معرفی و دانلود کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج: بررسی روابط دختر و پسر برای شناخت بیشتر و ازدواج بهتر

عکس جلد کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج: بررسی روابط دختر و پسر برای شناخت بیشتر و ازدواج بهتر
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج: بررسی روابط دختر و پسر برای شناخت بیشتر و ازدواج بهتر

سید مجتبی حورایی در کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج، از اصول روابط میان زن و مرد و نکات اخلاقی آن صحبت می‌کند. او توضیح می‌دهد که پاسخ به برخی نیازهای طبیعی انسان تنها از طریق ازدواج مجاز است و ارضای آن به روش‌های دیگر گناه محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، با ذکر دلایل و استدلال‌های متعدد، عواقب روابط پیش از ازدواج را تشریح می‌کند و پیامدهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج

روابط میان زن و مرد، موضوعی است که هم از زاویه‌ی اصول دینی و هم از جنبه‌های عقلانی، بارها مورد بحث قرار گرفته. سید مجتبی حورایی، روان‌شناس و نویسنده، در کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج، جنبه‌های مختلف این قبیل روابط را بررسی کرده و توضیح می‌دهد که چرا علم و دین آن‌ها را ناسالم تلقی می‌کنند.

این کتاب، با شرح پیامدهای منفی روابط پیش از ازدواج آغاز می‌شود. نویسنده در این قسمت با ذکر استدلال‌های متعدد، نتایج ناخوشایند این روابط را گوشزد می‌کند و در ادامه به پیش‌بینی اتفاقاتی می‌پردازد که در صورت ختم شدن یا نشدن رابطه به ازدواج، رخ خواهد داد. او همچنین به سوالات رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد و خواننده را برای گرفتن تصمیمی قاطع و مناسب در خصوص تأمین نیازهای طبیعی، آماده می‌کند.

برقراری ارتباط با جنس مخالف، از نیازهای عاطفی و غریزی انسان ناشی می‌شود. افراد در مقطعی از جوانی درمی‌یابند که آشوب‌های درونی‌شان تنها توسط جنس مخالف به آرامش ختم می‌شود و دستیابی به این آرامش، انگیزه‌ای ایجاد می‌کند برای برقراری رابطه. دین اسلام با درنظر گرفتن این امیال توضیح می‌دهد که پاسخ‌گویی به آن‌ها تنها از طریق ازدواج مشروع است. در صورتی که بدون جاری شدن صیغه‌ی عقد، پیوندی بین زن و مرد شکل بگیرد، گناه محسوب می‌شود و خارج از چارچوب‌های دین اسلام قرار می‌گیرد. در نتیجه، به جوانان توصیه می‌شود که پس از رسیدن به بلوغ عاطفی و جسمانی و پیش از آلوده شدن به گناه، به ازدواج روی آورده و از این طریق نیازهای طبیعی خود را تأمین کنند.

البته تمامی دلایل ذکرشده توسط نویسنده، منبع عقیدتی ندارند. او از استدلال‌های عقلی و منطقی هم در این راستا بهره برده تا تمامی جوانب منفی دوستی‌های قبل از ازدواج را پوشش دهد. سید مجتبی حورایی با نگارش کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج، راهنمایی در اختیار جوانان قرار داده تا روابطی سالم و چارچوب‌مند داشته باشند. کتاب حاضر که یکی از مجموعه کتاب‌های «موفقیت نامحدود» است، توسط انتشارات لیوسا به چاپ رسیده.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های موفقیت نامحدود

این مجموعه با بهره‌گیری از علم روان‌شناسی، به بررسی جنبه‌های مختلف موفقیت در زندگی پرداخته و از روابط گرفته تا درگیری‌های فردی، راه‌هایی برای دستیابی به موقعیتی بهتر پیشنهاد می‌کند. کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج، ششمین جلد از مجموعه‌ی موفقیت نامحدود است که توسط سید مجتبی حورایی تألیف شده.

کتاب‌های «اعتماد به‌ نفس، کلید موفقیت»، «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران»، «با خدا همه‌ چیز ممکم است»، «تمرکز فکر» و «رازهای موفقیت یک قهرمان»، دیگر آثار مجموعه‌ی موفقیت نامحدودند که از سوی انتشارات لیوسا منتشر شده‌اند.

کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج به جوانانی که در آستانه‌ی ازدواج یا برقراری روابط عاطفی قرار دارند و مایل‌اند با آگاهی و شناخت بیشتر، زندگی بهتری را پایه‌گذاری کنند، توصیه می‌شود.

با سید مجتبی حورایی بیشتر آشنا شویم

سید مجتبی حورایی، نویسنده، مشاور و کارشناس صداوسیما است که مدتی هم سردبیری مجله‌ی راز را به عهده داشته. او در سال 1348 در تهران متولد شد و از سال 1371 فعالیت تخصصی خود به‌عنوان روان‌شناس را آغاز کرد. او طی 27 سال فعالیت خود، دوره‌ها و همایش‌های فراوانی با موضوعاتی نظیر موفقیت در ازدواج، تشکیل خانواده، محیط کار، تربیت فرزندان، تقویت اعتمادبه‌نفس و خلاقیت و مدیریت زمان برگزار کرده. کتاب «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران» و کتاب «رازهای موفقیت یک قهرمان» نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های سید مجتبی حورایی‌اند که از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج می‌خوانیم

پسرى را در نظر بگیرید که تا قبل از ازدواجش، با دخترى یا دخترهایى (در مقاطع زمانى مختلف) دوست بوده. مثلاً شش ماه با دخترى بوده و رابطه‌شان به هم خورده و یک هم با دخترى دیگر بوده و همه چیز تمام شده، حالا پس از مدتى با شخص سومى ازدواج مى‌کند؛ اما او اکنون «ورشکسته‌ى عاطفى» است. او براى دوستى و بقاى دوستى با دوست دختر یا دوست‌دخترهاى قبلى‌اش، کلى اظهار عشق و محبت کرده و نامه‌ها داده، حضورى و تلفنى ابراز مهر و محبت‌ها کرده و به قدرى دوست دختر نازنینش (!) را با کلام و واژه‌هاى عاشقانه مورد نوازش و لطف قرار داده و چنان محبت‌هایش را به پاى این و آن ریخته و سرازیر کرده که حالا در زندگى مشترک با همسرش، مَثَل کسى است که همه‌ى سرمایه‌اش را در زمان‌هاى مختلف هدر داده و تلف کرده و حالا در آستانه‌ى ورشکستگى، براى یک تجارت سنگین (یک عمر زندگى مشترک) پا پیش نهاده است. در چنین شرایطى حتى خودش هم از ابراز عشق و محبت لذت نمى‌برد. اگر هم اظهار مهر و محبتى مى‌کند از سر «باید» هاى عقلىِ زندگى است وگرنه قلبش قبلاً چنان به آتش کشیده شده که دیگر نیم‌سوخته‌اى بیش نیست.

همین ماجرا در مورد دخترى صدق مى‌کند که هفته‌ها، ماه‌ها و حتى شاید سال‌ها به دوست پسرش مهر مى‌ورزیده و او را نوازش مى‌کرده و حالا پس از آن رابطه‌اى که به ازدواج نینجامید، با مرد دیگرى تشکیل زندگى داده است. اما این بار، آن سرمایه‌ى عشق و مهر به شدت کاهش یافته است. حالا خودتان مجسم کنید اگر دختر یا پسرى، پاکى و معصومیت و سرمایه‌هاى عاطفى و معنوى خود را حفظ کند و به این دوستى‌هاى قبل از ازدواج مبتلا نشود، آیا زندگى‌اش شیرین‌تر نیست؟ در چنین شرایطى دختر و پسر با تمام سرمایه‌هاى محفوظ‌مانده‌ى خود به زندگى یکدیگر پاى مى‌گذارند. هر دو با دست پر مى‌آیند؛ با سرمایه‌هاى فراوانى که چون حالا درست و به‌جا مصرف مى‌شود، هرگز کاستى نمى‌گیرد بلکه با به جریان افتادن این سرمایه‌ى عاطفى در جایگاه درست، روزبه‌روز افزایش و توسعه مى‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

سپاس
مقدمه
پیامدهاى منفى دوستى‌هاى قبل از ازدواج
1. جاذبه‌ها مانع شناخت است.
2. در دوستى‌ها، رفتارها تصنعى است.
3. پیشنهاد دوستى نشانه‌ى عقیده‌اى نادرست است.
4. خیانت در امانت
5. ایجاد زمینه‌ى گناه و نفوذ و وسوسه‌ى شیطان
6. فرجام ناگوار (بار کج به منزل نمى‌رسد)
7. لطمه‌هاى تحصیلى و زمانى
8. لطمه‌هاى شغلى
9. لطمه‌هاى مالى
10. فشار روانى تنش‌ها و مشاجره‌هاى خانوادگى سرقت!!!
11. ضایع شدن استعدادها
12. آلودگى گناه و از دست رفتن سرمایه‌هاى معنوى
13. اتلاف عمر و ضایع شدن وقت (هدر رفتن جوانى)
14. سوءظن و بدگمانى دیگران
15. کم شدن میل به ازدواج در پسرها و بالا رفتن سن دخترها
16. عشق‌هاى دروغین به تهدید و انتقام تبدیل مى‌شود.
اگر به ازدواج منجر نشود...
17. لطمه‌هاى شدید عاطفى
18. افسردگى، اعتیاد، اقدام به خودکشى یا ناهنجارى‌هاى جنسى
19. از دست دادن فرصت‌ها و موقعیت‌هاى خوب ازدواج
20. مقایسه با همسر
21. ورشکستگى عاطفى
22. عذاب وجدان
23. بدبینى شدید به جنس مخالف و منصرف شده از ازدواج
اگر به ازدواج منجر شود...
24. ایجاد سوءظن
25. خدشه‌دار شدن عزت و اعتبار
26. مبارکى زندگى تهدید مى‌شود.
27. رنگ باختن شکوه ازدواج
28. ناتوانى در تحقق وعده‌هاى دروغین
29. در صورت بروز مشکل، خانواده سرزنش مى‌کند نه حمایت.
30. ترویج الگوى غلط
پاسخ به ده سؤال کلیدى و مهم
چگونه در تصمیم‌مان محکم باشیم و احساس محرومیت نکنیم؟
چند نکته براى پایدارى در این تصمیم عالى
معرفى دو اثر خوب و ارزشمند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوستی‌های قبل از ازدواج: بررسی روابط دختر و پسر برای شناخت بیشتر و ازدواج بهتر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-340244-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج

صنم ۲۰۲۰
۱۴۰۲/۸/۱۹
تو این کتاب نکاتی مطرح شده که من به شخصه اصلا بهش فکر نکرده بودم کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم یکبار بخونید بخصوص دختر و پسر‌هایی که در محدود ه‌ی سنی نوجوان هستند چون باعث آگاهی میشه متن کتاب هم خیلی روان و ساده ست.
N. kh
۱۴۰۲/۳/۳۱
این کتاب واقعااااا کامل و مفید و بینظیره👍🏻😍
پیشنهاد. میکنم. بخونید. پشیمون. نمیشید.
تمامی مطالب و مباحث بجا و حق بود.
Pariyaazizi
۱۴۰۲/۳/۹
بنظرمم باید وقتی این کتابو میخونیم با خودمون صادق باشیم من تک تک این مطالب رو با پوست و جون و استخونم درک کردم بنظرم بهترین کتاب
فهیمه جعفری
۱۴۰۲/۲/۹
خیلی مفیدبود، عالی، کامل و جامع و واقعا همه‌ی گفته‌ها و نکته‌ها، کاربردی وا گاهی دهنده به نسل امروز.
سید احمد
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کتاب واقعا جالب و خوبی در مناسبات اجتماعی روابط دختر و پسر است.
پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج

برای دریافت کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.