکه همه‌ی چیزهای دوروبرم عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسد، به‌خاطر مواد است، یا واقعاً همه‌چیز به‌خودی‌خود عجیب‌وغریب است. سه هفته قبل، خانواده‌ای در آن‌سوی شهر توی خانه نشسته بودند و تلویزیون نگاه می‌کردند که یک هواپیمای تک‌موتوره روی آن‌ها سقوط کرد. دانه‌های برف دوروبرم چرخ می‌خورند. انگار به همان اندازه که رو به پایین فرود می‌آیند، به‌سمت بالا هم می‌روند.

کارلتون جلوتر از من به‌سمت مخفیگاهمان می‌رود؛ مدخل ستون‌دار یک آرامگاه خانوادگی. این آرامگاه به قصر می‌ماند. روی طاق نوک‌تیز آنجا مجسمه‌های سنگی زیادی دیده می‌شوند، با بال‌های کوتاه و یخ‌زده و صورت‌هایی زنانه. زیر طاق ایوانی هست که درهای چدنی منتهی به جایگاه اموات پشت آن قرار دارند. تابستان‌ها این ایوان خنک است؛ زمستان‌ها جلوی باد را می‌گیرد. ما یک بطری نوشیدنی آنجا قایم کرده‌ایم.

کارلتون بطری را پیدا می‌کند، درش را می‌پیچاند و باز می‌کند، و یک جرعه‌ی حسابی و طولانی می‌نوشد. برف‌دانه‌ها نقطه‌نقطه به سرورویش نشسته‌اند. بطری را به من می‌دهد و من محتاطانه جرعه‌ای می‌نوشم. حتی در زمستان، آرامگاه بوی خزه‌مانندی می‌دهد؛ مثل بویی که چاه‌ها دارند. برگ‌های خشکیده و لفافه‌ی ‌شکلات زردرنگی، مشوش به دست باد، روی کف‌پوش مرمری کشیده می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

شکار: آنتونیو تابوکی، ایتالیا
دابی رفته است: آن پتری، امریکا
من، بابا، و مار: لوییس برناردو هونوانا، موزامبیک
ایستگاهِ شِگلُوو: سرگئی پتروویچ آنتونوف، روسیه
کریمه: عامر حسین، پاکستان
فرشته‌ی سپید: مایکل کانینگهام، امریکا
ماریانای دنیا یا دنیای ماریانا: لیلیانا هِکِر، آرژانتین
کُنده‌کِش: گوستاو تورگنی لیندگرن، سوئد
ترس کاذب: پیا فونتانا، ایتالیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار
نویسنده
مترجممحمدعلی مهمان نوازان
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-436-027-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار

برای دریافت کتاب داستان‌های کوتاه جهان: شکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.