معرفی و دانلود کتاب درکت می‌کنم

عکس جلد کتاب درکت می‌کنم
قیمت:
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درکت می‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درکت می‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درکت می‌کنم

کریس بیم در کتاب درکت می‌کنم، ضمن ارائه‌ی مطالبی علمی در باب ماهیت احساس همدلی، ضرورت به پرورش رساندن این احساس در آدمی را نیز توضیح داده است. با خواندن کتاب پیش رو، پاسخ این سوال به ظاهر ساده اما به واقع مهم و حیاتی را خواهید گرفت: «نوع‌دوستی چگونه انسان را به فردی شادتر و سعادت‌مندتر بدل می‌سازد؟»

درباره کتاب درکت می‌کنم

«انسان، گرگِ انسان است.» این جمله‌ی مشهور که برای بسیاری به ضرب‌المثلی رایج بدل شده، به توماس هابز، فیلسوف بزرگ سده‌ی هفدهم، تعلق دارد. مراد هابز از این جمله واضح و آشکار است. به باور او، اصلی‌ترین خصیصه‌ی آدمی، خودمحوری و خودپرستیِ اوست. عاملی که به او جوازِ ارتکاب هر نوع بی‌اخلاقی و خشونتی را، در صورتی که به حال شخص خودش مفید باشد، می‌دهد. این طرز تفکر با توماس هابز آغاز نگشته؛ بلکه سابقه‌ای دیرینه در تاریخ اندیشه‌ی بشری داشته است. با این حال، فیلسوف انگلیسی با صورت‌بندیِ این نگرش بدبینانه نقشی مهم در رواج آن ایفا نموده. باری، در مقابل این دیدگاهِ منفی‌نگر، طرز تلقی خوشبینانه‌ای نیز در باب ماهیت موجود انسانی وجود دارد. آنچه در کتاب درکت می‌کنم (I Feel You)، نوشته‌ی کریس بیم، خواهید خواند، توضیح همین دیدگاه خوشبینانه است که بر مبنای آن، انسان نه گرگِ انسان، بلکه یار و یاور اوست. (البته باید متذکر شد که نویسنده در کتاب حاضر، به طور خاص به آرای توماس هابز نپرداخته و به طور کلی، نه از دیدگاهی فلسفی، بلکه با رویکردی روانشناختی، به کاوش در موضوع مورد نظر خود روی آورده است.)

کریس بیم در کتاب درکت می‌کنم از احساسی سخن گفته که خاصِ انسان است و نظیر آن، دست‌کم به آن شکل که در بشر مشهود است، در هیچ موجود دیگری یافت نمی‌شود. این احساس همانا احساس همدلی‌ست. به باور نویسنده‌ی کتاب درکت می‌کنم، قابلیتِ همدلی با دیگری، همان عامل سازنده‌ای است که بشر را بر دیگر جانداران برتری داده. بدون برخورداری از این قابلیت، آدمی نه در حیطه‌ی اجتماعی و نه در عرصه‌ی زندگی شخصی، به جایی نمی‌رسد.

فصول ابتدایی کتاب درکت می‌کنم به تعریف احساس همدلی و توضیح ریشه‌های شکل‌گیری آن در انسان اختصاص یافته است. در همین راستا، کریس بیم به کاوشی جذاب در آخرین یافته‌های علوم گوناگون، از جمله روانشناسی و عصب‌شناسی پرداخته، و به این سوال که «چرا آدمی طبیعتاً تمایل به ابزار و دریافت عواطف همدلانه دارد؟» پاسخ گفته است. در بخش‌های بعدی کتاب نیز، فواید بروز عواطف نوع‌دوستانه و همدلانه به بحث گذاشته شده، و این پرسش که «چرا لازم است دیگران را درک کنیم و دوست داشته باشیم؟» مورد تأمل قرار گرفته است.

کتاب درکت می‌کنم، چنان‌که گفتیم، بر پایه‌ی آموزه‌های معتبرِ مطرح‌شده در علوم تخصصی به رشته‌ی تحریر درآمده است. با این حال زبان ساده و همه‌فهمی که نویسنده در ارائه‌ی مطالب خویش به کار برده، مطالعه‌ی اثر وی را برای عموم مخاطبین عاری از هر نوع دشواری ساخته است.

کتاب درکت می‌کنم به قلم صالح آروندی به زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب درکت می‌کنم

- کریس بیم نویسنده‌ای فوق‌العاده با ذهنی خلاق و انعطاف‌پذیر است. (Meghan Daum)
- اثری جذاب و جامع... کاوشی هوشمندانه در باب تأثیرات سازنده‌ی فرهنگِ همدلی. (Kirkus Reviews)
- کریس بیم در کتاب درکت می‌کنم ریشه‌های احساس همدلی در انسان و علت نیازمندی ما به این عاطفه‌ی عمیق را شرح داده است. (Library Journal)
- لحن کریس بیم در کتاب درکت می‌کنم به شدت جذاب، گرم و تهی از قضاوت‌گری است. به نحوی که خواننده از همان ابتدا مجذوب کتاب می‌شود. (San Francisco Chronicle)
- هوش سرشارِ نویسنده‌ی کتاب درکت می‌کنم به روشنی از نوشته‌های او پیداست. کریس بیم در اثر نامبرده هدفی واضح داشته: مجهز ساختن مخاطب به نیروی همدلی برای عبور از پیچ‌وخم‌های زندگی مدرن. (Booklist)

کتاب درکت می‌کنم مناسب چه کسانی است؟

کریس بیم کتاب درکت می‌کنم را برای عموم مخاطبین به رشته‌ی تحریر درآورده است. با این حال می‌توان علاقه‌مندان به عناوین روانشناختی و دوست‌دارانِ آثار حیطه‌ی خودسازی را مخاطبین اصلی اثر پیش رو نامید.

با کریس بیم بیشتر آشنا شویم

کریس بیم (Cris Beam) نویسنده و فعال اجتماعیِ اهل آمریکاست. آثار او عمدتاً مرتبط با دغدغه‌های جدی وی در باب مخاطرات زندگی نوجوانان‌اند. از میان کتاب‌های کریس بیم می‌توان به عناوینی چون «درکت می‌کنم»، «تا آخر ژوئن» و «من جی هستم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب درکت می‌کنم می‌خوانیم

طبق نظریۀ مراحل رشد همدلی مارتین هافمن، اواخر دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی است که می‌توانیم شروع به دسته‌بندی افراد در گروه‌های مظلوم کنیم. به گفتۀ دانیل بتسون، روان‌شناس اجتماعی که سی‌و‌اندی سال را صرف مطالعۀ رابطۀ همدلی با نوعدوستی کرده است، برای افراد راحت‌تر است که بخواهیم همدلی را چیزی مانند قربانی دانستن آن‌ها و زدن برچسب‌هایی نظیر گروه‌های مظلوم بدانیم. این کار به مظلوم و قربانی شدن آن‌ها نیز تا حدی کمک می‌کند. اما درک مسئولیت شخصی فرد در مورد برچسبی که به او زده شده است، می‌تواند لایۀ زیرین همدلی باشد.

این ایده‌ها را در کنار هم قرار دهید، آنگاه خواهید دید فضای زیادی برای همدلی وجود دارد تا بتواند از هنجار‌های فرهنگی محدودکننده جلوگیری کند. به‌ویژه درزمینۀ افرادی که با توجه به شرایطشان ما هرگز نمی‌توانیم خود را جای آن‌ها بگذاریم. چندین نفر در مورد ماهیت بالقوه استعماری همدلی نوشته‌اند. زیرا همدلی معمولاً از جایگاه غالب برخوردار است و می‌تواند تجربۀ دیگران را به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به تسکین یا اهداف شخصی به کار بگیرد. من در دادگاه رد هوک دربارۀ این تله فکر کردم؛ جایی که در آن قاضی، هرچقدر هم که خوش‌نیت باشد، مطمئناً احاطه دارد. برای درک اینکه آیا گروه‌هایی با قدرت نابرابر می‌توانند به درک مشترکی از همدلی دست پیدا کنند، پی بردم که باید انواع مختلفی از سؤالات را بپرسم.

درحالی‌که من از مرکز دادگستری جامعۀ رد هوک (با تمرکزی که بر مجرمان فردی در نوعی مدل عدالت ترمیمی داشت) بازدید می‌کردم، دادگاهی کاملاً جدید و بی‌سابقه در ایالت نیویورک درحال شکل‌گیری بود که به طبقۀ خاصی از افراد اختصاص داشت. این دادگاه‌ها به‌عنوان دادگاه مداخلۀ قاچاق انسان (HTIC) خوانده می‌شوند و برای افرادی‌اند که به دلیل فحشا دستگیر شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
مقدمه
فصل اول: درک کردن
1: نوای علم
2: فرزندان خود را درست بار بیاورید
3: خودِ تجربی
4: همدلی هُنری
فصل دوم: عدالت
5: همدلی در دادگاه
6: همدلی با قاچاق‌شدگان
7: اجرای همدلی
فصل سوم: بخشش
8: افتادن از درخت
9: ابراز همدلی
10: قدرت ازهم‌گسیخته
11: همدلی با دشمن
کلام آخر: عشق، آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درکت می‌کنم
نویسنده
مترجمصالح آروندی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-220187-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درکت می‌کنم

محبوبه اظهری
۱۴۰۱/۸/۱۵
ترجمه کتاب حتی در مقدمه ضعیف است. ترجمه تخت اللفظی که میشد آن را به ترجمه روان تر و گویاتری تغییر داد
فاطمه خاکی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
برای روابط میان فردی عالی ست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب درکت می‌کنم

برای دریافت کتاب درکت می‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.