معرفی و دانلود کتاب سلحشوران سیستان: خاطرات هشت سال دفاع مقدس

عکس جلد کتاب سلحشوران سیستان: خاطرات هشت سال دفاع مقدس
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلحشوران سیستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلحشوران سیستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلحشوران سیستان: خاطرات هشت سال دفاع مقدس

کتاب سلحشوران سیستان نوشته‌ی غلام‌ حسین زرگر متشکل از مجموعه‌خاطرات جالبی از تعدادی از امیران ارتشی اهل سیستان در دوران جنگ‌ ایران و عراق است. این خاطرات ارزشمند که پیش از این در جای دیگری نقل نشده بودند، رشادت‌های سربازان وطن در دفاع از خاک ایران را بازگو می‌کنند.

درباره‌ی کتاب سلحشوران سیستان

کتاب سلحشوران سیستان اثر غلام‌حسین زرگر برگی از دفتر خاطرات نبرد دلاوران سیستانی در هشت سال دفاع مقدس است. جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق رویدادها و اتفاقات زیادی را در دل خود داشت که بازگو کردن آن‌ها از زبان حاضران در جبهه‌ی نبرد به آشنایی مخاطبان با ابعاد این جنگ نابرابر کمک شایانی می‌کند.

سربازان و سرداران ایرانی با حضور در جبهه‌های جنگ بدون ادوات و امکانات لازم و با تکیه بر ایمان و وطن‌دوستی از تجاوز دشمن به خاک ایران جلوگیری کردند. نسل‌های جدید ایران که آن روزگار را ندیده‌اند و جنگ و جبهه را از نزدیک لمس نکرده‌اند، می‌توانند با خواندن خاطرات افرادی که در آن برهه در جبهه‌ها از ایران دفاع می‌کردند کمی با حال‌وهوای آن روزگار آشنا شوند. کتاب حاضر با همین هدف نوشته شده و مخاطبان با مطالعه‌ی آن می‌توانند با جزئیات جنگ از زبان سردارانی از خطه‌ی سیستان آشنایی بیابند.

غلام‌حسین زرگر کتاب سلحشوران سیستان را در هشت فصل نگارش کرده است. او در هر یک از این فصل‌ها به خاطرات یکی از امیران ارتش در دوران جنگ ایران و عراق می‌پردازد. هر یک از این خاطرات ناگفته‌های بسیاری را نقل می‌کند که شاید پیش از این در جای دیگری بازگو نشده بودند. برخی از این افراد مدت‌های طولانی در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و در دفاع از وطن حماسه‌های زیادی خلق کردند. کتاب سلحشوران سیستان به طور خاص به خاطرات امیران ارتشی و ایثارگر سیستانی متمرکز شده است که در طول این هشت سال رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند و از شرق کشور برای دفاع از خاک ایران به سمت مرزهای غربی رفتند.

کتاب سلحشوران سیستان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر را به علاقه‌مندان به آثار مرتبط با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و همچنین خاطرات جنگ ایران و عراق پیشنهاد می‌کنیم.

با غلام‌حسین زرگر بیشتر آشنا شویم

غلام‌حسین زرگر پژوهشگر و نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1341 است. او در حوزه‌ی جنگ ایران و عراق آثار زیادی را با همکاری ناشران مختلف به چاپ رسانده است. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های «سلحشوران سیستان»، «دلاور دره سانواپا»، «استوار 402»، «پیروزی در اسارت»، «سفر پرواز»، «قهرمانی از سیستان»، «دفاع مقدس و ارتش در استان سیستان و بلوچستان»، «بالاتر از آسمان»، «دیده‌ی بیدار عشق»، «گردان 255 تانک»، «جایزه برای اسارت یل سیستانی» و «خاطرات عشق‌آموز سلحشوران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سلحشوران سیستان می‌خوانیم

در طول تاریخ، در کشاکش ایام و در تداوم دقایق حیات، هرآینه صاحب دلی که به ترسیم حقایق پرداخته است و زیباترین و نورانی‌ترین واژه‌ها و عبارات را برای معارفه کسانی بکار برده است که در جهاد فی سبیل الله شرکت و در راه اعتلای کلمه حق جانبازی و برای سربلندی ملت خویش ایثارگری‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

خطه‌ی ولایتمدار و قهرمان‌پرور سیستان که در قسمت شمال استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع گردیده است، در حال حاضر دارای پنج شهرستان:

1- زابل دارای (بخش مرکزی) 2- هیرمند دارای (بخش مرکزی و قرقری) 3- زهک دارای (بخش مرکزی و جزینک) 4- هامون دارای (بخش مرکزی و تیمورآباد) 5- نیمروز دارای (بخش مرکزی و صابوری) و بیش از 850 روستا و آبادی می‌باشد.

مردم سیستان از همان روزهای آغاز جنگ تحمیلی به‌صورت خودجوش و داوطلبانه و یا در قالب تشکل‌ها و یگان‌های نظامی راهی مناطق مختلف عملیاتی و به وظیفه و تکلیف ملی و مذهبی خویش به‌خوبی اقدام و عمل نمودند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن نویسنده
سرآغاز
فصل اول: زندگینامه سرتیپ 2 زرهی ستاد حسین عرب
فصل دوم: زندگینامه سرتیپ 2 پیاده ستاد رضا صبوری‌زاده
فصل سوم: زندگینامه سرتیپ 2 زرهی ستاد عباس نیک منش
فصل چهارم: زندگینامه سرتیپ 2 زرهی ستاد رضا جهان تیغ
فصل پنجم: زندگینامه سرتیپ 2 پیاده ستاد غلامرضا صیادی
فصل ششم: زندگینامه سرتیپ 2 ستاد خلبان رسول گل محمودی
فصل هفتم: زندگینامه سرتیپ 2 توپخانه عباسعلی خلیقی‌مهر
فصل هشتم: زندگینامه سرتیپ 2 ستاد غلامعلی میر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلحشوران سیستان: خاطرات هشت سال دفاع مقدس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آتشبار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-7336-78-6
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلحشوران سیستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلحشوران سیستان

برای دریافت کتاب سلحشوران سیستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.