معرفی و دانلود کتاب چشمک

عکس جلد کتاب چشمک
قیمت:
39600 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشمک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشمک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشمک

کتاب چشمک، رمانی‌ست سرگرم‌کننده درباره‌ی پسربچه‌ای مبتلا به سرطان. این رمان که توسط راب هرل، نویسنده‌ی پرفروش مجله‌ی نیویورک‌تایمز نوشته شده، طنزی تلخ و در عین حال فراموش‌نشدنی دارد که کمک می‌کند خوانندگان کتاب، زندگی کردن در شرایط دشوار را بیاموزند. این رمان، در لیست برترین کتاب‌های کودک و نوجوان مجله‌ی تایم قرار گرفته و از تصویرسازی‌های جذابی برخوردار است که به دست نویسنده‌ی کتاب طراحی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب چشمک

راب هرل (Rob Harrell) در کتاب چشمک (Wink)، داستانی سرگرم‌کننده درباره‌ی پسری 12‌ساله را روایت می‌کند که سعی دارد مدرسه را با تمام مشکلاتش پشت سر بگذارد. در این میان، حوادث عجیب‌وغریب و غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که منجر به فرازونشیب‌هایی در زندگی او می‌شوند. این کتاب خنده‌دار اما غم‌انگیز، نشان می‌دهد که یک نوجوان چگونه می‌تواند خود را از غرق شدن در واقعیت‌های تلخ زندگی نجات دهد.

شخصیت اصلی داستان، «راس»، دانش‌آموز کلاس هفتم است. او به نوع نادری از سرطان مبتلاست و هرچقدر تلاش می‌کند تا یک زندگی معمولی شبیه‌ به همکلاسی‌هایش داشته باشد، موفق نمی‌شود. او شماری از دوستانش را از دست داده چون آن‌ها نمی‌دانند چطور باید با یک بیمار مبتلا به سرطان رفتار کنند. دوره‌های درمانی تمام‌ِ وقت و انرژی او را می‌گیرند و علاوه‌بر این، بینایی یکی از چشمانش را هم از دست داده است. اما با این وجود، دوستی‌های جدیدی در زندگی راس شکل گرفته‌اند که قابل ستایش هستند.

این رمان براساس تجربه‌ی شخصی نویسنده نوشته شده و روایتی دردناک از بقا در شرایط دشوار را برایتان بازگو می‌کند. راب هرل توضیح می‌دهد که چگونه هنر، موسیقی و دوستی‌های تأثیرگذار، راس را از ناامیدی نجات می‌دهند و نگاه او را به زندگی متحول می‌کنند. کتاب چشمک با تصاویر کمیک فوق‌العاده‌ای همراه است که توسط نویسنده طراحی شده‌اند و جذابیت داستان را دوچندان کرده‌اند. اثر حاضر با ترجمه‌ی زهرا توفیقی از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب چشمک

  • قرارگیری در لیست 10 کتاب برتر کودک و نوجوان مجله‌ی تایم.
  • کتاب منتخب کتاب‌خانه‌ی عمومی نیویورک (NYPL) در بخش کودک و نوجوان.
  • قرارگیری در فهرست بهترین کتاب‌های کودک سال 2021 به انتخاب انجمن خدمات کتاب‌خانه‌ای کودکان (ALSC).
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان ربکا کادیل در سال 2023.
  • قرارگیری در لیست بهترین کتاب‌های کودک کتابخانه‌ی عمومی اوانستون.

و...

نکوداشت‌های کتاب چشمک

  • نبوغ راب هرل باعث می‌شود که همه‌ی رخدادهای داستان برای یک دانش‌آموز کلاس‌هفتمی واقعی جلوه کنند؛ نوجوانی که مثل بقیه، فقط می‌خواهد معمولی باشد. بدن‌ها تغییر می‌کنند، مردم تغییر می‌کنند و با این حال، زندگی ادامه دارد. این درسی است که بسیاری از ما در زندگی، بارها‌و‌بارها یاد گرفته‌ایم. (مجله‌ی نیویورک‌تایمز)

  • راب هرل با همان طنز طعنه‌آمیز خود و ستایش دوستی‌های غیرمعمول، از تجربیات شخصی خود استفاده می‌کند تا هیجانات شدیدی را که یک دانش‌آموز کلاس‌هفتمی پس از تشخیص ابتلا به سرطان نادر مجرای اشکی پشت سر می‌گذارد، روایت کند. (Booklist)

  • زیبایی این داستان در آشکار شدن جنبه‌های مختلف زندگی راس نهفته است. این رمان به‌ طور لذت‌بخشی، خوب و متفاوت است و مطالعه‌ی آن شدیداً پیشنهاد می‌شود. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • نویسنده موفق شده تعادلی میان خشم و احساسات رایج یک نوجوانِ مقطع راهنمایی برقرار کند. در همان زمانی که برخی از این عناصر احساس آشنایی را برایتان تداعی می‌کنند، عواطف موجود در داستان و تأثیرگذاری رمان هم به اوج خود می‌رسند. چشمک، صرفاً یک کتاب معمولی درباره‌ی کودکی مبتلا به سرطان نیست. (نقد کتاب Kirkus)

  • کمیک‌های سیاه و سفید سرگرم‌کننده، تجربیات ناخوشایند شخصیت اصلی را ردیابی می‌کنند، موقعیت‌های کنایه‌آمیز زندگی را به تصویر می‌کشند و بر خلاقیت و حس شوخ‌طبعی نویسنده تأکید می‌کنند. این رمان پرنشاط، درک نویسنده از اضطراب‌های دوران راهنمایی را در بطن تجربیات قهرمان داستان که به یک بیماری جدی مبتلاست، نشان می‌دهد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب چشمک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چشمک به کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12‌سال که به مطالعه‌ی رمان‌‌های واقع‌گرایانه (رئالیستی) علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌شود.

با راب هرل بیشتر آشنا شویم

راب هرل، نویسنده‌ و تصویرگر آمریکایی کتاب‌های کودک و نوجوان است که در سال 1951 متولد شده. رمان‌های گرافیکی، تصویرسازی‌های کتاب و نقاشی‌های فیگوراتیو او بارها مورد تحسین قرار گرفته‌اند. مجله‌ی تایم، Simon and Schuster و Volkswagen از مشتریان پروپاقرص تصویرسازی‌های راب هرل هستند.

در بخشی از کتاب چشمک می‌خوانیم

ماجرای رفتن خانواده‌ی پیترسون را سر صبحانه به بابا و لیندا می‌گویم و بابا واقعاً جا می‌خورد. او و بابای اَبی آن‌قدرها هم رفیق‌های جون‌جونی نیستند، ولی گاهی با چند نفر دیگر با هم تنیس بازی می‌کنند. بابا می‌گوید: «ای بابا. حرفش رو که می‌زد ولی...» بعد حالت چشم‌هایش عوض می‌شود و به من نگاه می‌کند. «رفیق، خیلی ناراحت شدم.»

لیندا با دقت یکی از تابلوهای نقاشی‌ منظره‌ی مامانم را گردگیری و صاف‌وصوف می‌کند. کار همیشگی‌اش است. جلو می‌آید، بغلم می‌کند و فرق سرم را می‌بوسد. «وای، عزیزم. حالت خوبه؟ منم یه دوست خوب داشتم که سال دوم دبیرستان رفت به یه شهر دیگه. خیلی سخته.»

سرم را بالا می‌گیرم که نگاهش کنم. «هنوز هم باهاش دوستی؟» قیافه‌ا‌ش طوری است انگار از اینکه بحثش را پیش کشیده پشیمان است. «آره. یعنی خب... آره. هر تعطیلات‌ برای همدیگه کارت‌پستال می‌فرستیم.» می‌نشیند و با حالتی معذب عنکبوت تزیینی وسط میز آشپزخانه را صاف می‌کند. هنوز تزیینات هالووین را جمع نکرده‌ایم، ولی هیولاها و جمجمه‌ها کاملاً مناسب حس‌وحالم‌اند.

معلوم شد خانه‌ی فرانک آن‌قدرها از ما دور نیست. فقط چند کیلومتر آن‌طرف‌تر است، اما منطقه‌شان پُر از خانه‌های دانشجویی است. خیلی اصلاً به چمن‌های جلوی خانه‌ها نرسیده‌اند و توی حیاط‌ها پُر از صندلی‌ها و کاناپه‌های کهنه است. از نرده‌های جلوی حیاطِ همسایه‌اش، پرچم رنگ ‌و رورفته‌ی طرفداران مسابقه‌های ماشین‌سواری آویزان کرده‌اند. بابا آرام می‌زند کنار و به خانه‌ی فرانک چشم‌غره می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

1: بزن بریم پرتوزا بشیم!
2: دورهمی پروتون‌ها
3: بازگشت به واقعیت
4: مدرسه خوش گذشت. ایول!
5: ناهار دل‌چسب
6: بازگشت به بد
7: اشعه‌ی لیزر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده
8: کلاه‌ها و چگونگی نفرت ‌داشتن از آن‌ها
9: هِی کن بریم!
10: هالووین بد
11: ناجور
12: تراکتون
13: آهنگ خفنه رو پخش کن!
14: آقایان، گیتارها را کوک کنید!
15: انگشت‌های خنگ
16: انگشت‌های زخمی
17: گودال
18: بازگشت به مدرسه (یا چگونگیِ دوست ‌پیدا کردن و تأثیر گذاشتن روی بقیه)
19: مُچ‌گیری
20: گذر روظ‌ها
21: کُپه
22: سر پُر از زنبور
23: اَه
24: باز هم خبرهای خوب
25: جیمی
26: تفاوت‌های خلاقانه
27: بُکُنش دوتا
28: بازگشت به گذشته
29: کلاه در دست
30: لحظه‌ی حساس
31: عیادت
32: یک‌کم بِیس قاتی‌ش کن
33: لکه‌هایی که پاک نمی‌شوند
34: غمگین‌خشمگین
35: ساز زدن خشم‌آلود
36: اصلاح نقشه
37: جیز آخر
38: وقت اجراست
39: پرده‌ها
40: راضی‌ام از خودم
41: پیش به جلو
جا ده‌سِنتی من، راب هَرِل
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشمک
نویسنده
مترجمزهرا توفیقی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات283
زبانفارسی
شابک978-600-462-979-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
39600 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشمک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چشمک

برای دریافت کتاب چشمک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.