معرفی و دانلود کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید

عکس جلد کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید

کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید نوشته‌ی مارک منسون از عناوین پرفروش نیویورک تایمز، اضطراب‌ها، پریشانی‌ها و دلواپسی‌هایی را به تصویر می‌کشد که در لایه لایه زندگی‌مان نفوذ کرده و هیچ راه فراری از آن‌ها وجود ندارد.

اگر به دنبال کتابی هستید که بعد از خواندن آن تغییرات زیادی در افکار و حالات روحیتان رخ دهد و از زمانیکه آن را مطالعه کردید احساس رضایت عمیقی در شما ایجاد شود؛ کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید (Everything is f*cked: a book about hope) را انتخاب کنید.

احساسی که بعد از خواندن این کتاب در شما ایجاد می‌شود، شبیه حسی است که پس از دیدن یک فیلم خوب دارید با این تفاوت که بعد از خواندن این کتاب، تفکرات و دیدگاه شما به طور کل تغییر می‌کند و تحولی عظیم در زندگیتان رخ می‌دهد.

مارک منسون (Mark Manson) در این کتاب با حس شوخ‌طبعی لطیف خود سعی دارد به جای مطرح کردن نتیجه‌گیری و پاسخ‌های قطعی و متعصبانه، سؤالات صحیحی را برای شما ارائه نماید و نتیجه‌گیری را بر عهده خودتان بگذارد. اینکه آیا بدون داشتن امید، می‌توان زندگی کرد؟ چطور داشتن امید می‌تواند زندگیمان را در مسیری صحیح قرار دهد و از ما انسان‌های بهتری بسازد؟

تمام پیش‌فرض‌های کتاب همه چیز به فنا رفته، مطابق مطالعات و مشاهدات علمی و تفکرات متفکران بزرگ تاریخ است. بدون شک یکی از علت‌های اصلی موفقیت کتاب‌های مارک منسون، همین دقت نظر و توجه به شعور شما به عنوان مخاطب است که منجر شده اولین کتابش به عنوان پرفروش‌ترین آثار جهان شناخته شود.

وقتی مطالعه این کتاب را آغاز می‌نمایید دیگر دلتان نمی‌خواهد آن را زمین بگذارید و برای خواندن آن لحظه شماری می‌کنید. این کتاب، کتاب زندگی است و تفکرات اندیشمندان بزرگی چون نیچه، کانت و افلاطون را در معرض قضاوت شما قرار می‌دهد.

مارک منسون در این اثر می‌گوید بهتر است امید را رها کنید و سختی‌های پنهان در زندگی را بپذیرید. منسون تعاریف ما از شادی، آزادی، ایمان و امید را نقض می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب همه چیز به فنا رفته؛ کتابی درباره امید:

- کتاب همه چیز به فنا رفته، فراخوانی است برای مشارکت در ساخت دنیایی بهتر و تنها همین کتاب، برای رسیدن به این مقصود، کافی است. (رایان هالیدی، نویسنده دو کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز)

- مارک منسون، در تحریک ذهن و نوعی درون‌بینی غیرمعمول و خاص خودش استاد است. ساده‌نویسی او در این کتاب وادارتان می‌کند ساعت‌ها به طور ناخودآگاه، آن را ورق بزنید. (جیمز کلیر، نویسنده کتاب پرفروش خرده عادت‌ها)

همه ما از شرارت‌های دنیا در هراسیم و مارک به ما نشان می‌دهد که چه‌طور از وجه تاریک خود دوری کنیم. کتابی پر از بصیرت و شوخ‌طبعی که همه ما باید در اولین فرصت، آن را بخوانیم. (شان پاریش، بنیانگذار Famam street)

کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید این‌گونه آغاز می‌شود:

در منطقه‌ای کوچک حومۀ شهری آرام در اروپای مرکزی، از میان انبارهای سربازخانه‌های قدیمی ارتش، شیطانی به پا خواهد خاست و خرابی‌هایی به بار خواهد آورد که در تاریخ بشریت بی‌سابقه است. در این محل، در طول چهار سال، بیش از یک‌میلیون ‌و سیصدهزار نفر از مردم، دسته‌دسته به بردگی گرفته شده، شکنجه شده و به قتل خواهند رسید. همۀ این اتفاقات در محوطه‌ای کمی بزرگ‌تر از پارک مرکزی مَنهَتَن رخ خواهند داد و هیچ‌کس هم تلاشی برای متوقف کردن آن نخواهد کرد.

به‌ جز یک نفر.

این داستان نیز مشابه افسانه‌ها و کتاب‌های مصور است: قهرمانی با بی‌پروایی به قلب آتش جهنم یورش می‌برد تا با غول شیطانی داستان رودررو شود. او شانسی برای پیروزی ندارد. امید به پیروزی او مضحک است. با این ‌حال قهرمان شگفت‌انگیز ما هرگز شک و تردید به خود راه نمی‌دهد. هرگز شانه خالی نمی‌کند. با شجاعت و با اعتماد ‌به‌ نفس می‌ایستد، سر اژدها را می‌برد و مهاجمان اهریمنی را درهم می‌کوبد. دنیا را نجات می‌دهد، شاید حتی یک یا دو شاهزاده را نیز نجات دهد.

و مدتی کوتاه، امید زنده می‌شود.

اما این داستان راجع‌ به امید نیست، این داستان دربارۀ این است که همه‌ چیز کاملاً به فنا رفته است، آن ‌هم در حدی که من و شما که از وایفای رایگان و پتوهای تن‌پوش لذت می‌بریم به‌ سختی می‌توانیم تصور کنیم.

در بخشی از کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید می‌خوانیم:

در دهۀ 1920، زن‌ها سیگار نمی‌کشیدند - یا اگر می‌کشیدند، به ‌خاطر این کار به‌شدت قضاوت می‌شدند. یک تابو بود. مردم آن زمان معتقد بودند که سیگار کشیدن مثل فارغ‌التحصیل شدن از کالج و انتخاب شدن در کنگره، کاری مردانه است. «عزیزم، ممکن است به خودت آسیب برسانی یا بدتر از آن ممکن است موهای قشنگت را بسوزانی.»

این وضعیت، از دید صنعت تنباکو یک معضل به حساب می‌آمد. پنجاه ‌درصد جامعه سیگار نمی‌کشیدند، فقط به‌خاطر اینکه مُد نبود یا بی‌ادبی تلقی می‌شد. اما اوضاع باید تغییر می‌کرد. همان‌طور که جرج واشنگتن هیل، رئیس وقت کمپانی تنباکوی آمریکا گفت: «انگار در حیاط خانه‌مان یک معدن طلا داریم.» این صنعت بارها تلاش کرد تا سیگار را به زنان هم عرضه کند، اما به ‌نظر می‌رسید هیچ راهی اثر ندارد. تعصب فرهنگی حاکم که علیه سیگار کشیدن زنان بود، بیش از اندازه استوار و عمیق بود.

در سال 1928، کمپانی تنباکوی آمریکا، ادوارد برنیز را استخدام کرد، بازاریابی جوان و خبره با ایده‌هایی هیجان‌انگیز و کمپین‌هایی که حتی از ایده‌هایش هم هیجان‌انگیز‌تر بودند. تکنیک‌های بازاریابی برنیز، در آن زمان در صنعت تبلیغات بی‌نظیر بودند.

در اوایل قرن نوزدهم، بازاریابی صرفاً روشی برای معرفی فواید واقعی یک محصول، به ‌ساده‌ترین و ملموس‌ترین و خلاصه‌ترین حالت ممکن بود. در آن زمان این اعتقاد وجود داشت که مردم محصولات را براساس حقایق و اطلاعات مربوط به آن‌ها خریداری می‌کنند. اگر کسی می‌خواست پنیر بخرد، شما باید با ذکر واقعیت به اطلاع او می‌رساندید که چرا پنیر شما بهتر است (تازه‌ترین شیر بز فرانسوی، عمل‌آوری‌شده در دوازده روز، حمل‌ شده در یخچال!). در آن زمان، مردم به چشم افراد عاقلی دیده می‌شدند که خرید‌های منطقی می‌کنند. همان فرضیۀ کلاسیک در کار بود: مغز متفکر در رأس امور است.

اما برنیز سنت ‌شکن بود. او باور نداشت که بیشتر تصمیم‌های مردم، منطقی بودند. کاملاً برعکس، او معتقد بود که مردم احساساتی و هیجانی هستند، اما در مخفی کردن این ویژگی‌ها تبحر دارند. به عقیدۀ او، مغز احساسی در رأس امور بود و کسی هنوز متوجه این موضوع نشده بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: امید
فصل اول: حقیقت تلخ
فصل دوم: خویشتن‌داری یک توهم است
فصل سوم: قانون احساسات نیوتن
فصل چهارم: چگونه تمام رؤیاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید
فصل پنجم: امید به فنا رفته است
بخش دوم: همه ‌چیز به فنا رفته
فصل ششم: فرمول انسانیت
فصل هفتم: درد، ثابت جهانی است
فصل هشتم: اقتصاد احساسات
فصل نهم: مسلک نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید
نویسنده
مترجممحمد خلعتبری، فاطمه بلدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-461-322-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید

سروش میرزائیان خمسه
۱۴۰۱/۱/۱
سلام و احترام؛ ضمن تشکر از مترجمین محترم و کتابراه، نیت دارم شفاف سازی انجام بدم.
این کتاب، درباره‌ی امیدواری یا امیدبخشی نیست. کتابی نیست که به هنگام ناامیدی، ثابت موندن و احساس نیاز به تغییر، فکرهای منفی یا خودکشی، به شما امید به زندگی و‌ معنا ببخشه. این کتاب، یک تلنگر و نقد فلسفی به بشر هست و
برای ایستادن درمسیر تاریخ، بازبینی اعمالُ عملکرد خود. برای پذیرفتن تاریکی‌ها آگاهی از سیستم‌های خود-گول-زنی درونی انسان. این کتاب درمانی نیست. این کتاب، انتقادی به دلخوشی‌های ساده و پتک محکمی بر مکانیزم دفاعی‌های روزمره انسانی هست که اگر، اگر خواننده، بتونه بعد از خوندن این کتاب دوباره از خاک برخیزه، قطعا قوی تر از قبل خودشه و رشد کرده و طبیعتا این مسیر، آسان نیست. فارغ از ترجمه عالی و قلم خاص آقای مارک منسون، درحالیکه حین مطالعه هر فصل، با تفکر نقادانه، یک یا چند صفحه نقد در یادداشت گوشیم ثبت میکردم با ابعاد مختلف این کتاب رو به رو شدم: اینکه نویسنده از تکنیک‌هایی استفاده میکنند که ۱. خواننده به واسطه نوعی از همدردی و کنجکاویِ همزمان، جذب خوندن بشه ۲‌. مقاومت هاش در هم بشکنه و با عجز، تسلیم نویسنده و عقایدش بشه، اصطلاحا طرفدارش بشه. ۳. همراه با ۸۰درصد حرف حق و منطقی، ۲۰ درصد سم و ویروس فکری رو وارد ذهن خودش کنه. ۴. اعتراف‌های نویسنده به تکنیک‌های استفاده شده رو بخونه ولی عین خیالش نباشه. ۵. نتیجتا پذیرای بدیهی‌ها و فرض‌های بعضا غلط و قابل تامل و قابل بحث نویسنده بشه که هرکدومش جا داره که یک یا چند صفحه در نقضشون نقدی نوشته بشه. (که خارج از امکانات این بخشه - ۱۵۰۰ کلمه حداکثر)؛ پیام‌های ارزشمند این کتاب: عدم اجتناب از درد. پذیرش احساسات خود. نقد خود. واقع نگری. تشکر و سپاس.
جابر معظمی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
با سلام
ممنون از کتاب راه،
اولا فک میکنم که بیشتر افرادیکه نظر میدن کتابرو نخوندن، چون کوچکترین اشاره‌ای به موضوع نمیشه متاسفانه.
من یکبار کتابرو خوندم، کتاب سخفیه و نکات فلسفی سنگین تا نیم سنگینی داره، برای من که حتما لازمه اقلا یبار دیگه بخونمش، نگاهش به امید به نوعی جدیده و چیزیکه من شد با
دستگیرم نویسنده میخواد برسونکه امید به اینده لحظه حال رو از لذت 100 در 100 محرم نکنید، و از لحظات لذت ببرید ولی در کنار این مفهوم چندین و چند مفهوم فلسفی و اجمتاعیه خوب دیگه رو عنوان میکنه که به کتاب ارزش چندبار خوندن رو میده، کلا پیشنهاد میکنم بخونیدش. موفق و پیروز باشید
هدیه درزی
۱۳۹۹/۱۱/۴
اگر دنبال کتابی برای امید هستید به نظرم این کتاب کتاب مناسبی نیست بیشتر کتاب انگار نویسنده عقاید خودشو رو مطرح میکنه و عقایدش هم برخی علمی ولی غالبا ضد دینی و باورهای متدوال افراده و اگر کسی میخواد همه چیزو به چالش بکشه و عقاید رو زیر سوال ببره خیلی میتونه بهش در تایید تفکرات خودش کمک کنه و اگر خرد برعکسه میتونه مطالب کتاب تازه اعصاب کن و ناامید کننده باشه من از کل کتاب فقط بخش اینکه گفته بود درد ارزشه و نباید ازش فرار کرد و باعث رشد میشه رو دوست داشتم و مفید بود برام
Elham Kazemi
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
ترجمه روان هست
موضوعات سنگین و چالش برانگیزی رو مطرح میکنه برای فکر کردن
فکر میکنم خوبه که همه این کتاب رو بخونن و شاید بتونه باعث پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و یه جامعه بهتر بشه. ولی پیشنهاد میکنم مراقب باشید در سن و شرایط مناسب بخونیدش. در غیر این صورت به نظرم غرق شدن در مباحث فلسفی اینچنینی و آسیب به روان محتمل هست
دوست دارم یادآوری کنم که موقع خوندن، تفکر انتقادی خودتون رو همراه داشته باشید
مریم الماسی
۱۳۹۹/۹/۲۶
خلاصه‌ی این کتاب اینه که امید نداشته باشید، نه اینکه نا امید باشید ولی امید واهی نداشته باشید، خوب باشید بدون اینکه از دیگران سو استفاده کنید، و اینکه همین حالا بدون اینکه منتظر فردا باشید انسان بهتری باشید چه از نظر تلاش برای بهبود اوضاع فردی چه از نظر اخلاقی، بدون هیچ تعصب و تندروی. ممنون از کتابراه
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۹/۱۸
این کتاب در پایان بخش ۶ وضعیت حاکمان دیکتاتور را به خوبی توضیح داده. کتاب جالبی است که با بازگو کردن حقایق چشم ما را باز می‌کند تا به آنچه به عنوانین مختلف به خورد ما داده‌اند بیندیشیم و کور کورانه همه چیز را نپذیریم. این کتاب را باحوصله بخوانید و بدون تعصب بر باورهایی که شما را مکانیکی به سمت آن‌ها کشانده‌اند.
Mohammad M
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب و تمام کتاب های مارک منسون رو مطالعه کردم واقعا فوق العاده هستن کتاب هاش این کتاب که در خصوص امید و امیدواری به زندگی هست تقریبا بعضی مطالبش مشابه کتاب قبلی مارک منسون هست ولی جامع تره پیشنهاد میکنم حتما بخونید ممنون از کتابراه عزیز
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۱/۶/۴
من نسخه کاغذی اینو خوندم،، حرفاش به دل میشینه و یه دیدگاه جدید بهت میده،، شاید باید به زندگی و مسائلش از دید نویسنده این کتاب نگاه کرد،،، شاید لازمه گاهی دست از سرزنش خودمون و بقیه برداریم و همونجوری که هستیم و هستن همه و خودمون رو دوست داشته باشیم
hana nosrati
۱۴۰۰/۱۱/۳
وقتی بیماری سختی داشتم این کتاب رو خوندم به شدت حالمو بدتر کرد و حتی منجر به تصمیمات غلطی شد واقعا متاسفم که به جای یه کتاب کاربردی به شرح عقاید پرداخته نویسنده و چند صفحه آخر کتاب خیلی کلیشه‌ای گفته اما من امید دارم!!! به چی؟! چرا؟!
کیمیا حسینى
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کتاب بدى نیست. یه جاهایى از کتاب به نظرم زیادى از بحث جدا مى شه و تمرکز آدم و از بین مى بره. ولى نکته هایى هم داشت که مفید بود. مثل اینکه درد همواره در جهان جریان داره و ما باید خودمون و قوى کنیم که کمتر درد بکشیم.
م. آ.
۱۴۰۲/۳/۳
کتاب ارزش حداقل یک بار خوندن رو داره، بد نیست و تمثیل‌های جالبی توسط نویسنده به کار برده شده. نکته‌ای که وجود داره ارجاعات کتابه که خیلی علمی نیست و خب کتاب‌های خیلی بهتری بر پایه آمار‌ها و آزمایش‌های علمی هست.
hamed anwari
۱۳۹۹/۸/۲۶
ممنون کتابراه امیدوارم هدیه بعدیت یه کتاب فوق العاده دیگه باشه
Aref Neisi
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
بد نیست، خوندنش ارزش داره، با این که نکات جالبی نویسنده اشاره میکنه که مخاطب رو میکشونه، ولی یه جاهایی نویسنده انگار که مبخوادفقط بنویسه، هی به تکرار مینویسه و هی به بیراهه میره که کمی کسل کننده میشه
سمیه بهزادیفر
۱۳۹۹/۹/۴
سپاس از مسئولین کتابراه باید بگم کتاب خیلی خوبی بودهرچند درجاهای افراط داشت وخودش رو از کتابهای مقدس بالاتر میدونست اما من این کتاب رو در یک جمله خلاصه دیدم وتنها نیت پاک داشته باشیم که دقیقا از آیه‌های قران هست...
آدینه رنجبری
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
مارک منسن یه نویسنده فوق العاده است. روان و راحت می‌نویسه و مسائلی رو مطرح میکنه که انگار تو ناخودآگاه بهش اشراف داری اما جرئت و جسارتش رو نداشتی که آگاهانه بهش اعتراف کنی.
مشاهده همه نظرات 107

راهنمای مطالعه کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید

برای دریافت کتاب همه چیز به فنا رفته: کتابی درباره امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.