معرفی و دانلود کتاب پیام رسان

عکس جلد کتاب پیام رسان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیام رسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیام رسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیام رسان

رمانی پادآرمان‌شهری که مخاطب را میخکوب خود می‌سازد؛ لوئیس لوری، نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی، در کتاب پیام رسان، داستان مردمانی منزوی که در یک دهکده‌ی مخوف زندگی می‌کنند را روایت کرده است. متی، به عنوان شخصیت اصلی داستان، وظیفه دارد که با گذر از جنگلی شوم و تاریک، پیام مهمی را به مردمی که عازم دهکده هستند، منتقل نماید. این رمان نوجوان، سومین قسمت از مجموعه‌ی چهارقسمتی بخشنده به حساب می‌آید. گفتنی‌ست این کتاب در سال 2008، در مراسم ادبی هوزیر جوان، در بخش بهترین کتاب نوجوان سال نامزد دریافت جایزه شد.

درباره‌ی کتاب پیام رسان

لوئیس لوری (Lois Lowry)، نویسنده‌ی برجسته‌ و محبوب کتاب‌های نوجوان است که به علت خلق داستان‌های خلاقانه با مضامین پیچیده و جذاب در ژانر پادآرمان‌‌شهری، شهرتی جهانی دارد. کتاب پیام رسان (Messenger)، سومین قسمت از مجموعه‌‌ی چهارقسمتیِ «بخشنده»، یکی از آثار درخشان او در این سبک از کتاب‌هاست که در سال 2008، در مراسم ادبی هوزیر جوان (The Young Hoosier Book Award)، در بخش بهترین کتاب نوجوان سال نامزد شد. برای دنبال کردن روایت کتاب پیام رسان و درک اتفاقات داستان، لزومی برای مطالعه‌ی آثار پیشین این مجموعه وجود ندارد؛ اما از آن‌ جا که بسیاری از شخصیت‌های عناوین قبلی مجموعه‌ی بخشنده (از قبیل متی، یوناس، کایرا و پدر کایرا) در رمان پیام رسان نیز حضور دارند، توصیه می‌شود که پیش از خواندن این اثر، رمان‌های قبلی این مجموعه، یعنی کتاب‌های «بخشنده» و «در جست‌وجوی آبی‌ها» را مطالعه نمایید.

لوئیس لوری در کتاب پیام رسان، با زبان جذاب همیشگی خود، اتفاقات مرموزی که در اطراف یک دهکده‌ی عجیب رخ می‌دهند را روایت می‌کند. مردم منزوی این دهکده هیچ علاقه‌ای به ارتباط با جهان بیرون ندارند، از همین رو به یوناس، رئیس دهکده‌، فشار می‌آورند تا از ورود افراد غریبه به محل زندگی‌شان جلوگیری نماید. یوناس نیز با این خواسته‌ی مردم موافقت و متی (پسر نوجوانی که دارای یک قدرت ویژه است) را مأمور می‌کند تا پیامی مهم را به مردمی که عازم دهکده هستند، منتقل نماید. متی برای تکمیل این مأموریت، باید ماجراجویی خطرناکی را پشت سر بگذارد و از جنگلی مخوف عبور کند...

حال که به معرفی کتاب جذاب پیام رسان پرداخته‌ایم،‌ بد نیست مختصری به ژانر کتاب بپردازیم. ژانرهای ادبی آرمان‌شهری و پادآرمان‌شهری که به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های آثار علمی - تخیلی شناخته می‌شوند، همواره موفق به جذب طیف گسترده‌ای از مخاطبین نوجوان شده‌اند. برخی از ویژگی‌های کتاب‌های آرمان‌شهری و پادآرمان‌شهری که سبب شده است این گروه سنی به مطالعه‌ی آن‌ها علاقه و اشتیاق فراوانی نشان دهند، عبارت‌اند از: فرصتی برای تجربه‌ی واقعیتی متفاوت، تقویت قدرت تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی و روایت اتفاقات هیجان‌انگیز و ماجراجویی‌های جذاب.

کتاب‌های آرمان‌شهری و پادآرمان‌شهری به خواننده‌‌ی نوجوان فرصت می‌دهند تا وارد دنیایی جدید شود؛ دنیایی که در آن، شرایط زندگی با جهان واقعی، تفاوت‌های بسیاری دارد. این ویژگی سبب می‌شود که خواننده هنگام مطالعه‌ی این دسته از آثار، احساس هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه کند. همچنین اغلب کتاب‌های آرمان‌شهری و پادآرمان‌شهری، بر روی مسائل اجتماعی و موضوعاتی از قبیل فضای بسته‌ی جامعه و حکومت دیکتاتوری، محیط زیست، حقوق انسان‌ها، تهدیدات احتمالیِ پیشرفت افسارگسیخته‌ی تکنولوژی و مواردی از این دست، تمرکز بسیاری دارند. البته نویسندگان کتاب‌های پادآرمان‌شهری اغلب (با هدف ایجاد جذابیت بیشتر در داستان)، در به تصویر کشیدن جوامع آینده، تا حد زیادی مبالغه می‌کنند و ممکن است فضای داستان را بیش از چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد، تاریک نشان دهند. اما این مبالغه‌ می‌تواند به خواننده‌‌ی نوجوان این درس را بیاموزد که درصورت عدم حل مشکلات موجود در جامعه، آینده تا چه حد می‌تواند جلوه‌ای ترسناک یابد. علاوه بر این‌ها، کتاب‌های آرمان‌شهری و پادآرمان‌شهری با روایت داستان‌هایی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده، ایجاد تعلیق‌هایی نفس‌گیر در داستان و توصیف شخصیت‌هایی مرموز، در جذب طیف وسیعی از مخاطبین نوجوان، بسیار موفق عمل کرده‌اند.

کتاب پیام رسان (همچون دیگر عناوین مجموعه‌ی بخشنده) توسط کیوان عبیدی آشتیانی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر چشمه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های بخشنده

لوئیس لوری در چهارگانه‌ی بخشنده (The Giver Quartet)، دنیایی پادآرمان‌شهری را در زمان آینده به تصویر می‌کشد. هر کتاب از این مجموعه قهرمانی متفاوت دارد، اما تمام داستان‌ها در یک جهان تخیلی هولناک و مرگبار روایت می‌شوند. شخصیت اصلی هر داستان نوجوانی است که سخت تلاش می‌کند تا شرایط بغرنجی که در آن قرار دارد را تغییر دهد. «بخشنده»، «در جست‌وجوی آبی‌ها»، «پیام‌رسان» و «پسر»، به ترتیب عنوان چهار کتاب این مجموعه‌ی تحسین‌شده هستند. هر چهار مجلد این مجموعه را نشر چشمه با ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی منتشر کرده است. کتاب‌‌های مجموعه‌ی بخشنده موفق به کسب جوایز مختلفی از قبیل ویلیام الن وایت، نشان نیوبری، مدال رجینا و... شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب پیام رسان

  • لوئیس لوری در کتاب پیام رسان، به خوبی موفقیت دو کتاب پیشین مجموعه‌ی بخشنده را ادامه داده است. پیام رسان، رمانی متأثرکننده است که خواننده را به تفکری عمیق فرو می‌برد. (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • لوئیس لوری در رمان پیام رسان، با زبان ساده و جذاب خود، طبیعت وحشی و مسائل سیاسی را با هم ترکیب کرده است. او در روایت این رمان، با ظرافتی مثال‌زدنی، موفق شده است که واقع‌گرایی اثر را حفظ کند. (نشریه‌ی بوکلیست)

کتاب پیام رسان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پیام رسان به مخاطبین نوجوانی که به داستان‌های پادآرمان‌شهری و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پیام رسان می‌خوانیم

از پشت یک پنجره، مرد جوان و بلندقدی که او را رهبر می‌خواندند، زندگیِ با صفا و شاد مردم دهکده را تماشا می‌کرد، مردمی که دوست‌شان داشت، مردمی که برای رهبری و قانون‌گذاری انتخابش کرده بودند. وقتی به دهکده آمده بود، پسربچه‌ای بیش نبود و روش زندگی‌اش را با مشکلات زیاد پیدا کرده بود. موزه‌ی دهکده قطعه‌های شکسته‌ی یک سورتمه که وسیله‌ی ورود رهبر به دهکده بود را در محفظه‌ای شیشه‌ای همراه با کتیبه‌ای با توضیحات نگه‌داری می‌کرد. کتیبه‌ای هم بود که توضیح می‌داد آن سورتمه وسیله‌ی ورود رهبر به دهکده بود. موزه پُر بود از اشیایی که به عنوان یادگاری نگه‌داری می‌شدند، چون تمام آن‌هایی که در دهکده متولد نشده بودند قصه‌های خاص خودشان را داشتند. تاریخچه‌ی ورود مرد نابینا هم ثبت شده بود؛ چشم‌هایش را زخمی کرده و در وضعیتی که می‌دانست با آن چشم‌ها دیگر امیدی برای بازگشت به دهکده‌اش نداشت، نیمه‌جان رهایش کرده بودند.

در محفظه‌های شیشه‌ای موزه، کفش‌ها و عصاها و دوچرخه‌ها و صندلی‌های چرخ‌دار هم بودند. اما آن سورتمه‌ی قرمز‌رنگِ کوچک نماد شهامت و امید بود. رهبر، جوان بود اما آن خصلت‌ها را داشت. هیچ‌وقت تلاش نکرده بود برگردد، هرگز چنین میلی نداشت. حالا این‌جا سرزمینش بود و اهالی‌اش، مردم سرزمینش. مثل هر غروب، پشت پنجره ایستاد و تماشا کرد. چشم‌هایش آبی بودند، آبیِ روشن.

مرد نابینا را دید که در دهکده قدم می‌زد.

از پشت نرده‌های یک ایوان، زنی را دید که نوزادی را تکان می‌داد و عزادار شوهرش بود. با خودش گفت «با آرامش عزاداری کن.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیام رسان
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-229-713-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیام رسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیام رسان

برای دریافت کتاب پیام رسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.