معرفی و دانلود کتاب در باب آنارشیسم

عکس جلد کتاب در باب آنارشیسم
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در باب آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در باب آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در باب آنارشیسم

آیا مکتب آنارشیسم همان پدیده ترسناکی است که امروزه در رسانه‌ها با آن مواجه می‌شویم؟ نوآم چامسکی در کتاب در باب آنارشیسم درباره‌ی بنیان‌های این شیوه فکری فارغ از تصورات نادرستی که درباره آن وجود دارد بحث می‌کند.

درباره کتاب در باب آنارشیسم

بیشتر ما با شنیدن کلمه آنارشیسم به یاد آشوب و هرج‌ومرج می‌افتیم. این امر به دلیل آن است که رسانه‌های دست‌راستی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با استفاده‌های ابزاری، جوامع را از این کلمه و هرگونه تغییر بنیانی در وضعیت موجود بترسانند؛ بنابراین نمی‌توان این مکتب فکری را به همین سادگی و در چند کلمه خلاصه و قضاوت کرد.

کتاب در باب آنارشیسم (On Anarchism) تلاشی است برای ارائه تعریفی شفاف، منطقی و قانع کننده درباره این مفهوم. به عقیده نوآم چامسکی (Noam Chomsky) بنیان‌های فکری آنارشیسم بر این اصل که نهادهای حاکم وظیفه دارند تا ضرورت وجودی خود را اثبات کنند، پافشاری می‌کند و درصورتی‌که این نهادها از پس این کار برنیایند، حق جوامع است که خواستار منحل شدن آن‌ها باشند.

کتاب پیش رو شرحی ضروری بر تفکر چامسکی و به‌ویژه مخالفت همیشگی او با قدرت مستقر است. کتاب در باب آنارشیسم در حقیقت مجموعه‌ای از مقالات و مصاحبه‌های چامسکی است که می‌تواند به‌عنوان مقدمه‌ای کوتاه و خوش‌خوان برای آنارشیسم خوش‌بینانه‌ای باشد که مختص او است.

در این کتاب، چامسکی از در نظر گرفتن آنارشیسم به‌عنوان مفهومی ثابت خودداری می‌کند و آن را مفهومی زنده و در حال تکامل می‌داند که برخلاف برخی باورها، مرزبندی و تضاد چندانی با سوسیالیسم ندارد و همانند آن‌ها معتقد است گره تغییرات بنیادی به کمک کنش‌های جمعی گشوده می‌شود.

چامسکی در کتاب در باب آنارشیسم باز تعریفی از این واژه‌ی مفهومی ارائه می‌دهد و به این واژه‌ی فراموش شده، جان دوباره می‌بخشد. گونه‌ای از آنارشیسم که به امکان‌پذیری شکل دیگری از جهان باور دارد و نه‌تنها دارای پیشینه‌ای تاریخی است، بلکه خود از این تاریخ آگاه و نسبت به آن حساس است. زبان نرم و منطقی چامسکی و توضیحات شفاف او خواننده را به مطالعه نظرات او ترغیب و با خود همراه می‌کند.

نکوداشت‌های نوآم چامسکی

- چامسکی پدیده‌ای جهانی است. (سامانتا پاور، مجله نقد کتاب نیویورک تایمز)
- استعداد فوق‌العاده چامسکی بار دیگر اثبات می‌کند انسان‌ها محکوم به تبدیل شدن به کالا نیستند. (ادواردو گالیانو)
- نخواندن آثار چامسکی غرق شدن در جهالت است. (مجله نِیشن)

کتاب در باب آنارشیسم برای چه کسانی مناسب است

علاقه‌مندان به فلسفه سیاسی، تاریخ و مکتب آنارشیسم از کتاب در باب آنارشیسم آموخته و لذت خواهند برد.

با نوآم چامسکی بیشتر آشنا شویم

نوآم چامسکی از برجسته‌ترین متفکران زنده حال حاضر جهان است. او را پدر زبان‌شناسی نوین می‌دانند و دیدگاه‌های سیاسی او همواره مناقشه‌برانگیز و صریح بوده‌اند. او فعالی سیاسی-اجتماعی و منتقدی خستگی‌ناپذیر است. از او آثار متعددی در زمینه‌های مختلف مانند فلسفه سیاسی و زبان‌شناسی منتشر شده‌ است که ازآن‌جمله می‌توان به مرثیه‌ای برای رویای آمریکایی، درآمدی بر مکاتب زبان‌شناسی، مناظره‌ چامسکی و فوکو در باب طبیعت بشر، ترور و تفکر، روز بازپسین دولت‌های سرکش و درسنامه دستور زایشی اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب در باب آنارشیسم

- تا جایی که من می‌فهمم، آنارشیسم صرفا دیدگاهی است که می‌گوید مردم حق دارند آزاد باشند و اگر محدودیتی در آزادی آنان وجود دارد، باید بتوانید آن را توجیه کنید.

- تبدیل کردن آزادی به غایت و جوهره فلسفه، روح انسان را از تمامی روابطش آزاد ساخته و... به تمامیِ بخش‌های علوم، سوگیری قدرتمندتری بخشیده است؛ قدرتمندتر از تمامی انقلاب‌های پیشین.

- اگر سرمایه توسط بخش خصوصی کنترل شود، آن وقت مردم می‌باید برای بقا خودشان را اجاره بدهند. ممکن است بگویید «آن‌ها خودشان را آزادانه اجاره داده‌اند! این یک قرارداد آزادانه است!» اما این یک شوخی زننده است.

- هر آنارشیستی یک سوسیالیست است. زیرا نکته اساسی این‌جاست که اگر شما یک سرمایه‌داری بی‌مهار داشته باشید، همه‌جور اقتداری هم خواهید داشت: یک اقتدار افراطی.

در بخشی از کتاب در باب آنارشیسم می‌خوانیم

نخستین گام ضدانقلاب، قانونی کردن و قانون‌گذاری برای آن گروه از دستاوردهای انقلاب بود که به نظر بازگشت‌ناپذیر می‌رسیدند. بیانیه‌ای توسط بیسنته اوریبه، وزیر کمونیست کشاورزی در هفتم اکتبر، اشکال خاصی از مصادره‌ی اراضی– مشخصاً مصادره‌ی اراضی مشارکت‌کنندگان در شورش فرانکو - را مجاز می‌شمرد.

البته مصادره‌ها پیش از این انجام شده بود، اما این واقعیت مانع از آن نشد که مطبوعات کمونیستی این دستورالعمل را «ژرف‌ترین ابزار انقلابی» بنامند که «از زمان خیزش نظامیان وضع شده است». اما در واقع، با معاف‌کردن اراضی زمین‌دارانی که مستقیماً در شورش فرانکو مشارکت نجسته بودند، این بیانیه یک گام از موضع انقلابیون پس نشست و نه تنها توسط CNT مورد نقد قرار گرفت، بلکه صدای فدراسیون سوسیالیستی کارگران زراعی را هم که با UGT (اتحادیه‌ی عمومی کارگران) پیوندهایی داشت درآورد.

درخواست‌ها برای مصوبه‌ای گسترده‌تر، برای وزارتخانه‌ی تحت مدیریت کمونیست‌ها غیر قابل قبول بود، زیرا حزب کمونیست «در نبرد با کودتای فرانکو» در جستجوی «حامیانی در میان طبقات دارا» بود و به همین دلیل، «نمی‌توانست زمین‌داران خرد و متوسط را که پیش از جنگ داخلی با جنبش کارگری مبارزه می‌کردند، کنار بزند». این «زمین‌داران خرد» در عمل مالکان زمین‌های بزرگ را هم در بر می‌گرفت.

فهرست مطالب کتاب

درآمد
1) در باب آنارشیسم
2) گزیده‌هایی از درک قدرت
3) فصل دوم از کتاب عینیت و اندیشه‌ی لیبرال
4) مصاحبه با هری کرایسلر؛
5) زبان و آزادی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در باب آنارشیسم
نویسنده
مترجمرضا اسکندری
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-6374-50-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در باب آنارشیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در باب آنارشیسم

برای دریافت کتاب در باب آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.