معرفی و دانلود کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)

عکس جلد کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)

محمدرضا عطوفی روان‌شناس کارکشته‌ای است که حاصل سال‌ها تجربه، مطالعه و تحقیق خود را در کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) در اختیار بیماران و علاقمندان قرار داده‌ است. گفتنی‌ست شاگرد او، سید حامد دست یافته، نیز تلاش زیادی برای گردآوری مطالب و چاپ این کتاب انجام داده‌.

درباره کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)

محمدرضا عطوفی، روان‌شناسی است که روزانه با افراد وسواسی زیادی سروکار دارد. او شب و روزش را به معاینه، درمان و مراقبت از افراد دچار وسواس فکری و رفتاری می‌گذراند. او در کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) سعی کرده تا بهترین روش‌ها را برای شناخت و درمان علل وسواس گردآوری کند. وسواس نوعی بیماری است که باعث می‌شود فرد برخلاف خواست خود، رفتاری را مدام انجام دهد. مثلاً آقایی که وسواس تمیزی ماشین یا خانمی که وسواس آرایش‌کردن صورت خود را دارد. وسواس در شکل حاد خود موجب بروز خودکشی، افسردگی، اضطراب و غیره می‌شود.

پله‌ی اول درمان وسواس، شناخت تمامی جنبه‌های آن است. شناخت باید درباره‌ی همه‌ی ابعاد وسواس از جمله افکار وسواسی، رفتار وسواسی، علائم هیجانی، احساسی و جسمانی باشد. جنبه‌هایی از وسواس که راجع به هرکدام ساعت‌ها می‌توان در مورد آن‌ها سخن گفت و در کتاب نیز به تفضیل در فصل‌های مختلف درباره‌ی آن‌ها صحبت شده‌ است. در این کتاب، پس از بررسی ریشه و علل وسواس‌های مختلف، به سراغ درمان می‌رویم.

محمدرضا عطوفی به همراه سید حامد دست‌یافته در بخش درمان پس از یکسری مقدمه‌چینی‌ها، چندین روش مختلف را برای درمان هریک از جنبه‌های افکار، رفتار، احساسات، هیجانات و علائم جسمانی ذکر می‌کند. روش‌های کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) همگی آزمایش‌شده و حاصل سال‌ها برخورد نزدیک با بیماران هستند.

محتوای این کتاب برپایه چرخه‌ی رفتاردرمانی - شناختی تهیه و تنظیم شده تا چارچوب مشخص و کاربردی برای شناخت و درمان اختلال وسواس داشته باشد. بد نیست اشاره کنیم کتاب حاضر را نشر مرسل منتشر کرده است.

کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که دچار وسواس، اضطراب و استرس‌های مزمن هستند یا چنین فردی را در کنار خود دارند، از مخاطبان اصلی این کتاب به‌شمار می‌آیند. با توجه داشته باشید که وسواس فکری و رفتاری یک اختلال است و نباید از دچارشدن به آن خجالت کشید. کتاب‌هایی از این دست برای شناخت و درمان انواع وسواس بسیار کاربردی هستند.

با محمدرضا عطوفی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا عطوفی (متولد سال 1346) روان‌شناسی است که در دانشگاه تدریس می‌کند و چندین بار به کسب عنوان مشاور برتر استان اصفهان نائل شده‌ است.

او تا به‌ حال ده‌ها مقاله در مجلات تخصصی به چاپ رسانده و مشاور هزاران دانش‌آموز کنکوری برتر نیز بوده‌ است. از دیگر تألیف‌های او می‌توان به کتاب «زبان بدن»، «رشد و توسعه مهارت‌های فردی» و «اعتیاد آنلاین» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) می‌خوانیم

تکنیک دوم: زمان خاصی داشته باشید.

نظم فقط مختص به چیدن وسایل نیست. یک استدلال ساده می‌آوریم تا شما بدانید که در افکارتان هم باید نظم داشته باشید.

مقدمه‌ی اول: نظم در کار، واجب است. مقدمه‌ی دوم: فکرکردن، کار است. نتیجه: نظم در فکر واجب است.

در این تکنیک نمی‌خواهیم افکار مزاحم را حذف کنیم، بلکه می‌خواهیم در وقتی مناسب به پردازش این تفکرات بپردازید و نتیجه‌ی عاقلانه بگیرید. درست است که شما با توجه به شرایط، افکار درون‌تان شعله‌ور می‌شود؛ ولی ما می‌خواهیم در این تکنیک به شما بگوییم وقتی شما در یک زمان مخصوص افکارتان را تجزیه و تحلیل کنید، دیگر در آن شرایط خاص وقتی برای تفکر اضطرابی نخواهید داشت. همان‌طور که برای ناهار خوردن، درس خواندن و ورزش کردن زمان خاصی را مشخص می‌کنید، برای نگرانی‌ها و افکار وسواسی روزمره هم زمان خاصی تعیین کنید. کاری که شما باید انجام دهید این است که در یک دفتر، نگرانی‌ها یا تشویش‌های‌تان را بنویسید. حالا در روز، زمانی را برای پرداختن به آنها اختصاص دهید. هر موقع افکار و نگرانی‌ها به ذهن‌تان آمد، به آنها بگویید: در زمان خودتان. هدف از انجام این تکنیک نظم در افکار است. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان پرداختن به نگرانی‌های‌تان عاقلانه تجزیه و تحلیل کنید و یکی‌یکی با نگرانی‌های‌تان مواجه شوید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مسیر درمان شما
بخش اول: شناخت
مقدمه
حلقه‌ی اول: افکار وسواسی
تعریف وسواس فکری
حلقه‌ی دوم: رفتار وسواسی
تعریف وسواس عملی
ریشه‌ی وسواس
حلقه‌ی سوم: ارزیابی علائم هیجانات و احساسات
تست هیجانات وسواسی
حلقه‌ی چهارم: ارزیابی علائم جسمانی
تست علائم جسمانی
بخش دوم: درمان
مقدمه
حلقه‌ی اول: افکار
تکنیک اول: برآورد احتمال
تکنیک دوم: زمان خاصی داشته باشید.
تکنیک سوم: تنبیه خود
تکنیک چهارم: غرقه‌سازی تجسمی
حلقه‌ی دوم: رفتار
تکنیک اول: الگوبرداری
تکنیک دوم: مواجهه و جلوگیری از پاسخ
تکنیک سوم: وقت گرفتن
حلقه‌ی سوم: احساسات و هیجانات
تکنیک اول: کنترل خشم
تکنیک دوم: غم و اندوه را رها کنید
تکنیک سوم: سرگرمی‌ها و لذت‌ها
حلقه‌ی چهارم: تغییر در جسم
تکنیک اول: ریلکسیشن
تکنیک آخر: جمع‌بندی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-964-972-398-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)

هدی سنگل زاده
۱۴۰۲/۱۰/۷
خوب بود، به زبان ساده در مورد وسواس بحث شده و یک سری تکنیک‌ها قرار داده شده. بخش تمرین تنفس به خوبی بیان شده. با توجه به حجم کمش مطالب کلی و قابل درکی برای درمان ارائه کرده
سید محمد موسوی
۱۴۰۳/۱/۲۹
سلام. عالی. کوتاه و مختصر و مفید.
پریا قلیزاده
۱۴۰۲/۸/۲۴
عالی هستش برای مقابله با وسواسی
تبسم راد
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب بسیار خوبی بود. خیلی خوب
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)

برای دریافت کتاب درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.