معرفی و دانلود کتاب درخواست دوستی

عکس جلد کتاب درخواست دوستی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخواست دوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخواست دوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخواست دوستی

پیام درخواست دوستی از یک مرده. چه رازی پشت این درخواست پنهان است؟ در کتاب درخواست دوستی نوشته‌ی لورا مارشال داستان زنی را می‌خوانیم که با افشا شدن رازش ممکن است همه‌چیزش را از دست بدهد: شغلش، پسرش، و آزادی‌اش. رمان درخواست دوستی پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز و پرفروش‌ترین کتاب الکترونیکی کیندل شده است.

درباره‌ی کتاب درخواست دوستی:

سال 1989 است. دختر جدیدی در اواخر سال به مدرسه‌ی لوئیز آمده که شبیه هیچ‌کس دیگری نیست. او بامزه، بی‌پروا و قابل اعتماد است. چیزی نمی‌گذرد که لوئیز و ماریا دوست صمیمی یکدیگر می‌شوند. اما ماجرای کتاب درخواست دوستی (Friend Request) در سال‌های بعد می‌گذرد.

سال 2016 است. لوئیز در خانه نشسته و تمام روز روی طرح‌های اولیه‌ی یک مشتری برای دکوراسیون خانه‌اش کار کرده، ناگهان ایمیلی به دستش می‌رسد که هر چیز دیگری را بی‌معنا می‌کند: «ماریا وستون می‌خواهد در فیسبوک با شما دوست شود.» به‌ظاهر ایمیلی ساده می‌آید، هر روز هزاران درخواست دوستی در فیسبوک رد و بدل می‌شود و کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند. اما این بار فرق دارد؛ این درخواست از سمت کسی ارائه شده که 25 سال پیش مرده است.

قهرمان داستان لورا مارشال (Laura Marshall) در موقعیت عجیبی قرار می‌گیرد، موقعیتی که او را وادار می‌کند با همه‌ی کسانی که برای فرار از گذشته با آن‌ها قطع ارتباط کرده دوباره رابطه برقرار کند. لوئیز می‌داند که اگر حقیقت آشکار شود، همه‌چیزش، حتی آزادی‌اش، را از دست خواهد داد. بااین‌حال، باید سعی کند آنچه را که سال‌ها پیش اتفاق افتاده دقیقاً بفهمد. اما در این میان است که متوجه می‌شود ماجرا پیچیده‌تر از چیزی است که در تمام این سال‌ها فکر می‌کرده.

در رمان معمایی درخواست دوستی، داستان مادری را می‌خوانیم که ناچار می‌شود با آنچه در نوجوانی، در مقام دختری سرخورده و ناامید، مرتکب شده بار دیگر روبه‌رو شود. تریلر درخواست دوستی داستانی جذاب در پیچ‌وخم شبکه‌های اجتماعی است.

افتخارات کتاب درخواست دوستی:

- پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
- پرفروش‌ترین کتاب الکترونیکی کیندل
- نامزد دریافت جایزه‌ی بث نوول در سال 2016
- نامزد دریافت جایزه‌ی لوسی کاوندیش در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب درخواست دوستی:

- رمانی درخشان. (جنی کلگان)
- پرتعلیق... لورا مارشال ماهرانه میان گذشته و حال در رفت‌وآمد است. (پابلیشرز ویکلی)
- کتابی که در یک نشست آن را خواهید خواند. (ارین کلی)
- لورا مارشال تنش داستان را صفحه به صفحه بیشتر می‌کند، تا جایی که دیگر نمی‌توانیم تشخیص دهیم که به چه کسی می‌توانیم اعتماد کنیم. این کتاب باعث می‌شود همه بفهمند که شبکه‌های اجتماعی چطور می‌تواند آن‌ها را آسیب‌پذیر کند. من عاشق این کتابم! (ریچل ابوت)

کتاب درخواست دوستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مند به رمان‌های معمایی و رازآلود هستید، این کتاب شما را سر جایتان میخکوب خواهد کرد.

با لورا مارشال بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی بریتانیایی کتاب حاضر در دانشگاه زبان انگلیسی خوانده است. لورا مارشال به‌خاطر سه رمان جنایی روان‌شناسانه‌اش موفق شده جزو 10 نویسنده‌ی پرفروش ساندی تایمز و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی کیندل شود.

دو رمان اول مارشال، «درخواست دوستی» و «سه دروغ کوچک»، بیش از نیم میلیون نسخه در بریتانیا به فروش رسیده‌اند و به 25 زبان ترجمه شده‌اند. کتاب «سالگرد» او در سال 2021 منتشر شده است.

«درخواست دوستی» نخستین کتاب مارشال است که به فارسی برگردانده می‌شود.

در بخشی از کتاب درخواست دوستی می‌خوانیم:

صدایش آرام و مردد بود و با اعتماد‌به‌نفسی که چند ساعت پیش در شهر از خود نشان داد زمین تا آسمان تفاوت داشت. برای لحظه‌ای فکر کردم می‌خواهد عذرخواهی کند. روی دیوار خودم را سُر دادم تا اینکه کف زمین نشستم و زانوهایم تا زیر چانه‌ام آمدند. سیم تلفن را دورِ انگشتانم می‌چرخاندم.

«من نگرانتم. خیلی کم با من و دخترهای دیگه می‌چرخی.»

دخترهای دیگر؟ از بین همه‌ی دختر‌ها سوفی تنها کسی است که کمی به من علاقه نشان می‌دهد. بقیه‌ی آن‌ها وجود مرا احساس نمی‌کنند، مگر وقتی‌که می‌خواهند تکالیف را از روی دستم کپی کنند. دلم می‌خواست عذرخواهی و کاری کنم که همه‌چیز به روالِ عادی برگردد. اما هنوز صدای ماریا در سرم می‌پیچد و هنوز توهم اعتماد‌به‌نفسی که از گذراندن بعدازظهر با او احساس کردم در وجودم است.

«منظورت چیه؟ تو حتی توی مدرسه با من حرف نمی‌زدی.»

با لحنی آزرده گفت: «بی‌انصافیه. تو به من بی‌توجهی می‌کردی. امروز کسی رو نداشتم که بعد از مدرسه باهاش برم شهر. امروز بعدازظهر کِلر با من بدعنق شده بود. همه جا رو دنبالت گشتم.»

«اما تو که با مت و سام بودی! خیلی هم خوشحال به‌نظر می‌رسیدی!»

«آخ، اون دوتا. باهاشون رفتم چون کس دیگه‌ای نبود که باهاش بچرخم. ولی معلوم بود به شماها داره خوش می‌گذره.»

«بله... خوش گذشت.» داشتم از حرفی که زده بودم پشیمان می‌شدم. آیا واقعاً ناراحت شده بود؟ آیا من همه‌چیز را اشتباه برداشت کرده بودم؟ «اما مسلماً... اگه می‌گفتی دلت می‌خواد با ما بیای، می‌گفتم بیای.»

بااحتیاط گفت: «درباره‌ی "ما" مطمئن نیستم، می‌خواستم با تو بیام.»

«با ماریا چه مشکلی داری؟ اون واقعاً دختر خوبیه.»

«مطمئنم که دختر خوبیه، هرچند متأسفانه امروز بعدازظهر با من کاملاً گستاخانه رفتار کرد. ازطرفی، واقعاً درباره‌ی اون چی می‌دونی؟ یه‌دفعه از کجا پیداش شد؟ یه چیزهایی درباره‌ش شنیده‌م... خُب من نباید شایعه‌پراکنی کنم. اگه می‌خوای باهاش دوست باشی، البته که اون به خودت مربوطه. اما دوست‌های قدیمی رو دک نکن لوئیز. ازطرف‌دیگه، تو هم باید بترسی که اون‌ها رو از دست ندی. اگه محتاط نباشی مثل ایستر هاکوت می‌ذارنت کنار.» سوفی خنده‌ای اندک اما توأم با نگرانی کرد. می‌گفت شوخی کرده، اما حرفش تا حدی حقیقت دارد. «مسلماً به خودت مربوطه که با کی می‌گردی، اما اگه جای تو بودم درباره‌ی اینکه کجا و به کی وفادار باشم حواسم رو بیشتر جمع می‌کردم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخواست دوستی
نویسنده
مترجمعلی اکبر پرموزه
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-235-127-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درخواست دوستی

Hestia ***
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
یک داستان رازآلود و روانشناسی جذاب.
ترجمه و ویرایش عالی بود.
لورا مارشال به زیبایی و با نگاهی دقیق بحرانهای مربوط به سنین نوجوانی، گروه‌های دوستی و طرد شدگی‌های این گروه سنی رو تحلیل کرده. اینکه عزت نفس پایین، توانایی "نه گفتن" در مواقع لزوم، ارتباطات سطحی و نا آگاهی والدین و فرزندانشون چقدر و
میتونه زندگی عاطفی، اجتماعی، خانوادگی شغلی اونها رو تحت تاثیر قرار بده و منجر به تباهی اخلاق بشه.
و هم چنین نمایشِ دروغینِ دنیای مجازی افرادی که سعی میکنن از خود واقعیشون فرار کنن و همه چیز رو بی عیب و نقص جلوه بِدَن رو به خوبی ارائه داده.
shahrzad izadi
۱۴۰۰/۱۲/۶
بسیار عالی بود. یک کتاب معمایی جنایی واقعا خوب با جنبه‌های روان شناختی فراوان. در رابطه با آسیب شبکه‌های اجتماعی، زندگی دروغین نمایشی در این شبکه‌ها، رابطه نوجوانان با خانواده و آسیبهایی که فرد در دوره نوجوانی می‌بیند و تا سالها بعد عواقب آن‌ها را با خود دارد. عشق بینظیر مادر به فرزند و تغییرات پس عظیم مادر از تولد فرزند در این کتاب به زیبایی هر چه تمام تر بیان شده است. ‌ از نقاط ضعف کتاب، ترجمه متوسط آن است که البته مانعی برای درک روند ماجرا نیست. اگر عاشق کتابهای جنایی هستید، قطعا از خوندن این کتاب پشیمان نخواهید شد. با تشکر فراوان از کتابراه عزیز.
F K
۱۴۰۱/۲/۱۳
کتاب خوبی بود، نویسنده خلاقیت خوبی به خرج داده، از خوندنش لذت بردم هرچند کتابی نیست که زیاد تو ذهنم بمونه.. ارزش یه بار خوندنو داره برای کسایی که داستانهای معمایی جنایی دوست دارن و مخصوصاً برای والدین و نوجوونا..
اشتباهات و تصمیمات غلط دوران نوجوانی که متأسفانه میتونه تأثیر طولانی مدتی بر زندگی و
سرنوشت آدم بذاره خیلی خوب در این کتاب بیان شده
و اینکه مهمترین چیزی که لازمه هر پدر و مادری به فرزندش بده اعتماد به نفسه
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۱/۸/۷
سلام.
ترجمه خیلی بد بود. کی به دوست صمیمیش «شما» میگه و فعل جمع به کار میبره؟
داستان خیلی کشدار بود بعد ناگهان تو دو صفحه همه رازهای کتاب از اول تا آخر برملا شدن!
شخصیت‌های زیاد و بدون سرانجام
تنها نکات مثبتش اینا بود:
عشق بی دریغ مادر به فرزندش
نوجوونی دنیای عجیبیه اگر پدر مادر با بچه هاشون صمیمی نباشن بچه ممکنه آسیب جبران ناپذیری ببینه
لیا نرسسیان
۱۴۰۱/۱/۲
داستان پر کششی بود. فلش بک‌های گذشته بسیار جذاب بود. نکته‌ و پیام کتاب این بود که عدم اعتماد بنفس، فشار جوی دوران مدرسه، و کار‌های بچه گانه ولی بی رحم آن دوران می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
ترجمه می‌توانست بهتر باشد و اما پایان داستان غیر منطقی و سرسری و با عجله بود. اما در کل داستان سرگرم کننده‌ای بود و به یک بار خواندنش می‌لرزد.
Pardis Aghaei
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ایده کلى داستان بد نبود ولى بینهایت کشدار و حوصله سر بر بود که این موضوع از هیجان قصه کم میکرد و واقعا میتونست صفحات کتاب رو نصف کنه و کار جالب ترى بشه! در کل اگر طرفدار پر و پا قرص و جدى داستان هاى معمایى و جنایى هستید، توصیه نمیکنم چون چیز جدیدى براى ارایه نداره
خاطره
۱۴۰۱/۹/۱۲
یک داستان خسته کننده با حرفهای تکراری و پرحاشیه. در بعضی قسمت ها کمی هیجان به داستان تزریق میشود ولی ترس مطلقا. تمام داستان زندگی معمولی چند دوست دبیرستانی و رقابت ها و حسادت های انهاست و یه کار غیر اخلاقی که کردند و نویسنده تا پایان داستان کشش میدهد همین
زینب حیدری
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
بسیار عالی بود مخصوصا ترجمه از ترجمه خوبش که توسط استاد علی اکبر پرموزه انجام شده بود لذت بردم. داستان حول محور دردسر‌های نوجوانی و جوانی میگذره
F.Molaei
۱۴۰۱/۵/۲
با سپاس، کتاب خوبی بود، ترجمه‌ی خوب و روانی داره، خیلی سرگرم کننده و پایانی غیر منتظره، پیشنهاد میدم برای دوستداران کتاب که بخونن و لذت ببرن. 👍
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۷/۶
بد نبود چند تا نوجوان تو۱۶ سالگی به یکی از دوستانشون قرص میدن و باعث کشته شدنش میشن ۲۵ سال بعد همه چیز دوباره شروع میشه.....
الهام. ت
۱۴۰۱/۶/۱۸
زیبا بود اول داستان چندان جذاب نیست اما هر چه جلوتر میره راوی بیشتر و بیشتر شما رو با گذشته و حال خودش و احساساتش درگیر میکنه
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۵/۱۲
ترجمه و داستان عالی بود برای طرفداران ژانر جنایی و معمایی مناسبه
کتایون سرابی
۱۴۰۱/۴/۲۱
چرا از ابتدا پلیس درگیر ماجرا نشد؟ و هزاران چرای دیگه... ولی باز کتاب خوبی بود
لیلا شیرازی
۱۴۰۰/۱۲/۶
عالی بود. به اشتباهات ما در رابطه هایمان اشاره دارد. هیچ کس مصون از خطا نیسن.
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب درخواست دوستی

برای دریافت کتاب درخواست دوستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.