معرفی و دانلود کتاب دلم مهتاب می‌خواهد

عکس جلد کتاب دلم مهتاب می‌خواهد
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلم مهتاب می‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلم مهتاب می‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلم مهتاب می‌خواهد

کتاب دلم مهتاب می‌خواهد به قلم ندا سعادتی‌نسب داستانی پرفرازونشیب از زندگی دختری معمولی را روایت می‌کند که همه او را دختری زشت می‌دانند و زندگی شگفت‌انگیزی در انتظارش نیست. اما ورود او به خانه‌ای اشرافی، ماجراهای تازه‌ای برایش رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب دلم مهتاب می‌خواهد

کتاب دلم مهتاب می‌خواهد برعکسِ خیلی از رمان‌ها، درباره‌ی دختری زشت و بدقیافه است که طوبا نام دارد. کسی که از نگاه دیگران هیچ جذابیتی ندارد و حتی کمی شیرین‌عقل است. او برخلافِ خواهرانِ زیبایش، شبیهِ عمه‌اش شده و مادر و پدر هیچ امیدی به بختش ندارند و او را مایه‌ی ننگ و عذاب خود می‌دانند. ندا سعادتی‌نسب، با معرفیِ متفاوتی که از شخصیتِ اصلی به دست می‌دهد، جذابیت لازم را برای خواندنِ ادامه‌ی داستان در مخاطب به وجود می‌آورد.

در این کتاب، شاهدِ برچسب زدن‌های متعددِ خانواده‌ای سنتی و کهنه‌اندیش بر روی فرزندشان هستیم. کسانی که تقدیر را به‌زور به خوردِ کسی می‌دهند و راه فراری برای او باقی نمی‌گذارند. حالا طوبا چاره‌ای ندارد جز آنکه کودن، زشت و بدبخت باشد. اما او همچنان در رویاها و خیالاتِ خودش غرق می‌شود و مدت‌ها جلوی آینه می‌ایستد. تمسخر دیگران، او را از این کارها بازنمی‌دارد، تنها محتاط‌ترش می‌کند تا خلوتِ خود را به روی کسی نگشاید.

تنهایی طوبا و طرد شدنش از سوی بقیه، از او دختری خیال‌پرداز ساخته که با دیدنِ هر تصویر، مدت‌ها در ذهنش داستان‌سرایی می‌کند؛ ویژگی‌ای که می‌تواند از او هنرمندی دقیق و باظرافت بسازد، اما همواره از سمت خانواده سرکوب می‌شود. او وقتی برای غرق شدن در رویا ندارد و باید هرچه سریع‌تر به کارهای خانه رسیدگی کند. خواهرانش با قدرت زیبایی و محبوبیت خود می‌توانند از زیر کار دربروند، اما او محکوم به کار کردن است. پس از مدتی طوبا برای کار به خانه‌ای اشرافی قدم می‌گذارد و سرنوشتش دست‌خوش تغییر می‌شود.

این رمان را انتشارات اهورا قلم به چاپ رسانده است.

کتاب دلم مهتاب می‌خواهد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های واقع‌گرای ایرانی از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب دلم مهتاب می‌خواهد می‌خوانیم

اخم کرد و مثل همیشه که به حرف کسی گوش نمی‌کرد با غیظ گفت: «آخه تو که توی اجتماع نیستی و چیزی نمی‌دونی. چرا الکی حرف می‌زنی... تو که کنج خونه‌ای و مثل من تو مردم نیستی... در ضمن فکر نمی‌کردم اینقدر حسود باشی و چشم دیدن خوش‌بختی خواهرت رو نداشته باشی.... تقصیر منه که اومدم اول به تو گفتم. اشتباه کردم چون ممکنه چشمم کنی.» با این حرف صورتش را برگرداند و با عصبانیت از اتاق بیرون رفت. نمی‌توانستم جوابش را بدهم و بگویم درست است که توی اجتماع نیستم ولی بین همین چند مردی هم که اطرافم هستند، آن‌قدر تجربه کسب کردم و ازشان موذیگری دیدم که برای تجربه‌ی همه‌ی عمرم کافی است. فهمیدم باید با مردها با احتیاط برخورد کرد و همه‌ی جوانب را سنجید. من برای خواهرم دل‌نگران بودم و موظف بودم بهش یک چیزهایی را گوشزد کنم. بعد از آن شب بارها بهش گفتم ولی فقط ازش بی‌احترامی و توهین ‌دیدم، تا بالاخره مثل همیشه به آن چیزی که می‌خواست رسید.

اوایل تابستان بود که بهزاد برای خواستگاری از مائده آمد. آن هم فقط همراه خواهرش. می‌گفت تمام اعضای خانواده‌اش خارج از کشور زندگی می‌کنند و فقط او و خواهرش بهرخ اینجا هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلم مهتاب می‌خواهد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات356
زبانفارسی
شابک978-600-426-179-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلم مهتاب می‌خواهد

ملیحه
۱۴۰۲/۱۱/۹
ادامه‌ی مطلب حاوی مطالبی‌ست که پایان داستان رو لو میده! 👇
.
کتاب خوبی بود و فضا سازی و شخصی پردازی هاش، مخصوصا اوایل کتاب خیلی کامل و قشنگ بود اما دو ایراد مهم به نظرم اومد، اول اینکه نویسنده در پایان کتاب خارج رفتن و ساکن یه کشور دیگه شدن رو آنچنان بزرگ و مهم و رویایی جلوه میده که وقتی میخواد
نهایت خوشبختی و سعادتمندی یه آدم رو توصیف کنه، اون رو به خارج از کشور میفرسته! درحالیکه به جای این طرز فکر غلط ترجیح میدادم داستان جور دیگه‌ای در داخل کشور ادامه پیدا میکرد! و ایراد دوم اینکه: چرا اینقدر کلیشه‌ای و شعاری؟ آخرش یهو چی شد؟ یهو اون دخترک تو سری خور و ناموفق، تبدیل شد به موفق‌ترین زن دنیا؟ و یهو از صفر رسید به صد؟! این خوبه که یه آدم‌ناموفق، یهو شدیدا موفق بشه و کسی پیدا بشه که درون زیباش رو ببینه نه بیرونش رو، ولی دیگه این همه کلیشه و شعار هم حال آدم رو بهم میزد! کاش مثل اوایل کتاب کمی واقع گرایانه تر بود! و درضمن ما این رمان رو به خاطر عاشقانه بودنش خوندیم! کل کتاب عشقی وجود نداشت و یهو مثل یک فنر فشرده چند صفحه آخر به عشق اعتراف شد؟! این عشق باید زودتر از این حرفها بیرون زده میشد و درموردش بحث میشد، ولی در هر صورت از خوندن کتاب لذت بردم اما از اوایلش بیشتر و در آخر کاش از این همه کلیشه فاصله میگرفت!
سارا مجیدزاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
واقعا به جرات میتونم بگم یکی از زیبا‌ترین داستان‌هایی که خوندم همین کتاب دلم مهتاب میخواهد هستش.... اولای داستان نویسنده به حدی زیبا داستان رو شروع کرد و وقایع و محیط رو توصیف کرد که خواننده به شدت تحریک میشد که ادامه داستان رو بخونه و کتابو زمین نزاره. بیچاره طوبا به حدی تو زندگیش سختی کشید که از واقعا بیشتر اون اینده‌ی درخشانش حقش بود.... مهربونی همیشه به نفع ادمه و میتونم بگم که واقعا ادم‌ها همیشه نون دلشون رو میخورن و طوبا به خاطر همه‌ی خوبی هاش لیاقت زندگی قشنگش رو داشت. من واقعا از نویسنده عزیز این کتاب تشکر میکنم و بهشون خسته نباشید میگم. به شدت توصیه میکنم که حتما حتما این کتاب رو بخونید.
زهرا حسینیان
۱۴۰۳/۱/۲۳
سلام، کتاب عالی برای خودباوری بود. این کتاب علاوه بر اینکه یه رمان عاشقانس، میگه که هر کسی با هر شکل و شمایلی که هست خودش رو دوست داشته باشه و خودش رو باور داشته باشه. میگه که زیبایی درون و اخلاق زیبا و متواضع بودن و مهربانی خیلی بهتر از صورت زیبا ولی با شخصیت زشته. کتابش عالی بود. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. متن روانی داشت.
سمیرا
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی خوب بود. پر از حس و دید مثبت نسبت به همه چی. من خیلی ازش خوشم اومد با اینکه یه جاهایی یک کم اغراق شده بود که البته توی بیشتر رمان‌های عاشقانه ایرانی وجود داره و همیشه مسیر داستان رو بد نمیکنه، اینجا هم چیزی از کشش و جذابیت کتاب کم نکرد.
Saratwin
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در اوایل کتاب واقعا از خریدش پشیمون بودم و واقعا به نظرم کتاب جالبی نمیومد اما رفته رفته کتاب به سمت بهتری رفت و انصافا از خوندنش لذت بردم کاش همه داستانها بتونن ایجاد انگیزه و شور رو در آدمها به وجود بیارن در کل داستان شیرینی بود و دلپسند
ا
۱۴۰۳/۱/۱
محتوی داستان کمی تفاوت داشت با رمان‌هایی که اخیرا خونده بودم دوستانی که رمان میخواند بد نیست این کتابم مطالعه کنند و اینکه هیچی در این دنیا قابل پیش بینی نیست و انسان با صبر امید و البته خواست خدا میرسه به اهدافش
مرجان علیزاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سلام. کتاب خوبی بود. اما من شخصا اوایل کتاب بیشتر رد میکردم و خیلی طولانی بود درباره روزمرگی‌های طوبا و بیشتر هیجان کتاب خونه تیمسار بود. در کل خوب بود. موفق باشید.
ملیحه خسروجردی
۱۴۰۲/۱۱/۸
داستان زیبا و آموزنده بود. همون که از قدیم گفتن زیبایی صورت مهم نیست پیشونی دختر بلند باشه. در این داستان یک مقدار روی زشت بودن دختر اغراق شده ولی داستان خوبی بود.
ستاره
۱۴۰۲/۱۰/۶
ممنون از خانم سعادتی نسب بخاطر نگارش این رمان خوب و پرکشش. صبر و استقامت به همراه تلاش و پشتکار و داشتن ایمان قوی، برای انسان به طور قطع موفقیت‌هایی به همراه خواهد داشت.
Mohi
۱۴۰۲/۹/۲۹
خیلی قشنگ بود و خیلی زیبا به تصویر کشید که مهربونی و صبر هیچ وقت گم نمیشه... خیلی دوست داشتم و صبح شروع کردم و الان تمامش کردم... ممنون از نویسنده‌ی محترم
معصومه چنگیزی
۱۴۰۳/۱/۲۱
توصیه می‌کنم این کتاب را حتما بخوانید، فلم نویسنده بسیار شیوا است به گونه‌ای که در حین مطالعه تمام تصاویر همچون فیلم سینمایی جلوی چشمم بود.
مریم سعیدی
۱۴۰۳/۱/۱۴
دوست داشتم و در قالب یک داستان عامی و اجتماعی کلی پیام داشت، ادم هایی که اعتماد به نفس دارن و خودشون رو باور میکنن موفق میشن،
مریم آذری نژاد
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
عالی واقعا عالی بود ممنون از نویسنده این کتاب با تمام لحظاتش زندگی کردم خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم
نرگس احمد
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
پیشنهاد میکنم بخوانید. کتاب نشان دهنده این بود که اگر خودت را باور داشته باشی و بتوانی به موقع نه بگویی همه چیز درست میشود
Mobina kazemi
۱۴۰۳/۱/۳۰
واقعاا عالی بود من رو دست این کتاب ندیدم صحنه‌های غیر منتظره داشت بهتون پیشنهاد میکنم حتماااا بخونید
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب دلم مهتاب می‌خواهد

برای دریافت کتاب دلم مهتاب می‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.