معرفی و دانلود کتاب درخت بید آبی

عکس جلد کتاب درخت بید آبی
قیمت:
۳۷,۵۷۵ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخت بید آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخت بید آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخت بید آبی

کتاب درخت بید آبی اثر دوریس گیتس، از درخشان‌ترین داستان‌های ادبیات نوجوان، قصه‌ی خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که به دلیل طوفانی ویرانگر وادار به ترک خانه و محل زندگی‌شان شده‌‌اند؛ آن‌ها مجبور می‌شوند در کنار همسایه‌هایی غریبه زندگی کنند و این موضوع شروع ماجراهای عمیق و زیبای داستان است.

موضوع کتاب درخت بید آبی چیست؟

طوفانی ویرانگر در شهر محل زندگی خانواده لارکین، آن‌ها را مجبور به ترک خانه و شهرشان می‌کند. آن‌ها به اجبار کلبه‌ای تک اتاقه با هوای گرم را برای زندگی انتخاب می‌کنند. خانواده لارکین دختر یازده ساله‌ای به نام جنی دارند که علاقه‌ای به آشنا شدن با همسایه‌های کلبه کناری‌شان ندارد؛ چرا که فکر می‌کند به صورت موقت در این کلبه اقامت دارند. جنی مثل مادرش گمان می‌کند که آشنایی با آدم‌های جدید ممکن است خالی از دردسر نباشد اما بعد از گذشت مدتی جنی با دختر همسایه‌ آشنا شده و روزی تصمیم می‌گیرد تا گنجینه‌ی گرانبهای خانواده‌ی خود را به دوست جدیدش نشان دهد...

رمان درخت بید آبی (Blue Willow)، داستانی واقع‌گرا در ادبیات نوجوان شناخته می‌شود که به نوعی می‌توان از آن به عنوان کتاب مشهور خوشه‌های خشم اثر مشهور جان اشتاین بک برای نوجوانان یاد کرد. دوریس گیتس (Doris Gates) با الهام از دوران رکود اقتصادی دهه‌ی 1930 تا 1940 آمریکا که خود نیز از نزدیک آن را لمس کرده بود، رنج‌های کارگران فصلی در آمریکا را روایت می‌کند.

گیتس به دلیل تجربیات زندگی شخصی‌ خود و با قلم قدرتمندش، به شیوه‌ای ماهرانه شخصیت‌‌هایی خلق کرده که بعد از گذشت دهه‌ها همچنان برای شما مملوس است. کتاب درخت بید آبی مفاهیم ارزشمند فراوانی چون عشق به خانواده، بخشندگی، بها دادن به ارزش‌های انسانی، صبر، شکرگزاری و... را دربردارد. از ویژگی‌های اصلی این کتاب پیوند دقیق خیال و واقعیت است و همین ویژگی در کتاب‌های گیتس باعث شده تا منتقدان او و آثارش را از پیشگامان داستان‌های واقع‌گرا برای نوجوانان به حساب آورند.

جوایز و افتخارات کتاب درخت بید آبی:

- برنده جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا برای نوجوانان در سال 1940
- برنده جایزه‌ی Lewis Carroll Shelf در سال 1961
- نامزد مدال نیوبری در سال 1941

کتاب درخت بید آبی مناسب چه کسانی است؟

این رمان جذاب و خواندنی برای نوجوانان دوست داشتنی و آموزنده خواهد بود.

دوریس گیتس را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1901 در یکی از شهرهای کوچک کالیفرنیا متولد شد. در طی سال‌های 1930 تا 1940 که دوران رکود اقتصاد آمریکا بود، گیتس به قصه‌گویی برای کودکان در رادیوی محلی مشغول شد و در همان ایام برای کودکان کارگران فصلی و بیکار در مدارس مناطق دورافتاده تدریس می‌کرد و به آن‌ها کتاب‌های آموزشی و داستان هدیه می‌داد و همین عشق و علاقه‌اش به کودکان باعث شد که در اوقات فراغتش برای آن‌ها داستان بنویسد.

اولین رمان گیتس با الهام از همان دوران سخت رکود اقتصادی نوشته شد و در سال 1938 با نام فکر بکر سارا انتشار یافت و دو سال بعد از آن یعنی در سال 1940 کتاب درخت آبی بید را نوشت؛ می‌توان گفت این کتاب نتیجه‌ی تلاش و لمس نزدیک گیتس با کارگران و خانواده‌های آن‌ها در شهرک‌های محروم آمریکاست.

در بخشی از کتاب درخت بید آبی می‌خوانیم:

در آن سوی جاده، کلبۀ چوبی دیگری قرار داشت که بزرگ‌تر و جمع و جورتر از این کلبه بود که خانوادۀ لارکین به عنوان سرپناه یافته بودند. جنی از قبل خبر داشت که در آن کلبۀ روبه‌رویی، یک خانوادۀ مکزیکی به نام رُمرو زندگی می‌کنند. پدر جنی بلافاصله پس از نقل مکان به این کلبه و صبح همان روز با صاحب آن کلبه صحبت کرده بود. جنی نمی‌دانست که ساکنین این کلبه چگونه آدم‌هایی هستند و خیلی هم به دانستن این موضوع علاقه نداشت. پدرش هم به او نگفته بود که آیا در آن کلبه بچه‌ای هم زندگی می‌کند یا نه. البته باید هم بچه می‌بود برای این‌که طبیعی است که هر خانواده‌ای بچه‌ای هم دارد. هر خانواده‌ای جز خانوادۀ لارکین؛ برای این‌که بعضی وقت‌ها جنی از این‌که خواهر و برادر کوچک‌تر از خود نداشت غصه می‌خورد.

البته جنی می‌توانست بی‌هیچ مقدمه‌ای با ساکنین کلبۀ آن‌سوی جاده آشنا شود. جنی پیش از آن‌که این فکر را از ذهنش خارج کند، برای لحظه‌ای کوتاه احتمال این‌که اقدام به آشنا شدن با آن‌ها بکند به سرش زد. نه، هیچ فایده‌ای نداشت. برای این‌که آن‌ها برای مدتی طولانی در این ناحیه اقامت نمی‌کردند که این رابطۀ آشنایی هم ثمربخش باشد. از آن گذشته، دوستی بیش از حد با غریبه‌ها هم بیشتر مشکل‌آفرین است.

فهرست مطالب کتاب

کُلبه
تا هر وقت که بتوانیم
بازار مکّاره
تصویر آشنا
جنی به مدرسه می‌رود
مسابقه
شکار مرغابی‌های وحشی
مادر جنی بیمار می‌شود
بشقاب درخت بید
تا هر وقت که دلمان بخواهد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخت بید آبی
نویسنده
مترجممجید عمیق
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-964-337289-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درخت بید آبی

Mohtaram hajipour
۱۴۰۰/۱۲/۷
لذت بردم از خوندنش.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب درخت بید آبی

برای دریافت کتاب درخت بید آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.