معرفی و دانلود کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا

عکس جلد کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا

کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا، اثری است هیجان‌انگیز برای خواننده‌هایی که می‌خواهند پرده از اسرار این منطقه‌ی رمزآلود بردارند. جاستین اشمید، تمامی اطلاعات لازم برای رمزگشاییِ اسرار مثلث برمودا را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. نویسنده در این اثر اطلاعات علمی و فرضیه‌‌های مطرح‌شده درباره‌ی مثلث برمودا را گردآوری کرده‌ است.

درباره‌ی کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا

کتاب دانستنی‌هایی درباره‌ علوم: مثلث برمودا (The Bermuda Triangle: secrets of the devil's triangle)، خواننده را با اسرار یکی از مرموزترین پدیده‌های این کره خاکی آشنا می‌کند. جاستین اشمید (Justin Schmid)، نویسنده‌ی کتاب، رویکردی همه‌جانبه برای نگارش این اثر در پیش گرفته است. در نتیجه در کنار بررسی دلیل‌های احتمالیِ ایجاد مثلث برمودا، به باورهای عامه و افسانه‌هایی که درباره‌ی این مثلث وجود دارد نیز پرداخته است. ما با اثری روبه‌رو هستیم که با زبانی ساده و لحنی جذاب، خواننده را به سفری اکتشافی در این منطقه‌ی پررمز و راز می‌برد. نویسنده‌ی کتاب دانستنی‌هایی درباره‌ علوم: مثلث برمودا، صرفاً به ارائه اطلاعات علمی اکتفا نمی‌کند. جاستین اشمید در این اثر با نقل داستان‌های واقعی از ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه، بر هیجان و جذابیت روایت اطلاعات کتاب افزوده است.

نویسنده، در ابتدای این اثر به این نکته اشاره می‌کند که مثلث برمودا در کجای جهان قرار گرفته است. سپس به فرضیه‌هایی جالب درباره‌ای این مثلث عجیب‌و‌غریب می‌پردازد. برای نمونه می‌توان به فرضیه وجود ماهی‌های غول‌‌پیکر در منطقه مثلث برمودا اشاره کرد. بر اساس اطلاعات کتاب دانستنی‌هایی درباره‌ علوم: مثلث برمودا، ماهی با نام کولانت در این منطقه زندگی می‌کند. این ماهی از 60 میلیون سال پیش، تاکنون تکامل چندانی نداشته و موجودی است وحشتناک از دوران دایناسورها. در قسمتی دیگر از این کتاب نیز به اطلاعات جالبی درباره‌‌ی پیدا‌شدن بچه‌ قورباغه‌ای 180 سانتی در اطراف مثلث برمودا اشاره شده است. وجود شهری باستانی در زیر آب‌‌های مثلث برمودا، فرضیه‌ جالب دیگری است که در کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا، به آن پرداخته شده است. از این فرضیه‌های عجیب‌و‌غریبِ کتاب که بگذریم، به نظریه‌های علمیِ سودمند آن می‌رسیم. بر اساس این نظریه‌ها، هیچ رازی در مثلث برمودا نهفته نیست. در قسمتی از این کتاب به این واقعیت اشاره می‌شود که پدیده‌های عجیب‌و‌غریبِ مثلث برمودا، دلیل‌های علمی محکمه‌پسندی دارد. بنا به نقل قول‌هایِ علمیِ این کتاب، خلبان‌ها و دریاسالارانی که گرفتار مثلث برمودا شده‌اند، نتوانسته‌اند به‌موقع دربرابر شرایط جغرافیایی خاصِ این منطقه، واکنش نشان دهند. در نتیجه پیام کمک را در زمان مناسب ارسال نکرده‌اند و در مثلث برمودا به چنگال مرگ گرفتار شده‌اند.

نویسنده‌ی کتاب دانستنی‌هایی درباره‌ علوم: مثلث برمودا، خواننده را با این واقعیت آشنا می‌کند که ویژگی‌های مثلث برمودا، باعث کاهش ارتفاع می‌شود. در نتیجه خلبانِ هواپیمایی‌ که از این منطقه گذر می‌کنند، تعادل هواپیما را از دست می‌دهند و سقوط می‌کنند. با اثری روبه‌رو هستیم که در کنار نوشته‌های جالب و خواندنی، تصاویر مختلفی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این ویژگی‌، کتاب دانستنی‌های درباره علوم: مثلث برمودا را به دایره‌المعارفی از این مثلث رمزآلود تبدیل کرده است.

انتشارات طلایه، چاپ و نشر این اثر را بر عهده گرفته است. زینب صفوی، به‌عنوان مترجم کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا شناخته می‌شود.

کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به پرده‌برداشتن از اسرار مثلث برمودا، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا، برای طرفداران ماجراهای هیجان‌انگیز نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا می‌خوانیم

فشار موجود در اتمسفر:

فشار موجود در اتمسفر زمین می‌تواند هم‌چون یک برج عظیم در دریا عمل کند. مخصوصاً اگر هواپیما با سرعت زیاد با آن برخورد کند. هواپیمای در حال صعود یا فرود با بادهای شدیدی مواجه می‌شدند که در ارتفاعات مختلف، سرعت‌های مختلفی داشتند و همین امر باعث گم شدن هواپیما می‌شده است.

اصولاً پیش‌بینی اختلالات جوی در هوای صاف سخت به نظر می‌رسد و در این منطقه هواپیماها در اثر شدت فشار نیروی ثقل و تشکیل خلاء ناگهانی، ناگهان از هم پاشیده شده و یا در آب سقوط می‌کنند.

رخ دادن ناگهانی این اختلالات خود پدیده‌ای مرموز و ناشناخته و غیر‌قابل پیش‌بینی می‌باشد و تاثیر مستقیم در سیستم‌های ارتباطی هواپیما دارد. البته لازم به ذکر است که امروزه پیدا کردن هواپیماهای گم شده به دلیل پیشرفت دستگاه‌های الکترونیکی بسیار ساده‌تر از گذشته است، علاوه بر آن سیستم حافظه‌ی کامپیوتری ا.‌آی‌.‌دی.‌اس در هواپیماها باعث می‌شود که در صورت بروز حادثه کلیه گزارشات دقیقاً ضبط و نگهداری شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تاریخچه و وضعیت جغرافیایی برمودا
توصیفی که مثلث برمودا می‌شود
وضعیت کشورهای واقع در منطقه مثلث برمودا
جزایر فلور
باهاما
جزایر تورکس و کایکوس
کوبا
جامائیکا
هایتی
دومینیکا
پورتوریکو
وضعیت آب و هوای منطقه برمودا
ارامگاهی به نام برمودا
فصل دوم: برمودا محل ناپدید شدن هواپیماها
پرواز C-54
جت پایپر
شماری از هواپیماهایی که در مثلث برمودا ناپدید شدند
فصل سوم: دریای کشتی‌های گم شده
سارگاسو دریای عجیبی که ساحل ندارد
نظریه ریچارد سیلوستر
چند نمونه دیگر از کشتی‌های ناپدید شده در برمودا
فصل چهارم: کریستف کلمب و مشاهداتش درباره برمودا
فصل پنجم: فرضیات مختلف درباره علل وقوع حوادث
شمال حقیقی
گلف استریم
علت وجود گلف استریم
اشتباهات انسانی
ماهی‌های غول پیکر
تمدنی زیرآب
بمب‌های عمل نکرده
وجود گودال‌هایی عمیق در زیر آب
فشار موجود در اتمسفر
امواج الکترومغناطیسی
توقف زمان
بشقاب پرنده‌ها
لیزری از کریستال
فصل ششم: آیا مثلث برمودا مشابه دیگری نیز دارد؟
کوه خرافات
آتلانتیک جنوبی نامتعارف
دریاچه‌ی آنجیکنی
دریای شیطان
مزرعه بیگلو
نقطه‌ی خوشایند
مثلث میشیگان
دره‌ی سن‌لوئیس
مثلث بنینگتون
مثلث بریج‌واتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا
نویسنده
مترجمزینب صفوی
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-6539-33-3
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا

برای دریافت کتاب دانستنی‌هایی درباره علوم: مثلث برمودا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.