معرفی و دانلود کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ

عکس جلد کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ

کریس گرابنستاین در کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ ماجرای جیک را روایت می‌کند که با خوردن یک‌سری آب‌نبات، به باهوش‌ترین بچه‌ی جهان تبدیل شده. در مجلد پیش رو مطالعه می‌کنیم که جیک به یک اردوگاه دعوت می‌شود؛ اردوگاهی که هیچ شباهتی به کمپ‌های دیگر ندارد و به نظر می‌رسد اتفاقات غریبی آنجا در حال رخ دادن است...

درباره‌ی کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ

اگر پیش‌تر جلد اول از مجموعه‌ کتاب‌های دردسرهای قلابی (مورد آزمایشی شماره‌ی یک) را مطالعه کرده باشید، با جیک آشنا هستید. در کتاب اول مشاهده کردیم که جیک با خوردن یک بسته‌ی کامل آبنبات ژله‌ای قدرت غریبی پیدا کرد: قدرت علم و دانش... در واقع آبنبات‌هایی که او خورده بود، یک خوراکی معمولی نبود، بلکه یک جور دانش قابل خوردن به حساب می‌آمد. پس از این اتفاق بود که جیک به باهوش‌ترین بچه‌ی جهان تبدیل شد، اما خب، از آن‌جا که برای به دست آوردن دانشش آن‌قدرها هم تلاش نکرده بود، بیشتر یک نابغه‌ی قلابی بود، تا یک نابغه‌ی واقعی...

کریس گرابنستاین (Chris Grabenstein) این بار در کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ (The Smartest Kid in the Universe Book 2: Genius Camp) با یک ماجراجویی تازه از جیک بازگشته است. ماجرا از این قرار است که جیک به یک اردوگاه دعوت شده است، اما این اردو تقریباً هیچ شباهتی به اردوهای دیگر ندارد. زِین زینکل، رئیس سازمان زینکل که سازنده‌ی کامپیوترهای زینکل، زی‌فون‌ها، زی‌پدها و سیستم‌های بازی زی‌باکس و تعداد زیادی نرم‌افزار دیگر است، از این اردو حمایت می‌کند و در واقع اوست که جیک را به این اردوگاه دعوت کرده.

اولین روز کمپ به‌خوبی و خوشی تمام می‌شود! در واقع، اگرچه فضای کمپ با آنچه که جیک انتظارش را داشته است، بسیار متفاوت است، اما درنهایت حسابی سرگرم می‌شود. اردوگاه مخصوص نابغه‌هاست و همه‌چیز در آنجا هوشمندانه‌تر است. ماجرای اصلی از آنجایی آغاز می‌گردد که جیک متوجه می‌شود هیچ‌کدام از اعضای کمپ نمی‌توانند لحظه‌ای از گوشی‌های موبایل‌شان دست بکشند، توگویی اتفاق مهمی در حال رخ دادن است که جیک هیچ از آن خبر ندارد. علاوه‌بر این، مارشمالوهایی در دسترس اعضای کمپ قرار گرفته است که به به‌طرز غیرقابل‌ باوری مشکوک هستند...

این کتاب نخستین بار در سی‌ام نوامبر سال 2021 منتشر و همچون مجلد اول، با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شد. لازم به ذکر است زهرا توفیقی، از مترجمان خوب کشورمان کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ را به زبان فارسی ترجمه و انتشارات پرتقال آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه داستان کودک دردسرهای نابغه‌ی قلابی

کریس گرابنستاین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در مجموعه کتاب‌های دردسرهای نابغه‌ی قلابی داستان پسری دوازده‌ساله به نام جیک مک‌ کوید را به تصویر می‌کشد که به صورت اتفاقی، یک شیشه‌ پر از آبنبات ژله‌ای خورده و بعدتر فهمیده که آب‌نبات‌ها، یک خوراکی معمولی نبوده‌اند، بلکه او را به باهوش‌ترین پسر جهان تبدیل کرده‌اند. وسوسه‌انگیز است، مگر نه؟ این که تنها با خوردن یک قرص، همه‌ی دانش دنیا به یک نفر منتقل شود. در داستان‌هایی که ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند، ماجراهای دردسرهایی که جیک با آن‌ها مواجه می‌شود را مطالعه می‌کنیم.

این مجموعه در سه مجلد منتشر شده است. جلد نخست آن با نام مورد آزمایشی شماره‌ی یک منتشر شده و جلد دوم اردوگاه نوابغ نام دارد و هر دو جلد به زبان فارسی به انتشار رسیده‌اند. سومین جلد با نام دردسرهای نابغه‌ی قلابی 3: نابغه‌ی شیطانی هنوز در ایران انتشار نیافته است.

در صورت تمایل می‌توانید دو مجلد نخست را در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه مطالعه کنید.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های دردسرهای نابغه‌ی قلابی

  • یک ماجراجویی سرگرم‌کننده. (پابلیشرز ویکلی)

  • کریس گرابنستاین ممکن است نابغه‌ترین نویسنده‌ی ادبیات کودک باشد! (جیمز پترسون، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)

  • کریس گرابنستاین یک بار دیگر اثری خلق کرده که حتی برای بی‌رمق‌ترین خوانندگان نیز جذاب خواهد بود. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • هوشمندانه، مختصر و مهیج. کریس گرابنستاین با داستانی سرشار از واقعیت‌ (فکت)، معما و چند ژانر دیگر باز گشته است. (مجله‌ی Kirkus Reviews)

  • هوشمندانه، خوش‌خوان و فوق‌العاده خنده‌دار! کریس گرابنستاین دوباره درخشیده است. (استوارت گیبس، نویسنده‌ی مجموعه‌ کتاب پرفروش مدرسه‌ی جاسوسی)

  • کریس گرابنستاین نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌ پرفروش کتابخانه‌ی آقای لمونچلو است. مجموعه کتاب تازه‌ی او، دردسرهای نابغه‌ی قلابی، برای خیل طرفداران این نویسنده جذاب خواهد بود. (نشریه‌ی بوک لیست، نقد کتاب ستاره‌دار)

کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ مناسب چه کسانی است؟

کریس گرابنستاین کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ را برای کودکان متعلق به رده‌ی سنی 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. علاقه‌مندان به ادبیات کودک و کتاب‌های طنز، از دیگر مخاطبان کتاب نامبرده به شمار می‌آیند.

با کریس گرابنستاین بیشتر آشنا شویم

کریس گرابنستاین (Chris Grabenstein)، ازجمله نویسندگان مشهور آمریکایی است که در سال 1955 متولد شد. او در سال 1977 و هنگامی که از دانشگاه تنسی فارغ‌التحصیل شد، نویسندگی را به‌عنوان پیشه‌ی اصلی خود پی گرفت. سپس در سال 2005 و با انتشار اولین رمان خود، توانست به طور رسمی قدم در راه نویسندگی بگذارد و اندکی بعد، به یک نویسنده‌ی محبوب در دنیا تبدیل شد.

کریس گرابنستاین در زمره‌ی نویسندگان پرفروش جای دارد. کتاب‌های او برنده‌ی جوایز و افتخاراتی همچون نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، نامزد دریافت جایزه‌ی دوروتی کنفیلد فیشر، نامزد دریافت جایزه‌ی گنبد طلایی ورمون، جایزه‌ی مارک تواین و نامزد بهترین کتاب نوجوان آنتونی هستند.

این نویسنده شهرت خود را بیش از هر چیز مدیون مجموعه کتاب‌ کودک خودبا عنوان «فرار از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو» است. از میان عناوینی که ذیل این مجموعه‌ی پرفروش و پرطرفدار به انتشار رسیده‌اند، باید به کتاب‌های «المپیک در کتابخانه‌ی آقای لمونچلو»، «فرار از کتابخانه‌ی آقای لمونچلو» اشاره کرد. کتاب‌های «جزیره دکتر لیبریس» و «من حتی جوکترم» از دیگر آثار کریس گرابنستاین هستند که زبان فارسی برگردان شده‌اند. همه‌ی این آثار که از آن‌ها نام بردیم، در وب‌سایت و اپلیکیشن سایت کتابراه قابل‌دسترسی هستند.

در بخشی از کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ می‌خوانیم

حازم فاروقی پژوهش فوق‌سری‌اش را توی آزمایشگاه جدید و تروتمیز کالج موقتاً کنار گذاشته بود تا استراحت کند و پرسش‌آباد را توی موبایلش تماشا کند. همان‌طور که جیک سؤال‌ها را یکی‌یکی جواب می‌داد، تشویقش کرد. «کارت درسته شماره‌ی یک!» هم‌زمان با تماشای برنامه، با حواس‌پرتی لیوان آزمایشگاهی را که پر از مایع قرمز روشن بود، تکان می‌داد. مایع قل‌قل‌کنان بخار کرد. به جیک می‌گفت شماره‌ی یک چون جیک مک‌کوید اولین (و فعلاً تنها) کسی بود که قرص‌های علوم خوراکی حازم را خورده بود. آخ که وقتی حازم بتواند آزمایشش را دوباره تکرار کند و آب‌نبات‌های ژله‌ای‌اش را به تولید انبوه برساند، علوم خوراکی چه غوغایی توی دنیا به پا می‌کنند. آن‌وقت دیگر سبدهای عید پاک مثل قبل نخواهد بود! هیچ‌چیز مثل قبل نخواهد بود. بیماری‌ها درمان خواهند شد. ماشین‌ها با آب نمک کار خواهند کرد. ناهار خودبه‌خود درست خواهد شد. دنیا خیلی بهتر خواهد شد، چون مردم دنیا خیلی باهوش‌تر خواهند شد.

شماره‌ی یک قدر هوش تازه‌اش را خوب می‌دانست. حتی از سهم گنجی که با دوتا دوستش پیدا کرده بود استفاده کرد تا هزینه‌ی تحصیل فاروقی در رشته‌ی مهندسی پزشکی دانشگاه راتگرز نیوجرسی را بدهد. حازم به‌زودی دکترایش را می‌گرفت و می‌شد دکتر فاروقی. به‌خصوص اگر می‌توانست علوم خوراکی جویدنی‌اش را دوباره درست کند. خصوصاً اگر به آن‌ها طعم‌های خوشمزه می‌داد، مثل طعم پاپ‌کورن کره‌ای، پشمک، طعم هندوانه‌ و گلابی آب‌دار. متأسفانه وقتی داشت قرص‌های معجزه‌آسایش را می‌ساخت، درست‌وحسابی یادداشت برنداشته بود و الان هرچقدر تلاش می‌کرد و سروکله می‌زد بازهم نمی‌توانست بفهمد که بار اول چطور آن‌ها را ساخته. به خودش قول داد که دیگر منظم و مرتب باشد. حتی برای خودش یک کتابچه‌ی برنامه‌ریزی روزانه هم خریده بود، با یک دفترچه که روی جلدش عکس تک‌شاخ داشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ
نویسنده
مترجمزهرا توفیقی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-274-280-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ

برای دریافت کتاب دردسرهای نابغه‌ی قلابی 2: اردوگاه نوابغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.