معرفی و دانلود کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد

عکس جلد کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد

کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد نوشته‌ی محمدسعید سبهانی و سارا سبهانی، درباره‌ی پدر و مادرهایی‌ست که به دلیل الگوهای تربیتی غلط، بین فرزندانشان تفاوت‌های رفتاری قائل می‌شوند و مشکلات روحی و درونی فراوانی برای آنان به وجود می‌آورند که تا بزرگسالی ادامه خواهند داشت.

درباره‌ی کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد:

برای اولین بار نظریه‌ی ترتیب تولد و تأثیر آن بر شخصیت را فردی به نام آلفرد آدلر مطرح نمود؛ فردی که با آسیب روانی حسادت برادر بزرگ‌تر و نادیده گرفته شدن از سوی مادر، بزرگ شد. اما با وجود تمام آسیب‌های شخصیتی دوران کودکی‌اش، روزی تصمیم گرفت تا بر احساس حقارت و کمبود عزت نفس خود فائق آید و با تلاش و پشتکار بسیار ضعف‌های درونی‌اش را جبران کند.

آدلر اثبات نمود که ترتیب تولد یکی از عوامل تأثیرگذار بر کودکان است؛ عاملی که نقش مهمی بر روی ویژگی‌های شخصیتی، شغل و روابط اجتماعی هر فرد دارد. با اینکه خواهر و برادرها پدر و مادران یکسانی دارند اما نحوه‌ی تربیت آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. در واقع بزرگ‌تر و کوچک‌تر بودن فرزندان و نگرش‌های متفاوت والدین نسبت به آن‌ها، شخصیت اصلی کودکان را به وجود می‌آورد. با این وجود ویژگی‌های فرزند اول با فرزندان وسط و آخر متفاوت است.

چه بخواهیم چه نخواهیم ترتیب تولد عاملی تأثیرگذار بر ویژگی‌های شخصیتی‌مان به شمار می‌رود، چه بسا تک فرزند بودن هم بر روی خصوصیت‌های شخصیتی بی‌تأثیر نخواهد بود. با اینکه همه‌ی انسان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند اما ترتیب به دنیا آمدن اثر بیشتری روی این موضوع خواهد گذاشت. شما هم اگر بیشتر از یک فرزند دارید بدون شک احساس کرده‌اید که نکاتی که در مورد فرزند اول خود به آن‌ها توجه می‌کردید در مورد فرزند دومتان اینگونه نبوده است.

پرواضح است که رفتار والدین با فرزند اولشان، نسبت به فرزندان دیگر خود تفاوت دارد. در واقع آنان کودک اول خود را بیشتر دوست دارند، توجه بیشتر به او دارند، هم صحبت بهتری برای وی هستند و در مقابل انتظارات و توقعات بیشتری هم از فرزند اولشان دارند. علاوه بر تفاوت‌های درونی هر فرد، رفتار والدین هم روی شخصیت فرزندانشان تأثیر می‌گذارد به همین دلیل است که ما کودکانی با ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی روبه‌رو هستیم.

کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب علاوه بر اینکه برای روانشناسان مناسب است، برای والدینی که می‌خواهند فرزندان بهتری تربیت کنند و بین آنان تفاوت رفتاری قائل نشوند، کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد می‌خوانیم:

شخصیتی که ما داریم مانند نقشه‌ای است که جغرافیای درون و مسیر بیرونی زندگی‌مان را مشخص می‌کند. ما بر اساس این نقشه رفتار می‌کنیم، به انتخاب شغل و همسر دست می‌زنیم و نسبت به اتفاقات مختلف و افراد مختلف واکنش نشان می‌دهیم. اگر شما از خصوصیات درونی و شخصیت خویش آگاه شوید و روان‌شناس شخصیت خود باشید می‌توانید متوجه علت انتخاب‌ها و رفتار خود گردید.

گرچه تغییر دادن گونه شخصیتی مان سخت است اما با آگاهی و بینشی که نسبت به خودمان کسب می‌کنیم تاحدودی می‌توانیم نقص‌های خود را رفع کرده و افق‌های پیش روی خود را وسیع نماییم. والدین باید بدانند که برخورد یکسان با فرزندان به معنی برخوردی عادلانه نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نظریه ویژگی‌های شخصیتی بر اساس ترتیب تولد
آیا ترتیب تولد بر شخصیت افراد تاثیر دارد؟
نظریات روان‌شناسان
شخصیت شما، سرنوشت شما
به رسمیت شناختن تفاوت‌های فردی فرزندان
تعریف‌های مختلف در روان‌شناسی شخصیت
هوش و شخصیت
خصوصیات فرزندان اول
سندروم بچه‌ دوم!
روان‌شناسی ویژگی‌های فرزند دوم (فرزند وسط)
فرزندان وسط
فرزندان آخر
تک فرزندان
دوقلوها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات67
زبانفارسی
شابک978-622-7734-01-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد

Narjes_R
۱۴۰۱/۹/۲۴
این کتاب با وجود خلاصه بودن کتاب مفیدی است. برای اطلاعات بیشتر هم میشه به مقالاتی که درمورد نظریه آلفر آدلر نوشته شده مراجعه کنید.
مریم خوشنود
۱۴۰۱/۱/۴
جامع و‌کامل نبود
ونقص‌های بسیاری داشت
اصلا جالب نبود
برای مطالعه پیشنهاد میکنم کتاب بهتری را بخوانید
مصطفی بهیادی
۱۴۰۲/۶/۹
این کتاب خوبه اما یک اشکال داره و اونم اینه که مطالبش بدون مرجع هست و مرجع زیادی ندیدم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد

برای دریافت کتاب ویژگی‌های شخصیت افراد بر اساس ترتیب تولد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.