معرفی و دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب

عکس جلد کتاب صوتی غرور و تعصب
قیمت:
۳۸۵۰۰ 26950 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غرور و تعصب

جین آستن در کتاب صوتی غرور و تعصب، داستان دلدادگیِ پرماجرای مردی مغرور و ثروتمند به دوشیزه‌ای زیبا به نام الیزابت را شرح داده است. این رمان پرفروش و پرخواستار، به گواه اغلب صاحب‌نظران، از جمله شاهکارهای بی‌زوال ادبی در جهان انگلیسی‌زبان به شمار می‌آید.

درباره کتاب صوتی غرور و تعصب

اغلب منتقدان و مورخان ادبی بر آن‌اند که دوران حکمرانی ملکه ویکتوریای کبیر، به سبب وفور ادیبانِ ممتاز در این عصر، یکی از مهم‌ترین برهه‌ها در تاریخ ادبیات انگلیسی است. ادبیاتی که در این برهه‌ی درخشان با آثار نابغه‌ی بی‌مانندی چون سر والتر اسکات متحول گشت، با نوشته‌های ادبای برجسته‌ای چون چارلز دیکنز و خواهران برونته اعتلا یافت، و در نهایتْ با شاهکارهای مسلم شاعر و داستان‌نویسِ برجسته، تامس هاردی، به اوج کمال خود رسید. در این میان اما، به گواه بسیاری از صاحب‌نظران، یک نویسنده که همانا کسی نیست جز جین آستن بزرگ، جایگاهی بی‌نظیر و بی‌بدیل در مقایسه با سایرین دارد.

آثار شاخص جین آستن کم و بیش معرف حضور اغلب مخاطبین ادبیات جهان هستند. به احتمال قریب به یقین، می‌دانید که در میان این آثار، رمان غرور و تعصب (Pride and Prejudice) که هم‌اینک نسخه‌ی صوتی آن را در دست دارید، مقامی شامخ و غیرقابل قیاس با دیگر عناوینِ متعلق به نویسنده دارد.

این اثر که طبع نخست آن به سال 1813 بازمی‌گردد، عاشقانه‌ای است با روایتی گرم و شیرین و فراموش‌نشدنی، که اغلب ما، به سبب شهرتِ آن، با کلیات طرح داستانی‌اش آشنا هستیم: مردی ثروتمند و مغرور و سرسنگین، از بد حادثه، دلباخته‌ی دختری می‌شود که به لحاظ شخصیتی فاصله‌ای بعید با او دارد. این دلباختگی، چنان‌که در اغلب عاشقانه‌های آن عصر می‌بینیم، بنا نیست به پایانی تلخ منجر شود؛ اما طبعاً بی خون دل خوردن‌های فراوان نیز به ثمر نخواهد نشست.

باری، آنچه در این میان ما را مجذوب کتاب و سرنوشت آدم‌هایِ آن می‌کند، اساساً نه افت‌وخیزهای روایی، بلکه تحلیل‌های درخشان روان‌شناختی از نیات و انگیزه‌های کاراکترهاست که از مجرای قصه‌ای به ظاهر کلیشه‌ای و ساده، ارائه می‌شود. به عبارتی، دلیل شهرت عالم‌گیر هنر آستن را باید نخست در نگاه روان‌شناختی او جست، و بعد از آن، در قلم طناز و شیرینش. چه در غیر این صورت، یعنی با چشم‌پوشی از این دو عنصر مهم، آستن را چندان بزرگ‌تر از ملودرام‌نویس‌های گمنامِ هم‌عصر خویش نخواهیم یافت.

بی‌گمان درباره‌ی رمان غرور و تعصب گفتنی بیش از این‌هاست. اما افسوس که در این مجال مختصر، چنین امری میسر نیست. بنابراین، ضمن به پایان رساندن مطلب خویش، از شما دعوت می‌کنیم که خودْ در مقام مخاطب، به مطالعه‌ی این اثر بنشینید و ظرایف گوناگون آن را به فراستِ خویش، دریابید.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی غرور و تعصب

از رمان غرور و تعصب چندین اقتباس سینمایی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله دو اثر درخشان با همین عنوان (غرور و تعصب) که یکی در سال 1940 به کارگردانی رابرت زی. لنرد، و دیگری در سال 2015 به کارگردانی جو رایت ساخته و اکران شدند. قابل توجه است که فیلم اخیر با اقبال کم‌نظیر مخاطبین در گیشه‌‌ها روبه‌رو گشت.

افتخارات کتاب صوتی غرور و تعصب

- از پرمخاطب‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
- یکی از بهترین آثار تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

نکوداشت‌های کتاب صوتی غرور و تعصب

- از پرطرفدارترین رمان‌های تمام دوران‌ها. (Goodreads)
- در زبان انگلیسی هیچ رمانی همتای غرور و تعصب نیست. (Penguin)
- اصلی‌ترین عامل شهرت جین آستن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان تاریخ. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی غرور و تعصب مناسب چه کسانی است؟

عناوینی چون غرور و تعصب از شاهکارهای ادبیات جهان‌اند و شایسته است که هر کتاب‌خوان حرفه‌ای، با هر سلیقه‌ای آنها را مطالعه کند. با این حال اگر بخواهیم این رمان را فقط و فقط به یک گروه از مخاطبین توصیه کنیم، آن گروه بی‌تردید دوست‌داران داستان‌های عاشقانه خواهند بود.

با جین آستن بیشتر آشنا شویم

جین آستن (Jane Austen) نویسنده‌ی مشهور انگلیسی به سال 1775 در شهر همپشر متولد شد. او نویسندگی را از سنین پایین شروع کرد و در همان دوران جوانی با خلق رمان‌های درخشانی چون «غرور و تعصب»، «اما» و «منسفیلد پارک» میراثی حیرت‌انگیز در عرصه‌ی فرهنگ و ادب از خود به جا گذاشت؛ میراثی که با دو رمان ارزشمند دیگرش به نام‌های «نورثنگرابی» و «ترغیب» که پس از مرگ نویسنده در سال 1818 به چاپ رسیدند، غنی‌تر نیز شد. طنز ظریف، شخصیت‌پردازی استادانه و نگاه همدلانه به دغدغه‌های عاطفی انسان، سه ویژگی مشهود در تمام آثار جین آستن بزرگ است.

در بخشی از کتاب صوتی غرور و تعصب می‌شنویم

«دیشب دو اتهام به من زدید که کاملاً متفاوت از یکدیگرند، چه از لحاظ نوع موضوع و چه از نظر درجه‌ی اهمیت. یکی این‌که گفتید من بدون در‌ نظر‌ گرفتن احساسات و علاقه‌ی میان بینگلی و خواهرتان آن‌ها را از هم جدا کرده‌ام. و دیگری این‌که برخلاف ادعاهای خیرخواهانه‌ام و برخلاف اصول انسانی و شرافت، آینده و موفقیت آقای ویکهام را تباه کرده‌ام.

طرد دوست دوران نوجوانی‌ام، کسی‌که محبوب پدرم بوده، کسی که پناهی غیر از ما نداشته، کسی که پیش ما بزرگ شده تا از حمایت ما بهره‌مند شود، به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست با جدایی انداختن بین دو جوانی که تمام مدت آشنایی‌شان به چند هفته هم نمی‌رسد. این اتهام بسیار سنگین است و عملی که مرا به آن متهم می‌کنید بسیار زشت. ولی امیدوارم بعد از خواندن دلایلم در مورد هر دو موضوع، مرا از اتهام‌هایی که دیشب زدید برای همیشه مبرا کنید. اگر در توضیح هر یک از موارد، مجبور شدم مطالبی را بیان کنم که احساسات‌تان را جریحه‌دار کرد، فقط می‌توانم بگویم متأسفم چون مواردی وجود دارند که مجبور به نوشتن‌شان هستم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
مقدمه مترجم
6 دقیقه
جلد اول- یک
7 دقیقه
جلد اول- دو
12 دقیقه
جلد اول- سه
8 دقیقه
جلد اول- چهار
7 دقیقه
جلد اول- پنج
14 دقیقه
جلد اول- شش
15 دقیقه
جلد اول- هفت
14 دقیقه
جلد اول- هشت
13 دقیقه
جلد اول- نه
15 دقیقه
جلد اول- ده
12 دقیقه
جلد اول- یازده
6 دقیقه
جلد اول- دوازده
12 دقیقه
جلد اول- سیزده
10 دقیقه
جلد اول- چهارده
12 دقیقه
جلد اول- پانزده
23 دقیقه
جلد اول- شانزده
8 دقیقه
جلد اول- هفده
33 دقیقه
جلد اول- هجده
12 دقیقه
جلد اول- نوزده
11 دقیقه
جلد اول- بیست
14 دقیقه
جلد اول- بیست و یک
13 دقیقه
جلد اول- بیست و دو
11 دقیقه
جلد اول- بیست و سه
14 دقیقه
جلد دوم- یک
11 دقیقه
جلد دوم- دو
16 دقیقه
جلد دوم- سه
10 دقیقه
جلد دوم- چهار
12 دقیقه
جلد دوم- پنج
20 دقیقه
جلد دوم- شش
9 دقیقه
جلد دوم- هفت
11 دقیقه
جلد دوم- هشت
11 دقیقه
جلد دوم- نه
13 دقیقه
جلد دوم- ده
15 دقیقه
جلد دوم- یازده
19 دقیقه
جلد دوم- دوازده
14 دقیقه
جلد دوم- سیزده
10 دقیقه
جلد دوم- چهارده
8 دقیقه
جلد دوم- پانزده
10 دقیقه
جلد دوم- شانزده
10 دقیقه
جلد دوم- هفده
14 دقیقه
جلد دوم- هجده
12 دقیقه
جلد دوم- نوزده
35 دقیقه
جلد سوم- یک
15 دقیقه
جلد سوم- دو
12 دقیقه
جلد سوم- سه
21 دقیقه
جلد سوم- چهار
24 دقیقه
جلد سوم- پنج
15 دقیقه
جلد سوم- شش
16 دقیقه
جلد سوم- هفت
15 دقیقه
جلد سوم- هشت
14 دقیقه
جلد سوم- نه
18 دقیقه
جلد سوم- ده
20 دقیقه
جلد سوم- یازده
11 دقیقه
جلد سوم- دوازده
15 دقیقه
جلد سوم- سیزده
19 دقیقه
جلد سوم- چهارده
12 دقیقه
جلد سوم- پانزده
16 دقیقه
جلد سوم- شانزده
17 دقیقه
جلد سوم- هفده
10 دقیقه
جلد سوم- هجده
10 دقیقه
جلد سوم- نوزده
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غرور و تعصب
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
راویسارا فیض
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۸۵۰۰ 26950 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غرور و تعصب

آرتمیس
۱۴۰۲/۸/۲۶
نظرات در مورد این کتاب کاملا متفاوته
برخی اون و به عنوان کتابی کلیشه‌ای مثل بعضی از رمان‌های ایرانی با سوژه‌ای تکراری می‌بینند و برخی این کتاب و به عنوان یه کتاب یا شاهکار در قلب ادبیات کلاسیک می‌دانند.
موضوع داستان تکراری و فضلی داستان لطیفه
امت نمیشه گفت کلیشه است چون ۹۵ درصد داستانههی با و
عاشقانه نفرت گاهی قضاوت‌های زود از طرف مقابل صورت میگیره و نفرت یه انقده مشترک در تمام رمان‌های عاشقانه است که در مورد این داستان هم صدق میکنه.
برخی از شخصیت‌ها عمدا به گونه‌ای به نمایش کشیده شدند که تا انزجار یا نفرت را در نویسنده ایجاد کنند.
دو ترجمه از این کتاب خوندم و ترجمه دیگه ترجمه رضا رضایی بود که واقعا خوب بود.
هردو ترجمه روان و خوب بودند امت اگه بخوام بگم کدوم قوی تر بودند قطعا ترجمه رضایی....
چون ترجمه رضا رضایی خیلی دقیق تر و منسجم تر بود.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۷/۲۴
باسلام
راستش من فقط جلد اول را گوش دادم و این کتاب اصلا مورد علاقه‌ام نبود چرا که یک فضای خیلی تحقیرآمیزی را به تصویر کشیده بود که در آن فکر و ذکر مادر خانواده شوهر دادن دختران بود و فکر و ذکر دختران هم رفتن به مهمانی‌ها و پیدا کردن شوهر!!!
کار با نثر کتاب یا ترجمه آن ندارم. بلحاظ محتوایی اصلا
به درد دختران این روزگار نمی‌خوره و همانطور که گفتم یک موقعیت تحقیر آموزی را برای زنان ترسیم کرده بود. از خواندن/ شنیدن این اثر از خودم بعنوان بک خانم خجالت کشیدم. درسته که روزی روزگاری فکر و ذکر همه مادران و دختران این موضوع بوده و نمیشه از آن فرار کرد و الان در هزاره سوم با تغییر و تحولات رخ داده واقعا ارزش این رو نداره که وقت و هزینه کنم برای شنیدن این موضاعات.
اگر یک خانم قوی، مستقل و به روز هستید اصلا شنیدن این اثر را توصیه نمیکنم.
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۶/۲۹
غرور و تعصب به عنوان یکی از شاهکارهای عاشقانه ادبیات کلاسیک معرفی می‌شود و بر اساس این رمان فیلم‌های سینمایی زیادی ساخته شده. اما محتوا و فلسفه خاصی و عمیقی در این رمان پرداخت نشده است. موضوع رمان از موضوعات سطحی و عشق‌های ک تنها بناست که به ازدواج منتهی شود فراتر نمی‌رود با این وجود نباید این رمان را انقدراا هم بی ارزش دانست. حداقل برایربسیاری از زنان خانه دار و مادرانی که خانه دار هستند بسیاری از نکات و موضوعات این رمان می‌تواند آموزنده و ارزشمتد باشد‌. مثلا اینکه نگاه سطحی مادر به خوشبختی صرفا از طریق ازدواج چه پیامد‌های بدی بر درک و فهم دختران از زندگی و موفقیت دارد. با همه این احوال این رمان نمیتواند ذهن‌های خلاق و فلسفی و افراد متفکر را قانع نماید
محمود فاتحی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
من در چند ساعت اول کاملا گیج شده بودم شخصیت‌های زیاد و اسامی که با هم قاطی می‌شدند و در ذهن نمی‌ماندند، چند دفعه تصمیم گرفتم این کتاب صوتی را کنار بگذارم و به سراغ کتاب دیگری بروم ولی باز هم با اکراه ادامه دادم؛ هر چه داستان پیش رفت شخصیت‌ها مشخص تر شد و داستان جالب تر شد. متن ساده و روان است و فوق دیالوگ‌های العاده‌ای دارد. بهتر بود عنوان کتاب همان غرور و پیشداوری ترجمه می‌شد چون با داستان خیلی بیشتر سنخیت داشت. اگر چه داستان مربوط به فرهنگی دیگر و سالیان بسیار دور بود ولی این نکته را یادآور می‌شد که آموزه‌های اخلاقی و انسانی محدود به مکان و زمان و حتی دین خاصی نیست. ضمنا گوینده نیز بسیار خوب و مسلط بود،
فرشته حبیبی
۱۴۰۲/۷/۲
کتابی هست که در زمان خودش شاهکار ادبی بوده. بعضی دوستان نقدهایی وارد دونستن از جمله اینکه سیر داستان و موضوع کلیشه‌ای هست و در تناسب با مسائل امروز نیست‌. کاملا درسته اما باید توجه بشه که این کتاب حدود ۲۰۰ سال پیش نوشته شده و در زمان خودش و جامعه‌ای بسته و بورژوا محور، در یک سری مسائل پیشرو و سنت و شکن بوده، از جمله رد کردن درخواست مردی ثروتمند به خاطر پای بند نبودن به یک سری ارزش ها
در کل از شنیدن یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک، با گویندگی توانمند ترجمه عالی، لذت بردم
Shiva Shahbazi
۱۴۰۲/۹/۵
متن داستان که عاشقانه کلاسیکه و تکلیفش روشنه، و جین آستین که حرفی نمی‌مونه، مشکل گوینده بود. تن صداش خوبه ولی گویندگی خوبی نداشت، انکار برای بچه‌ها داره داستان میگه. و گاهی لحنش طوریه که بین شخصیت‌ها نمیشه فرقی گذاشت، یعنی متوجه نمیشی این کاراکتر همون کاراکتر قبلی نیست که داره حرف میزنه
علی
۱۴۰۲/۹/۱
با سلام خدمت دوستان موضوع کتاب برای زمان خودش خوب بوده و بیشتر حول سنت‌های ازدواج نسل‌های گذشته میچرخید که امروز در بین مردم این دیدگاه جایی نداره برای همین کتاب کصالت اور میشه که اجرای خوب راوی قسمتی از این نقص رو پوشش داده.
F Entezari
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
گویندگی کتاب میتونست بهتر باشه
گوینده تسلط کافی برای صحبت به جای شخصیتهای مختلف داستان رو نداشت و همین از جذابیت داستان کم میکرد
دیانا حکیمیان
۱۴۰۱/۸/۶
گویندگی خانوم فیض مثل همیشه عالی بود. اما کتاب واقعا مسخره بود. هیچ چیز جالب توجهی نداشت و فوق العاده سطحی و بی معنا بود
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتاب خوبیه اما با وجود شخصیتهای زیاد در کتاب فقط یک راوی وجود دارد و این باعث کاهش ارزش این کتاب میشود.
فاطمه آفتابی
۱۴۰۱/۸/۱۹
کتاب خوبیه و قصه قشنگی داره اما خوانشش با لحن کودکانه‌ای که هیچ تناسبی با کتاب نداره
هانیه محبعلی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
با شخصیت‌ها نمیشه اصلا ارتباط خوبی گرفت پیش اسمی که داشت در تاریخ اصلا پیشنهاد خوبی نیست
Arezo
۱۴۰۲/۳/۷
بدنیست واسه همچین کتابی باید چندتا گوینده باشه تا شنونده شخصیتارو قاطی نکنه
علیه مرادی پور
۱۴۰۱/۵/۶
کتاب که خب عالیه؛ یک عاشقانه کلاسیک
گویندگی هم خوب بود و مسخره بازی نداشت 😅
محمدرضا توکلی
۱۴۰۱/۵/۱۷
بسیار عالی و زیبا بود مخصوصا گوینده کارش درست بود واقعا
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غرور و تعصب

برای دریافت کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.