معرفی و دانلود کتاب فرار از زندان ذهن

عکس جلد کتاب فرار از زندان ذهن
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرار از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرار از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرار از زندان ذهن

متیو مک‌کی و کاترین سوتکر در کتاب فرار از زندان ذهن، به شما می‌آموزند که چگونه در مقابل افکار مزاحم ایستادگی و از آسیب رساندن آن‌ها به ذهن‌تان جلوگیری کنید و با تمرین‌هایی که ارائه می‌دهند کمک می‌کنند تا این افکار را از خودتان دور سازید.

دربارۀ کتاب فرار از زندان ذهن:

ذهن انسان در حقیقت همچون مکانی است که فکرها در آن نگهداری شده و مورد پردازش قرار می‌گیرند. با این حال، احتمال دارد به عللی مانند وارد شدن افکار مزاحم و پریشان، این گونه افکار ذهن شما را به خود مشغول کند و از وظیفۀ اصلی‌اش که همان پردازش افکار است دور بماند. ممانعت از ورود افکار مزاحم، یک نوع مهارت و فن است که هر فردی باید آن را یاد بگیرد تا یک ذهن آرام‌تر و در پی آن تفکری کارآمدتر داشته باشد.

زمانی که از خواب بلند می‌شوید، ذهن شما سفر روزانۀ خود را شروع می‌کند. در حقیقت، ذهن را می‌توان همچون یک راننده و زندگی را یک اتومبیل در نظر گرفت. گاهی اوقات سرعت ذهن هنگام رانندگی بسیار زیاد است و شاید گاهی حتی موفق به خارج شدن از پارکینگ نشود. برخی مواقع تا مقصد همراه شماست و برخی اوقات ممکن است به دلایل مختلف شما را در بین راه رها کند. ذهن شما می‌تواند برایتان نقش یک راهنمای دلسوز و همراه و همیار مناسب را ایفا کند، هر چند احتمال اینکه گاهی هم شما را خارج از مسیر اصلی به بیراهه بکشاند وجود دارد.

حرکت ذهن اغلب مردم به سمت‌وسویی است که دوست ندارند. افکار آدمی ماهیتی خودکار دارد که به او احساس ترس، بی‌ارزش بودن، شکست و عصبانیت را می‌دهد. بیشتر اوقات شما از افکاری تبعیت می‌کنید که در ظاهر واقعی هستند و برای دستیابی به آن‌ها فعالیت‌هایی را انجام می‌دهید؛ اما متأسفانه بسیاری از اوقات راه را اشتباه می‌روید و به نتیجۀ دلخواه دست نمی‌یابید.

متیو مک‌کی (Matthew McKay) و کاترین سوتکر (Catharine Sutker) در کتاب فرار از زندان ذهن (Leave your mind behind)، مسیر حرکت به سوی نگهداری از ذهن و برقراری آرامش را آموزش می‌دهند. شاید ذهنتان شما را به کاری ترغیب کند، اما انجام دادن این تفکر وابسته به خودتان است که آیا در این خصوص کاری می‌کنید یا خیر. شما می‌آموزید که به افکارتان، بدون جبهه‌گیری نگاه کنید و علایق و اعتقاداتتان را در پذیرفتن یا نپذیرفتن آن‌ها در نظر بگیرید. زمان تفکر؛ باید علایق، سلایق و اعتقاداتتان را کنار بگذارید، در غیر این صورت چنان تفکری آرامش و امنیت را برای شما به دنبال ندارد.

در بخش اول این کتاب، یاد می‌گیرید که پنج گونه تفکر وجود دارد و در مورد هر یک به طور جداگانه صحبت خواهد شد. در بخش دوم کتاب، خواهید آموخت که چطور تفکرات متفاوت را از یکدیگر جدا کنید و چه نظری دربارۀ آن‌ها داشته باشید و همچنین، نقش هر تفکر و تأثیر آن بر زندگی‌تان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. زمانی که شما نسبت به عملکرد تفکری ناآگاه و تنها تماشاگر آن باشید، آن تفکر قدرت خود را از دست خواهد داد. در بخش سوم کتاب، می‌آموزید چطور بدون توجه به محتوا، تفکری را مد نظر قرار دهید و چطور افکار ترسناک و هولناک را از خودتان دور کنید. این کتاب همانند چراغی در تاریکی به شما کمک می‌کند تا خود را از تاریکی و ظلمت افکار نادرست برهانید. همچنین، شیوه‌های خلاقانه‌ای را به شما ارائه می‌دهد تا از سفر روزانۀ ذهن خود لذت ببرید.

خواندن کتاب فرار از زندان ذهن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های حوزۀ موفقیت، خودیاری و رشد فردی علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب فرار از زندان ذهن می‌خوانیم:

برخی از افکار، همانند یک تسکین‌دهندۀ درد عمل می‌کند. هنگامی که شما احساس ناخوشی می‌کنید، بعضی از تفکرات، همانند یک مسکن فوری که فقط و فقط برای شما ساخته شده است به کمک شما می‌آید و از احساس ناخوشی شما می‌کاهد. همۀ ما احتمالاً در گذشته با سختی‌ها و ناخوشی‌هایی رو‌به‌رو بوده‌ایم و در حال حاضر بنا به این تجربیات تلخ، زندگی خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که برای ما آرامش و آسایش به همراه داشته باشد.

همۀ ما احتمالاً در طول زندگی خود به شیوه‌هایی در هنگام مواجهه با مشکلات دست یافته‌ایم؛ گاهی اوقات می‌توانیم از بروز آن‌ها پیشگیری کنیم، گاهی اوقات روی آن‌ها سرپوش می‌گذاریم و آن‌ها را پنهان می‌کنیم و گاهی اوقات نیز ممکن است به سرعت هر چه بیشتر از دست آن‌ها فرار کنیم.

بدن ما همانند پروازی عمل می‌کند که با خطر مواجه شده است. در این پرواز، بدن ما به طور خودکار در تلاش است تا ما را از این خطر برهاند. در زمان بروز مشکلات در زندگی روزمره نیز، بدن ما همین گونه عمل می‌کند و سعی بر این دارد که هر چه سریع‌تر از وضعیت بحران خلاص شود. از ابتدای حیات بشر تا به حال، بدن انسان به هنگام مواجهه با وضعیت‌های تهدیدآمیز زندگی، مانند رویارویی با یک ببر، از نظر فیزیولوژیکی تغییر کرده است تا بتواند به معنای واقعی کلمه وارد مبارزه شود یا از آن وضعیت، فرار کند. نکته شگفت‌انگیز درباره مغز شما این است که تفکر درباره یک تهدید، بدن شما را به هنگام مواجهه با آن آماده می‌کند (مبارزه یا فرار). مشکلات زندگی همانند یک ببر نیست که بخواهیم در مقابله با آن، این گونه عمل کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به چیزی از تجربیات منحصر به فرد خود فکر کنید که باعث ایجاد ترس در وجود شما می‌شود. اگر درباره این تجربه تفکر کنید، به هنگام وقوع مجدد آن تصمیم بهتری خواهید گرفت و اقدام مناسب‌تری در مواجهه با آن انجام خواهید داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه: هنر فرار از زندان ذهن
فصل اول: به چه چیزی فکر می‌کنید؟
1. تصویرسازی ذهنی
2. گذر متقابل بین دنیای درون و بیرون
3. مشاهدۀ گذشته: حافظه در برابر مشاهده
4. تفکرات قضاوت محور
5. مشاهده و احساسات در برابر قضاوت
6. افکار روایی
7. آینده‌نگری؛ برنامه‌ریزی در مقابل آینده‌هراسی
8. آینده‌نگری؛ تخیل در برابر مشاهده
9. نقش تجربه در تفکر
فصل دوم: تأثیر تفکر بر زندگی
10. آزمون کارآمدی
11. پیوندهای ذهنی
12. قضاوت همه‌جانبه
13. تفکر عمل‌گرا
14. افکار ایده‌آل‌گرایانه
15. تفکر پیشگیرانه
16. افکار اغواکننده
17. افکار سرکش
18. طوفان ذهنی
19. افکار تحمیلی
20. افکار پوسیده
21. تجسم افکار
22. افکار گذرا
23. افکار گذرا
24. تفکر یک‌سویه
25. ذهن‌آگاهی
26. در جستجوی نواقص
27. خویشتن‌نگری
28. افکار زنجیره‌ای
29. تفکر در برابر عمل
فصل سوم: هر فکری را باور نداشته باشید
30. طبقه‌بندی افکار
31. گذر افکار
32. ترک قضاوت
33. ترسیم افکار
34. مرور افکار
35. سرودن افکار
36. درآمیختن افکار
37. وزنه‌ای روی افکار
38. ظهور ناگهانی افکار
39. چاه غم و اندوه
40. تفکر در اتاق سفید
41. افکار خروشان
42. بازخورد افکار
43. حمل افکار
44. تفکر نرم
45. افکار وسوسه‌انگیز
46. بی‌اعتنایی به افکار
47. عبور امواج نگرانی
48. افکار محافظه‌کارانه
49. جنبه‌های مختلف یک فکر
50. افکار ترسناک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرار از زندان ذهن
نویسنده،
مترجممحسن شعبانی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-7369-04-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرار از زندان ذهن

Mori Rezaei
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
من این کتابو‌ی مشاور ک ویزیتش ۱۸۰تومن بود گفت بخون تا با روشش پیش بریم... در تمام عمرم همچین کتاب مضخرفی نخوندم.. واقعا ازین همه حرافی پراکنده گویی عدم انسجام سطحی نگری در حیرت موندم.. باور کنید مدل این کتاب رو خیلی از ادما معمولی هم بشینن خیال بافی کنن میتونن بنویسن... واقعا چطور‌ی روانشناس نظریات یونگ رو خونده باشه بعد بتونه‌ی صفحه این کتابو تحمل کنه متاسفم برا این قشر
mary en
۱۳۹۹/۱۲/۹
من‌ حس میکنم این کتاب برای افرادی که اشنایی کامل با روان و مشکلشون داشته باشن خیلی کارامد باشه من‌ لذت بردم و به نظرم بار دیگع ارزش مرور داره
محدثه امینی
۱۴۰۱/۶/۹
بسیار فوق العاده و کاربردی با ترجمه‌ای عالی و روان
ممنون از نشر یوشیتا
زهراخاکباز
۱۴۰۱/۶/۷
کتاب خوبی نیست فقط یه سری تعریف بدون راهبرد
یاسر رضاقُلیان
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
پیشنهاد می‌کنم این کتاب را
Parisa Shamloo
۱۴۰۰/۱/۷
خیلی این کتاب رو دوست نداشتم، مطالب سطح بالایی نداشت
رسول رسینا
۱۴۰۰/۱/۳
دیگه افسرده نمیشم ممنون
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب فرار از زندان ذهن

برای دریافت کتاب فرار از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.