معرفی و دانلود کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

عکس جلد کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

داستانی سرگرم‌کننده و آموزنده درباره‌ی سختکوشی و اراده! ابی هنلن در کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو شما را به روزهای مدرسه‌ی دُری می‌برد. او در حال یادگیری خواندن است اما این کار به اندازه‌ی تصورش آسان نیست و زمانی که یک گوسفند گم‌شده به دختر پناه می‌آورد وضعیت حتی سخت‌تر می‌شود. این کتاب توانست جایزه‌ی باشگاه کتاب Nerdy را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

درباره‌ی کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

دُری از وقتی که در مدرسه دوستی واقعی به نام رزابل پیدا کرده حسابی خوشحال است. آن‌ها صحبت‌های هیجان‌انگیزی با همدیگر دارند چون هر دو زیبایی رویابافی را درک می‌کنند. کلاس درس تبدیل به خانه‌ی دوم دختران خیال‌پرداز شده، اما یادگیری خواندن، شرایط را تغییر می‌دهد. مطالعه می‌تواند ماجراجویی‌های خیالی دُری و رزابل را بزرگتر و هیجان‌انگیزتر کند ولی این کار برای قهرمان کوچک این قصه به اندازه‌ی تصورش آسان نیست... . با ما در معرفی کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو (Dory Black Sheep) از انتشارات پرتقال همراه شوید تا ببینیم دخترک بااراده چه راهی برای حل چالش‌های مدرسه پیدا می‌کند.

همه‌ی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی یادگیری خواندن را با هم شروع کرده‌اند اما سرعت پیشرفتشان به یک اندازه نیست. دُری هنوز مشغول داستان‌های بچگانه است درحالی‌که رزابل می‌تواند کتاب‌های مفصلِ طولانی را بخواند. سرعت پیشرفت دُری و جورج،‌ دوستی که با هم برنامه‌ی کتابخوانی را دنبال می‌کنند به اندازه‌ی دیگران نیست پس طبق قانون‌های کلاس باید فعلا در این مرحله بمانند. همین موضوع باعث شده او از کتاب‌ها و قصه‌ها بدش بیاید. دُری از خودش می‌پرسد چرا رزابل اینقدر از مطالعه لذت می‌برد؟ او که فکر می‌کند خواندن کاری حوصله‌سربر است، آرزو می‌کند کاش معجونی وجود داشت که این قدرت را به او می‌داد و منتظر معجزه‌ای است که توانایی‌هایش را در مدرسه بهتر کند.

البته همانطور که می‌دانید هیچ دارو یا شربتی برای این کار وجود ندارد. دخترک کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو همچنان مشغول تقلاست که در اتفاقی عجیب یکی از گوسفندهای کتاب درسی‌اش از کاغذ بیرون می‌پرد! حیوانِ تنها می‌خواهد به خانه برود و دُری هم می‌کوشد به او کمک کند، ولی بدون خواندن تابلوها‌ی راهنما نقشه‌ها و آدرس‌ها چه کاری از دستش برمی‌آید؟ قهرمان شجاع تصمیم می‌گیرد راهی برای یادگیری مطالعه بیابد و در این راه تجربیات باارزشی به دست می‌آورد... .

در پایان باید گفت این داستان سرگرم‌کننده، شاد و آموزنده که توسط شبنم حیدری پور به فارسی برگردانده شده به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های کودک سال 2016 شناخته می‌شود.

درباره‌ی مجموعه دری

به دنیای جادویی و باورنکردنی دُری خوش آمدید! مجموعه داستان پیش‌رو که توسط ابی هنلن به تالیف درآمده شما را با دختر بچه‌ی خلاق و خیال‌پردازی آشنا می‌کند که نگاه متفاوتی به اطرافش دارد. او از هم‌صحبتی با دوست‌های خیالی‌اش لذت می‌برد،‌ با دشمنان خیالی می‌جنگد و ماجراهای غیرواقعی اما مهیجی برای خود خلق می‌کند. تخیل دُری گاهی او را به دردسر می‌اندازد به همین دلیل بعضی وقت‌ها احساسات بدی تجربه می‌کند اما شخصیت اول مجموعه دری (Dory) همیشه راهی برای حل مشکلات می‌یابد و موفق می‌شود ضمن احترام گذاشتن به تفاوت‌های دیگران، به ماجراجویی در دنیای خیالی‌اش ادامه دهد.

جوایز و افتخارات کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

  • کتاب قابل توجه سال 2016 از دیدگاه ALA
  • برنده‌ی جایزه‌ی باشگاه کتاب Nerdy در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

  • انتخابی فوق‌العاده برای علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب‌ها. (Publishers Weekly)
  • ماجراجویی‌های بیشتر برای طرفداران دری! (بررسی های کراکوس)
  • هنلن باز هم با شخصیت‌هایی بی‌نقص و دیالوگ‌های خنده‌دار مهارتش را در داستان‌نویسی به رخ می‌کشد. (بوک‌لیست)
  • آثار کمی وجود دارند که مانند دری سال‌های کودکی را به‌خاطرمان بیاورند. آفرین به ابی هنلن! (وبلاگ 100 Scope Notes)

کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو مناسب چه کسانی است؟

این قصه‌ی آموزنده و سرگرم‌کننده را به گروه سنی 6 تا 12 سال مخصوصا کودکانی که از خیال‌پردازی و داستان‌های تخیلی لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

با ابی هنلن بیشتر آشنا شویم

ابی هنلن (Abby Hanlon) یکی از مشهورترین نویسندگان حوزه‌ی کودک و فارغ‌التحصیل رشته‌ی آموزش کودکان است. او تجربه‌ی تدریس نویسندگی خلاق را دارد و کار داستان‌نویسی را با الهام از دانش‌آموزانش شروع کرد. از جمله آثار ابی هنلن به کتاب‌های «دری فانتاسماگوری» و «دری و دندان شیری» اشاره کرد. گفتنی‌ست که همه‌ی این عناوین به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو می‌خوانیم

«دُری فقط یک بچه است. نمی‌تواند باسواد شود! اگر دُری بزرگ بشود، همه‌ی خوشی‌های من هم از بین می‌روند، مگر نه؟» خانم گابل گِراکِر همین‌طور که معجونم را گرفته توی دستش، ادامه می‌دهد: «یادت نیست؟ دُری برای همیشه نی‌نی‌کوچولو می‌ماند! دقیقاً مثل همین حیوان خانگی کوچولویش!

«این بره حیوان خانگی من نیست!»

خانم گابل گِراکِر می‌گوید: «با معجون احمقانه‌ی کوچولویت خداحافظی کن! اووومممم... چه بوی خوبی! تویش قهوه هم هست؟»

بعد توی یک قُلُپ همه‌اش را سر می‌کشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-462-055-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

M. M
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب خوبیه آدم رو کنجکاو می‌کنه که ادامه‌ی کتاب رو بخوانی و دنیای خیالی و واقعی باهم ترکیب شده و همینه که کتاب را جذاب تر کرده و همین طور کنجکاو تر حتما این کتاب را بخوانید و هیچ وقت پشیمان نمی‌شود ممنون از مترجم این کتاب سرکار خانم شبنم حیدری پور و همین طور ممنون از نویسنده‌ی این کتاب ابی هنلن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو

برای دریافت کتاب دری و بره‌ی سیاه کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.