معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر قبلی

عکس جلد کتاب صوتی دختر قبلی
قیمت:
۱۰۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر قبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر قبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر قبلی

کتاب صوتی دختر قبلی رمانی روان‌شناسانه و پرتعلیق است که توسط جی. پی. دلانی نوشته شده است. در این رمان پرفروش نیویورک تایمز، ما به طور موازی با دو دختر با نام‌های اِما و جین آشنا می‌شویم؛ اِما سه سال قبل و جین به تازگی در خانه‌ای با معماری‌ای مینیمال و پیشرفته سکونت یافته‌اند و خانه، رازی مخوف در پشت خود دارد که ساکنینش از آن بی‌خبرند.

درباره‌ی کتاب صوتی دختر قبلی

جی. پی. دلانی (JP Delaney) نام مستعاری است که نویسنده‌ی بریتانیایی، آنتونی کاپلا (Anthony Capella) برای انتشار داستان‌های جنایی و معمایی خود به کار می‌گیرد. این نویسنده که در ژانرهای مختلف ادبی آثاری را نوشته است، با نام‌های دیگری از جمله تونی استرانگ (Tony Strong) و جاناتان هولت (Jonathan Holt) نیز کتاب‌های خود را منتشر کرده است. این نویسنده، داستان‌هایش را در ژانرهای متفاوتی می‌نویسد و چون نمی‌خواهد مخاطبین و خوانندگانش با انتظاراتی که از کتاب‌های قبلی‌اش دارند، داستان‌های جدیدش را بخوانند، از اسامی مستعار متفاوت استفاده می‌کند. کتاب دختر قبلی (The Girl Before) یکی از کتاب‌هایی‌ست که با اسم مستعار جی. پی. دلانی منتشر شده است.

رمان دختر قبلی، دو شخصیت اصلی به نام‌های اِما و جِین دارد که داستان به‌طور موازی از دید آن‌ها روایت می‌شود و آنچه این دو شخصیت را به هم متصل می‌کند، خانه‌ایست که آنها در آن سکونت دارند. اِما که اخیراً تجربه‌ی آسیب‌زایی را از سر گذرانده، به‌دنبال یافتن مکانی برای سکونت است. او که توان پرداخت اجاره‌های سنگین را ندارد و به امنیت اهمیت زیادی می‌دهد، در نهایت خانه‌ی مناسبی را پیدا می‌کند: یک شاهکار معماری که طراحی بسیار مینیمالی دارد. تنها مشکل اینجاست که صاحبِ خانه که فردی مرموز به نامِ ادوارد است قوانین خاصی را برای سکونت در خانه وضع کرده است و کنترل کاملی روی این خانه خواهد داشت. ادوارد باور دارد فضایی که طراحی کرده، ساکنینش را تغییر خواهد داد و اِما در نهایت می‌پذیرد که در خانه ساکن شود.

شخصیتِ دیگر کتاب دختر قبلی، یعنی جین نیز، پس از ضایعه‌ای شخصی، به‌دنبال یافتن محلی برای سکونت می‌گردد که خانه‌ی ادوارد را پیدا می‌کند. او هم مانندِ اما جذب خانه می‌شود و در آن سکونت می‌یابد. اما جین به‌زودی متوجه می‌شود که ساکن قبلی خانه که زنی هم‌سن‌وسال و شبیه به او بوده، مُرده است. جین تلاش می‌کند معمای مرگ او و این خانه‌ی غریب را حل کند. ولی به نظر می‌رسد جین هم دقیقاً همان تصمیمات و رفتارهایی را در پیش می‌گیرد که دختر قبلی در پیش گرفته بود. آیا او قادر خواهد بود این معما را حل کند؟

بسیاری از منتقدین و خوانندگان، کتاب دختر قبلی را با کتاب‌هایی چون دختری در قطار (The Girl on the Train)، دختر گمشده (Gone Girl) و زن کابین شماره 10 (The Woman in Cabin 10) مقایسه کرده‌اند. همه‌ی این رمان‌ها ذیل ژانر جنایی و معمایی قرار می‌گیرند و زنان شخصیت‌های اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهند؛ ولی از همه مهم‌تر اینکه همه ابعادی روان‌شناختی و مرموز دارند و نوعی ترس روانی را در مخاطب ایجاد می‌کنند. جی. پی. دلانی در کتاب دختر قبلی به‌خوبی توانسته است این حسِ ترس و وحشت را که نه فقط از خطرات جهان بیرون، بلکه بیشتر از جهان درونی شخصیت‌ها نشأت می‌گیرد، تصویر کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر قبلی

کتاب دختر قبلی توسط فرانک سالاری ترجمه شده و نشر البرز آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی آزاده رادمهر، ماهتینار احمدی، مریم پاک ذات و مهدی صفری تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب دختر قبلی

  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب معمایی و مهیج از وب‌سایت گودریدز در سال 2017
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
  • بهترین کتاب جنایی بریتیش بوک

نکوداشت‌های کتاب دختر قبلی

  • جی. پی. دلانی کتاب را با دقت و زیبایی نوشته است و رازهای هر کدام از شخصیت‌ها را تا آخر داستان مخفی می‌کند. (Publishers Weekly)
  • رمان دختر قبلی، به‌طور شایسته‌ای بهترین داستان پر از تعلیق این فصل است. (واشنگتن پست)
  • جی. پی. دلانی، به آهستگی حس تعلیق را در این داستان ایجاد می‌کند. (Vanity Fair)
  • کتابی مسحورکننده و استادانه که حتماً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. (Booklist)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دختر قبلی

در آغاز قرار بود کارگردان مشهور آمریکایی، ران هاوارد (Ron Howard)، فیلمی سینمایی بر اساس رمان دختر قبلی بسازد اما پس از مدتی سریالی چهار قسمتی به کارگردانی لیزا برولمان و فیلم‌نامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی جی. پی. دلانی برای شبکه‌ی بی‌بی‌سی وان و اچ‌بی‌او مکس ساخته شد. در این سریال، گوگو امبتا-را (Gugu Mbatha-Raw) در نقش جین، دیوید اویلوو (David Oyelowo) در نقش ادوارد، جسیکا پلامر (Jessica Plummer) در نقش اِما و بن هاردی (Ben Hardy) در نقش سایمون ظاهر شدند.

کتاب صوتی دختر قبلی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و مهیج همچون «دختری در قطار» و «زن کابین شماره 10» علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی دختر قبلی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی دختر قبلی می‌شنویم

گفتم: «خیلی قشنگه.»

داخل خانه، مانند موزه‌ی هنری، براق و عالی است. «خیلی قشنگه.»

کاملیا تأیید کرد و گفت: «قشنگه، نه؟» رو به بالا، به دیوار لخت، نگاهی انداخت. دیوارهایی که از سنگ کرم‌رنگ گرانبها ساخته و تا فضای خالی سقف کشیده شده است. طبقه‌ی بالا با پله‌هایی ساده، از طبقه‌ی اول جدا می‌شد. شبیه چیزی شکسته به شکل عمودی تیز. پله‌های معلق باز، سنگ‌هایی پرداخت‌نشده، که هیچ نرده‌ای نداشت تا محافظ و نگهدارنده باشد. «مهم نیست چند بار اینجا اومدم، هربار که می‌آم، نفسم بند می‌آد. آخرین بار با یک گروه دانشجوی معماری اینجا اومدم، می‌دونی، یکی از شرط‌هایش همینه که هر شش ماه یک‌بار باید برای ملاقات بازدیدکنندگان آماده باشی. اما اونا همیشه آدم‌های محترمی هستند. مثل گروهی گردشگر که آدامس روی فرش می‌اندازند، نیستند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
14 دقیقه
فصل اول و دوم
12 دقیقه
فصل سوم و چهارم
14 دقیقه
فصل پنجم و ششم
32 دقیقه
فصل هفتم و هشتم
20 دقیقه
فصل نهم و دهم
25 دقیقه
فصل یازدهم و دوازدهم
10 دقیقه
فصل سیزدهم و چهاردهم
17 دقیقه
فصل پانزدهم و شانزدهم
28 دقیقه
فصل هفدهم و هجدهم
22 دقیقه
فصل نوزدهم و بیستم
13 دقیقه
فصل بیست و یکم و بیست و دوم
17 دقیقه
فصل بیست و سوم و بیست و چهارم
15 دقیقه
فصل بیست و پنجم و بیست و ششم
14 دقیقه
فصل بیست و هفتم و بیست و هشتم
14 دقیقه
فصل بیست و نهم و سی‌ام
19 دقیقه
فصل سی و یکم و سی و دوم
22 دقیقه
فصل سی و سوم و سی چهارم
12 دقیقه
فصل سی و پنجم و سی و ششم
15 دقیقه
فصل سی و هفتم و سی و هشتم
16 دقیقه
فصل سی و نهم و چهلم
19 دقیقه
فصل چهل و یکم و چهل و دوم
17 دقیقه
فصل چهل و سوم و چهل و چهارم
9 دقیقه
فصل چهل و پنجم و چهل و ششم
14 دقیقه
فصل چهل و هفتم و چهل و هشتم
34 دقیقه
فصل چهل و نهم و پنجاهم
12 دقیقه
فصل پنجاه و یکم و پنجاه و دوم
11 دقیقه
فصل پنجاه و سوم و پنجاه و چهارم
32 دقیقه
فصل پنجاه و پنجم و پنجاه و ششم
25 دقیقه
فصل پنجاه و هفتم و پنجاه و هشتم
20 دقیقه
فصل پنجاه و نهم و شصتم
19 دقیقه
فصل شصت و یکم و شصت و دوم
18 دقیقه
فصل شصت و سوم و شصت و چهارم
10 دقیقه
فصل شصت و پنجم و شصت و ششم
15 دقیقه
فصل شصت و هفتم و شصت و هشتم
10 دقیقه
فصل شصت و نهم و هفتادم
11 دقیقه
فصل هفتاد و یکم تا هفتاد و چهارم
15 دقیقه
فصل هفتاد و پنجم تا هفتاد و هشتم
11 دقیقه
فصل هفتاد و نهم تا هشتاد و یکم
16 دقیقه
فصل هشتاد و دوم و هشتاد و سوم
19 دقیقه
فصل هشتاد و چهارم تا هشتاد و هفتم
17 دقیقه
فصل هشتاد و هشتم و هشتاد و نهم
16 دقیقه
فصل نودم تا نود و دوم
16 دقیقه
فصل نود و سوم تا نود و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر قبلی
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
راویآزاده رادمهر، ماهتینار احمدی، مریم پاک ذات، مهدی صفری
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر قبلی

زهرا عسگری
۱۴۰۲/۷/۱۵
دو فصل آخر رو دوست نداشتم، تا قبل از دو فصل آخر، کتاب بنظرم بینظیر بود، ولی بعد از اتمام کتاب نمیدونم چه حسی دارم بهش، یجورایی سردر گم شدم و نصفه نیمه مونده برام همه چی.
داستان، اتفاقات رخ داده در دو مقطع زمانی مختلف برای دو خانم متفاوت رو به صورت موازی باهم روایت میکنه که این دو خانم به نام‌های
اما و جین ارتباطات مشترکی با هم دارن، مثل خونه‌ای که توش زندگی میکنن، تروماهای روحی و...
در کل کشش داستان تا لحظه آخر کم نمیشه ولی آخر داستان منو راضی نکرد، نمیدونم، شایدم این فقط نظر من باشه.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۷/۱۰
انقدری که بررسی شخصیتها و تاثیرپذیری آن‌ها در مواجهه با شرایط خاص و عکس العملها و تصمیم گیریهاشون برام جذاب بود، خط اصلی داستان جذاب نبودبیشتر از اون که هیجان رسیدن به انتها و حل معماهای داستان رو داشته باشم، روی دیالوگها و اتفاقات تمرکز کردم که واقعا قابل تامل بودکتاب را پیشنهاد میکنم اجرای گویندگان عالی بود هر چند که خانم پاک ذات را فقط چند دقیقه آخر داستان شنیدیم ممنون
Pedram Ahmadzadeh
۱۴۰۲/۸/۱۵
داستان تا قبل از فصل ۸۵ جذاب هستش از اونجا به بعد اما این حس به آدم دست میده که یا نویسنده فقط خواسته سریع تمام کنه یا کسی دیگه ادامشو نوشته دلیل‌های غیر منطقی و بچه گانه برای پی بردن به کشف اتفاق افتاده. طبیعی جلوه دادن قتل آخر با جمع کردن مروارید‌ها با وجود این همه اتفاقی که افتاده و.... خلاصه آخرش حس خوب کتاب و زحمات گویندگان از بین میبره.
پریا باروزه
۱۴۰۲/۸/۱۳
یکی از فوق العاده‌ترین کتابهای معمایی و جنایی بود که تا حالا خوندم، قدم به قدم غیر قابل پیش بینی بود و اصلا نمیشد حدس زد چه اتفاقی افتاده، معمولا کتابها پایان شوکه کننده دارن این کتاب سراسر شوکه کننده بود، برعکس نظر دوستان من خس نکردم سوالی باقی مونده و جواب داده نشده و در اخر همه چیز برام روشن شد، گویندگی هم عالی و دلنشین بود
حتما بخونید
شقایق میان آبی
۱۴۰۲/۷/۳۰
داستان جالبی بود، از نظر روانشناسی …برایه کسی مثل من که در این رشته فعالیت دارم جالب بود.. قضاوتها. دیدگاه‌ها، مشکلات روانی شخصیت ها. پیشنهاد میکنم گوش کنید این کتاب را. زندگی دو زن در دو زمان متفاوت در یک خانه با مشکلات و روابط یکسان. میتونم بگم نمیشه حدس زد که شخصیت اصلی که این مشکلات را بوجود آورده کیست. و داستان روندی خوب دارد با ریزه کاری هایه خوب
رویا +
۱۴۰۲/۷/۸
داستان خوبی بود و روایت خوبی هم داشت. البته تا حدودی می‌شد حدس زد چی به چی هست. به نظرم آخر داستان یک جورایی مثل فیلمهای برنده جایزه اسکار زده بود تو فاز روشن فکری و حقوق بشر که پیام ارزشمندی داشت ولی به دل من ننشست و پایانش را نپسندیدم. به هر حال سلیقه‌ای است و به هیچ وجه از ارزش داستان و روایتش کم نمی‌کنه. توصیه می‌کنم گوش کنید.
آناهیتا ایزدی
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتاب بسیار خوب و جذاب در حین حال جنایی با خانم‌های متفاوت که ادوارد داشت و هر کدام مرگ متفاوتی داشتن که معلوم شد قاتل اصلی سایمون بود ممنون از کتابراه و گوینده‌گان خوش صدا خانم احمدی و خانم رادمهر و خانم پاکزاد و آقای مهدی صفری
تیارا جمشیدی
۱۴۰۲/۷/۱
واقعا واقعا واقعا تحت تأثیر این کتاب قرار گرفتم. ژانر این کتاب مثل دختری در قطار و پشت درهای بسته و... بود خیلی این کتاب جذاب بود. راوی‌ها فوق العاده بودن و آخر کتاب هم غافلگیر کننده بود. ممنونم از کتابراه
پریسا صمدی
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب جالبی بود خوب هم پیش رفت تا جایی که دیگه خیییلی غیر واقعی شد. گردنبند مروارید چقدر سنگینی داره که باعث فاجعه بشه؟؟پایان کتاب رو انگار یکی دیگه نوشته بود و با چسب چسبونده بودن به بقیه کتاب.
دیانا حکیمیان
۱۴۰۲/۱۲/۹
خیلی ممنون از خانوم احمدی که میدرخشن و آقای صفری. ولی با عرض پوزش خانم آزاده رادمهر واقعا کتاب رو خراب کردن. برای این کار مناسب نیست صداشون. کتاب هم بد نبود خیلی کشش داده بودن و ماجراهای تکراری داشت. اخرش هم خوب بود
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۱۲/۷
اگر من هم بودم مجذوب خونه‌ای چنان پیشرفته میشدم آن هم با اجاره بهای کم از این که در این کتاب زمان‌ها موازی پیش می‌رفت لذت بردم
خوانش‌ها عالی بود کتاب گیرایی بود و پایان غیر قابل حدسی داشت
سجادعسگری
۱۴۰۲/۹/۲۴
از لحاظ روانشناسی این کتاب یه آموزشگاه کامل هستش. واقعا عالی بود و لذت بردم جدای از معمای کتاب و قاتل و مقتول مسائل روانشناسی که در کتاب هست از همه چیز بهتر و پر بار تر بود.
نسیم نوروزبیگی
۱۴۰۲/۷/۱۱
کتاب روایت دو دختر در فاصله زمانی سه سال و هر دو ساکن در یک خانه استیجاری هستند. موسیقی کتاب خیلی خوب بود من پایان داستان رو خیلی دوست نداشتم. در کل بکتاب سرگرم کننده‌ای بود
Tayebe Moradi
۱۴۰۲/۸/۲۴
داستان خوبی بود خوب پیش می‌رفت اما نمی‌دونم چرا بنظرم اومد که فصل‌های آخر با بی‌حوصلگی یا بی‌میلی نوشته شده. انگار که فقط میخواست داستان رو جمع کنه.
محمد امین صابریها
۱۴۰۲/۸/۱۵
داستان خوبی داشت موضوع عالی بود فقط یه ایرادی که داشت یه سری جاها دیگه خیلی کش داده بودن داستانو میتونستن با یه مدیریت هیجانشو بیشتر بکنن. در کل کتاب خوبی بود
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر قبلی

برای دریافت کتاب صوتی دختر قبلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.