معرفی و دانلود کتاب صوتی زنده به گور

عکس جلد کتاب صوتی زنده به گور
قیمت:
۶۳۰۰۰ 44100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنده به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنده به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنده به گور

کتاب صوتی زنده به گور مجموعه‌ای متشکل از نُه داستان کوتاهِ شنیدنی به قلم صادق هدایت، نویسنده‌ی بلندآوازه‌ی ایرانی است. آثاری که در این مجموعه خواهید شنید، ذیل سبک‌های ادبی متفاوتی، اعم از مدرنیستی و رئالیستی قرار می‌گیرند.

درباره کتاب صوتی زنده به گور:

صادق هدایت (Sadegh Hedayat) را از پیشروان ادبیات مدرن در ایران می‌دانند. نام وی در ذهن بیشتر مخاطبین، با شاهکارش، «بوف کور» گره خورده است. به راستی نیز، این رمان اعجاب‌انگیز، از برخی جهات بزرگ‌ترین کار هدایت، و آینه‌ی تمام‌نمای نبوغ اوست. با این حال نباید فراموش کرد که هدایت به جز بوف کور، قصه‌های کوتاه و بلند دیگری نیز از خود به جا گذاشته که بسیاری‌شان، هم از حیث سبکی و هم به لحاظ محتوایی، آثاری بسیار مهم و درخور اعتنا به شمار می‌روند.

کتاب زنده به گور یکی از همین آثار است؛ این مجموعه داستان که نخستین بار در سال 1309 به چاپ رسید، می‌تواند بیانگر جنبه‌های گوناگونی از هنر و اندیشه‌ی هدایت باشد؛ چرا که عناوین حاضر در آن، در سبک‌های ادبی متفاوتی نوشته شده و دارای مضامینی بسیار متنوعند.

خود داستان زنده به گور که عنوان مجموعه نیز از آن گرفته شده، به گمان بسیاری از منتقدین و صاحب‌نظران، نسخه‌ی کوچک‌شده‌ای از رمان بوف کور است. در این اثر کوتاه ما با راوی روان‌گسیخته‌ای طرفیم که ظاهراً قصد دارد شمّه‌ای از حالات روحی و پاره‌ای از وقایع زندگی‌اش را بازگو کند؛ با این حال روایت او چنان آشفته و زبانش چنان تکه‌تکه است که نتیجه‌ی کار بیشتر به حدیث نفس انسانی با روحی بیمار شبیه است، تا گزارشی مبتنی بر واقعیت. بی‌شک این نوع روایتگریِ تعمداً آشفته، سوبژکتیو و زبان‌محور، که توأمان آغاز و اوجِ مدرنیسم در ادبیات داستانی فارسی است، در بوف کور است که بهترین فرم بیانی خود را پیدا می‌کند. با این حال نخستین ظهور آن را در برخی از داستان‌های کوتاه هدایت، از جمله همین داستان زنده به گور می‌توان دید. از دیگر کارهای مهم و شنیدنی این مجموعه، باید به دو داستانِ «آبجی خانم» و «آب زندگی» اشاره کرد، که اولی موضوع نقدها و تفاسیر فمینیستی فراوانی بوده، و دومی نیز به لحاظ نمادشناختی، از اهمیتی بالا در میان آثار هدایت برخوردار است.

به طور کلی و بی‌اغراق، تمام داستان‌های حاضر در این کتاب شنیدنی و در نوع خود مهم‌اند. اما افسوس که مجال مختصر ما اجازه‌ی بحث مفصل درباره‌شان را نمی‌دهد. پس، بی‌حرف بیشتر: این شما و این جهان غریبِ صادق هدایت.

کتاب صوتی زنده به گور مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان فارسی و ادبیات معاصر، بی‌شک از گوش سپردن به کتاب صوتی زنده به گور لذت خواهند برد.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم:

وی به سال 1281، در خانواده‌ای صاحب منصب و اهل ادب متولد شد. تحصیلاتش از دارالفنون آغاز گشت و پس از مدتی وقفه، در مدرسه‌ی فرانسوی سن‌لویی پی گرفته شد؛ به گفته‌ی خودش در همین دوره بود که به ادبیات غرب، خصوصاً آثار نویسندگان فرانسوی علاقه‌مند شد.

هدایت در امر نوشتن بسیار جسور بود و روحیه‌ای تجربه‌‌گر داشت. او تقریباً در تمام انواع ادبی، اعم از نمایشنامه و رمان و داستان کوتاه دستی بر آتش داشت، و از امکانات موجود در تمام سبک‌ها و مکاتب (رئالیسم، مدرنیسم، سورئالیسم و...) به قدر کافی بهره می‌برد.

صادق هدایت نخستین نویسنده‌ی ایرانی‌ به شمار می‌رود که به راستی و از هر جهت، شایسته‌ی صفت «مدرن‌» است. او ادبیات داستانی غرب را به خوبی می‌شناخت، و بر ادبِ کلاسیک فارسی نیز تسلطی کم‌نظیر داشت. همین امر نیز برای وی این موقعیت را فراهم ساخت که ضمن بهره‌گیری از امکاناتِ از پیش موجود در زبان و ادبیاتِ فارسی، آن را گامی فراتر برده، و به عبارتی با روح زمانه‌ی جدید سازگار سازد.

از مهم‌ترین آثار این نویسنده‌ی بزرگ، می‌توان به کتاب‌های «بوف کور، سه قطره خون، زنده به گور و سگ ولگرد» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب صوتی زنده به گور:

- هرکسی مطابق افکار خودش دیگری را قضاوت می‌کند. زبان آدمیزاد مثل خود او ناقص و ناتوان است.
- یک احساساتی هست، یک‌چیزهایی هست که نمی‌شود به دیگری فهماند. نمی‌شود گفت، آدم را مسخره می‌کنند...
- کسی تصمیم به خودکشی نمی‌گیرد، خودکشی با بعضی‌هاست و در خمیره و در سرشت آن‌هاست، نمی‌توانند از دستش بگریزند.
- یک‌ جایی بروم که کسی مرا نشناسد، کسی زبان من را نداند، می‌خواهم همه‌چیز را در خود حس بکنم. اما می‌بینم برای این کار درست نشده‌ام.

در بخشی از کتاب صوتی زنده به گور می‌شنویم:

از کنار جوی آهسته می‌گذشت و گاهی با ته عصایش روی آب را می‌شکافت. افکار او شوریده و پریشان بود. دید سگی سفید با موهای بلند، از صدای عصای او که به سنگ خورد، سرش را بلند کرد، به او نگاه کرد: مثل چیزی که ناخوش یا در شرف مرگ بود، نتوانست از جایش تکان بخورد و دوباره سرش افتاد به زمین.

او به زحمت خم شد، در روشنایی مهتاب، نگاه آنها به هم تلاقی کرد. یک فکرهای غریبی برایش پیدا شد. حس کرد که این نخستین نگاه ساده و راست بود؛ که او دیده که هر دو آنها بدبخت و مانند یک چیز نخاله، وازده و بیخود، از جامعه‌ی آدم‌ها رانده شده بودند. می‌خواست پهلوی این سگ که بدخبتی‌های خودش را به بیرون شهر کشانیده و از چشم مردم پنهان کرده بود بنشیند و او را در آغوش بکشد. سر او را به سینه‌ی پیش‌آورده‌ی خودش بفشارد. اما این فکر برایش آمد که اگر کسی از اینجا بگذرد و ببیند، بیشتر او را ریشخند خواهند کرد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
داستان اول: زنده به گور - قسمت اول
16 دقیقه
داستان اول: زنده به گور - قسمت دوم
22 دقیقه
داستان اول: زنده به گور - قسمت سوم
10 دقیقه
داستان اول: زنده به گور - قسمت چهارم
15 دقیقه
داستان دوم: حاجی مراد
8 دقیقه
داستان سوم: اسیر فرانسوی
16 دقیقه
داستان چهارم: داود گوژپشت
10 دقیقه
داستان پنجم: مادلن
12 دقیقه
داستان ششم: آتش‌پرست
20 دقیقه
داستان هفتم: آبجی خانم
27 دقیقه
داستان هشتم: مرده‌خورها
30 دقیقه
داستان نهم: آب زندگی - قسمت اول
25 دقیقه
داستان نهم: آب زندگی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنده به گور
نویسنده
راویعلی دنیوی ساروی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ 44100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنده به گور

پونه
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
من تا الان فقط داستان زنده به گور رو گوش دادم
فقط میتونم بگم ذره ذره‌ش تو وجودم رخنه کرد خواه ناخواه، مثل یه طلسم
واقعا با تمام وجود، ازش لذت بردم، نزدیک ظهر زیر پتو، می‌خواسستم یکم بخوابم
ولی دیگه نتونستم پا شم، یعنی نتونستم از شنیدنش بگذرم
حس می‌کنم که نیمه تاریک وجودم که سرکوب شده بود رو که
بیدار کرد
همون کل دنیا رو پوچ وغم انگیز می‌دونه، از همه سیره
لذت عجیب واحمقانه‌ای ازش بردم، اینقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که وقتی می‌خواستم پا شم‌، حس می‌کردم یه ادم دیگه‌ام، من دنبال اینجور داستان‌های تاثیر گذارم که حالم و ذهنم رو تکون بده، اما تاثیر این شدید متفاوت و... خب باید بگم حق داشتم که برای شنیدن کتاب‌های صادق هدایت تردید و دو دلی داشته باشم
هعی، می‌دونین، داستانای هدایت وقتی تو اوج تنهایی وول‌ می‌خوری، حس می‌کنی دنیا، همه چیز چقدر پسته‌، با تمام وجودت، ازش لذت می‌بری، لمسش می‌کنی، یه ادم دیگه میشی، به نظرم این که به من نشون داد چه قدر میتونم تو یه لحظه عوض بشم خیلی ترسناک بود... تاثیرش منظورم ذهنیه وتو خیالم‌ها، کار عجیب غریبی نکردم!!! 😂
محمدرضا
۱۴۰۰/۱۲/۸
این کتاب یکی از کتاب‌های معروف صادق هدایت نویسنده معاصر ایرانی میباشد که قلم بسیار زیبایی دارد و نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان نویسنده مشهوری است این حرف را از آن‌ها میزنم که کتاب بوف کور به چهل زبان زنده جهان ترجمه شده است! این کتاب شامل چند یک داستان بلند و چند داستان کوتاه به قلم صادق هدایت می‌باشد که فقط هدایت شناسان و یا بهتر بگویم کسانی می‌توانند معنای واقعی هر داستان را درک کنند که با صادق هدایت آشنایی زیادی داشته باشند. رداستان زنده به گور به اولین داستان این کتاب صوتی می‌باشد درباره فردی می‌باشد که در واقع خود صادق هدایت است که میخواهد خودکشی کند و این نوشته را در اواخر قبل از خودکشی این دست نوشته را نوشته و به نظر من کوبنده‌ترین اثر صادق هدایت همین داستان می‌باشد. داستان‌های دیگر این کتاب صوتی همه قابل تامل و شنیدنی هستند به خصوص داستان آب زندگی که ترکیبی از داستان‌های تاریخی و مذهبی وا ایرانیان می‌باشد. گوینده هم به خوبی صدای شخصیت‌ها را در می‌آورد و هم به خوبی راوی گری می‌کند. علاقه مندان به داستان‌های کوتاه غمگین ایرانی این کتاب را از دست ندهند.
MORTEZA JAFARI
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
نقد کتاب زنده به گور صادق هدایت:
اولین نکته‌ای که در این کتاب به مانند اکثر نوشته‌های صادق هدایت به جان انسان میشینه متاسفانه افسردگی و غمی بی انتهاست که در چند دیقه ابتدایی مطالعه خواننده با گوشت و پوستش اون رو حس میکنه، نکته دوم الهادی است که در نوشته‌های این کتاب به صراحت بیان می‌شود آشکارا و
پنهان تا جاییکه نویسنده مستقیم خداوند را ستمگر می‌شمارد!!!! نکته بعدی در این کتاب ترویج هرزگی ذهنی است که نویسنده به صراحت به تصویر می‌کشد و آن را در غالب غم و اندوه خود روفو می‌کند و به خورد خواننده می‌دهد.
نکته بعد داستان‌هایی که در کتاب بیان می‌شود اکثرا بدون سرانجام و مبهم به پایان می‌رسد که همان افسردگی و بی حاصلی را به خواننده القا می‌کند.
نکته آخر در این کتاب نویسنده به طور عجیبی در داستان ابتدایی که از سرگذشت خود نوشته سعی بر جلوه دادن این است که زندگی مسموم و ناخوشایند است به گونه‌ای که تلاش می‌کند به هر روش و فرصتی زندگی خود را به پایان برساند، خواندن این کتاب مانند سفر در ظلمات است از بس نویسنده از ناامیدی و پریشان حالی صحبت کرده است، بدون اغراق در قسمت‌هایی از کتاب به شخص تصور می‌کردم ابلیس در حال سخن گفتنه.
هر چند کتاب از نظر لقوی و ادبی قوی است و کلمات به خوبی انتخاب شده‌اند اما نمی‌توان غم افسردگی و اندوهی که نویسنده در کلمات قرار داده را درک کرد!!
betWeen دامنی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
به نام خدا همراه هستیم با اثر که نه رد پای او! او که از زندگی بهره‌ای نبرد حتی به ظاهر و فرم شکل و در نهایت پایان ظاهرا تلخی داشت اما چیزی که به جا گذاشت هرچند اندک اما یادگاری از میراثی کریه و وحشتناک از دورانی که در آن زندگی میکرد و گویی با هر کلام درد و اندوه مردمان مردمانی که که حتی خودشان هم و نمیدانستند در چه فلاکتی دست پا میزنند و اما اینگونه جاودان شد و چنانچه آن را بخوانی انگار آن را لمس میکمی با روحت و البته داستان‌های او فقط حالت خام و عادیه روز مره را نیز نداشتند بلکه چیزی فراتر و حسی به آنان اضافه مسکرد چیزی که امروز سورعال مینامند یعنی ماهیت اشیاع و یا همچین چیزی که این را در اساره‌ی باقی زندگی‌اش یعنی بوف کور به طور صریح با کلام به نمایش دراورد و رنگ دیگری زد به آن ویرانه‌ها که رنگ او بود و اثرش ماندگار شد هرچند خودش به انتهای مسیر رسید انگار و این را در این اثر یعنی زنده به گور به نرمی و روشنی شرح میدهد آن جا که به پاریس رفت تا شروع جدید داشته باشد ولیکن آنطور که میخواست پیش نرفت و درواقع او از چیزی آگاه بود که نمیتوانست تغییرش بدهد چرا که حتی آثارش هم آنزمان ارزش خاصی نداشتند و نتوانست تاب بیاورد... اما باقی داستان‌های کوتاهش که به انگاره عبرتند و تراژیک و آخرین داستان که آب زندگی نام داشت انگار که روح خود نویسنده در آن دمیده شده بود امیدهایش همه‌ی امیدهایش!
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱/۲۳
صادق هدایت، برای من تابو بود و از سبک نوشتنش گریزان بودم، گوش که کردم، این تابو شکست🙂 با نوع خوانش و علاقه من موافق نیست، اما، با حجم افسردگی و دلمردگی در این نوشتارهای هدایت است، با احساس دیگری از سایه‌های وجود خود آشنا شدم که با تمام افراد همراه است. حس کردم که این خوددوستی را باید پذیرفت و با و گرگهای سفید سیاه وجودی ذهن هر فردی باید خود فرد آشنا شد و درک کرد که کدامشان را تغذیه کرد. هدایت را با افکاری که دارد را باید از کتاب‌های زیادی خواند و آشنا شد و درک کرد تا بتوان نظر داد. ما با کفش او راه نرفتیم؟! سبک نگارش و تحریر جزئیات دقیق که به جان مخاطب میتونه نفوذ کند نشان از دانش قوی است که جذب مخاطب را به خوبی بلد است حالا با افکار شاد یا با افکار منفی که زودتر برای مخاطب جا باز می‌کند. الان که می‌خوانم گارد کتابهای صادق هدایت کمتر شده است و رشد فردی در این مهم موثر بوده است و این روزگار باید می‌شنیدم و مناسب بوده است. البته صوتی بودن کتاب زنده به گور، اثر صادق هدایت با صدای گویندگی خوب علی دنیوی ساروی نیز مکمل خوبی بود. سپاس کتابراه 🙏
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۲۰
با سلام تحلیل من درباره داستان اول «زنده به گور» شخصیتی که در این کتاب وجود دارد به پوچی رسیده است و برای زندگی و هرکار دیگری هیچ دلیلی نمیبیند، زنده ماندن برای این فرد بی فایده و تکرار مکررات است و هر لحظه برای او دردی تازه است و این می‌شود که به دنبال تمام کردن کار خویش است. اما داستان اینجا تمام نمی‌شود، بلکه تلاشهاب ناکام او برای خودکشی، درد او را تشدید می‌کند. خسته جان داستان وقتی تلاشهای خود را بیهوده میبیند حتی نسبت به مرگ هم سرد می‌شود. جالب این است این فرد آزادانه مطالبی را که در گوشه ذهن و روح او خاک گرفته به زبان قلم می‌گوید، کاری که اکثر افراد از آن می‌ترسند و به بهانههای مختلف از آن فراری‌اند. اما من این آزادی را می‌پسندم و این رفتار را طبیعی و درست میدانم و از زندگی و رفتار بی پایه و اساس اکثر انسانها متعجب هستم. تایید من همین حد کافی است لکن برای ادامه راه، نه... حیوانی که زخمی شده در تلاش است تا زخم خود را تسکین بدهد و در روند بهبود آن تسریع ببخشد. در بدبینانه‌ترین حالت مثل انسان داستان ما، مثل همان حیوان زخمی است که حتی اگر از فکر و اندیشه و... بهره مند نباشد از روی همین غریزه به دنبال درمانی می‌گردد. وجود مشکلات در زندگانی انسان امری بدیهی و همیشگی است اما اینکه چگونه در برابر این مشکلات رفتار کنیم به انتخاب خود ماست. مبارزه یا تسلیم و شکست؟ (این خلاصه‌ای از زخم و مرهم داستان زنده به گور است.)
ملیکا صدر
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چه زنده به گور خوبی شده‌ام از مرگ دست کشیده و از زندگی خسته شده‌ام گاهی همانند دختری که اگر در زمان و مکان دیگری به دنیا می‌آمد زیبا‌ترین بود می‌خواهم بروم در زیر آب و مانند کودکی برای همیشه جان بسپارم اما نهایتش چه مرده خواران خوشحال خواهد شد اما نه چیز ندارم که حتی مرده خواران شاد شوند شاید باید همانند آن پسرک بجنگم و از خوشی‌ها دست بکشم تا اطرافیانم را نجات دهم نه نه من توان این کار را ندارم شاید نیاز دارم حتی برای چند ثانیه به خدایی و آیینی اعتقاد داشته باشم؟
اما در دنیایی که برای خطای مرد زن باید اسم طلاق را به دوش بکشد چه برای گفتن دارم؟
تمام این افکار از سرم می‌گذرد و شب‌ها و روز‌های زیادی مرا به تخت متصل می‌کند اما در بیرون از تخت ماسک شادی و رقص می‌زنم می‌خندم و می‌دانم روزی این تظاهر مرا خواهد کشت.
محمد جواد حجتی
۱۴۰۰/۱۱/۷
من هنوز این کتاب رو گوش ندادم ولی اینجا بر عکس اینستا خیلی محیط خوبیه.. همه اهل مطالعه و... وقتی کامنتا رو میخونی لذت میبری بر عکس اینستا که پر شده از فحش و دری وری... دم همتون گرم. ‌ ممنون از کتابراه...
صدیقه فتحی
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
با توجه به دیدگاه منفی که نسبت به کتاب‌های صادق هدایت داشتم با وجود این که این کتاب رایگان هم بود و انصافا خوانش زیبایی هم دارد بسختی خودم را راضی کردم تا آن را وارد کتابخانه‌ام بکنم و راستش را بگویم نمی‌توانستم بسراغش بروم
وقتی نظرات را خواندم متقاعد شدم تا آب زندگی که در نظرات ازش تعریف شده بود
را گوش کنم عالی بود بعد بقیه داستان‌ها را هم گوش کردم انصافا خوب بودند صادق هدایت نه تنها قلم شیوایی دارد انسان شناس و جامعه شناس فوق العاده‌ای هستند
در دو داستان آبجی خانم و داوود گوژپشت چقدر زیبا احساسات دو انسان طرد شده به خاطر نداشتن زیبایی ظاهری توصیف می‌کند و داستان آب زندگی که بیان می‌کند چطور انسان‌ها توسط حکومت‌ها متقاعد می‌شوند همچنان کور و کر باقی بمانند
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
این کتاب شامل چند داستان کوتاه از صادق هدایت است با گویندگی دلنشین که ارزش کتاب را دوچندان می‌کند. اما این کتاب برای هر مخاطبی نمی‌تواند لذت‌بخش باشد، بخصوص افراد سوگوار و افسرده که خواندن آن توصیه نمی‌گردد. محوریت اغلب داستان‌های کتاب درباره نحوه خودکشی و این‌که باید صورت دهد یا نه، می‌باشد. غم و مشکلات جزء لاینفک زندگی انسان می‌باشد و گاه بی‌توجهی به خود، می‌تواند منجر به طولانی شدن اثرات آن در زندگی شود، اما قسمت زیبای کتاب، نحوه نگارش آن می‌باشد که هنرمندانه این احساسات را به تصویر می‌کشد. وجود مشکلات در زندگانی انسان امری بدیهی و همیشگی است اما این‌که چگونه در برابر این مشکلات رفتار کنیم به انتخاب خود ماست. مبارزه یا تسلیم و شکست؟!
Samira All
۱۴۰۲/۱۰/۵
باید اعتراف کنم من کتاب داستان ایرانی خیلی کم خوندم، شاید این سومیش بود. و ازین جهت برام ارزشمند بود که فرهنگ عامه رو در اون برهه تاریخی قشنگ تصویرسازی کرده بود. مخصوصا در داستانهای آبجی خانم، حاجی مراد و مرده خورها نکات ظریفی رو میبینیم که واقعا مردم در یک سطح فرهنگی باهاش درگیر بودند.
داستان‌ و
زنده به گور، فضایی گنگ داره که احساس پوچی درماندگی از زندگی رو بهخوبی منتقل میکنه
و در داستانهای دیگر کتاب هم صادق هدایت اعتقاداتش را به ظرافت وارد داستان‌ها کرده.
گویندگی آقای ساروی هم بینظیر بود و کاملا حس و حال داستان را به شنونده منتقل میکند.
جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۷/۱۲
با سلام صادق هدایت نویسنده‌ای است در اوج فن نویسندگی، همین که در کتابهایش به راحتی به هدف خودش دست می‌یابد و خواسته هایش را در عمق روح و جان خواننده رسوخ می‌دهد نشان دهنده اوج قدرت او در این مطلب می‌باشد قدرت هدایت در تحمیل افکارش به خواننده آنقدر بالاست که با وجود مقاومت خواننده در مقابل پذیرش و و القاعات منفی مخربی که بی انگیزگی پوچی را ترویج می‌کند ذهنیات او باز هم افکار خواننده را قلقلک داده و عمق جانش را هدف قرار می‌دهد، در کنار قدرت هدایت هنر مجری در اجرای کتاب هم بلا منازع و غیر قابل انکار است، ممنون از کتابراه
م مسعودی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
صادق هدایت نویسنده متبحری بود که متاسفانه جهان را از دریچه کمبودها و ناکامی‌ها می‌دید و من برای این که نوع دید منفی را تجربه کنم و قدر داشته‌ها را بدانم گه‌گاه چنین ادبیاتی را مطالعه می‌کنم
مثلا در داستان گوژپشت که اکثراً به عنوان نقطه قوت این مجموعه یاد می‌شود میشد مرد‌گوژپشت، زشت ولی خوش‌قلب با
زیبنده مغرور که به دلیلی نابینا و مطرود شده بود هم‌نشین شوند و زندگی بدون انزوا و تنهایی سپری شود که البته در واقعیت هم نمونه‌اش هست
ممنون از اجرای خوب و انتخاب کتابراه🙏🙏🙏🙏🙏
روانشناس محترم
۱۴۰۱/۶/۱۸
این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی بود که در ابتدا میخاستم کنار بگذارم و گوش ندهم به علت غم و اندوه و افسردگی و.. که بهم تحمیل میکرد.
ولی به حدی در وجودم رخنه کرد ک در یک روز کتاب را تمام کردم
کتاب شامل داستان‌های کوتاه و خلاصه است. ک در لحظه اخر خواننده رو شگفت زده میکند، مانند داستان هفتمش به اسم
آبجی خانم.
حسی که از این کتاب گرفتم منو به سالهایی دور برد، انگار که در آن لحظه آن اتفاق هارا با چشم خود میدیدم.
با اینکه سراسر داستان غم و اندوه بود ولی از شنیدنش لذت بردم❤️👌
ستاره
۱۴۰۲/۶/۲۳
چند داستان کوتاه و زیبا از صادق هدایت هر کدام به نوعی آموزنده بودن. و داستان آب زندگی چقدر آموزنده بود که تا آخر زمان درس زندگی و آزادی می‌دهد. و در طول تاریخ چه افرادی بی سواد و منافع طلب بر مردم ناآگاه حکمرانی کردند و خودشان را پیغبر نامیدند و مردم که نابینا و ناشنوا بودند منظور همان آدمهای ساده لوح و خرافاتی را فریب دادند و بر تخت نشستند. به امید اینکه هیچ مردمی زیر بار ذلت و زور نباشن و اگر هم باشند منجی آن‌ها را نجات بدهد و آزاد کند.
مشاهده همه نظرات 235

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنده به گور

برای دریافت کتاب صوتی زنده به گور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.