معرفی و دانلود کتاب در جستجوی حسن

عکس جلد کتاب در جستجوی حسن
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی حسن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی حسن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی حسن

ترنس وارد در کتاب در جستجوی حسن به شرح خاطرات خود از سفر به ایران و اقامت پنج ساله‌ در این سرزمین به‌همراه خانواده‌اش می‌پردازد. بخش اعظم کتاب به شرح بازگشت مجدد خانواده‌ی وارد به ایران پس از سی سال برای یافتن دوست خانوادگی خود، حسن، اختصاص دارد. ترنس وارد در خلال خاطرات خود در این کتاب، از تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگ بی‌نظیر مردم ایران‌زمین می‌گوید.

درباره کتاب در جستجوی حسن

ترنس وارد (Terence Ward) در سال 1960 به‌همراه خانواده‌اش در پی انجام ماموریتی کاری به ایران می‌آید. خانواده‌ی وارد فردی به نام حسن را برای انجام امور خانه استخدام می‌کنند. حسن در طول پنج سالی که در خدمت آن‌هاست به بهانه‌های مختلف قصه‌هایی در باب تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانیان برایشان بازگو می‌کند و در اوقات فراغت داستان‌های کهن ایرانی مانند شاهنامه، هزار و یک شب و اشعار شاعران نامدار ادب فارسی همچون حافظ و فردوسی را برای این خانواده می‌خواند. خوش‌رویی حسن و اشتیاق او به مصاحب با افراد خانواده‌ی وارد، باعث ایجاد علاقه‌ای وصف‌ناپذیر نسبت به او در این خانواده‌ی آمریکایی شد؛ طوری که حتی پس از سال‌ها، اوقات خوشی را که در ایران و در معیت حسن گذرانده بودند فراموش نکردند.

کتاب در جستجوی حسن (Searching for Hassan) شرح سفر مجدد ترنس وارد و خانواده‌اش به ایران پس از سی سال برای یافتن خدمتکار سابق خود، یعنی حسن است.

ترنس وارد با مهارتی بی‌نظیر در قالب صفحات کتاب در جستجوی حسن از مسائلی متعدد سخن می‌گوید. از جمله: تاریخچه‌ی خانواده‌ی خود، ماجرای جستجوی خانوادگی‌شان برای یافتن خدمتکار قدیمی مقیم ایران خود، تاریخ سیاسی - مذهبی ایران، اصول آیین زرتشت و نقش آن در تکوین یهودیت و مسیحیت و ...

تعاملات خانواده‌ی ترنس وارد با ایرانیان تصورات غربیان را مبنی بر اینکه ایران کشوری اندوه‌بار با مردمی خشن و جدی است که همواره آماده‌ی جنگ‌های جدید هستند، دگرگون می‌کند.

می‌توان کتاب در جستجوی حسن را به دو بخش تقسیم کرد، بخش نخست به تاریخ ایران و فرهنگ باستانی آن می‌پردازد و بخش دوم شرحی است بر جستجوی حسن و دیدار خانواده‌ی وارد با او. توضیحاتی که در مورد جغرافیای ایران در این کتاب داده می‌شود سفرنامه‌ی حاضر را کاملاً ملموس می‌سازد و جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب در جستجوی حسن

  • تکان‌دهنده و شگفت‌آور. (واشنگتن پست)

  • تأثیرگذار و آموزنده ... کتاب در جستجوی حسن پرتره‌ای شگفت‌انگیز و ظریف از ایران را به تصویر می‌کشد. (فرانسین پرز ال)

  • سرگرم‌کننده و رنگارنگ ... قصیده‌ای شگفت‌انگیز برای ایران. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • ترنس وارد تصویری پیچیده از ملتی را ترسیم می‌کند که در کشمکشی دائمی با خود دست و پنجه نرم می‌کند... اثر درخشان او ایران را با تمام پیچیدگی‌هایش نشان می‌دهد. (لس‌آنجلس تایمز)

  • این اثر قدردانی آگاهانه‌ای از یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های جهان است. (جو کلین، ویراستار نیویورکر)

کتاب در جستجوی حسن برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به علاقمندان به مطالعه‌ی سفرنامه‌ها و افرادی که در پی کسب اطلاعاتی ارزنده درمورد تاریخ و فرهنگ ایران هستند، توصیه می‌کنیم.

با ترنس وارد بیشتر آشنا شویم

ترنس وارد در کلرادو، یکی از ایالت‌های جنوب غربی ایالات متحده، دیده به جهان گشود. بخشی از دوران کودکی او به همراه سه برادر و والدینش در عربستان، مصر، ایتالیا و ایران سپری شد. ترنس وارد علاوه بر نویسندگی در شغل‌های دیگر خود مانند مستندسازی نیز خوش درخشیده است.

برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این نویسنده، مشاور فرهنگی، سفرنامه‌نویس و مستندساز آمریکایی، به معرفی تعدادی از آثار او می‌پردازیم: «رمز وهابی: چگونه سعودی‌ها افراط‌گرایی را در سطح جهانی گسترش می‌دهند» و «نگهبان رحمت: چگونه یک نقاشی فوق‌العاده کاراواجو زندگی معمولی امروز را تغییر داد.»

در بخشی از کتاب در جستجوی حسن می‌خوانیم

برای خانواده من بعد از 10 سال همه چیز با یک پایان ناگهانی مواجه شد. تصمیم ما برای ترک ایران و بازگشت به آمریکا با اکراه در زمانی به توافق رسید که کوین برای اولین بار از خانواده جدا شد و با اندوه در آکادمی دیرفیلد که یک مدرسه ابتدایی در نیوانگلند است وارد شد و این تنها راه چاره او بود. کوین آن را به عنوان سالار مگس‌ها توصیف می‌کند. من نیز برنامه داشتم تا برای سپتامبر آینده به یک مدرسه شبانه روزی بروم. والدین من نمی‌توانستند 4 پسرشان را به امان خدا رها کنند. آن‌ها تصمیم داشتند تا خانواده ما متحد باقی بماند. به همین خاطر ما ایران را ترک کردیم. ناراحتی و سردرگمی در زمانی که ما روزهای پایانی‌مان را در ایران می‌گذراندیم و اسباب زندگی‌مان را جمع می‌کردیم بر ما سایه افکنده بود و من در مه از زیر آلاچیق‌ها و درختان توت می‌گذشتم، از آخرین شام حسن که چلوکباب بود می‌خوردم و با اشک‌هایم مبارزه می‌کردم. مادرم کسی را پیدا کرده بود تا مسئولیت مراقبت از ویلای اجاره‌ای ما را به او بدهد. او سوگند خورد تا با احترام با خانواده حسن قاسمی برخورد کند و به آن‌ها حقوق خوبی بدهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار. رنگ سرخ انار
بخش 1. همسفران
بخش 2. آمدن دوباره
بخش 3. گذشته یک کشور خارجی است
بخش 4. سنگ‌های پاسارگاد، آتش زرتشت
بخش 5. فرمانروایان و بانوان پرسپولیس
بخش 6. باغ‌های بلبل، شاعران صوفی و میکده
بخش 7. همه جا کربلاست
بخش 8. برج‌های سکوت، معابد آتش
بخش 9. قرار در تودشک
بخش 10. مهمانی‌های اصفهان، دوست دوچرخه سوار
بخش 11. در حاشیه زاینده رود
بخش 12. شب‌های ویدیویی در مقبرۀ امام خمینی
بخش 13. دره‌های ترور، بلک فایو میلیونرز
بخش 14. رنگ خدا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی حسن
نویسنده
مترجمزهرا فکوری
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات564
زبانفارسی
شابک978-622-284-275-8
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی حسن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی حسن

برای دریافت کتاب در جستجوی حسن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.