معرفی و دانلود کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟

عکس جلد کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟
قیمت:
26000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟

محمدسعید سبهانی در کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟ مهم‌ترین مسائل فرزندپروری در دو مقطع کودکی و نوجوانی را به مخاطبین خود آموزش می‌دهد و ازاین‌طریق به شما کمک می‌کند تا کودکانی را تربیت کنید که از سلامت روان بیشتری برخوردارند.

درباره کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟

نوجوان بودن گرچه طاقت‌فرسا و غیرقابل‌تحمل به‌نظر می‌رسد، اما فرزندِ نوجوان داشتن اغلب از آن هم سخت‌تر است! محمدسعید سبهانی در کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟ پیشنهاداتی را برای مادرها و پدرها ارائه داده که به آن‌ها کمک می‌کند در تربیت فرزندان خود موفق‌تر عمل کنند و درنهایت زندگی شادتری را در کنار یکدیگر رقم بزنند. البته این اثر تنها مختص به دوران نوجوانی نیست؛ بلکه از گذار آن می‌توان شیوه‌ی رفتار با کودکان در سنین پیش از نوجوانی را نیز فرا گرفت.

در بخش اول کتاب، نویسنده پس از این که مختصری به مراحل رشد انسان و کلیات ساختار خانواده و شخصیت می‌پردازد، دوران کودکی و رفتارهای متناسب با آن را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و به مادرها و پدرها کمک می‌کند تا با اتخاذ کردن استراتژی‌های مناسب،‌ تربیت بهتری را برای کودکان خود رقم بزنند. او در بخش دوم به نوجوان‌ها پرداخته و مفصلاً این دوره،‌ مشکلات آن و بحران بلوغ را شرح می‌دهد.

نوجوان احساس «بی‌جا» بودن دارد. او تنها و غریب افتاده است چرا که نه بزرگسالان چیزی از حرف‌های او سر در می‌آورند و نه در میان کودکان جایی دارد. برای والدین نیز اوضاع بهتر نیست؛ فرزند کوچک و دوست‌داشتنی آن‌ها، حالا در جسمی مردانه‌تر یا زنانه‌تر، به آسانی دادوبیداد به راه می‌اندازد و در را به هم می‌کوبد! حالا اگر از جا بلند شود،‌ احتمالاً‌ قد و قامتش از والدین خود بلندتر خواهد بود. بنابراین، اکنون که همه‌ی شرایط فرزند شما تغییر یافته، دیگر نمی‌توان با همان شیوه‌های قدیمی با او رفتار کرد؛ ازاین‌رو، آموختن شیوه‌ی صحیح رفتار با نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کتابی که در دست دارید، از بهترین آثار علوم تربیتی به شمار می‌رود. زبان ساده و نثر شیوای نویسنده از جمله ویژگی‌هایی‌ست که آن را از سایر تألیفات در این زمینه متمایز می‌سازد. بنابراین اگر به دنبال اثری خوش‌خوان در باب تربیت کودک و نوجوان هستید،‌ این شما و این کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم...

کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به تمامی والدین و مربیان پیشنهاد می‌شود.

جملات برگزیده‌ی کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟

- خانواده بالنده یا سیستماتیک، دموکرات و یا مقتدر که از آن نیز نام برده می‌شود یکی از بهترین و موفق‌ترین شکل‌های خانواده است. از مشخصه‌های این خانواده وجود ارتباط عاطفی و اعتماد بین کلیه اعضای خانواده است.

- دوران بلوغ به علت‌های درونی مانند تغییرات هورمونی و یا تغییرات ناشی از فشارهای غریزی نسبت داده نمی‌شود، بلکه تأکید بر علت بیرونی و محیطی است.

- از یک دوره به بعد باید لحن و گفتارمان با فرزند تغییر کند. و از خودمدارانه به اقتضائی برود. گفتار اقتضائی برخلاف آمرانه دستوری نبوده و بصورت پرسشی یا پیشنهادی به فرزند گفته می‌شود.

در بخشی از کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم می‌خوانیم:

ما منکر آن نیستیم که در هر خانواده، امکان بروز مشکلاتی برای نوجوانان داشته باشد. ولی اکثر این مشکلات به دلیل رفتار و گفتار خودمان با والدین بوجود می‌آید به استثنای آن خانواده‌ها که والدین لیاقت داشتن فرزندانی صالح مثل شما را ندارند و این والدین میانسال‌هایی هستند که روزی جوانی بیش نبوده و راه درست را نپیموده‌اند. رفتار و گفتار نادرستی که در بالا به آن اشاره شد، همان حس بزرگ بودن و عاقل شدن و مستقل تصمیم گرفتن جوانان است و به نظر من رفتار نادرستی نیست درصورتی که گفتار و کردار در حد معقول باشد تا منجر به افتادن در مسیر ناهموار تباهی و تاریکی نشود.

باید قبول کرد که در هر مقطع سنی، اشخاص طرز فکر مختص آن دوره را دارند. مثلاً رفتار یک کودک 5 ساله، به‌نظر ما احمقانه و بعضاً خسته کننده است و یک نوجوان 16 ساله نمی‌تواند مثل آن فکر یا عمل کند. همینطور هم یک پدر 45 ساله کودک که حدود 30 سال قبل سن پسر 16 ساله را داشته و شرایط زندگی و اجتماعی آن زمان با حالا تفاوت زیادی داشته او را کاملاً درک کرده و حرف‌ها و نصایح خود را طوری بیان کند که برای پسر قابل قبول و درک باشد. پس این ما هستیم که باید از خود انعطاف بیشتری نشان داده و راحت‌تر با این اوظاع کنار بیایم. مثلاً وقتی مادر یا پدری با تماس تلفنی دختر خود با یک پسر غریبه مخالفت می‌کند، دختر از والدین می‌رنجد و مخالفت می‌کند و اینجاست که همکلاسی او که فریب پسری را خورده و وعده‌های دروغین او را باور کرده و پا به راه پوچی گذاشته، راهی که به ظاهر زیباست و آن دختر را با خود به همان مسیر تاریک می‌برد، هم‌راز دختر می‌شود. درحالی که والدین راه و روش و زیبایی آینده را برای دختر آرزو دارند ولی به نوعی که سن ایشان ایجاب می‌کند، با این مساله برخورد می‌کند.

پس بیایید کمی منصف باشیم و زحماتی که والدین برای ما می‌کشند و دلسوزی‌هایی که می‌کنند را با دروغ‌ها و نیرنگ‌هایی که دیگران، دیگرانی که خود گرفتار بلا هستند مقایسه کرده و بعد تصمیم بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: آشنایی با کلیات ساختار خانواده و شخصیت
فصل دوم: آشنایی با مراحل رشد انسان
فصل سوم: فرصت تربیتی والدین در مراحل رشد
فصل چهارم: تعریف کودکی
فصل پنجم: نوجوانی
فصل ششم: اجتماع و مشکلات دوره نوجوانی
فصل هفتم: بحران بلوغ و والدین
فصل هشتم: گذشته قابل جبران است.
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-622-6833-63-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
26000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟

مهدی عرب
۱۴۰۲/۶/۲۵
واقعا این بحث کاربردی بود و واضح و قابل درک توضیح داده شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه با کودک و نوجوان خود رفتار کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.