معرفی و دانلود کتاب دلاور دره سانواپا

عکس جلد کتاب دلاور دره سانواپا
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلاور دره سانواپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلاور دره سانواپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلاور دره سانواپا

کتاب دلاور دره سانواپا به‌قلم غلام حسین زرگر مجموعه‌ای گردآوری‌شده از خاطرات و تجربیات رزمنده جواد خراشادی‌زاده است که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مشغول انجام وظیفه‌ی نظامی و دفاعی بود.

درباره‌ی کتاب دلاور دره سانواپا

دلاور دره سانواپا خاطرات مدوّن یکی از سربازان ازجان‌گذشته‌ی دوران دفاع مقدس به نام جواد خراشادی‌زاده است. او در گردان 765 پیاده تیپ 2 لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان مشغول انجام وظیفه بود. جواد خراشادی‌زاده در خانواده‌ای کارگری و ستمدیده متولد شده بود و علارغم هوش سرشارش، از سنین پایین به‌جای تحصیل به کار مشغول شد. زندگی او همیشه با مبارزه علیه بی‌عدالتی اجین بود از همین روی، با وجود سن پایین در میدان انقلاب اسلامی نیز مشغول به مبارزه شد. او پس از شروع جنگ تحمیلی نیز از پای ننشست و برای مبارزه در راه حق به جبهه رفت. وی از یادگاران و روایت‌گران آن ایام است و در این کتاب شرحی را از دلاوری‌های او و شجاعت‌ها و معجزاتی که شاهد بوده است، می‌خوانیم.

غلامحسین زرگر خاطرات و نکات زندگی این رزمنده را گرد‌آوری کرده و در کتاب دلاور دره سانواپا در قالب روایی به نگارش درآورده ​​​​​​است.این کتاب لحنی بسیار صمیمانه و گرم دارد. تصاویری از دوران جنگ نیز ضمیمه‌ی صفحات است که در کنار متن، تصویری شفاف و واقعی از جنگ ارائه می‌کند. توضیحات قابل‌توجهی درباره مسائل تکنیکی و ابزارها و فنون جنگی نیز در مطالب قرار داده شده است و به همین دلیل برای خواننده‌ی ناآشنا و جوان حاوی اطلاعات آموزشی ارزنده‌ای نیز خواهد بود.

دلاور دره سانواپا در سال 1399 توسط انتشارات آتشبار به چاپ نخست رسید. انتشارات آتشبار وابسته به سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این انتشارات به‌صورت تخصصی در زمینه انتشار خاطرات و زندگی‌نامه‌ی شخصیت‌های درگیر در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز فعالیت می‌کند تا روایت آنان از تاریخ را برای آیندگان ثبت به جای بگذارد.

کتاب دلاور دره سانواپا برای چه کسانی مناسب است؟

دلاور دره سانواپا انتخابی مناسب برای خوانندگان زندگی‌نامه‌ها و خاطرات رزمندگان است. همچنین محوریت جنگ و دفاع مقدس این کتاب را به کتابی خواندنی برای خوانندگان جویای تاریخ شفاهی دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و همچنین ادبیات پایداری تبدیل می‌سازد.

با غلامحسین زرگر بیشتر آشنا شویم

غلامحسین زرگر متولد 1341 است و قسمت عمده‌ی شش دهه زندگی حرفه‌ای‌اش را در نویسندگی و کار فرهنگی وقف پرداختن به دفاع مقدس و گردآوری و نگارش تاریخ به‌جامانده از کسانی کرده است که در آن دوران، دلاوری‌ها و شجاعت‌های بسیاری از خودشان نشان داده‌اند. آثار غلامحسین زرگر سرشار از اصطلاحات نظامی تخصصی است که حاکی از آشنایی او با این دست علوم و فنون است. کتاب «استوار 402» و کتاب «قهرمانی از سیستان: خاطرات هشت سال دفاع مقدس» از آثار دیگر غلامحسین زرگر هستند که می‌توانید هردوی آن‌ها را از کتابراه بخوانید.

در بخشی از کتاب دلاور دره سانواپا می‌خوانیم

دقیقاً یادم هست که در روز 7 بهمن سال 1356. ش بود که برای اولین بار اسم امام خمینی (ره) را به‌عنوان نماینده امام زمان (عج) روی اون اعلامیه دیدم، بعد از خوندن اعلامیه اونو در زیرزمین منزل پنهون کردم. زیاد چیزی متوجه نشدم به‌جز همین نام امام خمینی (ره) به‌عنوان نایب صاحب زمان (عج) و اینکه جوانان وطن زیر شکنجه وحشیانه عُمال شاه از بین میرن. از زیرزمین بیرون اومدم که یه ‌مرتبه زن‌دایی‌ام سراسیمه وارد حیاط شد و نفس نفس زنان سلام کرد و مادرم گفت: چی شده؟ چقدر دیر اومدی؟ بنا بود صبح اینجا باشی؟ که اونم گفت: شما اینجا نشستین و از همه‌جا غافل و بی‌خبر هستین؟

مادرم گفت: چی شده؟ گفت: میدون آب دارن شعار میدن. جمعیت زیادی جمع شدن که خدا میدونه. تا زن‌دایی‌ام گفت: فلکه آب دارن شعار میدن، پریدم توی آشپزخانه و یه قابلمه بزرگ برداشتم و به مادرم گفتم: من میرم شعار بگیرم و زود برمی‌گردم. مادرم گفت: وایستا وایستا، کجا؟ تموم خانوما زدن زیر خنده و من که از روی سبزی‌ها پریده بودم به‌طرف درب کوچه، به خاطر خنده خانما ایستادم. مادرم گفت: برو اون قابلمه رو بزار سر جاش. گفتم: خُب الآن تموم میشه مامان! من اگه برم خودت میدونی که دست خالی برنمی‌گردم. گفت: می‌خوای چی بگیری؟ گفتم: همین که زن‌دایی گفت شعار! یکی از خانما گفت: مگه (شعار) شُله هست؟! گفتم: نمی‌دونم، زن‌دایی گفت: دارن شعار میدن، جمعیت جمع شده و دوباره صدای خنده‌شان بیشتر شد. پرسیدم: چرا می‌خندین؟ یکی دیگه از خانما گفت: عجله نکن خیلی زود تو هم می‌فهمی!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سرآغاز
فصل اول: زندگی‌نامه
فصل دوم: انقلاب
فصل سوم: دوران بسیج
فصل چهارم: سربازی و دوران دفاع مقدس
فصل پنجم: عکس‌ها و مدارک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلاور دره سانواپا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آتشبار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-622-7382-07-5
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلاور دره سانواپا

ابوالفضل کمالی
۱۴۰۱/۱۱/۵
سالهای پر از شور و حماسه دفاع مقدس سرشار از خاطرات دلاوری رزمندگان است که در این کتاب با بیانی شیوا و دلنشین به گوشه‌ای از انها پرداخته شده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دلاور دره سانواپا

برای دریافت کتاب دلاور دره سانواپا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.