معرفی و دانلود کتاب دندان‌های کودک من

عکس جلد کتاب دندان‌های کودک من
قیمت:
18900 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دندان‌های کودک من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دندان‌های کودک من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دندان‌های کودک من

این کتاب راهنمای ارزشمند و علمی‌ بهترین منبع برای آگاهی از شیوه‌های سلامتی و بهداشت دهان و دندان‌های کودکتان است. سارا اسدالله زاده به‌عنوان یک متخصص دندانپزشک در کتاب دندان‌های کودک من اطلاعات جامعی را درباره‌ی مراحل رشد دندان‌ها از بدو تولد بیان می‌کند و راهکارهایی مناسب برای درمان بیماری‌های دهان و دندان کودکان ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب دندان‌های کودک من

آیا می‌دانید سلامتی دندان‌های شیری و لثه‌های کودک در استحکام و قوت دندان‌های او در بزرگسالی نقش برجسته‌ای دارند؟ در این سنین توجه والدین و مسئولیت‌پذیری آن‌ها نسبت به سلامتی دندان‌های کودک اقدامی مهم و سرنوشت‌ساز است. سارا اسداله زاده این کتاب را بر اساس سال‌ها تجربه‌ی دندان‌پزشکی به نگارش درآورده و مباحث مربوط به رشد دندان‌ها را از ابتدایی‌ترین مراحل به زبانی ساده برای شما توضیح داده است. در کتاب دندان‌های کودک من، به ریشه‌ی بسیاری از مشکلات دهان و دندان کودکتان پی خواهید برد و می‌آموزید برای بهبود وضعیت فعلی دندان‌های او لازم است چه اقداماتی انجام دهید.

کتاب حاضر به پنج مرحله‌ی سنی از بدو تولد تا دوازده‌سالگی تقسیم شده و در بخش‌های مختلف آن درباره‌ی علت پوسیدگی و به‌هم‌ریختگی دندان‌ها، نقش تغذیه‌ی کودک با شیر در سلامتی دندان، سنین مناسب معاینه‌ی دندان کودک، دفعات مناسب مسواک زدن در روز، مصرف فلوراید و بسیاری روش‌های مراقبتی دیگر اطلاعات کاملی کسب می‌کنید.

ازجمله کارهایی که انجام آن‌ها از سوی والدین می‌تواند به رشد و سلامتی دندان کودکان کمک کند باید به انجام اقدامات بهداشتی در زمان رویش اولین دندان شیری، تغذیه‌ی مناسب کودک، استفاده از نخ دندان پس از رشد دندان‌ها، حذف آبمیوه از رژیم غذایی نوزاد و ملاقات دندانپزشک در زمان رویش دندان‌های شیری و... اشاره کرد.

کتاب دندان‌های کودک من نوشته‌ی سارا اسداله زاده از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

کتاب دندان‌های کودک من مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی والدینی که کودکان زیر 12 سال دارند، توصیه می‌شود. این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند از سنین نوزادی نسبت به سلامت دندان کودکشان توجه کافی داشته باشند.

در بخشی از کتاب دندان‌های کودک من می‌خوانیم

از چه سنی باید شروع به تمیز کردن دندان‌های کودک خود کنم؟ ساده‌ترین پاسخ این است که از ابتدای رویش اولین دندان شیری کودکان، این مراقبت باید صورت گیرد. همچنین باید توجه داشت که نه‌تنها دندان‌های شیری نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارند بلکه لثه‌ی کودکان نیز باید نگهداری و تمیز شود. حتی قبل از رویش دندان‌های کودکتان، لازم است به طور مرتب دهان او را تمیز کنید.

برای تمیز کردن دهان کودکان روش‌های مختلفی پیشنهاد شده است که متداول‌ترین آن‌ها تمیز کردن با یک تکه پارچه‌ی تمیز می‌باشد که این تکه پارچه را می‌توان با شستن و خشک کردن روزانه تمیز نگاه داشت. تمیز کردن دهان معمولاً قبل از خواب کودک انجام می‌شود. در هنگام رویش اولین دندان کرسی می‌توان با استفاده از مسواک نرم سطح جونده‌ی دندان‌ها را تمیز کرد. پس از هر وعده‌ی غذایی با استفاده از همین پارچه یا پارچه‌ی تمیز و مرطوبی که دور انگشت خود پیچیده‌اید، لثه‌ی کودک را ماساژ دهید. برای برداشتن بقایای مواد غذایی از دهان کودک، می‌توانید از مسواک‌های انگشتی که از جنس لاستیک نرم هستند نیز استفاده کنید. با قرار دادن این مسواک روی انگشت اشاره‌ی خود، به راحتی می‌توانید دهان کودک را پاک کنید. این مسواک‌های انگشتی را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول؛ دندان‌های کودک من چگونه ایجاد می‌شوند و رشد می‌کنند؟
بخش دوم؛ دندان‌های کودک من از بدو تولد تا سه سالگی
بخش سوم؛ دندان‌های کودک من از سه تا شش سالگی
بخش چهارم؛ دندان‌های کودک من از شش تا دوازده سالگی
بخش پنجم؛ دندان‌های کودک من بعد از دوازده سالگی
بخش ششم؛ دندان‌های کودک من چگونه دچار پوسیدگی می‌شوند؟
بخش هفتم؛ دندان‌های کودک من چگونه دچار بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی می‌شوند؟
بخش هشتم؛ دندان‌پزشک اطفال چه کمک‌هایی می‌تواند برای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان کودک من انجام دهد؟
بخش نهم؛ دندان‌پزشک اطفال چه درمان‌هایی برای بیماری‌های دهان و دندان کودک من انجام می‌دهد؟
بخش دهم؛ جمع‌بندی: من چه کارهایی می‌توانم برای بهبود سالمت دهان و دندان کودکم انجام دهم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دندان‌های کودک من
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-6591-37-7
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
18900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

نقد، بررسی و نظرات کتاب دندان‌های کودک من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دندان‌های کودک من

برای دریافت کتاب دندان‌های کودک من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.