معرفی و دانلود کتاب کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده

کتاب کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما، یکی از مشهورترین رمان‌های کلاسیک جهان است که در زمان انتشار خود در ردۀ پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت. وقایع این داستان همزمان با اواخر دورۀ سلطنت ناپلئون رخ می‌دهد، جایی که ملوان جوانی عاشق دختری به نام مرسده شده اما دست روزگار آن‌ها را از هم جدا می‌سازد. این کتاب که متن کوتاه‌شدۀ رمان اصلی است، ذیل مجموعۀ کلکسیون کلاسیک، به همت نشر افق به چاپ رسیده است.

درباره‌ی کتاب کنت مونت کریستو

ماجرای کنت مونت کریستو (The Count of Monte Cristo) در اواخر دوران سلطنت ناپلئون روایت می‌شود. ادموند دانتس جوان، یک دریانورد است که شخصیت مرموزی دارد. او که به تازگی کارش رونق گرفته می‌خواهد با مرسده، همبازی دوران کودکی خودش ازدواج کند. اما درست در روز ازدواجش رقیب عشقی او، دانگلار، به او تهمت طرفداری از ناپلئون را می‌زند و ملوان جوان به جرم جاسوسی از نامزدش جدا شده و در بندر مارسی برای چهارده سال زندانی می‌شود.

اتفاق یادشده به سود یک قاضی جاه‌طلب به اسم «ویلفور» تمام می‌شود که در زندانی کردن ادموند دانتس نقش دارد. ادموند در سیاهچال با «آبه فاریا»، کشیش و دانشمند ایتالیایی آشنا می‌شود و با او در حفاری تونل برای فرار از زندان همکاری می‌کند. آبه فاریا که در آستانۀ مرگ است، یک روز به دانتس نقشۀ گنجی می‌دهد و سپس از دنیا می‌رود. با مردن آبه فاریا، دانتس با یک ایدۀ خلاقانه از زندان فرار می‌کند و خود را به جزیرۀ کنت مونت کریستو، محلی که گنج در آن پنهان شده، می‌رساند.... در مدتی که ادموند در زندان به سر می‌برد، شنیدن پیاپی اخبار منفی باعث شده بود که انگیزۀ انتقام در او زنده شود. او با کنار گذاشتن تمام عقاید انسانی و ایمانی خود، انتقام از سه دشمن اصلی‌اش را که مسبب تمام اتفاق‌های بد زندگی‌اش بودند، آغاز می‌کند.

کتاب کنت مونت کریستو داستانی پرکشش، جذاب و پرماجرا دارد. در این کتاب داستان‌های زیادی در هم گره خورده‌اند که در دل آن‌ها جنبه‌های تاریخی و روان‌شناسی دیده می‌شود. نویسنده در عین نقل عجیب‌ترین ماجراها کوشیده تا بیان روان و شیوای کتاب را حفظ کند. کتاب کنونی متن کوتاه‌شدۀ رمان اصلی کنت مونت کریستو است.

الکساندر دوما (Alexandre dumas) در این کتاب به انواع مرگ اشاره می‌‎کند: مرگ با اسلحه، سکته، سم و شمشیر. در طول روایت داستان، نویسنده بارها از بزرگی مرگ می‌گوید و بارها صحنۀ مرگ را به تصویر می‌کشد. او چندین بار از اشتیاق زیاد مردم برای مرگ سخن می‌گوید. دوما در قسمتی از کتاب می‌گوید هیچ صحنه‌ای در زندگی از مرگ جذاب‌تر نیست. خواننده نیز با اعجاز قلم نویسنده با او همراهی می‌کند و ناخود‌آگاه از انتقام لذت می‌برد و به انتظار مرگ دشمنان ادموند می‌نشیند، دیگر اهمیتی ندارد که این مرگ چقدر وحشتناک است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب کنت مونت کریستو

بیش از ده‌ها فیلم و سریال با اقتباس از رمان کنت مونت کریستو ساخته شده که عمدۀ آن‌ها با عنوان خود کتاب، یعنی کنت مونت کریستو، اکران شده‌اند. برای مثال اولین فیلم در سال 1908 ساخته شد که شخصیت اصلی آن هوبارت بوسورث بود. امت جی. فلین در سال 1922 فیلم دیگری ساخت که جان گیلبرت نقش شخصیت اصلی را در آن ایفا کرد. در کشور مصر سه فیلم با اقتباس از این اثر ساخته شده که نام آن‌ها «شاهزادۀ انتقام، یک حیله‌گر و دایرۀ انتقام» است. آخرین اقتباس فیلمی از این رمان مربوط به سال 2002 و به کارگردانی کوین رینولدز است. سریال «انتقام» در سال 2011 و سریال «روزی روزگاری» در سال 2016 با اقتباس از این رمان ساخته شده و تعدادی از شخصیت‌های آن را به نمایش گذاشتند.

گفتنی‌ست هانا باربرا در سال 1973 یک اقتباس انیمیشینی از کونت مونت کریستو ساخت. برنامۀ رادیویی کنت مونت کریستو از سال 1947 تا 1952 با اجرای کارلتون یانگ پخش می‌شد.

افتخارات کتاب کنت مونت کریستو

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
  • در فهرست 1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید.

در نکوداشت کتاب کنت مونت کریستو

  • زندگی و شانس بر چه رشتۀ باریکی آویزان شده است. این کتاب قطعاً از محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ است. (The Great American Read - PBS)

کتاب کنت مونت کریستو مناسب چه کسانی است؟

کنت مونت کریستو رمانی جذاب و روان است که خواننده را مدام از داستانی به داستان دیگر می‌کشاند. در عین حال زمینه‌ای تاریخی دارد و در دلش داستانی عاشقانه را نیز روایت می‌کند. این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک جذاب خواهد بود، همچنین کسانی که به دنبال داستانی پرکشش و پر حادثه هستند نیز از خواندن این رمان لذت می‌برند.

با الکساندر دوما بیشتر آشنا شویم

الکساندر دوما، نویسندۀ مشهور فرانسوی، در سال 1802 متولد شد. او پسر یک ژنرال بود و به‌خاطر خط خوشش به منشی‌گری مشغول شد. عمدۀ کتاب‌های دوما درون‌مایه‌ای از انقلاب فرانسه دارند که علت آن جزئیاتی بود که پدرش برایش تعریف می‌کرد.

دوما علاوه بر رمان، مشغول به ساخت نمایش‌نامه هم بود. او با نگارش نمایشنامهٔ کنت مونت کریستو فروش رمان خود را چندین برابر کرد و کاخی از طلا در فرانسه ساخت که بعد ها به علت تهی‌دستی، به فروش رفت. دوما در سال 1851 خاطراتش را نوشت و مجدد از بروسل به پاریس بازگشت. او در پاریس به روزنامه‌نویسی روی آورد. الکساندر در سال 1870 در حالی که در اواخر زندگی به‌شدت گرفتار مشکلات مالی بود، در سن 68 سالگی فوت کرد.

الکساندر دوما نویسندۀ پرکاری بود و آثار درام زیادی خلق کرد. برای مثال، رمان فاخر «سه تفنگدار» که دارای شهرتی جهانی است. از دیگر آثار ادبی دوما می‌توان به کتاب‌های «ملکه مارگو، ژوزف بالسامو، تبعیدشدگان، آموری و کبوتر عشق» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کنت مونت کریستو می‌خوانیم

در قلعه‌ى شَتُدیف، سلول‌هایى بود که همیشه خطرناک‌ترین و دیوانه‌ترین زندانیان را در آن نگه مى‌داشتند. این قسمت، جایى در اعماق سیاهچال‌هاى زیر قلعه بود. دانتس را نیز در این قسمت، درون سلولى زندانى کرده بودند. درِ سلول دانتس، فقط هر صبح و شب کمى باز مى‌شد تا زندانبان بتواند بشقاب غذایى بدبو و یک پارچ کوچک آب را داخل سلول او بگذارد و بعد دوباره آن را ببندد. به همین دلیل دانتس نمى‌توانست کس دیگرى را ببیند. او نمى‌دانست که چرا بدون محاکمه، زندانى شده است. سال اول، امیدوار بود ویلفور به اشتباهى که رخ داده بود، پى ببرد و دستور دهد که او را آزاد کنند؛ اما نمى‌دانست خود دادیار دستور زندانى کردن او را داده است.

سال دوم نیز گذشت. دانتس از دنیاى خارج کاملاً بى‌خبر بود و فقط چهار دیوارى سلول و زندانبانى را که برایش غذا مى‌آورد، مى‌دید.

سال سوم و چهارم نیز گذشت. دانتس دیگر به یاد نمى‌آورد که آیا گناهکار بوده است یا بى‌گناه. ذهنش آشفته بود و داشت دیوانه مى‌شد.

سال پنجم، علیه زندانبان‌ها و آدم‌هاى ناشناسى که او را به آن زندان مخوف انداخته بودند، قیام کرد. زندانبان‌ها از رفتار خشنِ او ترسیدند و فکر کردند او را نیز باید مثل زندانیان دیوانه و خطرناکِ دیگر، به سیاهچال منتقل کنند.

در پایان سال ششم، دانتس دیگر دوست نداشت زنده بماند. تصمیم گرفت غذا نخورد تا از گرسنگى بمیرد. این بود که ظرف‌هاى غذایش را در هواکش کوچکى که روى دیوار سلولش بود، خالى مى‌کرد و چیزى نمى‌خورد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
سرآغاز
ورود کشتى فرائون
دانتس به خانه باز مى‌گردد
دام
عروسى
عروسى دیگر
بازجویى
صد روز
زندان شَتُدیف
زندانى‌ها
فاریا راز دانتس را کشف مى‌کند
سال‌هاى سخت‌کوشى
گنج فاریا
فرار
نجات از دریا
قاچاقچیان
جزیره‌ى مونت کریستو
غار مخفى
لُرد ویلمُر
پدر بوزونى
مسافرخانه‌ى پون دُگار
اعترافات بِرتوچیو
دفتر ثبت زندان
هایده
دزدان رُم
کنتِ مونت کریستو در پاریس
آندرِه کاوال کانتى
گدا و میهمانى
کادروس و کاوال کانتى
دزد
قتل
در جست و جوى قاتل
داستان هایده
گزارشى از ژانى‌نا
شهادت
دعوت به مبارزه
ادمون و مرسدس
دیدار
خودکشى
تلگراف
جشن عروسى
آندره و پدرش
محاکمه
پایان کار ویلفور
دانگلار در رُم
دزدان رم
دانگلار غذا سفارش مى‌دهد
صورت‌حساب
گرسنه
پایان داستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن فرزاد
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-964-6742-53-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنت مونت کریستو

نرمین صوفی
۱۴۰۱/۹/۱۳
بااینکه خلاصه‌ای از نسخه‌ی اصلی بود اما جالب خواندنی بود من لذت بردم نوع نگارش عالی بود و مترجم عزیزبه خوبی تونسته بود در تعداد صفحات اندک و خلاصه وار حق مطلب رو ادا کنه. داستان کنت مونت کریستو درعین غم انگیزبودن خیلی زیبا الهام بخش هستش بااینکه شخصیت اصلی سالهای درازازعمرش به ناحق تو سیاه چال و با زندان تلف میشه اما عزم اراده ازمخوفترینه زندانهاخودشرو نجات میده و درصددانتقام برمیاد و دراین راه پیروز هم میشه. بااینکه بارها شنیدیم که حس انتقام جویی خوب نیست و قلب رو سیاه و شخصیت رو الوده به جنایت میکنه اما گاهی اوقات هم چاره‌ای جزاین نیست.
اینکه همیشه خوبی به بدی پیروز میشه درسته که کلیشه‌ای و‌ی جورایی غیر قابل باور بنظر میاد مخصوصا توی کتاب و داستان.
اما درزندگی واقعی هم کم شاهد نبودیم که همیشه که نه اما گاهی اوقات خیر به شر پیروز شده و دست ادمهای شرور جنایت کار رو شده.
خوندنشو توصیه میکنم لذت بخشه. ممنون ازکتابراه عزیز
M R
۱۴۰۱/۹/۴
داستانهای کلاسیک بخصوص شاهکارهای ادبیات کلاسیک وقتی کوتاه و خلاصه میشن انگار شکوه و تاثیرگذاری شون رو از دست میدن و متاسفانه داستان خلاصه شده تاثیرگذاری و جذابیت نسخه اصلی رو نداره. دقیقا نمیدونم کدوم قسمتها خلاصه شده چون نسخه اصلی رو نخوندم اما اگه میدونستم کوتاه شده حتما سراغ نسخه کامل میرفتم. از گذشته همه اینها راجع به خود داستان، یه اثر کلاسیک زیبا مربوط به دوران بعد از انقلاب فرانسه، بازگشت بوربن‌ها و حکومت لویی هجدهم هست و داستان زندگی دریانوردی هست که مورد حسادت و بدخواهی چندنفر قرار میگیره و مسیرزندگیش عوض میشه. ادامه داستان تلاش قهرمان قصه برای رسیدن به حقش و گرفتن انتقام از مسببین اتفاقات تلخ زندگیش هست. چون داستان خلاصه شده بود جزئیات تاریخی و اجتماعی زیادی رو نمیتونید از لابلای داستان متوجه بشید برای همین پیشنهاد میکنم اگه خواننده ادبیات کلاسیک هستید نسخه اصلی رو بخونید.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
🍃💜🍃درود و سپاس از کتابراه عزیز
✔کتب نویسندگان بزرگ منتقدین بزرگ میطلبد پس فقط به اظهار نظر بسنده میکنم
✔کتاب خلاصه شده و شاید از این دیدگاه ناقص بنظر بیاید ولی واقعا در حوصله مردم این زمانه بجز در موارد ویژه چنین صبوری در مطالعه‌ی آثار کلاسیک هست؟ اگر خبرها درباره ‌ی سرانه مطالعه درست باشد؟! و
پس جای تقدیر تشکر دارد که با حداقل‌ها میتوان با آثار فاخر آشنا شد
✔به انتقام ایمان آوردم! چون نباید هیچ بی عدالتی بدون مجازات بماند، پاسخ ۱۴ سال زندانی بودن در عین بیگناهی، هیچ لذتی در عفو و بخشش ندارد، هرگز ندارد
✔این اثر همیشه یک شاهکار میماند، چون تپش یک دوران تاریخی را در خود دارد که واقعا اتفاق افتاده و جای تدبیر و اندیشه بسیار دارد
✔چنانچه به هر دلیلی مجبور به ذخیره زمان هستید و معتقد به آرامش روح، این کتاب برای شماست🍃🌷🍃
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۲
داستان خوبی بود نمی‌شود گفت رمان چون متن خلاصه شده یک رمان است و به همه خواننده‌ها توصیه میکنم به این نکنه توجه کنند که نسخه اصلی نیست و این خلاصه‌ها هر چند با مهارت نوشته و ترجمه شده ولی از جذابیت داستان کاسته و آن جزئیاتی که نیاز بود تا داستان را تا عمق بفهمید دیگر نیست کتاب داستان دریانوردی را و می‌گوید که پس از انقلاب فرانسه افرادی با او درمیوفتند با حسادت و ظلم او را زندانی می‌کنند و چند بلای دیگر ولی شخصیت اصلی داستان ناامید نمی‌شود و فرار می‌کند و در پی انتقام باز می‌گردد... کتاب خوبی برای طرفداران رمان‌های هیجان انگیز و جنایی است ولی نسخه اصلی
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۵/۲۸
سلام به دوستان کتابخونم ادبیات کلاسیک به نظرم همیشه جذاب و مورد پسند هست و بارزترین ویژگیش زبان ساده شه. داستان جذابه وکشش خوبی داره بااینکه متن خلاصه شده ولی به نظرم حق مطلب اداشده و ترجمه قابل قبولی هم داره. کتابها و ادبیات معاصر دارای یه نوع پیچیدگی هستن و یه جورایی مرموز هستن درحالیکه ادبیات که کلاسیک ساده ترن اینو وقتی متوجه شدم داشتم کتاب بربادرفته رو می‌خوندم. درکل کتاب داستانی طورهست وبه نظرم برای عصرهای تابستون کاملا مناسبه ممنون ازکتابراه عزیز
مبین قادرپناه
۱۴۰۱/۸/۲۳
واقعا درک نمیکنم متن کوتاه شده یعنی چی؟!
اون قسمت‌هایی که حذف شده یعنی مهم نبوده؟ یعنی خود نویسنده که صاحب اثره عقلش به این نرسیده؟ خوندن چنین کتابی فقط وقت تلف کردنه یا اصل کتاب رو بخونید یا بی خیالش بشید
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب خیلی جالبی بود نکات خوب زیادی داشت مثل اینکه آخر داستان قابل حدس نبود راهکار‌هایی که به اونها متوسل میشد خلاقانه و هیجانی بودند و... اما نقطه ضعف داستان اسامی بسیار زیاد و شبیه به هم شخصیت هابود و بعضی از شخصیت‌ها در داستان چند اسم داشتند این موضوع فهمیدن داستان رو یکم مشکل میکرد
Mehran Tajmiri
۱۴۰۱/۹/۱۰
با سلام، به قدری مجذوب داستان شدم که برای چند لحظه خودم رو جای ادموند (قهرمان داستان) گذاشتم و درک کردم که چه حجم وحشتناکی از بی عدالتی و بی گناهی رو تحمل میکنه. به جرات میتونم بگم که کنت منت کریستو جزو بهترین رمان‌های تاریخ هست.
ممنون از کتابراه برای قرار دادن این اثر فاخر
سهیلا اعرابی
۱۴۰۱/۹/۸
اصلا موافق کتابهای خلاصه شده نیستم، استاد خلاصه کردن کتاب اقای بهروز رضوی هستند و با اینکه ارادتمند ایشان هستم ولی خلاصه کردن کتابها که در رادیو توسط ایشان اجرا میشد را دوست نداشتم و گوش نمیکردم البته با احترام به این استاد ارجمند با اجرا و صدای فوق العاده گیرایشان.
solmaz d
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
من این کتاب رو سال ۸۶ وقتی دانش آموز دوم دبیرستان بودم خوندم و اینقدر داستان جذاب و پرکششی بود که شب امتحان ترم ریاضی دور از چشم مادرم گوشه اتاق با چراغ قوه می‌خوندمش. بی شک یکی از بهترین رمان‌های تاریخه به هیچ وجه از دستش ندین
Asal
۱۴۰۱/۱۰/۵
کتاب قشنگی بود ولی نکته منفیش این بود که شخصیتا انقد زیاد بود که خواننده گیج میشد و بعضی جاهای داستان رو دیرتر متوجه میشد اما در کل داستان خیلی قشنگیه که شخصیت اصلی نصف عمرشو توی زندان میگذرونه و اتفاقاتی که در این حین میفته واقعا قشنگه.
امین کلانتری
۱۴۰۲/۲/۲۰
از نظر ترجمه خوب و جذاب بود ولی کمی حس میشد که بصورت خشک ترجمه شده
یعنی کلمات حس و حال کتاب رو بصورت کامل منتقل نمیکنه.
علاوه بر تشکر از اقای فرزاد پیشنهاد میشود بیشتر کلمات ترجمه شده بصورت حالت گفتاری نوشته شود.
شادی درخشان راد
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
این کتاب رو خیلی وقت پیش توی دوران دبیرستان خونده بودم و واقعا شیفته داستانش شدم. طرز بیان داستان و احساسات شخصیت اصلی داستان فوق العاده زیبا عنوان شده مخصوصا آخرش خیلی قشنگ و با احساس تموم میشه و آدم رو غافلگیر میکنه
مریم رحمانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتاب زیبایی بود که بعد از خوندن کتاب فقط به این نتیجه رسیدم که هرکس بهت بدی کرد به خدا واگذارش نکن چون خدا بخشنده است خودت آستین هات رو بالا بزن و انتقام تمام بدی‌هایی رو که بهت کرده رو بگیر
کسری
۱۴۰۱/۸/۲۹
این کتاب اصلا معلوم نیست چطوری خلاصه شده که من هنوز چندین علامت سوال توی ذهنم در مورد داستانش بدون جواب مونده و با کاملتر شدن کتاب میتونست حل بشه
انگار حوصله نداشتید گفتید از متن کتاب کم کنیم زود تموم شه
مشاهده همه نظرات 103

راهنمای مطالعه کتاب کنت مونت کریستو

برای دریافت کتاب کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.