معرفی و دانلود کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه

عکس جلد کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه

کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه نوشته‌ی محمد سراوانی، یک داستان پست مدرن مینیمالیستی است که در آن نویسنده سعی کرده با کم‌ترین کلمات، فضای ذهنی شخصیت اصلی که راوی داستان هست و همچنین جایی که در آن زندگی می‌کند را روایت کند.

فلوبر در نامه‌ای به لوئیز کوله (یکی از شاعران هم دوره‌اش) چنین می‌نویسد:

«چیزی که به نظرم زیباست و دوست دارم بنویسم کتابی درباره هیچی است. کتابی که قائم به چیزی خارج از خودش نباشد و تنها با نیروی سبک وحدت کلی اش را حفظ کند. کتابی که تقریبا موضوعی ندارد یا لااقل موضوع‌اش نامرئی است. عالی‌ترین آثار آن‌هایی هستند که کمترین مایه را داشته باشند. در این صورت کلامی که به ذهن می‌آید، دقیق‌تر است و زبان با موضوع هماهنگ‌تر و عجین‌تر و نتیجه عالی‌تر است. فکر کنم حرکت آینده هنر به این سمت باشد.»

این جمله فلوبر گمشده‌ام را به من هدیه داد. حالا می‌دانستم که چه می‌خواهم بنویسم اما نمی‌دانستم این محتوای آینده چه فرمی دارد. تا اینکه رمان در قند هندوانه را خواندم... گویی فرم و محتوا به من نشان داده شده بود و حالا باید مفهوم هیچی را جهت دار می کردم... اما هیچی مگر جهتی جز سرگردانی دارد.

در بخشی از کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه می‌خوانیم:

دیروز اولین روز هرج و مرج بود. اولین روز هراس از پایان اولین سال سرگردانی. دیروز روز گریستن بود. اما کسی حال اشک ریختن نداشت. پس این روز را به روز خواب تغییر دادند.

حالا همه از خواب برخاسته‌ایم و خواب‌هایمان را برای هم در دومین روز آشفتگی تعریف می‌کنیم. و اینطوری روز خندیدن را خراب خواهیم کرد و در انتظار روز سوم دل‌گُندگی‌هایمان را به رخ هم خواهیم کشید. چون می‌دانیم وقتی آخرین ضربه‌ی ساعت ما را به روز دیگری ببرد با لبخندی- وقتی محکم سرجاهایمان نشسته‌ایم، با عرق سردی روی پیشانی‌هایمان- به چشم‌های یکدیگر نگاه خواهیم کرد که دیدی، چیزی نشد...

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: در ابرها
فصل دوم: در شهر
فصل سوم: در آتش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-274-083-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه

برای دریافت کتاب در ابرها، داستان بلند یک سرگردانی کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.