معرفی و دانلود کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله)

عکس جلد کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله)
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله)

ادگار آلن پو به عنوان یکی از غول‌های ادبیات آمریکا داستان‌های کوتاه فراوانی نگاشته که پنج داستان برجسته و یک مقاله جذاب از او در کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله) گردآوری و ترجمه شده است. گفتنی‌‌ست هر یک از این قصه‌ها در موضوع و سبک منحصربه‌فردی نوشته‌ شده‌اند که اغلب آن‌ها در ژانر پلیسی و ترسناک هستند.

درباره کتاب صوتی از جناب پو چه خبر:

تا پیش از ظهور ادگار آلن پو، ژانر پلیسی – معمایی کمتر در ادبیات آمریکا به چشم می‌خورد، اما «پو» با نوشتن داستان‌های کوتاه کارآگاهی که رنگ‌‍وبویی تخیلی، ترسناک و جنایی نیز داشته‌اند، توانست خود را به عنوان مبدع این سبک معرفی نماید و با اینکه از مرگ او بیش از یک قرن می‌گذرد، اما همچنان طرفداران خاص خودش را دارد.

کتاب از جناب پو چه خبر؟ نیز مجموعه‌ای از پنج داستان و یک مقاله از ادگار آلن پو است که به همت لیدا طرزی گردآوری و ترجمه شده است. داستان‌های این اثر هرکدام حس و حالی متفاوت و جذاب دارند و قدرت نویسندگی و جهان‌بینی خاص نگارنده‌اش را به خوبی بازتاب می‌دهند.

عناوین داستان‌های این کتاب به ترتیب عبارتند از: « لیجیا، زوال خاندان آشر، نامه سرقت شده، سقوط به دل گرداب و خومن آماندیلادو» و تنها مقاله منتشر شده در این اثر نیز به اسم « فلسفه انشاء» است. علاوه‌بر این، سال‌شماری از زندگی نویسنده نیز برای شما گفته می‌شود که به شناخت افکار و شرایط زندگی ادگار آلن پو کمک شایانی می‌کند.

همانطور که گفته شد هر یک از داستان‌ها در ژانر مخصوص به خود نوشته شده‌اند. برای مثال داستان لیجیا (Ligeia) در سبک وحشت و گوتیک عاشقانه نگاشته شده و به مسئله مرگ و بقای روح می‌پردازد و پایانی غیرمنتظره و جذاب نیز دارد. حتی خود آلن پو این داستان را بهترین قصه خود می‌داند. داستان زوال خاندان آشر (The Fall of the House of Usher) نیز چنین حس و حالی دارد و ماجرای مردی اشراف‌زاده را به تصویر می‌کشد که به خاطر داشتن بیماری مالیخولیا از همه چیز بریده و فقط با تنها دوستش معاشرت دارد و درنهایت اتفاقاتی عجیب و هولناک برایشان رخ می‌دهد.

با این حال داستان نامه سرقت شده (The Purloined Letter)، موضوعی هیجان‌انگیز و پلیسی دارد و می‌توان آن را از اولین داستان‌های کارآگاهی مدرن برشمارد که به خاطر تعلیق بالایش، شما را تا انتها با خود همراه می‌سازد.

اقتباس‌های هنری از کتاب صوتی از جناب پو چه خبر:

در سال 1928 فیلمی فرانسوی در ژانر ترسناک به کارگردانی ژان اپستاین ساخته شد که اقتباسی از داستان زوال خاندان آشر است و نام فرانسوی آن La Chute de la maison Usher‎ می‌باشد.

همچنین از روی داستان کارآگاهی و جذاب نامه سرقت شده نیز بارها اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی و حتی تئاتری نیز صورت گرفته است. برای مثال در سال 2013 نمایشنامه‌ای براساس آن نوشته شد و در سال 1950 در یک مجموعه تلویزیونی با نام «تعلیق» از این داستان الهام گرفته شد.

داستان لیجیا (لیژیا) نیز چندین بار مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است. برای مثال در سال 1959 فیلمی تلویزیونی به همین نام در آرژانتین ساخته شد. در سال 1981، موریس رونه فیلمنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی، فیلمی براساس همین داستان ساخت. حتی در سال‌های اخیر یعنی در سال 2009 نیز فیلمی آمریکایی با عنوان «مقبره» ساخته شد که جان شرلی فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی که معمولا در ژانر علمی - تخیلی و ترسناک می‌نویسد، داستان این اثر را نگاشت.

کتاب صوتی از جناب پو چه خبر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه و ادبیات آمریکا از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد. همچنین اگر به ژانر پلیسی، ترسناک و گوتیک نیز علاقه‌مند هستید، این مجموعه داستان انتخابی مناسب برایتان است.

ادگار آلن پو را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی آمریکایی بود که به خاطر نوشتن داستان‌های رازآلود و پلیسی‌اش شهرت فراوانی دارد. ادگار آلن پو (Edgar Allan Poe) را می‌توان نخستین نویسنده‌ای دانست که تنها از طریق نوشتن امرار معاش می‌کرد و البته از رفاه چندانی نیز برخوردار نبود.

این نویسنده محبوب آمریکایی از شخصیت‌های محوری مکتب رمانتیسیسم در ایالات متحده بود و از پیشگامان ژانر پلیسی و علمی - تخیلی به شمار می‌آید. او در 19 ژانویه 1809 در بوستون متولد شد و به خاطر مشکلات خانوادگی و مالی نتوانست در زمان جوانی هزینه تحصیل در دانشگاهش را بپردازد و به همین خاطر در سال 1827 به ارتش کشورش پیوست.

از همان دوران بود که تصمیم گرفت که شاعری و نویسندگی را پیشه اصلی خود قرار دهد و در مجلات و نشریات ادبی بنویسد. سرانجام در سال 1849 پس از سال‌ها تلاش در حوزه ادبیات و سختی‌های فراوان به علتی نامعلوم درگذشت. عده‌ای مرگ ادگار آلن پو را به بیماری، الکلیسم، مصرف مواد مخدر، خودکشی و علل دیگر نسبت داده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی از جناب پو چه خبر می‌شنویم:

دیگر به چکاد بلندترین پرتگاه‌ها رسیده بودیم. در قایقی، پیرمرد خسته‌تر از آن بود که سخن بگوید. سرانجام گفت: نه بسیار دور، در این مسیر راهبری‌تان می‌کردم؛ چونان جوان‌ترین پسران. لیک سه سال پیش از این، چیزی بر من گذشت که تاکنون بر دیاری نگذشته یا کس جان سالم از آن به در نبرده تا ماجرا بازگوییم و آن شش ساعت حول حایل که از سر گذراندم، جسم و روحم را درهم کوفتند. بسیار پیر می‌پندارید مرا ولی پیر نیستم. در کمتر از روزی این موها از شبق به سپیدی گراییدند. عضلاتم رو به ضعف گذاشتند و آن بر سر اعصابم آمد که با ذره‌ای فشار می‌لرزم و از سایه‌ای می‌ترسم. می‌دانی... از سر پرتگاهی چنین خرد هم اگر به پایین نظر کنم، سرم گیج می‌رود.

آن پرتگاه خرد که او بس بی‌دقت خود را بر لبه‌اش آویخته بود تا وزن سنگین‌ترین قسمت جسمش را تاب بیاورد، آن هم به مدد تکیه آرنجی بر آن تیغه لغزنده، آن پرتگاه خرد صخره‌ای سیاه و درخشان بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
سال‌شمار زندگی ادگار آلن پو / مقدمه
33 دقیقه
لیجیا
38 دقیقه
زوال خاندان آشر
36 دقیقه
نامه سرقت شده
35 دقیقه
سقوط به دل گرداب
14 دقیقه
خومن آماندیلادو
28 دقیقه
فلسفه انشاء

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله)
نویسنده
مترجملیدا طرزی
راویلیدا طرزی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله)

سمانه هاشمی
۱۴۰۱/۶/۱۱
نویسنده بسیار توانمند (ادگارت الن پو) اما گوینده، کتاب کلمات را گویا بیان نمیکند. و بسیار خوانش خشکی دارد. حیف واقعا!
Muhammad K
۱۴۰۰/۷/۶
من که اصلا از صدای گوینده محترم خوشم نیومد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله)

برای دریافت کتاب صوتی از جناب پو چه خبر؟ (یادی با پنج داستان و یک مقاله) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.