معرفی و دانلود کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

عکس جلد کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن
قیمت:
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

تا امروز کتاب‌های بسیاری درباره‌ی لیونل مسی منتشر شده است اما کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن، نوشته‌ی اندی وست با نگاهی دقیق‌تر به زندگی اسطوره‌ی فوتبال جهان، نشان می‌دهد که برای تبدیل شدن به بهترین فرد در کار خود، باید چیزی بیشتر از استعداد ذاتی داشته باشیم.

درباره‌ی کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

کمتر کسی در جهان هست که لیونل مسی (Lionel Messi) را نشناسد و درباره‌ی او چیزی نداند. کتاب‌ها، فیلم‌ها و سخنرانی‌های بسیاری درباره‌ی او وجود دارند که هدف بیشتر آنها پی بردن به راز موفقیت‌های بزرگ این بازیکن آرژانتینی است اما بیش از هر چیز این بازی‌های او در میدان فوتبال است که همه را مجذوب خود کرده تا آنجا که حالا از او به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال نام برده می‌شود.

تصور بیشتر افراد این است که مسی با تکیه بر استعداد و توانمندی‌های ذاتی‌اش به این مرتبه از افتخارات رسیده است اما کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن (Lionel Messi and the Art of Living) نوشته‌ی اندی وست (Andy West) با کندوکاو در سبک زندگی این شخصیت تأثیرگذار جهان ورزش نشان می‌دهد که او برای رسیدن به این جایگاه از مشکلات و پیچیدگی‌های بسیاری عبور و بر آنها غلبه کرده است.

نویسنده‌ی کتاب معتقد است که پشت تمام شهرت، رفاه و افتخارات مسی یک انسان معمولی زندگی می‌کند. انسانی که مثل همه‌ی ما نقاط قوت و ضعف دارد، امیدواری‌ها و ناامیدی‌های فراوانی را تجربه کرده است و مانند همه‌ی انسان‌های روی کره‌ی زمین نیازمند توجه و ابراز عواطف اطرافیان خود است. با این همه او توانسته امید و رؤیا را درهم آمیخته و به موفقیت امروز خود دست پیدا کند.

کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن، نوشته‌ی اندی وست و ترجمه‌ی صالح آروندی بیش از هر چیز به عوامل و دلایلی که باعث شده مسی به یک چهره‌ی فراورزشی و الهام‌بخش تبدیل شود می‌پردازد. این کتاب راهی پر پیچ و خم را بررسی می‌کند که یک پسربچه‌ی کوچک آرژانتینی از زادگاه کوچک و ناشناخته‌ی خود طی کرد تا به بزرگ‌ترین افتخارات جهان فوتبال رسید. راهی که مملو از درس‌های الهام‌بخش برای همه‌ی کسانی است که می‌خواهند موفقیت را تجربه کنند.

از آنجا که این کتاب بیشتر بر زندگی کاری و حرفه‌ای مسی تمرکز دارد، بخشی از مخاطبان آن افرادی هستند که در زندگی کاری خود دچار شکست شده‌اند و شاید گمان می‌کنند که دیگر فرصت موفقیت نخواهند داشت؛ نویسنده‌ی کتاب با پیش کشیدن ماجراهای ناکامی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2018 روسیه، این نکته را گوشزد می‌کند که مسی با وجود اینکه می‌دانست تیمش در موقعیت مناسبی نیست و احتمال کمی برای فتح جام دارد اما پا پس نکشید و دست از تلاش برنداشت.

کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن، در کنار پرداختن به زندگی ورزشی مسی، برای توضیح بهتر وجوه انسانی این فوتبالیست، گریزی هم به مسائل فلسفه و روانشناسی می‌زند. همچنین در این کتاب با برخی افراد و چهره‌های مشهور که یا از مسی شناخت خوبی دارند یا با او نشست و برخاست داشته‌اند، مصاحبه شده است. از جمله‌ی این افراد می‌توان به «پابلو زابالتا» هم‌بازی مسی در تیم ملی آرژانتین و «برندن راجرز» مربی تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

  • این کتاب رویکردی تازه و الهام‌بخش به یک چهره و نماد جهانی ارائه می‌کند. (آمازون)
  • لیونل مسی و هنر زندگی یک بررسی جسورانه و روشنگر از حرفه‌ی یک قهرمان ورزشی مشهور جهان از منظری کاملاً جدید است که مباحثی فراتر از زمین فوتبال را در بر می‌گیرد. (آمازون)
  • یک تحلیل فوق‌العاده دقیق از یکی از افسانه‌های زنده دنیا که به زبانی واقعاً قابل فهم و روان نوشته شده است. (گودریدز)

کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کارآفرینی و کسب‌وکار می‌توانند از این کتاب درس‌های بزرگی بگیرند. در عین حال این کتاب برای علاقه‌مندان به فوتبال به‌ویژه هواداران لیونل مسی یک کتاب جذاب و فوق‌العاده است.

با اندی وست بیشتر آشنا شوید

اندی وست (متولد 1983) نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. او سال‌ها به عنوان روزنامه‌نگار و مفسر ورزشی در بنگاه خبری BBC فعالیت کرده است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تحلیل و بررسی فوتبال در باشگاه‌های ریدینگ و منچستر سیتی و همچنین اتحادیه فوتبال انگلیس اشاره کرد. اندی وست به تازگی برای شبکه BBC فوتبال اسپانیا به ویژه مسابقات مهم لالیگا را گزارش و تفسیر می‌کند و با چند نشریه‌ی ورزشی در این کشور نیز همکاری دارد.

نام او به عنوان یکی از روزنامه‌نگاران تأثیرگذار سال 2021 در فهرست انجمن جهانی روزنامه‌نگاران آمده است.

در بخشی از کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن می‌خوانیم

رکورد گل‌زنی او در آرژانتین هم خوب است، اما با بارسلونا قابل‌قیاس نیست و این نشان می‌دهد که به آن خوبی‌ای که در بولوگرانا بازی می‌کند، در آلبیسلسته بازی نمی‌کند. اگر بخواهیم او را با عملکرد ملی‌اش بسنجیم، باید بگوییم که بازیکن خیلی خوبی است، اما اگر او را با عملکرد باشگاهی بسنجیم باید بگوییم که او بهترین بازیکن تمام دوران است.

همان‌طور که در این کتاب دیدیم دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که او در آرژانتین در کنار بازیکنان بزرگی نظیر ژاوی، بوسکتس، اینیستا یا نیمار و سوارز بازی نمی‌کند تا باهم همکاری کنند و کوپا‌امریکا یا جام جهانی را فتح کنند. او مربی‌ای مثل پپ گواردیولا را هم در آرژانتین ندارد تا ساختار و شکل خوبی به تیم بدهد.

دلایل بیشتری هم وجود دارد. به ‌نظر نمی‌آید مسی با بازی برای آرژانتین زیاد خوشحال باشد. اشتیاق فراوانی که برای بارسلونا در چشمانش موج می‌زند، وجود ندارد و جایش را با اخم، حسرت و شکایت عوض کرده است. او نمی‌تواند آن‌طور که در بارسلونا لذت می‌برد در آرژانتین هم لذت ببرد. شاید هیچ تصویری بهتر از وقتی که در مقابل کرواسی در جام جهانی 2018 سرود آرژانتین خوانده می‌شد و او باعصبانیت پیشانی‌اش را می‌مالید، نتواند این موضوع را نشان دهد، یا وقتی که مقابل شیلی در مارس 2017 با حملۀ لفظی به داور چهار جلسه محروم شد (که البته بعدها به 1 جلسه کاهش یافت). او هیچ‌گاه چنین کارهایی را در بارسلونا انجام نداده و به‌جای آن روی بازی‌اش تمرکز کرده است و به‌جای اینکه دیگران را سرزنش کند، کار خودش را کرده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
فصل اول: بهای موفقیت
به دنبال رؤیا
استعداد کافی نیست
شور و اشتیاق موفقیت
از مصدومیت همیشگی تا آمادگی همیشگی
رونالدینیو الگویی برای پیروی و پرهیز
مسی در مقابل رونالدو: بزرگ‌ترین رقابت؟
سلطان ضربات ایستگاهی
فصل دوم: درس گرفتن از شکست
بازندگان حرفه‌ای
اخراج، کنار گذاشته‌ شدن، سرزنش ‌شدن
ماندلا و مسی: مصلحت‌گرایان شگفت‌انگیز
دو شکل از باختن
دشمن شمارۀ یک همگانی
فرار از نیمۀ مردگی
از ناامیدی به لذت
فصل سوم: بازی مغز
تصمیم درست
دو سیستم فکری
لبۀ خلاقیت
پاس و شوت
تمرین خلاقیت.
مسئله‌ای به نام پنالتی
ایستادن برای سرعت گرفتن
فصل چهارم: آزادی فراوان
آزادی نسبی
زندگی پرشور
پارادوکس آزادی
همیشه در جست‌وجوی فرصت
مسی مسیرش را انتخاب می‌کند
20172018: بزرگ‌ترین مسئولیت‌های مسی
جام جهانی 2018: آزادی منفی دست‌کم گرفته‌شده
پایان مسئولیت
فصل پنجم: نوع‌دوستی متقابل
مسی ذاتاً با نوع‌دوستی متقابل به دنیا آمده است
بخشنده، اما متقاضی
اولین برابری
بهترین خط‌حملۀ تاریخ فوتبال
پیروی از رهبر
رهبر آرام
فصل ششم: حریف متفاوت
تغییر بی‌وقفه
مرحلۀ یک تا چهار مسی
سکوی سوزان (زنگ خطر) و بهتر شدن هرگز متوقف نمی‌شود
شمارۀ 9 کاذب: از خوب تا عالی
رد شدن از کوه
پریدن از سکو
برنامه‌ریزی برای تغییر
ساختار ثابت بارسلونا در مقابل ساختار بی‌نظم آرژانتین
ثبات حیاتی مسی
فصل هفتم: زندگی بهتر
پیروی ‌کردن از ناحیه
سفر در منطقۀ ورزشکار حرفه‌ای
رقابت، فرایند و خروجی
دوستی و رفاقت
خانواده، باشگاه، کشور
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن
نویسنده
مترجمصالح آروندی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-622-220-085-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

Raminmohamadamini
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
برای انگیزه به خود حتما بخوانید
سرایش توکلی
۱۴۰۱/۱۰/۷
بهترین بود و کتاب خوبی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

برای دریافت کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.