معرفی و دانلود کتاب دوربین‌های هیبرید: مطالبی درباره‌ی تصویربرداری و عکاسی با هیبریدها

عکس جلد کتاب دوربین‌های هیبرید: مطالبی درباره‌ی تصویربرداری و عکاسی با هیبریدها
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوربین‌های هیبرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوربین‌های هیبرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوربین‌های هیبرید: مطالبی درباره‌ی تصویربرداری و عکاسی با هیبریدها

پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی تصویربرداری امکانات گسترده‌ای را در اختیار بشر قرار داده است. در کتاب دوربین‌های هیبرید نوشته‌ی معصومه تن‌قطاری با یکی از جدیدترین این دستاوردها آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب دوربین‌های هیبرید

مصومه تن‌قطاری در کتاب دوربین‌های هیبرید به معرفی و بررسی نسل جدیدی از دوربین‌ها می‌پردازد. «هیبرید» عنوانی است که به نوع نسبتاً جدیدی از دوربین‌ها اختصاص دارد. دوربین‌های هیبرید از ویژگی‌های دوربین‌های فیلم‌برداری و عکاسی به‌طور همزمان برخوردارند. این دوربین‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که تصاویری با کیفیت بالا ثبت کنند و درعین‌حال به شکل انعطاف‌پذیری در فیلم‌برداری نیز به کار بیایند.

یکی از مزیت‌های دوربین‌های هیبرید توانایی آن‌ها در ثبت تصاویر با وضوح و کیفیت بالا است. به این خاطر که در آن‌ها از سنسور بزرگتری نسبت به اکثر دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌شود. بدین ترتیب این قبیل دوربین‌ها در ثبت نور و جزئیات حرفه‌ای‌ترند. علاوه بر این، دوربین‌های هیبریدی اغلب دارای لنزهای قابل تعویض هستند و همین موضوع سبب شده است کاربران از امکانات گسترده‌تری برای ثبت تصاویر برخوردار باشند.

دوربین های هیبرید همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته مانند کنترل دستی دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این امکانات به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات مد نظر خود را برای دستیابی به نتایج بهینه در شرایط نوری مختلف اعمال کنند. علاوه بر این، بسیاری از دوربین‌های هیبرید دارای Wi-Fi داخلی هستند که انتقال عکس‌ها را به رایانه یا تلفن همراه برای ویرایش و اشتراک‌گذاری آسان می‌کند.

با وجود این مزایا، استفاده از دوربین‌های هیبرید می‌تواند معایبی را نیز با خود به همراه داشته باشد. یکی از چالش‌های اصلی در این زمینه مسئله‌ی هزینه است. زیرا این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های تک‌کاربردی می‌توانند از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشند. به‌طور کلی، دوربین‌های هیبرید اگرچه ممکن است برای همه گزینه‌ی مناسبی نباشند؛ اما کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری روی یک دوربین هیبرید باکیفیت هستند، قادر به ثبت تصاویر خیره‌کننده و ماندگاری خواهند بود. معصومه تن‌قطاری در این کتاب نکات مفیدی را درباره‌ی این دوربین‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در اختیار شما قرار داده است. کتاب دوربین‌های هیبرید به همت انتشارات نارون دانش تهیه و منتشر شده است.

کتاب دوربین‌های هیبرید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مقوله‌ی تصویربرداری و عکاسی علاقه‌مند هستید یا در این حوزه فعالیت می‌کنید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دوربین‌های هیبرید: مطالبی درباره‌ی تصویربرداری و عکاسی با هیبریدها می‌خوانیم

خیلی اوقات هنگام تصویر‌برداری، بهتر است سرعت شاتر با نرخ فریم سازگاری داشته باشد تا از ویدئو‌های عجیب‌و‌غریب جلوگیری شود. این مسئله تصویر‌برداری در نور زیاد را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

بسیاری از دوربین‌های تصویر‌برداری و کمکودردرها، دارای فیلتر‌های چگالی خنثی داخلی هستند و می‌توانند در‌حالیکه هنوز از سرعت مناسب شاتر استفاده می‌کنند، ویدئو را در یک روز روشن ثبت نمایند، اما دوربین‌های هیبرید معمولاً این ویژگی را ندارد و کاربر را به خریداری یک مجموعه فیلتر ND سوق می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دوربین‌های هیبرید یا همان دوربین‌های دو‌منظوره عکاسی - تصویربرداری
دوربین هیبرید یا کمکوردر؟
فریم چیست؟
قطع، در دوربین‌های عکاسی
دوربین‌های عکاسی قطع بزرگ- Large Format - View cameras
دوربین‌های عکاسی قطع متوسط - Medium Format
دوربین‌های عکاسی قطع کوچک - Small Format
تمام حسگرها ضریب برش (Crop factor) دارند
می‌توان دوربین‌های رایج قطع کوچک را به روش زیر تقسیم‌بندی نمود
بهترین دوربین‌های Mirrorless کراپ‌فریم تا سال 2022
فصل دوم: فوکوس اتوماتیک (Autofocus - AF)
مختصری درباره سیستم‌های Autofocus و تفاوت آن‌ها با هم
مختصری درباره حالات فوکوس در دوربین‌ها
فصل سوم: حالات نوردهی و نورسنجی
پنج حالت نوردهی (Exposure Mode) در دوربین‌های هیبرید حرفه‌ای
برخی ویژگی‌های دوربین‌های سونی دررابطه‌با حالات نوردهی
برخی ویژگی‌های دوربین‌های کنون دررابطه‌با حالات نوردهی
مدل‌های نورسنجی (Metering Mode) در دوربین‌های هیبرید
برخی ویژگی‌های دوربین‌های سونی
برخی ویژگی‌های دوربین‌های کنون
فصل چهارم: تثبیت‌کننده‌های اپتیکی و الکترونیکی
سیستم لرزشگیر اپتیکی OIS (Optical Image Stabilizer)، دو نوع کلی دارد
تثبیت‌کننده الکترونیکی
منابع مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوربین‌های هیبرید: مطالبی درباره‌ی تصویربرداری و عکاسی با هیبریدها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-622-276-485-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوربین‌های هیبرید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوربین‌های هیبرید

برای دریافت کتاب دوربین‌های هیبرید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.