معرفی و دانلود کتاب وقتی بدن نه می‌گوید: بدن چه هزینه‌ای برای فشار روانی پنهان می‌پردازد

عکس جلد کتاب وقتی بدن نه می‌گوید: بدن چه هزینه‌ای برای فشار روانی پنهان می‌پردازد
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی بدن نه می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی بدن نه می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی بدن نه می‌گوید: بدن چه هزینه‌ای برای فشار روانی پنهان می‌پردازد

چرا استرس ما را بیمار می‌کند؟ کتاب وقتی بدن نه می‌گوید یکی از پرفروش‌ترین آثار با موضوع بیماری‌های روان‌تنی است. گابور ماته در این اثر به وسیله‌ی تحقیقات مدرن و تجربیات واقعی به شما کمک می‌کند رابطه‌ی ذهن و بدن را کشف کنید و در نتیجه از ظهور فشار روانی در قالب بیماری‌های جسمی جلوگیری نمایید.

درباره‌ی کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با دردی جسمانی به پزشک مراجعه کرده‌ و شنیده‌اید که کاملاً سالم هستید. باور این جمله زمانی که از درد معده به خود می‌پیچید یا به دلیل گرفتگی پا نمی‌توانید بایستید دشوار است، اما شرایط زمانی عجیب‌تر می‌شود که از شما می‌پرسند: «این روزها استرس دارید؟». کمتر کسی را می‌توان یافت حداقل یک‌ بار با این پرسش مواجه نشده باشد چرا که تقریباً تمام افراد، به شکلی در این موقعیت قرار گرفته‌اند. اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا واقعاً استرس، نگرانی یا غم می‌توانند بر وضعیت جسمانی اثر بگذارند؟ با گابور ماته، نویسنده‌ی پرفروش کانادایی همراه شوید تا در کتاب وقتی بدن نه می‌گوید (When the body says no) حقیقت را کشف کنید.

قبل از ورود به مبحث کتاب، لازم است نکته‌ای را شرح دهیم. ناشران حوزه‌ی روانشناسی معمولاً عامه‌ی مخاطبان را از خوانندگان متخصص جدا می‌کنند؛ چرا که مطالعه‌ی کتاب‌های تخصصی برای افراد غیردانشگاهی تجربه‌ای خسته‌کننده است. از طرف دیگر فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی هم معمولاً دلیلی برای خواندن کارهای پرفروش نمی‌بینند چرا که بار تبلیغاتی آن‌ها به محتوای علمی‌شان می‌چربد. سونامی انتشار کتب خودیاری که شاهد آن هستیم هم به کاهش این فاصله‌ کمکی نکرد، تا اینکه ناشرانی از جمله پندار تابان دست به ترجمه‌ی آثاری ارزنده زدند و با ظرافت خود در انتخاب کتاب، موفق به جلب توجه هر دو گروه مخاطبان شدند.

کتاب وقتی بدن نه می‌گوید یکی از مثال‌های خوب این ادعاست. اثری فاخر که با تکیه بر تحقیقات علمی و ده‌ها سال تجربه‌ی نویسنده به‌عنوان پزشک خانواده پدید آمده تا به سوالات مهمی درباره‌ی بیماری و سلامت پاسخ دهد. گابور ماته ماهرانه موضوعاتی را برگزیده که از پیچیدگی کافی برای جذب خوانندگان فعال در حوزه‌ی درمان برخوردار است و از طرف دیگر، به لطف زبان ساده‌ی توضیحاتش رضایت هر خواننده‌ی علاقه‌مندی را به دست می‌آورد.

اما چرا به خواندن کتابی درباره‌ی رابطه‌ی ذهن و بدن نیاز داریم؟ بیماری‌هایی مانند آرتروز، مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)، IBS (سندرم روده تحریک‌پذیر)، مشکلات قلبی و سرطان هر روز افراد بیشتری را مبتلا می‌کنند. در حالی که بیشتر مواقع، نمی‌توان دلیلی قطعی برای آن‌ها یافت. دکترها از ناتوانی در درمان مراجعانی که مشکلی جز «اعصابشان» ندارند گله‌مندند و بیماران هم از بی‌نتیجگی تجویزهای پزشکان شاکی‌اند. اما خوشبختانه، کتاب وقتی بدن نه می‌گوید راه حل مناسبی را برای حل این وضعیت بغرنج ارائه می‌دهد.

با مطالعه‌ی این اثر موفق می‌شوید رابطه‌ی واقعی میان ذهن و بدن را درک و در نهایت سالم‌ترین راه رهایی از فشار روانی را کشف کنید. لو گریگ (ALS)، بتی فورد (سرطان سینه)، رونالد ریگان (آلزایمر)، گیلدا رادنر (سرطان تخمدان) و لنس آرمسترانگ (سرطان بیضه) افرادی هستند که داوطلبانه روایت بیماری خود را با شما در میان گذاشته‌اند. داستان‌های روشنگر آن‌ها در کنار توضیحات گابور ماته چگونگی تأثیر تجربیات کودکی بر سلامت، سبک زندگی و روابط را آشکار می‌کنند تا با درک تأثیر متقابل احساسات و وضعیت جسمانی، از تبدیل استرس پنهان به بیماری‌های لاعلاج جلوگیری کنید.

در پایان باید گفت این اثر پرفروش، به بیشتر از 15 زبان دنیا ترجمه شده و امروز نوبت خوانندگان فارسی‌زبان فرا رسیده تا از کاربردی‌ترین و جدید‌ترین کشفیات علم روان‌شناسی و پزشکی بهره ببرند. به این امید که با کمک قلم شیوای گابور ماته، نسخه‌ای شادتر، سالم‌تر و لذت‌بخش‌تر از زندگی را برای خود خلق کنند!

جوایز و افتخارات کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • این اثر به بیش از پانزده زبان مهم دنیا ترجمه شده است.
  • کتاب وقتی بدن نه می‌گوید در وبسایت آمازون از امتیاز خوبی برخوردار است.

نکوداشت‌های کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

  • کتابی که می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. (پیتر لوین، نویسنده پرفروش)
  • داستان های مصاحبه‌شوندگان اغلب تأثیرگذار و آزاردهنده هستند. (Quill & Quire)
  • این اثر بینش‌هایی قدرتمند درباره‌ی رابطه‌ی سلامت و روابط انسانی به شما عرضه می‌کند. (بروس لیپتون، متخصص زیست‌شناسی رشدی)
  • در این کتاب مهم، دکتر گابور ماته یک بررسی پرشور از تاریخچه‌ی زندگی بیمارانش را با توضیحات روشن از علم هماهنگی ذهن و بدن ارائه می‌دهد. (Richard Earle)

با گابور ماته بیشتر آشنا شویم

گابور ماته (Gabor Maté) پزشک کانادایی و نویسنده‌ی پرفروش است. او بیشتر از بیست سال سابقه‌ی کار در مراکز نگهداری از افراد بی‌خانمان را دارد و مدت‌هاست که نویسندگی ستونی از مجله‌ی خورشید ونکوور بر عهده‌ی اوست. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «به بچه‌هایمان محکم بچسبیم» و «Cattered Minds» اشاره کرد.

کتاب وقتی بدن نه می‌گوید مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به افرادی که از دردهای روان‌تنی رنج می‌برند توصیه می‌گردد. همچنین، دانشجویان و سایر افراد فعال در رشته‌های پزشکی و روان‌شناسی نیز می‌توانند از مطالب آن برای عمق بخشیدن به آموزش‌های خود بهره ببرند.

در بخشی از کتاب وقتی بدن نه می‌گوید می‌خوانیم

نوازنده ویولن‌سل بریتانیایی، ژاکلین دوپرِ استثنایی در سال 1987، در سن 42 سالگی، در اثر عوارض بیماری ام‌اس از دنیا رفت. بعداً خواهرش، هیلاری، وقتی برایش سؤال شد که آیا ممکن است استرس باعث بیماری ژاکی شده باشد، عصب‌شناس‌ها به او اطمینان دادند که این ربطی به استرس ندارد.

باور مرسوم پزشکی از آن زمان تا الان تغییر بسیار ناچیزی داشته است. کتابچه‌ای که اخیراً توسط کلینیک ام‌اس دانشگاه تورنتو چاپ شده است، به بیماران می‌گوید: «گرچه ما به افراد مبتلا به ام‌اس عمیقاً توصیه می‌کنیم که از استرس دوری کنند، اما استرس باعث بیماری ام‌اس نمی‌شود». این حرف گمراه‌کننده است. البته استرس علت بیماری ام‌اس نیست، چراکه هیچ عاملی به‌تنهایی علت آن نیست. بروز بیماری ام‌اس بی‌شک به عوامل چندگانه‌ای بستگی دارد. اما آیا درست است که بگوییم استرس نقش اصلی را در شروع این بیماری بر عهده ندارد؟

مطالعات تحقیقی و زندگی افرادی که مورد مطالعه قرار داده‌ایم، به‌طور جدی حاکی از این هستند که استرس نقش اصلی را دارد. به‌علاوه، این مشخصه‌ی بارز زندگی ژاکلین دو پره هم هست؛ کسی که بیماری و مرگش، نمونه‌ای واقعی از اثرات ویرانگر استرس ناشی از سرکوبی عواطف است. مردم معمولاً به حال پره گریه می‌کردند. شخصی می‌گفت: «روابط او با حضار فوق العاده بود و همه را افسون می‌کرد». نوازندگی‌اش بسیار پرشور و گاهی به‌طرز غیرقابل وصفی وجدآور بود. او مسیر مستقیم به سمت عواطف را بر می‌افروخت. برخلاف نقاب شخصی‌اش، کاملاً طبیعی و رها روی صحنه حاضر می‌شد: گیسوان پریشان و بدن پرتحرکش، همگی بیشتر نمایانگر طمطراق راک‌اند رول بودند تا محدودیت‌های هنر کلاسیک.

فهرست مطالب کتاب

یادداشتی برای خواننده
فصل 1- مثلث برمودا
فصل 2- آن دختر بچه بیش‌ازحد خوب بود
فصل 3- استرس و شایستگی عاطفی
فصل 4- زنده‌به‌گور شدن
فصل 5- هرگز به‌اندازه‌ی کافی خوب نبود
فصل 6- تو هم بخشی از این هستی، مامان
فصل 7- استرس، هورمون‌ها، سرکوبی و سرطان
فصل 8- نتیجه‌ی خوبی از این شرایط به دست می‌آید
فصل 9- آیا «شخصیت سرطانی» هم داریم؟
فصل 10- راه حل 55 درصدی
فصل 11- همه‌چیز در ذهن اوست
فصل 12- من اول از همه خواهم مرد
فصل 13- خویشتن یا غیرخویشتن: آشفتگی سیستم ایمنی
فصل 14- تعادل خوب: بیولوژی روابط
فصل 15- بیولوژی فقدان
فصل 16- رقص نسل‌ها
فصل 17- بیولوژی باور
فصل 18- قدرت تفکر منفی
فصل 19- هفت عنصر التیام
پی‌نوشت‌ها
منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی بدن نه می‌گوید: بدن چه هزینه‌ای برای فشار روانی پنهان می‌پردازد
نویسنده
مترجمثریا قاضی محسنی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات388
زبانفارسی
شابک978-622-2810-89-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۶/۱۳
باور قوی لزوماً حاکی از درکِ نیرومندِ خویشتن نیست: گاهی حتی کاملاً برعکس است. باورهای سفت و سخت چیزی بیش از تلاش ناخودآگاه فرد برای به دست آوردن درکی از خویشتن نیستند؛ چون فرد از این طریق می‌تواند چیزی را که پنهانی، به صورت خلأ تجربه می‌کند پر کند. ترجمه: با جایگزینی چند واژه درک متن بالا را ساده و تر کنیم: به جای باور قوی از واژه غرور استفاده کنیم: غرور لزوما.... غرور تنها نشانه‌ای پر رنگ از ضعف نفس عدم باورهای به ارزش‌های انسانی مان نیست. غرور در واقع سرپوشی است  برای پنهان کردن نداشته هایمان [خلا]! گابور مونه، وقتی بدن نه می‌گوید
نادیا شکوری
۱۴۰۱/۷/۷
قسمت‌هایی ک توضیحات علمی درباره فیزیولوژی بدن بود رو کمی سخت درک میکردم اما کلیت کتاب معقول و منطقی بنظر میرسه و در تایید و هم راستا با منابع و کتاب‌های دیگه‌ای بود که در حوزه روانشناسی مطالعه کردم... جز این خوندن این کتاب رو توصیه میکنم برای شناخت بهتر خودمون و تربیت و پرورش بهتر بچه هامون، همه‌ی ما داستانی داریم اما جایی باید به این نتیجه برسیم که "من داستانم نیستم" و تغییر لازم رو ایجاد کنیم، پیش از اینکه مجبور به پرداخت بهای سنگینی بشیم
ش ف
۱۴۰۲/۹/۲۲
خیلی دوس داشتم کتاب رو. خوندنش دیدگاه تازه‌ای بهم داد درمورد اینکه نحوه‌ی زندگی و نحوه رفتار و واکنش والدین و اطرافیان و آدم‌های نزدیک زندگی مون چقدرررر میتونه در تعیین سرنوشت جسمی و روانی ما تاثیرگذار باشه. اینکه بتونم احساساتم رو به شکل سالم و آزادانه بروز بدم و نذارم چیزی به شکل استرس مزمن و شده عواطف سرکوب سلامتیمو دچار بحران کنه. کتاب جدیدیه در این زمینه. کمتر کسی به این شکل به ارتباط روان و جسم پرداخته و من همه مطالبش رو تایید می‌کنم. مرسییی کتابراه
زهرا قدیمی
۱۴۰۱/۷/۵
این کتاب بسیار روشنگر است وبه شخصه چندین سال است که در این مورد مطالعه واندیشه میکنم تاثیری که افکار و تصمیمات منطقی ما بر جسممان دارد بسیار بیشتر از آنیست که میتوانیم تصور کنیم... سلول به سلول ما با افکارمان تغییروتشخیص می‌یابند وآنقدر که تغییرات ما مشتاقانه وقدرتمند هستند همانقدر بر محیطمان اثر و میگذاریم... ارتعاش اثر یک نفر میتواند تا هزاران کیلومتر در اطراف اکنافش ادامه پیداکندچه درجهت خیرچه درجهت شر.
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
موضوع کتاب درباره‌ی واکنش بدن نسبت به اتفاقات و روند زندگی شخصی افراد نوشته شده است بر اساس تحقیق، تفحص و مصاحبه درباره‌ی افرادی که نامشان در کتاب آمده است. این که رفتار والدین، فرزندان و همسر بسیار در ایجاد بیماری نقش دارد. حجم کتاب زیاد بود و مثال ها خیلی زیاد و من موفق شدم صد و شصت صفحه از کتاب را بخوانم و به همین مقدار اکتفا کنم.
پریسا کلانتری
۱۴۰۱/۹/۱۹
در این کتاب به با مقالات معتبر پزشکی نویسنده ثابت می‌کند که بدخیمی‌ها و بیماری‌های خود ایمنی و بسیاری از اختلالات و دردهای جسمی ما بدلیل استرس مزمن و عدم بیان عواطف و مشکلات روحی و عاطفی ما بوجود می‌آیند و در هر فصل مثال‌هایی از افراد مختلف هم می‌آورد. اگر تحصیلاتتان در زمینه علوم پزشکی و پیراپزشکی باشد از این کتاب لذت بیشتری خواهید برد.
هانیه
۱۴۰۲/۹/۱۰
من واقعا اصلا نمی‌دونستم این قدر سبک زندگی به ظاهر معمولیمون، می‌تونه به صورت مستقیم ما رو درگیر بیماری‌های مختلف کنه. این قدر موضوع جالب و قابل تاملی بود که خودمم دوست دارم تو پژوهش‌هام مخصوصا پایان‌نامه‌ام، رو این فیلد کار کنم.
به شدت این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم. تو رو خدا بخونیدش.
مهرنوش چهارراهی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بسیار کتاب عالی بود، با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم منشا تمام بیماری‌های ما بخاطر سرکوب کردن خودمون تو شرایط مختلف زندگی و بیماری در واقع یک‌جور اعتراض به شرایط حاکم و بدن واکنش نشان میده
حتما بخونید
ندا دهقانی
۱۴۰۱/۸/۱۱
واقعا ارزش خوندن داره اگر ریشه‌ای بدنبال درمان‌ مشکلات و بیماریتون هستید
مهدیه حق پرست
۱۴۰۳/۱/۱۹
به شدت خواندنی حتما بخونید
Fateme Kalate
۱۴۰۳/۱/۴
کتابی جالب درباره ارتباط بدن و روان
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب وقتی بدن نه می‌گوید

برای دریافت کتاب وقتی بدن نه می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.