معرفی و دانلود کتاب دانش حیرت‌آور جلسات: چگونه تیم خود را به سوی عملکردی بهتر رهبری کنید

عکس جلد کتاب دانش حیرت‌آور جلسات: چگونه تیم خود را به سوی عملکردی بهتر رهبری کنید
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانش حیرت‌آور جلسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانش حیرت‌آور جلسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانش حیرت‌آور جلسات: چگونه تیم خود را به سوی عملکردی بهتر رهبری کنید

کتاب دانش حیرت‌آور جلسات راهنمایی است که به رهبران و مدیران یک سازمان یاری می‌رساند تا ایرادات معمول جلسات کاری خود را شناسایی کنند و راهکارهایی را برای برگزاری هرچه بهتر این جلسه‌ها به کار بگیرند. استیون جی روگلبرگ با بیان طنز خود اساسی‌ترین مشکلات جلسه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها را مطرح و راهبردهایی برای بهره‌وری بیشتر این جلسات به مخاطبان ارائه کرده است. این کتاب خواندنی از سوی واشنگتن پست به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر در زمینه‌ی رهبری معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب دانش حیرت‌آور جلسات

اگر به‌عنوان مدیر یک سازمان، رهبر یک گروه یا کارمند یک شرکت فعالیت دارید، بعید می‌دانیم از جلسات کاری خود و نحوه‌ی برگزاری آن‌ها دل خوشی داشته باشید. برای بسیاری از کارکنان، جلسه به معنای اتلاف وقت، بی‌توجهی به نظریات حاضرین و در نتیجه، دریافت کمترین بازده خواهد بود. برخی از کارمندان هم ساعاتی که در جلسات سپری می‌شود را با ساعات خواب خود اشتباه می‌گیرند و ترجیح می‌دهند با چرت زدن، جلسه را به پایان برسانند! خب، می‌بینید که جلسات در حقیقت برای بهبود عملکرد سازمان و کارکنان برگزار می‌شوند، اما در عمل هیچ‌چیز جز هدر رفتن زمان به دنبال نخواهند داشت. با این‌ اوصاف چه باید کرد؟ آیا باید برگزاری جلسات را برای همیشه متوقف کنید یا به دنبال راهی باشید که از طریق آن اصول صحیح مدیریت یک جلسه را بیاموزید؟ اگر پاسخ شما روش دوم است، پیشنهاد می‌کنیم سری به کتاب دانش حیرت‌آور جلسات (The surprising science of meetings)، به قلم استیون جی روگلبرگ (Steven G. Rogelberg) بزنید و راه و چاه برگزاری یک جلسه‌ی پربازده و اثربخش را از زبان او بخوانید.

کتاب حاضر طی دو بخش و یازده فصل، ایرادات رایج در جلسات کاری را معرفی و دستورالعملی برای برگزاری هرچه بهتر آن‌ها ارائه کرده است. فصل اول به نتایج سوء جلسات کاری فراوان اشاره دارد و نشان می‌دهد که با افزایش تعداد جلسات، نه‌تنها اثربخشی آن‌ها افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه بیشتر موجب کسالت و خستگی حاضرین جلسه خواهند شد. فصل دوم شما را با دانش جلسات، یعنی علم پیرامون برگزاری جلسه‌های اصولی و ایده‌آل آشنا می‌سازد. در فصول بعد روش‌هایی برای تشکیل جلسات کوتاه‌مدت اما پربازده آموزش داده خواهند شد. همچنین به رهبران و مدیران یک جلسه، آموزش داده می‌شود که چطور انرژی‌های منفی را از فضای جلسه پاک کرده و آن‌ها را با احساس مثبت تعامل و همکاری جایگزین کنند. در فصل‌های پایانی کتاب دانش حیرت‌آور جلسات، به جلسه‌های ازراه‌دور پرداخته شده و ایرادات آن‌ها بررسی می‌گردد. در نهایت، استیون جی روگلبرگ شیوه‌هایی را برای ارزیابی جلسات و نظرسنجی از حاضرین در جلسه عرضه کرده که توجه به آن‌ها می‌تواند در بهبود جلسات بعدی به کمکتان بیاید. راهنمای تنظیم یک صورت‌جلسه و تهیه‌ی چک‌لیست برای مدیریت جلسات، مباحث دیگری هستند که در کتاب پیش‌ رو مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

این کتاب کاربردی حوزه‌ی رهبری و مدیریت را می‌توانید با برگردان مهبان مقدم تهیه نمایید؛ اثری که به کوشش نشر هورمزد وارد بازار کتاب شده است.

افتخارات کتاب دانش حیرت‌آور جلسات

  • معرفی‌شده به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر حوزه‌ی رهبری از سوی واشنگتن پست؛
  • شناخته‌شده به‌عنوان یکی از برترین کتاب‌های تجاری از سوی Business Insider.

نکوداشت‌های کتاب دانش حیرت‌آور جلسات

  • آیا می‌دانید چه چیزی سودمندتر و‌ آموزنده‌تر از حضور در یک جلسه‌ی کاری یک‌ساعته خواهد بود؟ یک ساعت خواندن این کتاب که نشان می‌دهد چرا در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها، جلسات به روش نادرستی برگزار می‌شوند. (Business Insider)

  • جلسات بیهوده و کسل‌کننده، بسیاری از کارمندان را به ستوه می‌آورد. اما همه‌ی جلسات لزوماً این‌گونه نیستند. استیون جی روگلبرگ که از پژوهشگران حوزه‌ی جلسات، با دو دهه تجربه است، در کتاب دانش حیرت‌آور جلسات، اطلاعات خود را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. کتابی که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید از برگزاری جلسات نهایت استفاده را ببرید. (هافینگتون پست)

  • اگر تصمیم گرفته‌اید تا از این به بعد زمان و انرژی کمتری را صرف جلسات بیهوده و بی‌فایده کنید، کتاب دانش حیرت‌آور جلسات برای شما نوشته شده است. (واشنگتن پست)

  • در بسیاری از محیط‌های کاری، جلسه یعنی جایی که خلاقیت و بهره‌وری از بین می‌رود! استیون جی روگلبرگ در کتاب دانش حیرت‌آور جلسات نشان می‌دهد که هنگام برگزاری جلسه‌ها چگونه می‌توان از اتلاف وقت جلوگیری کرد. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • استیون جی روگلبرگ برایتان توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهید بیشترین بازده را از کارکنانتان دریافت کنید، باید تغییرات ساده را از همین امروز آغاز نمایید‌. کتابی جذاب، آموزنده، سرگرم‌کننده و خواندنی در زمینه‌ی مدیریت جلسات که هیچ شباهتی به سایر کتاب‌های این حوزه ندارد. (تاشا اوریش، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • برخلاف آنچه که بسیاری از کارکنان در محیط کاری خود تجربه می‌کنند، جلسات در حقیقت می‌توانند کارآمد، سازنده و پربازده باشند. استیون جی روگلبرگ از سال‌ها تجربه و اطلاعات خود استفاده می‌کند تا نشان دهد چگونه می‌توان از زمانی که صرف جلسه‌ها می‌شود نهایت استفاده را برد. (آریانا هافینگتون)

  • استیون جی روگلبرگ با نگارش کتاب دانش حیرت‌آور جلسات، غیرممکن را به ممکن بدل کرده است: نوشتن کتابی منسجم، خواندنی و غالباً طنزآمیز همراه با شرح مراحل عملی. (الکسیس فینک، مدیر ارشد مدیریت استعداد اینتل)

کتاب دانش حیرت‌آور جلسات برای چه کسانی مناسب است؟

رهبران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها، همچنین صاحبان مشاغل، چنان‌چه در برگزاری جلسات کاری مفید و اثربخش به بن‌بست خورده‌اند، حتماً سری به کتاب دانش حیرت‌آور جلسات بزنند.

در بخشی از کتاب دانش حیرت‌آور جلسات: چگونه تیم خود را به سوی عملکردی بهتر رهبری کنید می‌خوانیم

اخیراً دو استاد دانشگاه به نام‌های نیل لمن ویلنبراک و جو الن مطالعه‌ای مشابه در خصوص شوخی در جلسات در ژورنال «روانشناسی کاربردی» منتشر کرده‌اند. آن‌ها 54 جلسۀ گروهی را در یک سازمان ضبط کردند. تمرکز این محققین بر الگوهای شوخی و خنده بود. حتی امتیاز ناظران را برای عملکرد گروه‌ها نیز جمع‌آوری کردند. در جلساتی با الگوهای شوخی و خندۀ بیشتر، ارتباطات اجتماعی (حمایت)، مکالمات سازنده و راه‌حل‌های پیشنهادی با‌کیفیت‌تر بود. همچنین در این‌گونه جلسات عملکرد تیمی قوی‌تری مشاهده می‌شد. مسلماً اگر این شوخی‌ها منفی باشد و جنبۀ تخریبی داشته باشد، باعث ایجاد رابطۀ منفی و کاهش کیفی جلسه خواهد شد.

متأسفانه، می‌دانم که باورش سخت‌ است اما جلسات روحیۀ افراد را ارتقاء نمی‌دهد. در تحقیقاتم متوجه شدم که از جلسه به‌عنوان مزاحمتی کاری یاد می‌شود. ما روزهای کاریمان را صرف انجام وظایف و رسیدن به اهداف مشخص‌شده می‌کنیم. جلسه در میان این بحبوحۀ کاری برگزار می‌شود. با اینکه اکثر مشاغل اِلِمان‌های تیمی دارند، کار به‌صورت انفرادی ارزیابی می‌شود. افراد مسئول مستقیم عملکرد ضعیف خود هستند. همچنین میزان زیادی از زمان کاری ما صرف انجام وظایف فردی می‌شود. هنگامی که مشغول کار هستیم، جلسه ریتم ما را به هم می‌ریزد. با اینکه از آن استقبال می‌کنیم اما عموماً آن را به دید یک مزاحمت و اختلال می‌بینیم. غیرمعمول نیست اگر از وقوع یک حواس‌پرتی دچار استرس شویم. به هر حال یک کارمند باید پس از پایان حواس‌پرتی مدت‌ها بیندیشد تا دریابد پیش از این اتفاق درگیر چه مسائلی بوده است. کمک به افراد برای داشتن روحیه‌ای مناسب برای شرکت در جلسه انرژی‌بر‌ست. اولاً باید کاری کنید تا اعضا از لحاظ ذهنی در جلسه حاضر باشند (نه اینکه درگیر اتفاقات پیش از جلسه باشند). برای رسیدن به این هدف، باید آن‌ها را از تنش ایجاد یک اختلال در کارشان جدا کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: تنظیم محل جلسه
فصل اول: جلسات بی‌شمار و کلافگی زیاد
فصل دوم: «دانش جلسات» جایگزین تلاش برای خلاص‌شدن از شر آن‌ها!
بخش دوم: استراتژی‌های مبتنی بر شواهد برای رهبران
فصل سوم: تصویر درون آینه به نظر اشتباه است!
فصل چهارم: برگزاری جلسات 48 دقیقه‌ای!
فصل پنجم: دستورجلسات: تکیه‌گاهی توخالی!
فصل ششم: هرچه بزرگتر، بدتر!
فصل هفتم: روی صندلی زیاد احساس راحتی نکنید!
فصل هشتم: حذف انرژی‌های منفی، از ابتدا!
فصل نهم: حرف‌زدن کافی‌ست!
فصل دهم: اشتباه برگزاری جلسات از راه‌دور
فصل یازدهم: نتیجه‌گیری کلی
سخن آخر: سبقت از دانش، با استفاده از دانش!
ابزارها
ارزیابی کیفی جلسه - محاسبۀ زمان از‌دست‌رفته
نمونۀ نظر‌سنجی مشارکت و بازخورد 360‌درجۀ پرسش‌ها در جلسات
چک‌لیست تسهیل‌گری یک جلسۀ خوب
دستور جلسۀ اجرای اجتماع
الگوی دستور جلسه
راهنمای تنظیم صورت‌جلسۀ یک جلسۀ خوب
نظر‌سنجی سریع انتظارات از جلسه
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانش حیرت‌آور جلسات: چگونه تیم خود را به سوی عملکردی بهتر رهبری کنید
نویسنده
مترجممهبان مقدم
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-7251-38-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانش حیرت‌آور جلسات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دانش حیرت‌آور جلسات

برای دریافت کتاب دانش حیرت‌آور جلسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.