معرفی و دانلود کتاب دنیا مال منه 1

عکس جلد کتاب دنیا مال منه 1
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیا مال منه 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیا مال منه 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیا مال منه 1

کتاب دنیا مال منه 1 نوشته‌ی ویولت رازق پناه در مورد پسربچه‌ی باهوش و بازیگوشی است که در کنار پدر و مادر و مادربزرگش زندگی می‌کند. این پسر بامزه گاهی از اتفاقات روزمره‌ی زندگی‌اش می‌گوید، مثل افتادن دندان یا پیدا کردن عینک مادرش، و گاهی هم شیطنت‌هایش را تعریف می‌کند، مثل دعوا کردن موقع دیدن فوتبال یا بردن کبوتر سر کلاس!

درباره‌ی کتاب دنیا مال منه 1

ادبیات کودک و نوجوان ایران تقریباً از دهه‌ی 1340 بود که اهمیت پیدا کرد و هویتی مستقل یافت. یکی از نهادهایی که در شکل‌گیری این هویت نقش بسیار مهمی داشت و به رشد آن کمک زیادی کرد، شورای کتاب کودک و نوجوان بود. توران میرهادی و لیلی ایمن از چهره‌های شاخص، اولیه و بنیان‌گذاران این نهاد مستقل بودند که هدفشان اعتلای ادبیات کودک و تشویق بچه‌ها به مطالعه بود. در راستای همین اهداف بود که شورا کمک کرد نویسندگی کودک جدی گرفته شده و به رسمیت شناخته شود و خیلی از نویسندگان به نگارش داستان و رمان یا اشعار کودکانه گرایش پیدا کنند. از سوی دیگر این نهاد خود افراد مستعد را کشف و تربیت می‌کرد. در این شش دهه خیلی از نویسندگان مهم حوزه‌ی کودک و نوجوان محصول شورای کودک بودند. ویولت رازق پناه یکی از همین افراد است که در دهه‌ی 1350 با خانم میرهادی آشنا شد و کمک‌ها و راهنمایی‌های او باعث شد آثارش سمت‌وسو پیدا کنند. کتاب دنیا مال منه 1 از آثار متأخر او محسوب می‌شود. شخصیت محوری این کتاب مصور پسربچه‌ای است که از اتفاقات زندگی‌اش می‌گوید؛ گاهی این ماجراها خیلی ساده و پیش‌پاافتاده هستند و گاهی هم عجیب و بامزه می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب دنیا مال منه 1

ویولت رازق پناه بااینکه در رشته‌ی اقتصاد تحصیل می‌کرد، به نوشتن علاقه داشت. همین علاقه هم باعث شد که پس از فارغ‌التحصیلی به روزنامه‌نگاری روی آورد و سال‌ها برای نشریات بنویسد. اما ورود او به دنیای داستان‌نویسی کودکان به شکل کاملا تصادفی رخ داد. او می‌گوید وقتی شب‌ها برای بچه‌هایش قصه می‌گفت، هر بار پایان آن را عوض می‌کرد. بالاخره این تغییر مداوم قصه‌ها باعث اعتراض بچه‌ها شد و آن‌ها را کلافه می‌کرد. به خاطر همین اتفاق رازق پناه دفتری تهیه کرد و داستان‌های ساخته‌ی خود را در آن نوشت. این دفتر پنهانی اما به دست خانم میرهادی رسید. خانم میرهادی از ذوق و استعداد این نویسنده‌ی جوان شگفت‌زده شد و او را تشویق کرد که برای کودکان بنویسد. و این شروع مسیر حرفه‌ای یکی از نویسندگان مهم ادبیات کودک و نوجوان ایران است که بعدتر به خاطر داستان‌هایش برنده‌ی جایزه‌ی یونسکو شد!

ویولت رازق پناه در داستان‌هایش عموماً به موضوع خانواده می‌پردازد و تلاش می‌کند اهمیت مدارا، احترام و صلح را به کودکان یادآوری کند. او در داستان دنیا مال منه 1 هم همین مفاهیم را مدنظر قرار داده و کوشیده در قالب قصه‌هایی ساده آن‌ها را بازگو کند. در این قصه‌ها، پسربچه همیشه مورد حمایت خانواده‌اش است و آن‌ها با صبر و در آرامش به او کمک می‌کنند که یاد بگیرد و رشد کند.

تصویرسازی‌های کتاب دنیا مال منه 1 را نسترن عنبری انجام داده و انتشارات کتاب چ آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دنیا مال منه

دنیا مال منه، مجموعه کتاب‌هایی کودکانه و مصور هستند که ویولت رازق پناه آن‌ها را نوشته و نسترن عنبری تصویرسازی‌شان کرده است. روای این قصه‌ها پسربچه‌ی بازیگوش و حاضرجوابی است که اتفاقات روزمره‌ی زندگی خود و کارهایی را که انجام داده، با لحنی طنز روایت می‌کند. از این مجموعه تاکنون دو کتاب منتشر شده است.

کتاب دنیا مال منه 1 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 9 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب دنیا مال منه 1 می‌خوانیم

شب‌ها قبل از خواب، وقتی توی رخت‌خواب می‌رفتم، مامان برایم کتاب می‌خواند یا قصه تعریف می‌کرد. یکی از این شب‌ها برایم داستانی خواند که دختر شاه پریان هر شب برای بچه‌های خوب میوه‌ای در سبد می‌گذاشت. من ناراحت از رخت‌خواب بیرون آمدم و به مامان گفتم: «من بچه‌ی بدی هستم؟» مامان گفت: «البته که بچه‌ی خوبی هستی». گفتم: «پس چرا شب‌ها برایم توی سبد میوه نمی‌گذارد؟» مامان قاه‌قاه خندید و گفت: «این فقط یک داستان است». و من را به رخت‌خواب برد. ولی من دلخور بودم و خوابم نمی‌برد. مامان گفت: «شاید هم به خاطر اینکه سبد نداری». همین شد که فردا بعد از مدرسه با مامان رفتیم برای خرید سبد. من یک سبد بزرگ انتخاب کردم ولی مامان گفت: «دختر شاه پریان بیچاره که نمی‌تواند یک عالمه میوه بیاورد و این را پر کند».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیا مال منه 1
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-622-7776-85-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیا مال منه 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دنیا مال منه 1

برای دریافت کتاب دنیا مال منه 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.