معرفی و دانلود کتاب دام گستر

عکس جلد کتاب دام گستر
قیمت:
87000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دام گستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دام گستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دام گستر

کتاب دام گستر رمانی پرمعنا، لذت‌بخش و در عین حال تلخ به قلم اووه تیم، قصه فرد منحرفی را به تصویر می‌کشد که طبق قواعد خاص خود پیش می‌رود و اعمال انحراف‌آمیز انجام می‌دهد و با این‌گونه کارها ماجراهای مختلف و عجیبی را رقم می‌زند.

درباره کتاب دام گستر:

شخصیت اصلی رمان دام گستر (Headhunter) فرد منحرفی است که با پیروی از مقررات منحصربه‌فرد خود، اعمالی خلاف عرف و قانونی انجام می‌دهد و پس از گذشت مدت کمی نیز یک هم‌دست برای خود برمی‌گزیند تا به یکدیگر کمک و از هم حمایت کنند و کارها را به صورت هماهنگ انجام دهند.

اووه تیم (Uwe Timm) در طول رمان دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی را به نمایش می‌گذارد و سیر شکل‌گیری این انحرافات اخلاقی و مواردی که باعث بیشتر شدن این مسئله شده‌اند را در قالب داستان بازگو می‌کند. نویسنده به خوبی دیدگاه جامعه‌شناس برجسته ادوین اچ ساترلند را نشان می‌دهد که می‌گوید برای آنکه فردی به یک تبهکار تبدیل شود اول باید بیاموزد چطور یک تبهکار باشد! و این یادگیری از کنش متقابل اجتماعی شخص با سایرین شکل می‌گیرد.

والتر شخصیت اصلی داستان در خانواده‌ای به دنیا می‌آید که مادر از لحاظ اخلاقی به مشکلی دچار است و سابقه خوبی ندارد و همچنین در آپارتمانی رشد می‌کند که هر یک از همسایه‌ها به نوعی از ناهنجارهای اخلاقی رنج می‌برند. در حقیقت فرایند اجتماعی شدن والتر ناکام می‌ماند، چرا که موفق نشده هنجارهای اجتماعی را به ذهنش بسپارد و بعد از کارهایی که انجام می‌دهد هرگز احساس خجالت و شرمندگی نمی‌کند.

خانواده وی در یاد دادن هنجارهای اجتماعی به والتر هیچ تلاشی نکردند و همین نکته باعث تقویت و تشویق او به سوی اعمال انحراف‌آمیز شد. به گونه‌ای که بعدها جرم‌های یقه‌سفیدها را مرتکب می‌شود. این نوع جرایم به هر نوع قانون‌کشی صاحبان کسب‌وکار همچون اختلاس و رشوه دادن و گرفتن گفته می‌شود، اعمالی که والتر بسیار زیاد دست به انجامشان می‌زند.

اووه تیم در کتاب حاضر تلاش کرده فساد مالی سالیان پایانی دهه هشتاد میلادی آلمان که امکان پیشرفت اقتصادی را به شارلاتان‌ها می‌داد به نمایش بگذارد. همچنین فرصت را برای مطرح کردن نظرات انتقادی خود نسبت به سیستم اقتصادی کمونیسم و کاپیتالیسم با افزودن دو شخصیت دیگر به شخصیت اصلی رمان به نام‌های دمبرووسکی و کوبین غنیمت شمرده و پیش‌بینی کرده است که هیچ‌یک از این دو سیستم اقتصادی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

نکوداشت‌های کتاب دام گستر:

- رمانی پیچیده و جذاب. (Publishers Weekly)
- توصیه می‌شود. (Library Journal)
- داستانی پرنشاط. (Kirkus Reviews)

خواندن کتاب دام گستر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات مدرن و داستان‌های آلمانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید.

با اووه تیم بیشتر آشنا شویم:

اووه تیم (Uwe Timm)، نویسنده‌ برجسته‌ی آلمانی در شهر هامبورگ چشم به جهان گشود و در رشته‌ زبان و ادبیات آلمانی و فلسفه در دانشگاه‌های مونیخ و پاریس با کسب مدرک دکتری تحصیلات خود را به پایان رساند. در حال حاضر بیش از 20 کتاب داستانی و شعر از او منتشر شده که اغلب آن‌ها به زبان‌های زنده‌ جهان ترجمه ‌شده‌اند. اوج شکوفایی این نویسنده‌ درخشان در دهه‌ 90 میلادی بود.

اووه در سال‌های فعالیتش توانست سه جایزه‌‎ ادبی «توکان» از آلمان و «پرمیوناپولی» و «پرمیوموندلو» را از کشور ایتالیا دریافت کند. از دیگر جوایز او می‌توان به جایزه‌ ادبی شهر برمن، جایزه‌ ادبی شوبارت، جایزه‌ ادبی یاکوب واسرمن و جایزه‌ ادبی آکادمی هنرهای زیبای مونیخ نیز اشاره کرد. کتاب‌های او به خاطر ارزش ادبی بالایش در مدارس آلمان به دانش‌آموزان تدریس می‌شود و تعدادی از کتاب‌های او هم به فیلم سینمایی تبدیل‌ شده‌اند. آثاری مانند دام‌گستر، شب تولد یحیی نبی و کشف سوسیس کاری او را به شهرتی جهانی رساندند.

در بخشی از کتاب دام گستر می‌خوانیم:

کیسه‌پلاستیک را خوب گره زدم و آن را در قفسه‌ی کتاب‌ها و در معرض دید گذاشتم. نزدیک به کتاب سفرنامه‌ی جزیره‌ی ایستر که آن را طى سالیان دراز در عتیقه‌فروشى‌ها جست‌وجو و پیدا کرده بودم. در میان کتاب‌هاى هنرى و مصورى که از این‌جا خریده بودم به دنبال آلبوم عکس‌هایم گشتم. آلبوم عکس تنها چیزى بود که بریت با خود از آپارتمان‌مان به همراه آورده بود. یک آلبوم قدیمى که پدربزرگ ناتنى‌ام هاینتس تقریباً شصت سال پیش عکس‌ها را با نهایت دقت در آن چسبانده بود. حکایات با جوهر سفید روى صفحات آلبوم نقش بسته بودند: پیتر‌؛ خاله‌مارتا‌؛ گروه فلوت‌نوازان؛ 1932؛ در طبیعت؛ یک تن‌پرور کوچک؛ سوپ مخصوص ملوانان و مرجان. این عکس آخرى پدربزرگ ناتنى‌ام را با کلاه بسیار بزرگ آشپزى روى یک کشتى بخار نشان مى‌دهد، پشت‌سرش نمایى از ساحلی شنى و درختان نخل. مورنینگ کلود در سواحل بورا بورا. عجب اسمى براى این کشتى بخارى قدیمى انتخاب کرده‌اند که حالا فقط عکسش موجود است.

بعد از درگذشت پدربزرگ، مادرم عکس‌ها را فقط بین صفحات خالى قرار مى‌داد: من، با اسلحه‌اى در دست، با کلاهى قلاب‌دوزى‌شده بر سر (حتا آن موقع هم گوش‌هاى بزرگم خودنمایى مى‌کرد)، مادربزرگ که خود را به پدربزرگ چسبانده است. مادربزرگ تل سفیدى در میان موهاى انبوه تیره‌اش دارد. از همان موقع زنى زیبا بود. در کنار قفس میمون‌ها در هاگن‌بک ایستاده، با یکى از دستانش دست او را، کودکِ دیر ‌به دنیا ‌آمده را که فقط چهار سال بزرگ‌تر از من است، دایى را، با لباسى زیبا، شلوارکى تیره، بلوزى سفید، با فرق با‌ دقت باز ‌شده، نگه داشته بود و با دست دیگرش من را، به‌ مراتب کوچک‌تر، با نگاهى هراسان و با موهایى پریشان. اگر آدم عکس را با دقت نگاه کند متوجه مى‌شود بند شلوار من کج است. یکى از دکمه‌ها افتاده بود. مادرم فراموش کرده بود آن را بدوزد. مادربزرگم مجبور شد این خاطره‌اى است که از آن روز به یاد دارم بند شلوار آویزانم را به آن دکمه‌ی دیگر ببندد. یک عکس رنگى: مادرم، نشسته بر مبلی بزرگ با طرح گل‌دار، با چشمان آبى کمرنگ و درخشان مشهورش. دایى، سونى، تقریباً سیزده‌ساله، آن‌جا ایستاده، قایق بادبانى چوبى کوچک که آن را قرض گرفته بود. من در قایق نشسته‌ام و اجازه دارم فقط طنابى را در دست بگیرم، نه بیشتر.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
تماس تلفنى
رویاى سنگى
خانه‌ی مادربزرگ
سالروز معراج مسیح
دویدن روى یخ
تظاهرات
ویترین
سنگلاخ سنگى
موج‌سوار
قایق اژدرافکن، پیش به سوى دشمن!
فن بیان
کفش‌هاى پاشنه‌بلند
کتاب‌ها زیربغل!
طعم توت‌فرنگى
قاتل خرابه‌ها
چراغ‌قوه
طناب‌بازى
موقرمز
روبرت معروف به روب
اسکناس‌ها، قابل‌شست‌وشو
مدیر خارجى
مارمولکى در بطرى
افول
حکمت سلیمان
دستگیره‌ی پنجره
حیوان‌نماها
هرج‌ومرج
تخت‌خواب در راهرو
مرد پرنده و قیمتش
آدمک سیب‌به‌دست
خانه‌ی واقع در زول‌برگ
قایق موج‌شکن
بخرید تا مى‌توانید
تن‌پوشى از پاپ‌کورن
مرد سوئدى
فرو رفتن در باتلاق
باتلاق
فرار
جزیره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دام گستر
نویسنده
مترجمحسین تهرانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات387
زبانفارسی
شابک978-600-229-651-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
87000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دام گستر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دام گستر

برای دریافت کتاب دام گستر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.