معرفی و دانلود کتاب دختر چند فصل

عکس جلد کتاب دختر چند فصل
قیمت:
۵۱,۷۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر چند فصل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر چند فصل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر چند فصل

کتاب دختر چند فصل، از مجموعه کتاب‌های برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری، مجموعه‌ای متشکل از یازده داستان کوتاه است که از سوی موسسه جایزه‌ی معتبر اُ. هنری و انجمن قلم آمریکا انتخاب شده‌اند. داستان‌های این مجموعه همگی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین قصه‌های کوتاه سال 2018 آمریکا و کانادا هستند. این کتاب در صدمین سال جایزه‌ی اُ. هنری منتشرشده و لورا فورمن ویراستار و سردبیر آن بوده است.

درباره‌ی کتاب دختر چند فصل

جایزه‌ی اُ. هنری از سال 1919 پاگرفته و به جز مقاطعی کوتاه (در سال 1952 و 1953، 2004 و 2020) همواره برگزار شده است. از سال‌ها پیش، دست‌اندرکاران اهدای این جایزه تصمیم گرفتند، داستان‌های کوتاه منتخب را در قالب کتاب منتشر کنند. هدف این کار تقویت ژانر داستان کوتاه و اعتلای آن بود. نتیجه‌ی این ایده، مجموعه‌ی سالانه‌ای بود که منتخبان جایزه‌ی اُ. هنری و برترین داستان‌های کوتاه سال را در برمی‌گرفت. سردبیران از میان داستان‌های کوتاه واجد شرایطی که در نشریات معتبر آمریکا و کانادا مثل نیویورکر، هارپرز یا تین هاوس چاپ‌ شده باشند، تعدادی را انتخاب کرده و در قالب کتاب به چاپ می‌رسانند و نکته‌ای که درباره‌ی آن‌ها وجود دارد این است که داستان‌ها الزاماً باید انگلیسی‌زبان باشند. به‌همین‌دلیل نویسنده‌های غیرانگلیسی‌زبان می‌بایست داستان‌هایشان را به انگلیسی ترجمه و چاپ کرده باشند. در بیش از صد سال، منتقدان و ویراستاران معتبری همچون هری هنسن، ویلیام آبراهامز و لری دارک سردبیر این مجموعه بودند. از سال 2003 تا 2019 هم لورا فورمن (Laura Furman) این وظیفه را بر عهده داشت.

کتاب دختر چند فصل (The O. Henry Prize Stories 2019: Girl of Few Seasons) در سال 2019 و مصادف با صدمین سال جایزه‌ی اُ. هنری منتشر شد. این کتاب متشکل از 11 داستان کوتاه است که همگی برگزیده‌ی جایزه‌ی اُ. هنری هستند. لورا فورمن تلاش کرده داستان‌ها از نظر جفرافیایی و نژادی متکثر و از لحاظ درون‌مایه به هم نزدیک باشند. بر همین مبنا داستان‌ها از ملیت‌های مختلفی انتخاب‌شده‌اند: آمریکا، اروپا، ترکیه، فلسطین و شرق آسیا. و از نظر تماتیک هم تقریباً همه‌ی آن‌ها حول محور خانواده شکل می‌گیرند و مشکلات درون آن را روایت می‌کنند. طبیعتاً هر نویسنده با توجه به نژاد، فرهنگ، سبک نگارش و نوع نگاهش از زاویه‌ای متفاوت به مفهوم خانواده و زندگی نگاه می‌کند.

ایزابلا حماد، کنان اورهان، جان ادگارد ویدمن، تسا هادلی، راشل کاندو، آلکسیا آرتورز، کائولین هیوز، جان کیبل، الکساندر مکلئود، ویک ونگ و سارا هال از جمله نویسندگان مهم و معروف مجموعه داستان دختر چند فصل هستند. این کتاب را لیلا آقالو ترجمه کرده و نشر نیستان به بازار عرضه نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری

مجموعه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری (PEN/O. Henry Prize Stories)، مجموعه‌ای سالانه متشکل از برندگان جایزه‌ی اُ. هنری و بهترین داستان کوتاه‌های سال آمریکا و کانادا است. هدف این مجموعه پاسداشت فرم اصیل داستان کوتاه و حفظ و اشاعه‌ی آن‌هاست. از سال 2009 این جایزه با همکاری انجمن قلم آمریکا داستان‌ها را انتخاب می‌کند. نشر نیستان تمام این مجموعه را در دست ترجمه دارد و تا کنون 36 جلد از آن را منتشر نموده است.

در نکوداشت کتاب دختر چند فصل

  • این مجموعه عمدتاً به‌عنوان معتبرترین جایزه‌ی داستان‌های کوتاه آمریکا در نظر گرفته می‌شود. (ماهنامه‌ی آتلانتیک)

کتاب دختر چند فصل برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به خواندن داستان‌های کوتاه از نویسندگان مخلف جهان، می‌توانند این مجموعه را مطالعه نمایند.

با لورا فورمن بیشتر آشنا شویم

لورا فورمن (متولد 1945) استاد دانشگاه، نویسنده و ویراستار آمریکایی است. او بیشتر بابت داستان‌های کوتاهش شناخته می‌شود که معمولاً آن‌ها را در نشریات معتبری همچون نیویورکر منتشر می‌کند. فورمن نزدیک به سی سال استاد نویسندگی خلاق دانشگاه تگزاس در آستین بوده. او تاکنون چندین رمان و مجموعه داستان منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به رمان «خط سایه» و مجموعه‌ی «مادری که ماند» و «خانه‌ی شیشه‌ای» اشاره کرد. او بنیان‌گذار مجله‌ی ادبی معتبر «داستان کوتاه آمریکایی» است که نامزد جایزه‌ی ملی مجله شده. لورا فورمن از سال 2003 تا 2019 ویراستار مجموعه برندگان جایزه‌ی اُ. هنری بوده.

در بخشی از کتاب دختر چند فصل می خوانیم

سال اول تدریسم در دانشگاه، پدرم مردی را کشت. شرمنده‌ام که بگویم نام مرد را به خاطر نمی‌آورم، گرچه یادم هست که آن مرد از دوستان خوب پدرم بود که با هم در کامیون حمل زباله شهر پیتسبورگ کار می‌کردند و خواهرم می‌گفت که خانواده آن مرد ما را می‌شناختند و ما هم برخی از افراد خانوادشان را می‌شناختیم. آنها همدیگر را می‌شناختند، شناختی که سیاه‌پوستان در همسایگی به واسطه زندگی در یک محله به دست می‌آورند در یک محله افراد رنگین‌پوست خود را از دیگران جدا می‌کنند و هیچ فرقی هم نمی‌کند که در کجای شهر زندگی می‌کنید

موقعی که در دفتر گروه زبان انگلیسی بودم و تلفن منشی به دفتر رئیس وصل شد تا من در آنجا با مادرم که پشت تلفن گریه می‌کرد صحبت کنم حرف بی‌ربط یا سوتی ندادم در حقیقت منشی مرا از کلاس به سمت دفتر رئیس هدایت کرد تا با مادرم تلفنی صحبت کنم و در آنجا او گریه می‌کرد و گفت که پدرم به خاطر کشتن مردی در زندان است و نمی‌دانست که چه کاری انجام دهد جز اینکه مجبور شده بود به من زنگ بزند و اطلاع دهد. او می‌دانست که من باید خبردار شوم و می‌دانست که هر چند این مکالمه برایم ناراحت‌کننده خواهد بود اما اگر به من اطلاع ندهد بیشتر ناراحت می‌شوم، و از آنجایی که در آن زمان تلفن منزل و یا خط مستقیم دفتری و هچنین تلفن همراه نداشتم او مجبور شده بود که به تنها شماره‌ای که به او داده بودم تا در موقع اضطراری از آن استفاده کند، زنگ بزند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نقشه‌ها و دفترچه‌ها اثر جان ادگار ویدمن
مار کوچولوی خنده‌دار اثر تسا هادلی
خداحافظ هیچکس اثر ساراهال
دختر چند فصل اثر راشل کاندو
رودخانه پری دریایی اثر آلکسیا آرتورز
عدد اوّل اثر کائولین هیوز
آقای کنعان اثر ایزابلا حماد
سوما اثر کنان اورهان
همزمانی اثر جان کیبل
خرگوش اثر الکساندر مکلئود
اُماکاسه اثر ویک وَنگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر چند فصل
نویسنده
مترجملیلا آقالو
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-622-208-848-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر چند فصل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر چند فصل

برای دریافت کتاب دختر چند فصل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.