معرفی و دانلود کتاب دشت بهشت

عکس جلد کتاب دشت بهشت
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دشت بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشت بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشت بهشت

نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، جان اشتاین بک، در کتاب دشت بهشت ما را به مراتع سرسبز کالیفرنیا خواهد برد؛ مزرعه‌ای که سالیان سال در میان اهالی آن به بهشت تشبیه می‌شود اما با وجود این زیبایی طبیعی، روایت‌های فراوانی از زندگی مهاجران در خود فرو برده است. این کتاب از دوازده داستان به‌هم‌پیوسته شکل گرفته که هر کدام به‌شیوه‌ای متفاوت، تصویری شفاف از روزگار مردمان مهاجر در این دشت و چالش‌های زندگی آنان را به مخاطب نمایش می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب دشت بهشت

زندگی مهاجران و رنگین‌پوستان و روزگار آن‌ها در قاره‌ی آمریکا، همواره به آسانی پیش‌ نرفته و فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است. شاید به همین جهت اشتیاق نویسندگان نیز برای به تصویر درآوردن این موضوع بسیار است. در این میان، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن اخیر و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبی، یعنی جان اشتاین بک (John Steinbeck) ایده‌‌های نابی از روزگار مهاجران برگزیده و حاصل آن را در داستان بلندی با نام دشت بهشت (The Pastures of Heaven) به مخاطب نشان داده است.

داستان دشت بهشت، از میان جنگل‌ها و مراتع سرسبز آغاز می‌شود. دشتی که قصه‌های زیادی را در خود جای داده، قصه‌هایی که همیشه به شیرینی میوه‌های آن و دلنشینی سبزیجات این دشت نیست. اولین شخصی که نام دشت بهشت را بر این مرتع گذاشت، سرجوخه‌ای اسپانیایی بود، درست همان روز که او در تعقیب‌ بردگان در میان درختان سرک می‌کشید، پایش به این دشت بزرگ باز شد. از آن وقت بود که سرنوشت این سرزمین با مردمان مهاجر و اربابان گره خورد. جان اشتاین بک، داستان دشت بهشت را در دوازده قصه‌ی پیوسته به هم بیان می‌کند. هر قصه از این کتاب به سراغ زندگی یکی از مهاجران می‌رود و لحظات کوچک و در عین حال سرنوشت‌ساز خانه‌های این دشت بزرگ را به تصویر درمی‌آورد.

در داستان دشت بهشت، مثل سایر آثار جان اشتاین بک، رنگ‌وبوی کلاسیک و سبک و سیاق ویژه‌ی نویسنده دیده می‌شود. از طرفی قلم طنز جان اشتاین بک در این روایت‌ها به کار آمده و در ترکیب با نقاط سیاه داستان، حس‌وحالی ویژه و گاهی آمیخته با وحشت به آن می‌بخشد. این کتاب اولین‌بار در سال 1932منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر افق و ترجمه‌ی خوب اسدالله امرایی به دست علاقه‌مندان رسید.

نکوداشت‌های کتاب دشت بهشت

  • جان اشتاین بک کشور آمریکا و آمریکایی‌ها را از هر نویسنده‌ی دیگری در قرن اخیر بهتر درک می‌کرد. (اخبار صبح دالاس)
  • این داستان مضامین اجتماعی زیادی را دربردارد، مضامینی که نویسنده را به حرکت درآورده‌اند. (دون دلیلو)

اقتباس‌ها از کتاب دشت بهشت

نمایشی با اقتباس از کتاب دشت بهشت توسط تئاتر شکسپیر کالیفرنیا و شرکت Word for Word Performing Art Company در سال 2010 اجرا شد. نمایش‌نامه‌ی اقتباسی این اثر توسط اکتاویو سولیس، نوشته شده و به کارگردانی جاناتان موسکون، به روی صحنه‌ی تئاتر رفته است.

کتاب دشت بهشت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به دوست‌داران ادبیات کلاسیک و داستان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

با جان اشتاین بک بیشتر آشنا شویم

جان اشتاین بک (متولد 1902) یک از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین داستان‌نویسان جهان است. او در کالیفرنیا به دنیا آمد و در سن جوانی برای مطالعه‌ی نویسندگی راهی دانشگاه استنفورد شد. او بعدها تحصیلات خود را نیمه‌تمام رها کرد از همان نقطه تلاش‌های اشتاین بک برای نوشتن اولین داستان بلند زندگی‌اش جدیت بیشتری گرفت. اکنون آثار ارزنده‌ی زیادی از این نویسنده برای علاقه‌مندان به داستان به‌جای مانده که از میان آن‌ها اثر «خوشه‌های خشم» نام‌آشنا‌تر است. در کنار این‌ها اشتاین بک تجربیاتی در زمینه‌ی فیلم‌سازی نیز به دست آورد و همواره عقاید و مواضع سیاسی خود را با مخاطبان در میان گذاشت. او همچنین در سال 1962 موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبی شد و دو سال بعد، مدال آزادی ایالات متحده را از رئیس جمهور وقت دریافت کرد. از آثار ترجمه‌شده از این نویسنده می‌توان همچنین به «روزگاری جنگ درگرفت»، «سلطنت کوتاه پپن چهارم» و «ماه پنهان است» اشاره کرد.

جان اشتاین بک، پس از سال‌ها فعالیت ادبی و هنری، در سن 62 سالگی چشم از جهان فرو بست و نامش در تاریخ ادبیات داستانی جهان جاودانه شد.

در بخشی از کتاب دشت بهشت می‌خوانیم

ماریا افساربه‌دست نشسته بود و با سادگی حرف‌هایی می‌زد که برای مهمانش هیچ جذابیتی نداشت: «تا حالا اِنچیلادای ما را نخورده‌ای. باید بیایی و بخوری! پختش را از مادرمان یاد گرفته‌ایم. مادرمان که زنده بود، می‌گفتند در سراسر سان خوان و گیلِروی، کسی به نازکی و تُردی او تورتیا نمی‌پزد. راستش ورز دادن، فقط ورز دادن است که باعث نازکی و تُردی تورتیا می‌شود. هیچ‌کس بهتر از مادر من ورز نمی‌داد، حتی خواهرم روسا. حالا هم به مونته‌ری می‌روم آرد بخرم، چون آن جا ارزان‌تر است.»

آلن هوئِنِکر هم روی تشکچه یک‌بری فرو رفته بود و دلش می‌خواست زودتر به ایستگاه اتوبوس برسند.

دم غروب، ماریا به نزدیکی خانه رسید. سرحال به لیندو گفت: «چیزی نمانده برسیم. قوی باش، رفیق. نزدیک است.»

ماریا خوش‌خوشانش بود. کلی دست‌و دلبازی کرده و چهار بسته شیرینی خریده بود، همه‌اش این نبود البته. یک جفت بند جوراب ابریشمی پهن هم خرید که دو طرفش تکه‌دوزی‌هایی از گل‌های خشخاش داشت. در خیالش، روسا را تصور می‌کرد که آن‌ها را پوشیده و خیلی محجوبانه، لبه‌ی دامنش را بلند می‌کند که نشانشان بدهد. دونفری جلوی آینه به بند جوراب‌ها نگاه می‌کنند. روسا شست پایش را بلند می‌کند و بعد، دو خواهر ذوق‌زده جیغ می‌کشند.

ماریا در حیاط افسار و یراق و مالبند لیندو را آهسته باز کرد. می‌دانست بهتر است شادی‌اش را پنهان کند که مزه‌اش بیشتر ‌شود. خانه ساکتِ ساکت بود. وسیله‌ی نقلیه‌ای هم دم در نبود که معلوم شود مشتری دارند. ماریا افسار کهنه را آویخت و لیندو را برگرداند که کاه ‌و ‌جو بخورد. بسته‌های شیرینی و بند جوراب را برداشت و آهسته رفت تو. روسا سر یکی از میزهای کوچک نشسته بود، ساکت بود و خون خونش را می‌خورد. چشم‌هایش گُر گرفته بود و انگار جایی را نمی‌دید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشت بهشت
نویسنده
مترجماسدالله امرایی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-353-443-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دشت بهشت

سمیه صفری
۱۴۰۲/۵/۱۴
کتاب از نظر نگارشی قوی و کامل ترجمه خوب و روانی داشت. در مورد زندگی افراد خاصی در منطقه خاصی از سن خوزه در امریکا در حدود سالهای ۱۹۵۰میلادی و ماقبل است. توصیفات کتاب بی نظیره در مورد طبیعت فضاها و شخصیتها. خواننده رو کاملا با خودش همراه میکنه. زندگی تمام کسانی که در اون منطقه کوچک به نام دشت بهشت و زندگی میکردند رو در بخش‌های مختلفی توضیح داد. ولی متاسفانه مثل کتابهای صادق هدایت هیچ کدوم از شخصیتها پایان سرانجام خوشی نداشتن تقریبا همگی دارای سرنوشت غم انگیز و محنت باری بودند. و بار منفی به خواننده القا میکرد. شخصا بسیار علاقمند به مطالعه اثری از جان اشتابن بک بودم. بی شک نویسنده چیره دستی بودن ولی خب از مطالعه کتابهایی که به نوعی تمام شخصیتها در اون به پوچی و نا امیدی میرسن، لذت نمیبرم. برای کتابخوانهای حرفه‌ای لطف و جذابیت خودشو داره شاید برای مخاطب عام گزینه مناسبی نباشه. ممنون از کتابراه
سهیل قهرمانی
۱۴۰۲/۹/۲
نقد رمان: "دشت بهشت" نوشته‌ی جان اشتاین بک، یک اثر ادبی به شدت تأثیرگذار است که در سال ۱۹۳۹ منتشر شد. این کتاب، نمایشی دقیق از زندگی زیستن و کشاورزی در دوران بحران بزرگ در آمریکا است. نویسنده با بیان داستانی دلنشین و تصاویری زیبا، به خواننده یک پنجره‌ای به دنیای بی‌نهایت لطیف و زیبا می‌گشاید.
در
"دشت بهشت"، بک با بهره‌گیری از زبانی ساده و واقع‌گرا، زندگی ساده و صمیمی خود را در مزرعه‌ای در کالیفرنیا به تصویر می‌کشد. او در این کتاب، ارزش‌ها و معنای واقعی زندگی را بازتاب می‌دهد و به درک بهتری از ارتباط انسان با طبیعت و همچنین با دیگران می‌رساند.
"دشت بهشت" با داستانی آرام و زیبا، مفاهیمی از عشق، امید، خلاقیت و برابری را به خواننده ارائه می‌دهد. این کتاب تاثیر بسیاری بر رمان‌های بعدی داشته و به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار ادبیات آمریکا شناخته می‌شود.
در نهایت، "دشت بهشت" با ارائه زیبایی‌های طبیعت و حقیقت‌های انسانی، نیازمندی‌های عمیق ما را درک می‌کند و باعث می‌شود تا بر همدلی و صداقت در ارتباط با دیگران تأکید بیشتری داشته باشیم.
mr dashti
۱۴۰۲/۶/۱۷
مجموعه داستان‌ها از یک سرزمین با عنوان دشت بهشت نامیده میشود. سرزمینی که توسط مهاجمان از سرخپوستان غصب میشود و مأمنی برای زندگی مهاجران در آمریکا میشود. داستان‌ها روایت‌هایی است از زندگی مهاجرین که بیشتر در نقش کشاورزان در این تکه از کره خاکی زندگی خود را شروع کرده، گاهی با خوشی و گاهی با غم. شرح و زندگی این افراد چنان واقعی است که گویی نویسنده با چندین نسل از این افراد زیسته همچو کهنسالی خردمند تاریخچه همه را می‌داند و با بازگو کردن نقل‌ها و حکایات جامعه ایی روستایی را زیر قلم برده است. روایاتی از شادی‌ها، آرزوها و غم‌ها وا ز دست دادن ها. داستان‌ها حول احوال جوانان و بزرگسالان و پیران چرخ می‌زند و کمتر به احوال کودکی رویکرد دارد. در ابتدا داستان‌ها کشش برای زمین نگذاشتن کتاب را ندارد اما کم کم داستان‌ها در ذهن جغرافیا و فرهنگ را شکل میدهد. جذابیت رفته رفته بیشتر میشود. با نوعی جامعه شناسی در قرنی گذشته ارتباط برقرار میشود. کم کم به آینده وصل میشویم. در دو داستان آخری مهاجرت و دلتنگی از مهاجرت انسان امروزی به خوبی روایت میشد. مهاجرتی به امیدآینده ایی روشن تر و در انتها افسوس ازفضاو مکان دشت بهشت که با غرش اتوبوس فقط در خیال و امید باقی می‌ماند. حکایت انسان مدرن امروزی و یا شاید پست مدرن
الهه ابیار
۱۴۰۲/۵/۲۹
کتاب خوبی بود. قلم جان اشتاین بک رو واقعا دوست داشتم تصویر سازی و فضاسازی خیلی خوبی داشت. طوری نوشته بود که احساس می‌کردم الان توی دشت بهشت و کنار شخصیت‌ها و اون طبیعت بکر و بی نظیر هستم. داستان راجع به منطقه بکر و بی نظیری هست که به طور تصادفی کشف میشه و کم کم افراد متفاوت با داستان‌های خاص اونجا زندگیشون ساکن میشن و هر کدوم سرنوشت خاص خودشون رو دارن و ما همراه بخشی از داستان زندگی اونها میشیم و حالت اپیزودی داره و ۱۲ داستان مختلف از خانواده‌های مختلف ساکن دشت بهشت رو تعریف میکنه. فقط به نظرم بهتر بود داستان خانم مورگان معلم دهکده رو زودتر برامون تعریف می‌کرد تا‌ی سری سوال و شائبه توی ذهن شکل نگیره و جاگذاری بهتری داشته باشه. در کل دوسش داشتم بخصوص تحلیل و تعریفش از طبیعت رو که بسیار ملموس و دلچسب و واقعی بود و حس خوبی رو بهم انتقال داد. ممنونم کتابراهِ عزیز
غلامعلی حسینی بهجانی
۱۴۰۲/۹/۱۵
نگارش کتاب رو خیلی دوست داشتم. وقتی کتاب رو می‌خوندم حس میکردم که صحنه‌ها جلوی چشمانم تداعی میشه و در کنار شخصیت‌های داستان‌ها هستم چون نویسنده، خیلی خوب حال و هوای شخصیت‌ها و مکان و زمان‌ها رو توصیف کرده بود. اما ترجمه کتاب هم بی نظیر بود و به نظرم کمتر کسی می‌تونه به این شکل ترجمه کنه بطوریکه خود ترجمه کتاب، یک اثر بدیع هست و مشخص بود که مترجم، کاملا به زبان شیرین فارسی مسلط هست و دایره لغات وسیعی دارد.
نورا اعزاز
۱۴۰۲/۶/۲۱
حقیقتا مطالعه کتابی از نویسنده برنده جایزه نوبل کیف کردنی ست... داستان چه تصویر سازی و نثر زیبایی هم دارد و بخوبی ترجمه شده است، ‌ای کاش نسخه صوتی آن را هم در کتابراه بگذارید، با شروع خواندن چنان در داستان غرق میشوید و تصویرسازی‌ها شیرین و واقعیست که تا پایان با آن همراه خواهید بود، از تمام گروه کتابراه برای زحمات و نظامشان و رایگان گذاشتن این کتاب سپاسگزارم
sh. saberi
۱۴۰۲/۸/۹
من کتاب خوشه‌های خشم و مروارید رو خوندم، خیلی عالی بودن، هرچند این کتاب در سطح خوشه‌های خشم نبود ولی تصویرسازی‌های خوبی داره، جوری که خواننده احساس می‌کنه توی اون لحظه‌ها و همراه شخصیت‌های داستان در دشت بهشت زندگی می‌کنه. داستان در مورد افرادی هست که درون دشت زیبای بهشت زندگی می‌کنند، سرگذشت بعضیاشون جذاب و بعضیاشون معمولی بود.
حمید میرباقری
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
به نظرم کتاب خیلی خوب با توصیف‌های شفاف بود ترجمه و نگارش و ویراستاری این نسخه عالیه فقط به نظرم میشد ورود مهاجران رو در انتهای کتاب به صورت تعلیقی یا حتی در فصل اخر بازدید توریست‌ها رو به نحوی به همون مهاجران به صورت تعلیق امیز وصل میکرد بهتر میشد کتاب به هیچ عنوان خسته کننده نیست و ۱۲ داستان قوی مجزا داره
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
وقتی کتاب رو شروع میکنی انگار نویسنده دستت رو گرفته و از جاده‌های دشت بهشت باهات هم قدم میشه و جلوی هر خونه مکث میکنه و اهالی ان خونه و داستان اومدنشون به دشت بهشت رو برایت تعریف میکنه، بعد از این که با هر خونه و اهالی ان منزل آشنا شدی حالا شروع میکنه شخصیت‌ها رو به هم ربط میده،، سبکش جالبه کتاب شرق بهشتش هم عالیه
Mohsen sherek
۱۴۰۲/۱۰/۷
این کتاب چیزی شبیه به رمان صد سال تنهایی می‌مونه.
توصیفات خوبه. شخصیت‌ها متفاوته. و کل کتاب هم بخش بخش شده هستش. هر بخش اختصاص داره به داستان یک یا چند شخصیت که یه جورایی زندگیشون مستقیم یا غیر مستقیم به هم گره خورده.
اثر بیشتر مفهومی هستش. جاهایی از داستان هیجان خاص خودش رو داره و یه جاهایی آروم و فلسفی.
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
پرداختن به جزییات در این سطح واقعا توانمندی هتری جان اشتاین بک رو نشون میده، شخصیت پردازی در داستان بسیار قوی بود شاید بخش زیادش به خاطر توصیف صحنه‌ها و مکان‌های مورد نظر نویسنده بوده که به واقعی تر کردن هرچه بیشتر فضای داستان کمک کرده، مرسی از کتابراه برای این هدیه با ارزش
سیدعلی محروقی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب جذاب و دوست داشتنی بود. شاید به جرات بگم تا حالا همچین کتابی نخونده بودم کتابی راجع به یک مکان که شخصیت هاش تغییر می‌کنن و بعضی اوقات شخصی که در فصل قبل شخصیت اصلی بود به یک سیاهی لشکر تبدیل می‌شه. حتما کتاب رو بخونید بسیار جذاب و زیباست
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۲/۸/۲۸
کتابیه با کشش بالا. روایت خوبی داره. توصیفات خوبن. روایت چند خانواده است، که واقعا آدمو همراه خودش میبره و همراه میکنه و احساساتو درگیر میکنه. و من که مدتها قبل کتابو خوندم بعضی از فضاها و مکانها برام هنوز زنده ان. اما من آخرشو خیلی دوست نداشتم.
نازنین شریفی
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتاب محتوای خوبی داشت در مورد زندگی انسانهایی که از صفر شروع کردند بعضیها موفق شدند و بعضیها هم نشدند
توصیف فضا مزارع و خانه‌ها بسیار خوب وواقعی بود سرگذشت برخیها غم انگیز و برخی عبرت آموز بود
خواند این کتاب خالی از لطف نیست
اسماعیل کریم وند
۱۴۰۲/۶/۲
متن بسیار روان و خوبی داشت داستان‌ها بسیار جذاب بود و اون حس ارتباط بین داستان‌ها واقعا خواننده رو مجذوب خودش می‌کرد و خودشو زیبا نشون میداد، باعث می‌شد بدونی که ارتباط خاصی بین کل موضوعات وجود داره. من به شخصه لذت بردم از این کتاب
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب دشت بهشت

برای دریافت کتاب دشت بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.