معرفی و دانلود کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک

عکس جلد کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک

لنزها جزء مهمی از سیستم هر دوربین هستند؛ زیرا وظیفه‌ی متمرکز کردن نور روی سنسور یا فیلم دوربین را بر عهده دارند. معصومه تن قطاری در کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک اطلاعات مفید و سودمندی را در این زمینه در اختیار کاربران دوربین‌های مختلف قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک

اگر در حیطه‌ی عکاسی و تصویربرداری به هر نحوی فعال هستید، چه در قالب علاقه‌مندی صرف و چه در هیئت عکاسی کارکشته، بی‌شک از اهمیت و کاربرد لنزها در ثبت تصاویر باخبرید. آن‌ها در طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و هرکدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند. معصومه تن‌قطاری در کتاب لنزشناسی به سراغ این مقوله رفته و می‌کوشد اطلاعات ارزشمند و کارآمدی را دراین‌باره به مخاطبان ارائه دهد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در انتخاب لنز در نظر گرفت، فاصله‌ی کانونی آن است. اصطلاحی تخصصی که به فاصله‌ی بین لنز و سنسور یا فیلم اشاره دارد و زاویه‌ی دید و میزان بزرگنمایی تصویر نهایی را تعیین می‌کند. یک فاصله‌ی کانونی کوتاه، زاویه‌ی دید وسیع‌تری ایجاد می‌کند، درحالی‌که با افزایش فاصله‌ی کانونی زاویه‌ی دید باریک‌تر و بزرگنمایی تصویر بیشتر خواهد شد. در فصل‌های مختلف کتاب لنزشناسی، معصومه تن قطاری می‌کوشد شما را با اطلاعات سودمندی از این قبیل آشنا کند تا در ثبت تصاویر جهان اطراف خود موفق‌تر عمل کنید.

امروزه با پیشرفت دانش و ابزارهای عکاسی و تصویربرداری، انواع مختلفی از لنزها در دسترس عکاسان وجود دارد که هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال، لنزهای زاویه‌باز برای ثبت مناظر وسیع یا گروه‌های بزرگ مردم کارآمدتر هستند، درحالی‌که لنزهای تله برای گرفتن سوژه‌های دور یا جداسازی جزئیات خاص ایده‌آل می‌باشند. با افزایش روزافزون تنوع لنزها، عکاسان در هر سطح و با هر سبکی باید با دانش لنزشناسی آشنا باشند. کتاب پیش رو نیز به همین منظور تألیف و منتشر شده است.

به طور کلی، لنزها جزء حیاتی هر سیستم تصویربرداری هستند و انتخاب لنز مناسب به فراخور موقعیت می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت تصاویر به‌دست‌آمده ایجاد کند. با درک انواع مختلف لنزهای موجود و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها، عکاسان می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد این که کدام لنز برای انواع مختلف عکاسی مناسب است، اتخاذ کنند. کتاب لنزشناسی به همت انتشارات نارون دانش تهیه و منتشر شده است.

کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در حیطه‌ی عکاسی و تصویربرداری مشغول به کار هستید و یا به این مقوله علاقه‌مندید، خواندن این کتاب مفید و سودمند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک می‌خوانیم

این به خود شما بستگی دارد که از چه طریقی یک لنز سینمایی برای فیلم‌برداری خود پیدا نمایید. اگر به دنبال کرایه یا خرید لنزهای سینمایی، شبه سینمایی یا سینمایی غیرحرفه‌ای هستید، در حوزه عملکرد و سهولت استفاده، عاقلانه‌ترین گزینه را انتخاب کرده‌اید. اگر یک لنز منوال مدرن در میان لنزهای عکاسی را برای کار خود انتخاب نموده‌اید باز هم راه آسان و ایمن‌تری برگزیده‌اید؛ اما اگر به کاراکتر لنزهای قدیمی عکاسی علاقه دارید، کسی را پیدا کنید که آن‌ها را در شرایطی خوب کرایه دهد. این کار به نظر من راحت‌تر می‌باشد؛ زیرا شما هیچ نگرانی درباره حواشی زیاد خرید لنزهای قدیمی مانند Mod کردن، انواع و اقسم نسل‌ها و نسخه‌ها و در نهایت مقایسه ده‌ها لنز قدیمی برای پیداکردن یک نمونه خوب ندارید. از همه مهم‌تر سروکله‌زدن با بازار دست دوم متاسفانه بسیار سودجوی ایران ما که با دیدن یک ویدیو در YouTube صبح فردا قیمت لنز خود را چند برابر می‌کنند، بدون اینکه خدمات تعمیری خاصی در اختیار شما بگذارند، بدون اینکه لنز شما را بدون دغدغه Mod کنند یا حتی ضمانت خاصی به شما بدهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی لنزشناسی
فصل دوم: عمق میدان
فصل سوم: پرسپکتیو
فصل چهارم: تقسیم‌بندی لنزها بر اساس میدان دید - لنزهای خاص
فصل پنجم: اندازه‌نماهای استاندارد در فیلم یا تصویربرداری
فصل ششم: فوکوس از طریق لنز
فصل هفتم: تقسیم‌بندی لنزها بر اساس پرایم یا زوم
فصل هشتم: تقسیم‌بندی لنزها بر اساس کاربرد
فصل نهم: مقدماتی بر مبحث آنامورفیک
فصل دهم: خطاها یا انحرافات اپتیکی لنز
فصل یازدهم: وضوح

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات519
زبانفارسی
شابک978-622-276-492-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی، کتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک

برای دریافت کتاب لنزشناسی: مباحث تصویربرداری مرتبط با لنز بسته ویژه‌ی آنامورفیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.