معرفی و دانلود کتاب در جست و جوی آبی‌ها

عکس جلد کتاب در جست و جوی آبی‌ها
قیمت:
۴۷۰۰۰ ۲۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جست و جوی آبی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جست و جوی آبی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جست و جوی آبی‌ها

یک رمان علمی‌تخیلی جذاب از لوئیس لوری بزرگ... کایرا، دختر معلول و یتیم کتاب در جست و جوی آبی‌ها، می‌فهمد که اهالی دهکده‌اش تصمیم گرفته‌اند او را از بین ببرند. او می‌داند تنها یک چیز می‌تواند از مرگ نجاتش دهد: استعداد پارچه‌بافی‌اش. این رمان نوجوان بخش دوم مجموعه‌ی چهارگانه‌ی بخشنده است که در سال 2001 به‌عنوان نامزد جایزه کتاب ماساچوست برای ادبیات جوان معرفی شد.

درباره‌ی کتاب در جست و جوی آبی‌ها

کایرا، دختر نوجوانی است که یبا یک نقص در پاهایش متولد شده است. پاهای کایرا حالت کجی دارند و همین اتفاق زندگی او را دگرگون کرده است. او در دهکده‌ای زندگی می‌کند که آدم‌های معلول حق زندگی ندارند و باید از بین بروند. اما مادر کایرا همیشه حامی او بوده و اجازه نمی‌دهد کسی به او آسیبی برساند. او پدرش را سال‌ها قبل، وقتی‌که برای شکار وحشی‌ها از خانه رفته بود، ازدست‌داده و کایرا در کنار مادرش و تنها حامی زندگی‌اش بزرگ شده. داستان از جایی آغاز می‌شود که مادر کایرا به دلیل ابتلا به یک بیماری مرموز می‌میرد. حالا او پشت و پناهی ندارد و می‌داند که اهالی دهکده تصمیم دارند او را از بین ببرند. مادر کایرا پارچه‌بافی بلد بود و برای اعضای شورای دهکده کار می‌کرد و این هنر را به کایرا هم را آموخته بود. بنابراین او بعد از فوت مادرش و برای اینکه بتواند زندگی‌اش را نجات دهد، تصمیم می‌گیرد که از این هنر خودش استفاده کند. او اعضای شورای دهکده را متقاعد می‌کند که پارچه‌باف ماهری است و می‌تواند کار مادرش را ادامه دهد. شورا می‌پذیرد و قرار می‌شود کایرا شنل معروف دهکده، که نماد آن‌جاست را رفو کند. کاری که کس دیگری قادر به انجامش نیست. اما همه‌چیز به این آسانی‌ها پیش نمی‌رود و کایرا برای یادگرفتن هنر رنگرزی و درست کردن پارچه‌های رنگی باید به سراغ پیرزنی به آنابلا برود. آنابلا، زنی مرموز است و حقایق هولناکی در مورد دهکده و پدر و مادر کایرا می‌داند...

داستان در جست و جوی آبی‌ها (Gathering Blue) قسمت دوم چهارگانه‌ی «بخشنده» محسوب می‌شود. البته باید بدانید که این روایت، از لحاظ داستانی ارتباطی به قسمت اول ندارد و شخصیت‌های آن تغییر کرده‌اند. این رمان هم در همان دنیای تیره و تار و مرگ‌بار قبلی رخ می‌دهد. لوئیس لوری (Lois Lowry) مثل قصه‌ی پیشین دید بدبینانه و تلخی به دنیای مدرن دارد. قهرمانان نوجوان لوری همیشه در موقعیتی سخت و هولناکی قرار می‌گیرند و برای نجات خود باید جلوی سیستم بایستند. آن‌‌ها در دنیایی سرد، بی‌روح و بی‌عاطفه تلاش می‌کنند احساسات‌شان را زنده نگه دارند. قسمت اول یعنی بخشنده کاملاً موفق بود و مدال نیوبری را برای نویسنده به ارمغان آورد. او با فاصله‌ی چند سال و با همان الگو، داستان در جست‌وجوی آبی‌ها را منتشر کرد که این اثر هم جزو آثار بسیار پرفروش و موفق این نویسنده به شمار می‌رود. کتاب را کیوان عبیدی آشتیانى ترجمه و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بخشنده

چهارگانه‌ی بخشنده‌ی لوئیس لوری، در دنیایی دیستوپیایی در آینده می‌گذرد. هر کتاب قهرمانی متفاوت دارد ولی همه‌ی قصه‌ها در یک جهان تخیلی هولناک و مرگبار اتفاق می‌افتند. شخصیت اصلی هر داستان نوجوانی است که سعی می‌کند شرایط بغرنجی را که در آن قرار دارد تغییر دهد. «بخشنده»، «در جست‌وجوی آبی‌ها»، «پیام‌رسان» و «پسر» به ترتیب عنوان چهار کتاب این مجموعه هستند. هر 4 جلد این مجموعه را نشر چشمه با ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی منتشر کرده است.

جلد اول این مجموعه جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنده‌ی مدال نیوبری (1994)
  • نامزد جایزه اسطوره‌ای فانتزی برای ادبیات کودکان (1994)
  • نامزد جایزه اردک طلایی برای بزرگسالان جوان (جایزه هال کلمنت) (1994)

جوایز و افتخارات کتاب در جست و جوی آبی‌ها

  • نامزد جایزه کتاب ماساچوست برای ادبیات جوان در سال 2001
  • نامزد جایزه کتاب نوجوان رود آیلند در سال 2001

نکوداشت‌های کتاب در جست و جوی آبی‌ها

  • لوئیس لوری استاد خلق دنیاهایی هم واقعی و هم خیالی است، و این تصور او از تمدن ما در آینده، یکی از قوی‌ترین مخلوقات اوست. (بوک‌لیست)
  • دنیای استعاری لوئیس لوری پر از چیزهایی است که ما را به فکر و بحث وا می‌دارد. (Kirkus)

کتاب در جست و جوی آبی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب نوجوانانی است که به داستان‌های تخیلی، آینده‌نگرانه و ضدآرمان‌شهری علاقه دارند.

با لوئیس لورى بیشتر آشنا شویم

لوئیس آن لوری (متولد 1937) نویسنده‌ی آمریکایی رمان‌های نوجوان است. او ده‌ها رمان و داستان خلق کرده که بسیاری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ها قرار گرفته‌ و از سوی منتقدان ادبی تحسین شده‌اند. لوری بیشتر به‌خاطر مجموعه کتاب‌های «بخشنده»، «آناستازیا» و «سم کراپنیک» شناخته می‌شود. او تاکنون جایزه‌ی مارگارت ادوارد را به دست آورده، برای نوشتن دو رمان دیگرش مدال نیوبری برده و سه بار هم نامزد جایزه‌ی هانس کریستین اندرسون شده است.

لوئیس لوری به‌خاطر فضای ضدآرمان شهری، موضوعات سخت و درون‌مایه‌ی پیچیده‌ی داستان‌هایش شهرت دارد. او همیشه نویسنده‌ای مناقشه‌برانگیز بوده و حتی تعدادی از کتاب‌هایش در کتابخانه‌ها و مدارس ممنوع شده‌اند. تاکنون چندین رمان او مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته‌اند.

در بخشی از کتاب در جست و جوی آبی‌ها می‌خوانیم

جیمیسون ایستاد و کایرا تماشایش کرد. بلندقد بود، با موهاى تیره و بلند که مرتب شانه شده بود و با گیره‌اى، چوبى و تزئین‌شده، پشت گردنش بسته شده بود. کایرا متوجه شد ساخت گیره کار جوانى است که کنده‌کارى روى چوب مى‌کند اسمش چه بود؟ توماس. خودش بود. توماس کنده‌کار، این‌طور صدایش مى‌کردند. او هنوز یک پسر بود که خیلى از کایرا بزرگ‌تر نبود، ولى به‌خاطر استعداد زیادى که داشت، برگزیده شده بود، و کنده‌کارى‌هایى که با دست‌هاى ماهرش انجام مى‌داد میان بزرگان دهکده خیلى تقاضا داشت. مردم معمولى در دهکده از وسایل تزئینى استفاده نمى‌کردند. مادر کایرا آویزى را با تسمه به گردنش مى‌انداخت ولى همیشه آن را زیر لباسش پنهان مى‌کرد.

جیمیسون، قبل از این‌که به‌عنوان مدافع انتخاب شود، کاغذهایى را از روى میز برداشت؛ کایرا دیده بود که او چه‌طور هم به حرف‌هاى شاکى گوش مى‌کند و هم با دقت روى آن کاغذها علامت‌گذارى مى‌کند. دست‌هایش بزرگ بودند با انگشت‌هایى بلند و اطمینان در هر حرکت؛ نه درنگ، نه تردید. کایرا دید که دست‌بندى از چرم دور مچ دست راستش است. و بالاى دست‌بند، دست قوى و ماهیچه‌اى‌اش نمایان بود. پیر نبود. اسمش، جیمیسون، هنوز سه‌بخشى بود، و موهایش هنوز خاکسترى نشده بود. به‌نظر کایرا میان‌سال آمد، شاید همسن مادرش در زمان مرگ. جیمیسون به کاغذى که روى همه‌ى کاغذهاى در دستش بود، نگاه کرد. کایرا از جایى که ایستاده بود مى‌توانست محل‌هاى علامت‌گذارى‌شده را که او مشغول بررسى آن‌ها بود، ببیند. اى کاش مى‌توانست آن‌ها را بخواند!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جست و جوی آبی‌ها
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-964-362-682-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۷۰۰۰ ۲۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جست و جوی آبی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جست و جوی آبی‌ها

برای دریافت کتاب در جست و جوی آبی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.