معرفی و دانلود کتاب درخت شلوار

عکس جلد کتاب درخت شلوار
قیمت:
۲۳۰۰۰ 11500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخت شلوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخت شلوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخت شلوار

کتاب درخت شلوار نوشته‌ی بهزاد عبدی مجموعه‌‌داستانی خواندنی از یک نویسنده‌ی تازه‌کار است و مضمون اصلی آن پیرامون «نزدیک بودن مرگ به آدمی» می‌چرخد. این اثر از هفت داستان کوتاه تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها به نوعی ذهن مخاطب را به خود درگیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب درخت شلوار

کتاب درخت شلوار اثر بهزاد عبدی مجموعه‌‌ای از هفت داستان کوتاه است و اولین تجربه‌ی داستان‌نویسی این نویسنده‌ی تازه‌کار به شمار می‌رود. داستان‌های این مجموعه درون‌مایه‌ی مشترکی دارند که همین امر موجب ایجاد نوعی هویت روایی برای کتاب شده است. نویسنده در داستان‌های این اثر سراغ موضوع مرگ رفته و از نزدیکی آن به آدمی می‌گوید. هر یک از داستان‌ها در مکانی متفاوت روایت شده‌اند و موضوعی متفاوت با دیگر داستان‌ها دارند، اما در کل مضمون مشترکی در تمام داستان‌ها دیده می‌شود که از نظر زیبایی‌شناسی قابل‌تحسین است. همچنین نام این اثر از یکی از هفت داستان کوتاه این مجموعه به نام «درخت شلوار» گرفته شده است. «بیست و چهارشنبه»، «عشق سال‌های سگی» و «لی‌لی روی سنگ‌های قبر» از دیگر داستان‌های این مجموعه‌ی جالب و خواندنی هستند.

بهزاد عبدی (به گفته‌ی خودش) کتاب درخت شلوار را در مدت دو سال به نگارش درآورده است. تمام تلاش او بر این بوده تا داستان‌ها را در بستر واقعی جامعه روایت کند؛ به همین خاطر سراغ شخصیت‌هایی رفته که به واقعیت جامعه نزدیک‌تر هستند، اما در عین حال در ادبیات داستانی ما کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. شخصیت‌های جوان مجموعه‌داستان درخت شلوار هر کدام روایتی خواندنی دارند؛ از حسابداری که قصد دارد از همسرش جدا شود تا پسری که می‌خواهد از ایران مهاجرت کند. داستان‌های این مجموعه در عین مستقل بودن از هم با زنجیری نامرئی به یکدیگر وصل شده‌اند و مخاطب بعد از خواندن کتاب می‌تواند این زنجیره را پیدا کند. با مطالعه‌ی اثر نامبرده به خوبی می‌توان خلاقیت نویسنده در نگارش را لمس کرد. لحن بهزاد عبدی در روایت داستان‌های این مجموعه بسیار ساده و به دور از تکلف است. به همین دلیل کتاب درخت شلوار برای مخاطب امروزی ادبیات بسیار خوش‌خوان و روان به حساب می‌آید.

کتاب درخت شلوار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به خواندن داستان‌های ایرانی به ویژه داستان‌های کوتاه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب درخت شلوار را مطالعه کنید.

با بهزاد عبدی بیشتر آشنا شویم

بهزاد عبدی شاعر و نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1365 است. نخستین بار آثار او در نشریاتی نظیر مهرنامه، همشهری کتاب، آزما، تجربه و رودکی در قالب یادداشت، گفتگو، نقد، شعر، داستان و ترجمه منتشر شد و این شروع فعالیت او در حوزه‌ی نویسندگی بود. بهزاد عبدی نویسنده‌ی تازه‌کاری است که پیش از انتشار مجموعه‌داستان درخت شلوار دو مجموعه‌‌شعر را روانه بازار کرده بود. نخستین مجموعه‌شعر او تحت عنوان «باد به دنبال خودش می‌گردد» در سال 1391 توسط نشر مروارید منتشر شد که شامل 54 قطعه شعر سپید است. او دومین مجموعه‌شعر خود را نیز با عنوان «زیبایی‌ات غمگینم می‌کند» در سال 1394 منتشر کرد که توجه زیادی را به خود جلب نمود.

در بخشی از کتاب درخت شلوار می‌خوانیم

پیرمرد وارد قبرستان شد. لحظه‌ای ایستاد. نفسی تازه کرد و بین جمعیت سیاه‌پوش گم شد. خودش را از پشت زن‌های چاق و چادری کنار کشید. کُند و بی‌رمق قدم می‌زد سمت قبرها. آستینش را به پیشانی کشید و شیشه‌ی شکسته‌ی عینکش را با آستین کت تمیز کرد.

از آن فاصله سمت چپ قبرستان، یعنی قطعه‌ی قبرهای خالی، را کندوی عسل می‌دید. نگاه از کندو گرفت و به سمت راست قبرستان و بعد به روبه‌رو خیره شد. ردیف قبرها جلوِ نگاهش بزرگ و کوچک می‌شدند. انگار لب دریا ایستاده و امواج به طرفش خیز برداشته‌اند تا او را با خود ببرند. سرش گیج رفت و یک قدم پس کشید. سرش گیج رفت و پخش زمین شد.

برگشت و به دست کوچک و نحیف درازشده زل زد. ابتدا به انگشت‌هاش، بعد به مچ و آرنج و بازو. به پسربچه و پیرزن همراهش رسید. پیرزن گفت «چیزی شده آقا؟»

پیرمرد دست پسربچه را گرفت. ایستاد. لباس‌هاش را تکاند. بین دست‌هاش که شلوارش را می‌تکاند، دست پسربچه را می‌دید که خاک را از زانوی شلوارش می‌پراکند.

پیرمرد گفت «قطعه‌ی دویست و چهل و هشت... قبر زنم. دویست و...»

پیرزن گفت «ما هم به همون قطعه می‌ریم. با ما بیاین.»

پسربچه رفت طرف پیرزن، پای او را بغل کرد و به پیرمرد خیره شد. پیرزن با نوک انگشت راه را نشان داد.

«چرا این‌قدر آشفته‌ین؟»

فهرست مطالب کتاب

بیست و چهارشنبه
پلنگ دریایی
با دست‌های سرد
درخت شلوار
عشق سال‌های سگی
لِی‌لِی روی سنگ‌های قبر
شربتِ اسفناج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخت شلوار
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-229-612-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۳۰۰۰ 11500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درخت شلوار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درخت شلوار

برای دریافت کتاب درخت شلوار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.