معرفی و دانلود کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش

عکس جلد کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش
قیمت:
۵۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش

کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش قصه‌ای آموزنده است که با کاریکاتورهای خنده‌دار و روایت بازیگوشی‌های کودکانه، ارزش دوستی را به تصویر می‌کشد. این داستان تحسین‌شده زیبایی محبت و احترام را به ما یادآوری می‌کند. گفتنی‌ست که مجموعه‌ی دری موفق شده افتخاراتی مانند بهترین کتاب کراکوس و Publishers Weekly را برای نویسنده‌ی خلاقش یعنی ابی هنلن به ارمغان بیاورد.

درباره‌ی کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش

ستاره‌ی محبوب مجموعه‌ی دُری به سن مدرسه رسیده و از این بابت ذوق‌زده است. دُری که از خوشحالی روزها را برای شروع مدرسه می‌شمارد می‌خواهد مری، دوست خیالی‌اش را همراه خود ببرد اما خواهر و برادر بزرگترش مخالفت می‌کنند. لوک و ویولت به دُری می‌گویند باید مری یا بهتر بگوییم همه‌ی تخیلاتش را در خانه بگذارد! قهرمان کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش (Dory and the Real True Friend) هم تصمیم می‌گیرد طبق توصیه‌های آن‌ها رفتار کند و نشان دهد آنقدر بزرگ شده که دوست خیالی نداشته باشد، اما این کار خیلی هم آسان نیست!

دُری روز اول مدرسه با دوستی جدید آشنا می‌شود که به اندازه‌ی خود او از قدرت تخیل برخوردار است. آن‌ها کنار هم به دنیای بی‌مرز خیالات سفر می‌کنند و از رفاقت خوبشان لذت می‌برند. دُری که حالا فهمیده دوستی با کسی شبیه خودش چقدر عالی است مصمم می‌شود رفتار مثل آدم‌بزرگ‌ها را کنار بگذارد ولی برای این کار، باید از حرف خواهر و برادر بزرگترش سرپیچی کند... .

این داستان خنده‌دار ولی آموزنده درس‌های بسیاری برای آموختن به کودکان دارد. ابی هنلن (Abby Hanlon) در کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش زیبایی محبت به دوستان را یادآوری کرده و به مخاطب کم‌سن‌وسالش آموزش می‌دهد چگونه حین حفظ دوستی، رابطه‌ی خوب با خانواده را هم حفظ کند. اگر از جلدهای دیگر مجموعه دُری لذت برده‌اید به شما توصیه می‌کنیم کتاب پیش‌رو را نیز که با ترجمه‌ی نلی محبوب به انتشار رسیده از دست ندهید و خودتان را به داستان ارزشمند دیگری از انتشارات پرتقال مهمان کنید!

درباره‌ی مجموعه دری

به دنیای جادویی و باورنکردنی دُری خوش آمدید! مجموعه داستان پیش‌رو که توسط ابی هنلن به تالیف درآمده شما را با دختر بچه‌ی خلاق و خیال‌پردازی آشنا می‌کند که نگاه متفاوتی به اطرافش دارد. او از هم‌صحبتی با دوست‌های خیالی‌اش لذت می‌برد،‌ با دشمنان خیالی می‌جنگد و ماجراهای غیرواقعی اما مهیجی برای خود خلق می‌کند. تخیل دُری گاهی او را به دردسر می‌اندازد به همین دلیل بعضی وقت‌ها احساسات بدی را تجربه می‌کند. اما شخصیت اول مجموعه دری (Dory) همیشه راهی برای حل مشکلات می‌یابد و موفق می‌شود ضمن احترام گذاشتن به تفاوت‌های دیگران، به ماجراجویی در دنیای خیالی‌اش ادامه دهد.

افتخارات مجموعه‌ی دری

  • بهترین کتاب Publishers Weekly در سال 2014
  • بهترین کتاب کراکوس در سال 2014
  • حضور در لیست ده اثر برگزیده کودک Parent’s Magazine، سال 2014
  • دریافت A Golden Kite Honor برای اثر داستانی برگزیده سال 2015
  • کتاب قابل توجه کودکان ALA/ALSC/YALSA در سال 2015

نکوداشت‌های کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش

  • دنباله‌ای عالی برای داستان‌های دُری! (Booklist)
  • طناز و جذاب. در اضافه کردن آن به کتابخانه‌تان تردید نکنید. (School Library Journal)
  • امیدواریم این اثر آخرین جلد مجموعه دُری نباشد و ماجراهای بیشتری از دخترک مبتکر قصه بخوانیم. (بررسی‌های کراکوس)
  • این کتاب بی‌شک نبوغ‌آمیز است. (تراویس جانکر،‌ نویسنده‌ی مشهور ادبیات کودک)
  • ابی هنلن یک‌بار دیگر روایت و کاریکاتورهای خنده‌دارش را به‌کار گرفته تا ما را به درون ذهن شگفت‌انگیز قهرمانش دعوت کند. (Publishers Weekly)

کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش مناسب چه کسانی است؟

خواندن این قصه‌ی آموزنده و سرگرم‌کننده را به گروه سنی 6 تا 12 سال مخصوصا کودکانی که از خیال‌پردازی و داستان‌های تخیلی لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

با ابی هنلن بیشتر آشنا شویم

ابی هنلن (Abby Hanlon) نویسنده و فارغ‌التحصیل رشته‌ی آموزش کودکان است. او سابقه‌ی تدریس نویسندگی خلاق را در کارنامه‌ی فعالیت‌های خود دارد و با الهام از دانش‌آموزانش داستان‌نویسی را آغاز کرده است. از دیگر کتاب‌های ابی هنلن که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «دری فانتاسماگوری»، «دری و بره سیاه کوچولو»و «دری و دندان شیری» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش می‌خوانیم

می‌گویم: «من خیلی از مدرسه می‌ترسم. دلم نمی خواد برم. تو باید بهم کمک کنی. چه کاری از دستت برمیاد؟ می‌تونی با چوبِ جادوت یه کاری بکنی؟»
می‌گوید: «نگران نباش! من یه نقشه دارم. الان یه کاری می‌کنم که تمام مدرسه‌ت به پَن‌کیک تبدیل بشه. این جوری دیگه هیچ‌وقت مجبور نیستی بری مدرسه.»
می‌پرسم: «پَن کیک؟»
«بله! اما دستورِ پُختش خیلی پیچید هست. من باید چندتا مر غ پیدا کنم که ممکنه چند روز وقت بِبَره.»
می‌گویم: «باشه، اِشکالی نداره.»
فکر کنم پَن‌کیک خوب باشد. یک پَن کیکِ کَره ایِ گُنده به جای مدرسه. چه عالی! این آخرین فکری است که قبل از بسته شدن چشم‌هایم، می‌آید توی سرم و بعد خوابم می‌بَرَد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دری و دوست راست راستکی‌اش
نویسنده
مترجمنلی محجوب
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-600-8111-15-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش

برای دریافت کتاب دری و دوست راست راستکی‌اش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.