معرفی و دانلود کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان

عکس جلد کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان

محمدسعید سبهانی متخصص حوزه‌ی روان‌شناسی، در کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان، 10 مورد از اختلالات رفتاری رایج در کودکان را انتخاب کرده و بهترین روش‌های ممکن برای بهبود آن‌ها را پیشنهاد می‌کند. نتیجه‌ی مطالعه‌ی این کتاب، تقویت مهارت‌های فرزندپروری است و می‌تواند به برقراری ارتباط مؤثر میان والدین و کودکان کمک نماید.

درباره‌ی کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان

راهنمایی برای پدر و مادران جوان! محمدسعید سبهانی در کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان، سعی دارد با پیشنهادات مفید، والدین را درخصوص چگونگی مقابله با رفتارهای ناخوشایند کودکان آگاه کند. او با توجه به تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، به‌خوبی آگاه است که شخصیت انسان‌ها، از زمانی که جنین تشکیل می‌شود، شروع به شکل‌گیری می‌کند. در نتیجه، هر یک از افراد، دریافت‌های متفاوتی از جهان پیرامون خود دارند و همچنین دارای رویکردهای گوناگونی در مواجهه با آن‌ هستند. بنابراین، نویسنده قصد داشته تا با نگارش این کتاب در حل ناهنجاری‌های رفتاری کودکان به کمک والدین جوان بیاید و با تقویت آگاهی باعث رشد مهارت فرزندپروری در آن‌ها شود. کتاب حاضر توسط انتشارات آزمون‌یار پویا، ناشر تخصصی حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر شده.

هریک از انسان‌ها ویژگی‌ها و رفتارهای منحصربه‌فرد خود را دارند. با این حال، شماری از اختلالات و برخوردها، در بسیاری از افراد مشترک هستند. محمدسعید سبهانی، که تجربه‌ی فعالیت در مرکز مشاوره‌ی خانواده را در کارنامه‌ی خود دارد با رایج‌ترین این اختلالات آشناست. در نتیجه، او برای نگارش اثر حاضر، سراغ 10 نمونه از رایج‌ترین مشکلات رفتاری کودکان رفته و با شرح این معضلات و راهکارهای درمان آن، نقشه‌ای برای این راه پرپیچ‌وخم، در اختیار والدین قرار داده است.

کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان، شامل سه فصل است. در فصل اول، نویسنده به مبحث تعلیم و تربیت پرداخته. او در این بخش از کتاب توضیح می‌دهد که ضروری است راجع‌ به چه مسائلی به کودکان آگاهی داده شود. بدون شک کودکان از خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کنند بی‌خبرند و این وظیفه‌ی والدین است که به شیوه‌ای درست و تأثیرگذار آن‌ها را در جریان بگذارند.

در فصل دوم این کتاب، شماری از ترس‌های رایج در کودکان معرفی می‌شود. نویسنده در ادامه، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از ریشه دواندن این ترس‌ها در وجود کودکان جلوگیری کرد و در شرایطی که کودک با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند، بهترین عملکرد چه رفتاری خواهد بود. توانایی غلبه بر ترس‌ها، مهارتی است که والدین موظف‌اند به کودک بیاموزند؛ پس باید مراقب بود تا از روی سهل‌انگاری، نادیده گرفته نشوند.

اما در فصل سوم و پایانی کتاب، محمدسعید سبهانی به سراغ رفتارهای ناپسند و اختلالات احتمالی در کودکان رفته. مباحثی که در این فصل مطرح می‌شود، در بسیاری از کودکان دیده شده اما والدین معمولاً نمی‌دانند که بهتر است چه واکنشی در رویارویی با آن‌ها داشته باشند. نویسنده‌ی این کتاب که از تمامی معضلات موجود در بستر خانواده آگاه است، والدین را در جریان این امور قرار می‌دهد. ناخن جویدن، لکنت زبان و بی‌ادبی از جانب کودکان، شماری از رایج‌ترین این مشکلات هستند.

کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان، به تمامی والدین، به‌خصوص افرادی که از تجربه‌ی کمتری برخوردارند یا شاهد ناهنجاری در رفتار کودک خود هستند، توصیه می‌شود.

با محمدسعید سبهانی بیشتر آشنا شویم

محمدسعید سبهانی، روان‌شناس و نویسنده است. او در مراکز مشاوره‌ی خانواده، تجربه‌ی فعالیت دارد. تمامی کتاب‌های او در زمینه‌ی روان‌شناسی هستند و بیشتر به مباحث و مشکلاتی می‌پردازند که در بستر خانواده وجود دارند. کتاب‌های «چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟» و «آداب و فرآیند ازدواج» برخی از آثار محمدسعید سبهانی در زمینه‌ی روان‌شناسی خانواده هستند.

در بخشی از کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان می‌خوانیم

شما احتمالاً از این رفتار کود‌ک‌تان خوش‌تان نمی‌آید ولی بهتر است بدانید خودتان موجب ایجاد آن شده‌اید؛ به دو دلیل، اول اینکه روش درست قطع کردن صحبت دیگران را به کودک نیاموخته‌اید و دوم اینکه به او نشان نداده‌اید که به نیازش توجه دارید و احساس‌اش را درک می‌کنید اما الان کار دارید. آموزش این مسأله کار چندان ساده‌ای نیست چون نیازمند حفظ خونسردی ما والدین است.

بهتر است در صورت امکان، وقتی کودک کاری با ما دارد فوراً پاسخ‌اش را بدهیم تا وادار نشود بیش از حد لازم منتظر بماند و در نتیجه کار ناشایستی انجام دهد. بهتر است هر کدام از ما برای اینکه به کودک‌مان نشان دهیم متوجه او شده‌ایم و می‌دانیم با ما کار دارد، علامتی را در نظر بگیریم. البته داستان به این سادگی هم نیست اما به هر حال باید با تمرین به بچه‌ها بیاموزیم وقتی با کسی کار دارند، چه‌طور توجه او را به سوی خود جلب کنند و چه زمانی برای صدا کردن او مناسب است و یا چه‌طور باید صبر کنند تا زمان مناسب فرا برسد.

از وقتی بچه‌ام زبان باز کرد به او فهماندم که به‌محض اینکه بتوانم، پاسخ‌اش را می‌دهم. در ابتدا، همراه با علامت دست و با اشاره نشان دادم که او را دیده‌ام و حرف‌اش را شنیده‌ام و حالا که بزرگ‌تر شده دستم را به علامت یک بلند می‌کنم و می‌گویم: «یک دقیقه صبر کن!» سپس سعی می‌کنم واقعاً در عرض یک یا دو دقیقه به درخواست‌اش گوش کنم و از اینکه صبر کرده است بسیار تشکر ‌کرده و او را تحسین می‌کنم. به‌تازگی به او یاد داده‌ام وقتی می‌خواهد وسط حرف کسی بپرد یا وقتی مشغول صحبت با دیگران هستم و با من کاری دارد از واژه «ببخشید!» استفاده کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعلیم و تربیت
توضیح خطرات در کمین بچه‌ها به آن‌ها
محافظت از بدن خود
کمک گرفتن از دیگران در برابر باج‌گیرها
مهارت «نه» گفتن
مخالفت با تماس بدنی
صحبت نکردن با غریبه‌ها
قانون‌شکنی
تربیت کودکان 3 تا 14 سال
در موقع مناسب به کودک دستور دهید
در مورد موفقیت‌ها و شکست‌های کودکان منطقی عمل کنید
ابراز محبت والدین به یکدیگر در حضور کودک
فصل دوم: انواع ترس در کودکان و راهکارهای پیشگیری
انواع ترس در کودکان در سنین مختلف
راهکارهایی برای جلوگیری از ریشه‌دار شدن ترس در کودکان
انواع رایج ترس در کودکان
راهکارهایی برای غلبه بر ترس (فوبی) در کودکان
فصل سوم: اختلالات رفتاری و شیوه‌ی اصلاح آن‌ها
با کودکان لوس چگونه برخورد کنیم؟
چرا کودکان‌ لوس‌ می‌شوند؟
آیا می‌توان‌ کودکان‌ لوس‌ را اصلاح‌ کرد؟
لکنت زبان
کمک والدین به کودکی که لکنت زبان دارد
کودک شما اگر صحبت دیگران را قطع می‌کند
با بچه‌های بی‌ادب در مهمانی‌ها چه کنیم؟
چند راهکار برای آموزش مسائل‌ مالی به کودکان
ناخن جویدن
آموزش سلام کردن به کودکان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-622-6833-88-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان

برای دریافت کتاب درمان و اصلاح مشکلات رفتاری کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.