معرفی و دانلود کتاب غرور و تعصب

عکس جلد کتاب غرور و تعصب
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ 105000 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب، شاهکار عاشقانه‌ای از ادبیات کلاسیک انگلستان است که در سایه‌ی یک روایت پیچیده‌ی عاشقانه و فراز و نشیب‌هایش به درونی‌ترین امیال و احساسات انسان‌ پل می‌زند. جین آستن این رمان را سال 1813 در سه جلد به صورت ناشناس منتشر کرد. گفتنی‌ست کتاب حاضر تا به امروز از پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی تاریخ ادبیات است.

درباره‌ی کتاب غرور و تعصب:

داستان کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) در اویل قرن نوزدهم در یکی از روستاهای جنوب انگلستان می‌گذرد. آقا و خانم بنت صاحب پنج دختر هستند که هر کدام از آن‌ها به سن ازدواج رسیده‌اند و دغدغه‌ی مادر خانواده، ازدواج دختران جوانش است. بنابراین هنگامی مرد جوان و ثروتمندی به نام چارلز بینگلی یکی از خانه‌های روستا را اجاره می‌کند، خانم بنت تلاش می‌کند که او را با خانواده‌ی خود آشنا کند تا شاید نظر آقای بینگلی به یکی از دختران خانواده‌ جلب شود.

پس چندین ملاقات بین آقای بینگلی و این خانواده، سرانجام در جشن بزرگی که همه‌ی مردم دهکده در آن حضور دارند، جین (بزرگترین دختر خانواده‌ی بنت) و آقای بینگلی زمان زیادی را در مهمانی با همدیگر می‌گذرانند و رابطه‌ی نزدیکی بین‌شان شکل می‌گیرد. آقای دارسی (یکی از دوستان نزدیک بینگلی) نیز در آن مهمانی حضور دارد و برخلاف انتظارات دیگران که فکر می‌کردند او به الیزابت (دومین دختر خانواده‌ی بنت) علاقه‌مند می‌شود، درخواست الیزابت را برای رقصیدن با او رد می‌کند.

روابطی که هفته‌ها و ماه‌ها پس از این مهمانی رخ می‌دهد، روایت عاشقانه‌ی کتاب غرور و تعصب را شکل می‌دهد و در لایه‌های پیچیده‌ی روابط میان چارلز بینگلی و دوستش با دختران خانواده‌ی بنت، به ظریف‌ترین جنبه‌های احساسات انسان اشاره می‌شود.

نویسنده در این کتاب در سایه‌ی توصیف روزهای دلنشین عاشقانه، روابط سرد، سنگدلی‌ها، فاصله‌های طولانی میان انسان‌ها و جوش و خروش‌های فراوان؛ سویه‌های مختلفی از مسئله‌ی عشق را جستجو می‌کند. کتاب غرور و تعصب به گفته‌ی منتقدان مهم‌ترین و بزرگترین اثر جین آستین (Jane Austen) است که امروزه در ادبیات کلاسیک انگلستان جایگاهی دست‌نیافتنی دارد. این در حالی است که او هفده سال پس از آنکه در بیست و یک سالگی این رمان را نوشت، توانست یکی از ناشران مجاب به چاپ کتاب کند و به جای نام نویسنده، روی جلد کتاب می‌نویسد: یک خانم. عنوان اصلی کتاب غرور و پیش‌داوری است که در ایران با نام غرور و تعصب می‌شناسیمش.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب غرور و تعصب:

تا به حال اقتباس‌های فراوانی در تئاتر و سینما از کتاب غرور و تعصب شده است:

سال 1940 رابرت لئونارد (Rabert.Z Leonard) در دوران اوج سینمای کلاسیک هالیوود، اقتباسی سینمایی از این رمان می‌سازد که مورد استقبال منتقدان قرار می‌گیرد و جایزه‌ی بهترین کارگردانی هنری در جشنواره‌ی اسکار را از آن خود می‌کند.

همچنین غرور و تعصب نام فیلمی است که در سال 2005 به کارگردانی جو رایت (Joe Wright) بر اساس این رمان ساخته شده است.

نکوداشت‌های کتاب غرور و تعصب:

- تا به حال هیچکس به اندازه‌ی آستین با شخصیت‌های کتابش رفتاری حیله‌گرانه نداشته است. (Marlon James. New York Times)
- در زبان انگلیسی هیچ رمانی همتای غرور و تعصب نمی‌شود. (Penguin)
- اصلی‌ترین عامل شهرت جین آستن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان تاریخ. (Barnes & Noble)

کتاب غرور و تعصب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه، طرفداران ادبیات انگلستان و به طور کلی دوست‌داران ادبیات کلاسیک جهان، از این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

با جین آستن بیشتر آشنا شویم:

جین آستن، در 16 دسامبر سال 1775 در جنوب شرقی انگلستان، به دنیا آمد. پدرش در سال 1805 از دنیا رفت و جین آستِن و مادرش، چندین‌بار به شهرهای مختلف نقل مکان کردند، تا سرانجام در سال 1809 در در همپشایر، ماندگار شدند. جین آستن هیچوقت ازدواج نکرد. در نهایت در جولای 1817 به دنبال بیماری‌ای که خودش علاقه‌ای به جدی گرفتنش نداشت، از دنیا می‌رود.

رمان‌های « غرور و تعصب، عقل و احساس، منسفیلد پارک و اِما» آثاری هستند که پیش از مرگ آستن چاپ شدند. دو اثر «نورثنگر ابی و ترغیب» بعد از مرگ این نویسنده‌ی بزرگ به چاپ رسیدند و دو کتاب «واتسون‌ها و سندیتون» نیز به صورت نیمه‌تمام باقی ماندند.

در بخشی از کتاب غرور و تعصب می‌خوانیم:

اگر الیزابت تسلیم نظرهای خانواده‌اش می‌شد، مسلماً تصویر خوشایندی از یک زندگی زناشویی خوب در ذهنش نقش نمی‌بست. پدرش تسلیم جوانی و زیبایی زنی شده بود که فهم و شعور بالایی نداشت و خیلی زود ازدواج‌شان به ناکامی کشیده شده بود. احترام، اعتماد و قدردانی از یکدیگر در آن زندگی رنگ باخته بود و تمام تصوراتی که آقای بنت از خوشبختی داشت نقش‌ برآب شده بود. ولی آقای بنت از آن آدم‌هایی نبود که برای جبران ناکامی‌هایش که خودش مسبب آن بود دنبال لذت‌های دیگر برود. او عاشق طبیعت و مطالعه بود و از کتاب خواندن و بودن در طبیعت لذت می‌برد. انتظار زیادی از همسرش نداشت و بهره‌ای از وجودش نمی‌برد مگر سرگرم شدن و خندیدن در مقابل نادانی‌هایش. این از آن نوع خوشبختی‌هایی نبود که مردها در آرزویش باشند ولی وقتی چیزی برای لذت بردن در زندگی وجود نداشته باشد، باید به امکانات موجود رضایت داد.

الیزابت از اشکال‌های پدرش هم در مقام یک شوهر خوب غافل نبود. همیشه از این موضوع رنج می‌کشید اما در عین‌حال توانایی‌های پدرش را تحسین می‌کرد و به‌خاطر محبت‌هایش سپاسگزار بود. سعی می‌کرد خصلت‌های بدش را فراموش کند و یکی از آن افکاری که همیشه از مغزش دور می‌کرد برخورد تحقیرآمیز پدرش با مادرش جلوی فرزندان بود. این عمل پدرش سرزنش‌آمیز بود. اما حالا بیش‌تر از همیشه متوجه معایب این ازدواج نامتناسب بود. هیچ‌وقت به اندازه‌ی حالا نفهمیده بود تا چه حد استعدادها و احترام فرزندان در این‌گونه ازدواج‌ها قربانی می‌شوند. پدرش گرچه نتوانسته بود شعور همسرش را بالا ببرد اما حداقل می‌توانست احترام دخترهایش را حفظ کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور و تعصب
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات576
زبانفارسی
شابک978-964-369-696-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ 105000 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور و تعصب

melika baradaran
۱۴۰۲/۱/۲۹
کتاب غرور و تعصب یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک انگلیسی هست.
خوندن این کتاب به انگلیسی خیلی خیلی تاثیرگذاری بیشتری داره.
با خوندن این کتاب سوار یک ماشین زمان بشید و به سال ۱۷۹۶ سفر کنید. مقایسه‌ی این کتاب با دنیای امروز ما میتونه داستان رو مضحک و ضعیف کنه. همچنین پیشنهاد میکنم قبل از خوندن این
کتاب به قوانین اجتماعی انگلستان در اون سالها نگاهی بندازید. ندونستن این جزئیات نه تنها باعث فهم ناقصی از این کتاب میشه بلکه خیلی از نکاتی رو که خانوم آستین سعی داشته منتقل کنه رو نصفه میزاره.
پس اگر واقعا ایده‌ی خاصی درمورد فرهنگ، قوانین و سبک زندگی مردم انگلیس در اون زمان ندارید احتمالا بعد از خوندن کتاب با تعجب به دیوار رو به روتون خیره میشید و زمزمه می‌کنید همش همین؟
اما از زیبایی و قدرت کتاب غرور و تعصب همین بس که در سال ۱۸۱۳ به چاپ رسید اما همچنان الهام بخش نویسندگان، فیلمسازان و نمایش‌های بسیاری هست.
چه چیزی این داستان به ظاهر ساده رو اینقدر قدرتمند میکنه؟
نمادهای به کار رفته در کتاب بسیار تاثیر گذارند. شخصیت‌ها کاملا به تکامل رسیدند و خواننده روند رشد و تحول اونها رو در طی داستان کاملا احساس میکنه.
تعصب شخصیت اصلی داستان از قضاوت‌های سرسختانه و عجولانه‌اش درباره‌ی انتخاب‌ها و رفتار اطرافیانش کاملا پیداست و غرور شخصیت دیگر داستان از عدم برگشت نظراتش و عدم انعطافش در مقابل آدم‌ها کاملا قابل لمسه. اسم این کتاب بیانگر تقابل و ارتباط تعصب و غروره و چه چیزی میتونه این ویژگی‌ها رو تغییر بده؟
خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۱۰/۳
با خودش فکر کرد: «جای شکرش باقی است که هنوز چیزی برای آرزو کردن دارم. اگر همه‌چیز مطابق خواسته‌هایم بود حتماً افسرده‌تر می‌شدم. اما حالا که از نبودن خواهرم افسوس می‌خورم می‌فهمم که چه‌قدر می‌شود آرزو داشت و با امید به رسیدن آن‌ها از زندگی لذت برد. برنامه‌ای که همه‌چیزش مطابق میل آدم باشد هیچ‌وقت و عملی نمی‌شود. افسردگی را با کنار زدن تدریجی تک‌تک ناراحتی‌ها می‌شود برطرف کرد.»
جملات قشنگ و آموزنده در کتاب بود اما خیلی حرکات و جملات خاله زنکی هم از زبان شخصیت‌های داستان بیان شده بود. نقطه اوج داستان به نظرم خواستگاری دارسی از الیزابت بود.
در ابتدای داستان تعدد شخصیت‌ها مخاطب رو گیج می‌کنه اما بعد از مدتی که باشخصیت‌ها آشنا بشه داستان جذابتر می‌شه.
این بار دوم بود کتاب رو میخوندم فیلمش رو هم دیدم و به نظرم قشنگ بود اما به نظرم اینکه از داستان خوشتون بیاد یا نه مقدار زیادی به
سلیقه تون بستگی داره.
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۱/۸
اول باید تشکر کنم از کتابراه، همیشه آخر تشکر میکردم ایندفعه همین اول تشکر میکنم به خاطر این کتاب که من خیلی چشمم دنبالش بود و دلم نمیومد بابتش هزینه کنم تو فکر بودم که از اقوام امانت بگیرم و بخونم... ولی خدا رو شکر اینجا خیلی راحت و رایگان دانلود کردم و خوندم و لذت بردم...
در مورد کتاب براتون و و
غرور تعصب من دوست داشتم یک رمان عاشقانه با ژانر اجتماعی هست که سطح بالایی نداره به نظر بعضی دوستان خیلی توانمند در کتاب خوانی.. کسی که چند تا کتاب پر پیمان خونده باشه مشخصا نمیپسنده و خودم فک میکنم جین آستن یک مقدار غلو کرده در انتخاب اسم.. آنقدر که باید تعصب داشته باشه نداشت و اونقدر که باید غرور داخلش باشه نیست... رمان بیشتر برای نوجوان‌ها و یا مبتدیان کتابخوان مناسب هست و همچینین عده‌ای هم که کلا این ژانر اجتماعی رو می‌پسندند... ولی فک نمیکنم قابل تحسین و مورد پسند آقایون باشه... روی هم رفته چون کتابی هست که به خاطر نویسنده‌اش اسم و رسمی بهم زده و خیلی معروف شده، هر کسی دوست داره حداقل یک بار بخونه تا فقط خونده باشه.... ولی برای من به عنوان یک خانوم جالب و خواندنی بود و حتی به خاطر وجود خانم بنت خیلی به طنز نزدیک شده بود و واقعا قسمت‌هایی از داستان به خانم بنت با طرز فکرش و دختر شوهر دادنش میخندیدم.. خیلی خوشحالم این کتابو خوندم...
Mahshad
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بسم رب الشهدا
غرور و تعصب کتابی است که همه دوستش دارن.
اسمش رو شنیده بودم و خواستم بخونمش🙂
👇🏻انتظارات من از یک رمان
بتونم لحظه هارو تصور کنم....
سرنخ‌هایی داده بشه حداقل خودم شخصیت هارو‌ی چهره در نظر داشته باشم🤔
یا بتونم اتفاقات داخل رمان رو درک کنم و فکر کنم واقعا این اتفاق افتاده! از

اما نکته....
هیچ رمانی نمیتونه همه نیازهارو برطرف کنه....
خیلی رمان‌ها از خیلی دیدگاه‌ها عالی هستند، اما بازهم کامل نیستن.
غرور و تعصب در نظر تک تک ادم‌ها یجور میشینه....
برای من...
شروع با یک گفت و گو🤔معلمولا روش خوبیه اما من فقط به جر و بحث دو نفر گوش میدادم، هیچ تصوری از زمان، مکان، چرایی و.... نداشتم.
از طرفی به مرور، ماجرا داغ تر شد اما هنوز باورم نمیشد که چندین صفحه گذشته و این اتفاقات در طول داستان افتاده....
البته شاید مربوط به سبک نویسنده هم باشه🙂
ولی در کل اونطوری نبود که بتونم باهاش بخندم و یا گریه کنم و یا حتی احساس کنم این‌ی اتفاق واقعیه...... یا اگر تخیلی هم باشه، جالبه.
دلیل امتیازم همینه، در صورتی که ممکنه برای کس دیگه‌ای که عاشق این سبک داستان، کلی هم تاثیر گزار باشه.
M R
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
کتاب غرور و تعصب یکی از معروفترین رمانهای کلاسیک جهان، در زمان خودش بخصوص بخاطر اینکه نویسنده اون خانم بوده بسیار مورد توجه قرار گرفته. داستان خونواده‌ای با ٥ دختر که تمام فکروذکر مادرشون شوهردادن اونهاست ولی پدرشون هیچ توجه و علاقه‌ای به آینده اونها نشون نمیده، مرد ثروتمندی به همسایگی اونها میاد و مادر خونواده همه تلاشش میکنه یکی از دخترهاشو به اون همسایه ثروتمند شوهر بده...! این کتاب در کنار داستان کهنه و پیش پا افتاده ش (البته برای دوران معاصر) تلاش میکنه تقابل طرز تفکر و برداشت غلط آدمها با واقعیت رو بیان کنه و نشون بده شاید آدمها همیشه اونطور که در ابتدا به نظر میرسن نباشن. در نهایت اثر بدی نیست ولی برای این دوران که شوهر پیدا کردن برای خانمها تنها دستاورد مهم زندگی شون محسوب نمیشه احتمالا داستان اصلی کتاب جالب و قابل قبول به نظر نمیاد.
آمین داد
۱۴۰۲/۲/۱۹
قبلا خلاصه شده این کتاب رو خونده بودم و موضوع کلی به دستم بود قلم روان و شیوای جین آستین و شخصیت‌های قرن ۱۹ی با کمی اختلاف و تغییر با زمان حال خانواده‌ی ایرانی مطابقت میکنه... دختر عاقل و محبوب آقای بنت در جذب خوشبختی خود و خانواده‌ش نقش اول داره و جالب اینجاست اهل مطالعه است، افکار سبک و سطحی خانم بنت و گفتگوهاش با همسر و دخترانش طنز خاصی به داستان داده... دارسی رو شدیدا درک میکنم☺️از آندسته افرادی که لایه لایه وجوه شخصیتشون بروز میدن و به قضاوت دیگران خشک و مغرور و نچسبند چون خوب بودن یاد گرفتن اما برای بعضی رابطه‌ها وقت نمی‌گذارند و کلا چون مخالفند از همان اول کات می‌کنند. ترجمه بسیار روان و گویا بود، جز چند مورد اشکال تایپی متن روان و خوبی داشت. سپاس کتابراه عزیز بابت این هدیه🌻🌹
...
۱۴۰۲/۱/۵
در کل کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای است. ولی در ابتدا شخصیت‌ها و روند داستان یکم گمراه کننده است و باعث جذب خواننده نمیشود اما از وسط به بعد کم کم خواننده را به خودش جذب می‌کند اما خوب موضوع داستان جوری است که از همان ابتدا متوجه میشویم که در آخر چه اتفاقی می‌افتاد و دیگر اینکه در این کتاب عقیده دارند هرکس با شوهر پولداری ازدواج کند خوشبخت میشود ولی معیار درستی نیست و برای همه هم یکسان نیست
داستان در مورد خانواده‌ی است که دارای پنج دختر هستند و مادری که عقیده دارد اگر دخترهایش با شخص پولداری ازدواج کنند خوشبخت می‌شوند و سعادت دخترهایش را در ازدواج کردن میبیندو.....
اما به کسانی دوستدار سبک رمان‌های عاشقانه کلاسیک هستند پیشنهاد میکنم و در کل کتاب بسیار معروف و جالبی است
ممنون از کتابراه
سید علی اسماعیلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
کتاب رو که شروع کردم به عنوان یک اثر کلاسیک توقع بیشتری داشتم.
بعد از اینکه داستان تا حدی جلو میره تقریبا پایان کتاب مشخص میشه ولی تا قبل از این داستان کشش خوبی داره.
توصیف شخصیت‌های داستان به خوبی انجام میشه و تصور خوبی در ذهن شما ایجاد میکنه هر چند ممکنه به نظر بعضی‌ها توضیحات بیش از اندازه و
باشه.
هر چند مشخص بودن پایان داستان از جذابیتش کم میکنه اما تصویر سازی که از جامعه سنتی انگلستان در بازه اواخر قرن ۱۸ تا سال‌های اولیه قرن ۱۹ انجام میده برای من به شدت جذاب بود، به طوری که توی این داستان ما با جامعه‌ای که فردیت استقلال برای خانم‌ها به رسمیت شناخته بشه مواجه نیستیم و راه خوشبختی برای خانم‌ها ازدواج تعریف شده که اشتراکاتی با دیدگاه سنتی جامعه ایران نسبت به خانم‌ها داره.
لیلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اعتماد به نفس الیزابت رو دوست داشتم. منو یاد شخصیت گِرِت در (دختری با گوشواره مروارید) انداخت. آدمایی که به هیچ وجه خودشون رو دست کم نمیگیرند در مقابل هیچ بنی بشری! این رمان بهتر از چیزی بود که تصورش میکردم. چون بعد از خوندن آناکارنینا که شاهکار می‌پنداشتمش شروع کردم به خوندن این رمان، حتی میخوام و این مقایسه‌ی شاید نادرست! رو هم انجام بدم بگم که حتی بیشتر از آناکارنینا دوسش داشتم! بااینکه از ابتدای ماجرا تقریبا میشد انتها رو حدس زد ولی در خلال داستان غافلگیری‌های خوبی داشت.. شخصیت پردازیها همگی خوب بود بجز ماری که فقط مشغول مطالعه بود و هیچ کمکی به قصه نمیکرد! در کل نسبت به رمان (اِما) از همین نویسنده خیلی خیلی بهتر بود.
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
از خانم جین آستن دوتا کتاب خوندم همین و کتاب عقل و احساس اما هیچ کدوم برام جذاب نبود البته باید بگم داستان هردوی این کتاب‌ها یکی هست فقط اسامی و جزئیات تفاوت دارند موضوع اصلی هردو داستان دغدغه برای پیدا کردن شوهره بعد یه عشق هوس آلود و فریبنده و به عرق نشستن تب تند و شکست عشقی در ادامه افسردگی و و گوشه نشینی یه پایان نوجوون پسندِ کلیشه‌ای خوشبختی و سعادت در کنار مردی که دختر فکرش رو هم نمیکرد یه موضوع تکراری که بارها اطرافمون دیدیم قبل از اینکه بخوام این کتاب هارو بخونم بارها اسم این نویسنده و رمان هارو شنیده بودم اما اصلا انتظار همچین موضوع تکراری و آبکی‌ای رو نداشتم اگر سنتون کمه پیشنهاد میدم برای نوجوون‌ها میتونه آموزنده باشه
جواد جمشیدی
۱۴۰۲/۶/۱۷
عالی بود، اگر کمی از اصول جوامع اون زمان اروپا مثل اصیل زادگی و کارهای که انجام میدادن درک کتاب برامون راحتر میشه، به نظر من کتاب نشون میده که درسته زمانه و جوامع تغییر کردن اما اخلاقیات انسان هیچوقت تغییر نمیکنه، هرکسی غرور، زود باوری، حماقت، دل را فدای مادیات کردن و... دیده و درک کرده، دوستانی هم که به کتاب خرده گرفتن و اون رو اثری ساده دونستن کم لطفی میکنن این کتاب رو زمانی یک زن نوشت که فرانسه که خودش رو پدر ادبیات غرب میدونه توی آتش جنگهای ناپلئونی بود و همچنین نوع داستانی رو که ما می‌پسندیم و با معماگونه بودنش عاشقش میشیم شاید اون زمان نمی‌پسندیدند و کسل کننده بوده باشه
بیتا بیتایی نژاد
۱۴۰۲/۳/۱۵
همونطور که همه میدونن رمان غرور و تعصب یه رمان خیلی معروفیه و ازش به عنوان یه شاهکار یاد میشه، به نظر من رمان جذاب و خوبی بود اما شاهکار و بی نظیر نبود.
رمان در مورد یه خانوادس که ۵ تا دختر با شخصیت‌های کاملا متفاوت دارن و در خانه‌ی آن‌ها دختری که چهره زیباتر و خواستگار بیشتری داشته باشه، اهمیت و
بیشتری داره، الیزابت که نقش اول داستانه، به اندازه خواهرانش زیبا جذاب نیست، ولی به خاطر اصالت و متانت وجودش و عزت نفس و غروری که داره و شخصیت جذابش در زندگی از خواهران دیگرش موفق تر میشه در حالی که طبق پیش بینی مادرشان باید بدبخت‌ترین میشد.
در کل ارزش داره خوندنش، رمان خوبیه.
Reza Kalhor
۱۴۰۱/۱۰/۸
با احترام به نویسنده من که نپسندیدم اگر از این داستان‌های کلاسیک خوشتون میاد که خانواده‌ای با چند تا دختر دم بخت به طور ناگهانی چند تا خواستگار پولدار و خوش تیپ و با اصل و نسب با کش و قوس‌های بی مزه همیشگی میان چند تا از دخترها رو با هم میگیرن میبرن خوشبخت میکنن شما امتحان کنید شاید شما خوشتون یه و اومد.. توصیه هم دارم با توجه به نظرات کاربران هیچ وقت هیچ جا هیچ چیز نخرید از جمله کتاب در کتابراه... طرف اومده برای تشکر از کتابراه که کتاب رایگان بش داده پنج ستاره به کتاب داده!!!
هانیه حسینی
۱۴۰۲/۲/۱۰
من عاشق آثار کلاسیکم، اون تمدن، کاخ و خونه‌ها و اداب و رسوم، لباس‌های فاخر و هرچیزی که مربوط به دنیای کلاسیک باشه در این کتاب پیدا میشه
طوری که شما به راحتی میتونید برای خودتون تصویر سازی کنید لمسش کنید!
غرور و تعصب احساسات برانگیزه و ادم از خوندنش بسیار لذت میبره
و انسان رو به سال‌های گذشته و
میفرسته
درست وسط اون همه نقش نگار و ترکیب و رنگ
غرور و تعصب همون کتابیه که دوس دارید اخرش خوش تموم بشه و همینطور هست! از دستش ندید
ممنون از کتابراه
ریحانه حق شناس
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
داستان جالبی داره از زندگی نسبتا واقعی افراد ثروتمند و نسبتا ثروتمند در کشور‌های اروپایی در زمان قدیم و شما رو با فرهنگشون در اون زمان آشنا می‌کنه. این کتاب قصد داره تا شما اگر عادت به پیشداوری و قضاوت عجولانه درباره دیگران هستید عادتتونو ترک کنید! همچنین در مورد نحوه‌ی انتخاب همسر و معیار‌های و پلیه نگرش کلی در رابطه با نحوه‌ی انتخاب همسر به طوری که ازدواج پایداری تری صورت بگیره هم کمک می‌کنه. در عین حال چون داستان هست سرگرم کننده هم هست.
مشاهده همه نظرات 123

راهنمای مطالعه کتاب غرور و تعصب

برای دریافت کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.