معرفی و دانلود کتاب تمرکز فکر: راهکارهای کاربردی برای تمرکز در مطالعه، عبادت و کار

عکس جلد کتاب تمرکز فکر: راهکارهای کاربردی برای تمرکز در مطالعه، عبادت و کار
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرکز فکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرکز فکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرکز فکر: راهکارهای کاربردی برای تمرکز در مطالعه، عبادت و کار

سید مجتبی حورایی در کتاب تمرکز فکر به سراغ کلیدی‌ترین فعالیت‌های روزمره رفته و از اهمیت تمرکز در پیشبرد آن‌ها صحبت می‌کند. او معتقد است که تمرکز در انجام کارها، مهم‌ترین قدم برای کسب موفقیت است که تمامی اهداف و اقدامات بشر را دربرمی‌گیرد. مطالعه، عبادت و کار، زمینه‌های اصلی تقویت تمرکز در کتاب پیش‌رو هستند.

درباره‌ی کتاب تمرکز فکر

راز دستیابی به موفقیت، داشتن تمرکز در انجام کارهاست. از آن‌جا که اهمیت این مسئله در تمام زوایای زندگی مشهود است، سید مجتبی حورایی در کتاب تمرکز فکر روش‌هایی را به خوانندگان آموزش می‌دهد تا بتوانند سطح تمرکز خود را بالا برده و از این طریق پله‌های ترقی را طی کنند.

نقش تمرکز در سطح کیفی فعالیت‌ها بر همگان آشکار است. اما تمرکز اساساً به چه معناست و چه مواقعی ذهن را متمرکز تلقی می‌کنیم؟ تمرکز به‌معنای استفاده‌ی تمام‌ و کمال از قابلیت‌های ذهن در راستای به‌ ثمر نشستن اهداف است. میزان تمرکز ذهن، ارتباط مستقیمی با بازدهی دارد. در نتیجه، با افزایش آن می‌توان نتایج درخشانی از انجام فعالیت‌ها کسب کرد و به موفقیت نزدیک شد.

با‌این‌حال، پرشِ افکار امری طبیعی است که به‌خصوص در شرایط دشوار برای همه‌ی افراد اتفاق می‌افتد. سید مجتبی حورایی، نویسنده‌ی کتاب پیش‌رو، با ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی در پنج فصل، چگونگی پیشگیری از پرش ذهن را آموزش می‌دهد. او فصل اول کتاب را با معرفی اصول تمرکز آغاز می‌کند و در ادامه، آن را در فعالیت‌هایی نظیر مطالعه، حضور مؤثر در کلاس‌های درس، شغل و عبادت مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده ایمان دارد که تمرکز در انجام کارها، بدون علاقه‌مندی صورت نمی‌گیرد. به همین خاطر، پس از مشخص کردن اهداف، ایجاد علاقه به انجام آن‌ها ضروری است و باعث می‌شود تا فرد بتواند افکار و رویدادهای بیرونی را کنار بگذارد و با تمام انرژی در مسیر محقق کردن خواسته‌ها تلاش کند. در این میان، مطالعه، عبادت و کار، شماری از فعالیت‌هایی هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت افراد ایفا می‌کنند. بااین‌وجود، پرش افکار در انجام آن‌ها، اتفاقی رایج و آزاردهنده است که باعث بی‌ثمر جلوه دادن تلاش‌های فرد می‌شود. کتاب تمرکز فکر، این فعالیت‌ها را به‌طور اختصاصی موشکافی کرده و راهکارهایی اجرایی برای بهبود عملکرد، پیشنهاد می‌کند.

اثر حاضر از سوی انتشارات لیوسا منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های موفقیت نامحدود

این مجموعه با بهره‌گیری از علم روان‌شناسی، به بررسی جنبه‌های مختلف موفقیت در زندگی پرداخته و از روابط گرفته تا معضلات فردی، راه‌هایی را برای دستیابی به موقعیتی بهتر پیشنهاد می‌کند. کتاب تمرکز فکر، چهارمین جلد از مجموعه‌ی موفقیت نامحدود است که توسط سید مجتبی حورایی تألیف شده.
کتاب‌های «اعتماد به‌ نفس، کلید موفقیت»، «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران»، «با خدا همه چیز ممکن است»، «رازهای موفقیت یک قهرمان» و «دوستی‌های قبل از ازدواج»، دیگر آثار مجموعه‌ی موفقیت نامحدودند که توسط انتشارات لیوسا منتشر شده‌اند.

کتاب تمرکز فکر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام کسانی که خواهان دستیابی به موفقیت‌اند و با معضل عدم تمرکز دست‌وپنجه نرم می‌کنند، توصیه می‌شود.

با سید مجتبی حورایی بیشتر آشنا شویم

سید مجتبی حورایی، نویسنده، مشاور و کارشناس صداوسیما است که مدتی هم سردبیری مجله‌ی راز را به عهده داشته. او در سال 1348 در تهران متولد شد و از سال 1371 فعالیت تخصصی خود را به‌عنوان روان‌شناس آغاز کرد. او طی 27 سال فعالیت خود، دوره‌ها و همایش‌های فراوانی با موضوعاتی نظیر موفقیت در ازدواج، تشکیل خانواده، محیط کار، تربیت فرزندان، تقویت اعتمادبه‌نفس و خلاقیت و مدیریت زمان برگزار کرده. کتاب‌های «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران» و «رازهای موفقیت یک قهرمان» نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های سید مجتبی حورایی‌اند که از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب تمرکز فکر می‌خوانیم

وقتى تلویزیون تماشا مى‌کنید یا با دوستان‌تان صحبت مى‌کنید آرام و آسوده‌اید، مى‌خندید یا لبخندى به صورت دارید. اما وقتى کتاب درسى‌تان را باز مى‌کنید، جدى، محکم و اخمو مى‌شوید. در روان‌شناسىِ یادگیرى گفته مى‌شود که هرچه مطلبى بار هیجانى بیشترى داشته باشد، بیشتر در حافظه مى‌ماند و بهتر به یاد آورده مى‌شود. به‌عنوان مثال از شما مى‌پرسم همسایه‌ى هشت سال قبل‌تان را به یاد مى‌آورید؟ شما مى‌گویید، نه. مى‌گویم: «همان که دوتا بچه‌ى کوچک داشت...» باز چیزى به خاطر نمى‌آورید. مى‌گویم: «همان که پدرش خیاط بود...» چه‌بسا باز هم به خاطر نیاورید؛ تا این‌که مى‌گویم: «همان که خانه‌شان آتش گرفت!» یک‌مرتبه همه‌چیز در ذهن‌تان زنده مى‌شود و مى‌گویید: «آهان، یادم آمد!» از آن‌جا که آتش‌سوزى بار هیجانى داشت مطلب به خاطرتان مى‌آید.

دقت داشته باشید که هرچه بار عاطفى و هیجانى مطلبى بیشتر باشد، علاقه نسبت به آن، میزان به‌خاطرسپارىِ آن و تمرکز بر آن بیشتر خواهد بود. با کتاب و مطالب کتاب شوخى کنید و به آن بار هیجانى بدهید. مثال‌هاى مهیج و شادى‌آفرین بزنید. مطالب را خنده‌دار کنید. این کار به‌خاطرسپارى را فوق‌العاده آسان و عمیق مى‌کند. مثلاً بعد از این‌که خواندید: «الکترون در سیم حرکت مى‌کند و به مقاومتى مثل لامپ برخورد مى‌کند و لامپ روشن مى‌شود»، به زبان طنز خودتان بگویید: «موتورسوارى (الکترون) در خیابانى خلوت (سیم) به‌سرعت حرکت مى‌کند که ناگهان به دیوارى (مقاومت) برخورد مى‌کند و آن‌وقت گیج مى‌شود و احساس مى‌کند پروانه‌ها دور سرش مى‌چرخند (روشن مى‌شود)!» تا مى‌توانید، به سخت‌ترین و جدى‌ترین مطالب کتاب بار هیجانى مثبت بدهید و آن را با این شیوه بخوانید. در شیمى خوانده‌ایم که وقتى سدیم روى آب شناور باشد کاملاً در آب حل مى‌شود و اگر کبریت بزنیم، آبِ داراى سدیم شعله‌ور مى‌شود. تصور کنید کسى در حال خوردن آبى است که مقدارى سدیم در آن وجود دارد؛ همین‌که کبریت بزنیم، تمام سبیل‌هایش مى‌سوزد!

فهرست مطالب کتاب

بخش اول. اصول تمرکز
تمرکز، لازمه‌ى موفقیت شماست
تمرکز چیست؟
تمرکز اکتسابى است
زمان و مکان تمرکز
وضعیت قرار گرفتن
علاقه: مهم‌ترین شرط تمرکز
چگونه در خود ایجاد علاقه (و تمرکز) کنیم؟
بخش دوم. تمرکز در مطالعه
نقش تمرکز در مطالعه
1. اطلاعات اولیه
زبان‌گردانى
با کتاب شوخى کنید
براى خود هدف تعیین کنید
تند خواندن
سؤال کردن
نوشتن: کلید طلایى تمرکز
تداعى نوشته‌ها
چند نکته‌ى مهم در مطالعه‌ى متمرکز
1. یادداشت کردن عوامل حواس‌پرتى
2. عادت نکردن به سکوت محض
3. نظم محیط
4. وضعیت مطالعه
5. زمان مطالعه
6. اولویت بالاتر، مانع تمرکز
7. اضطراب و تمرکز
اضطراب‌هاى مطالعه
موسیقى و تمرکز؟!
بخش سوم. تمرکز حواس در کلاس درس
لزوم تمرکز در کلاس
1. همراهى با مدرس
2. جرأت سؤال کردن داشته باشید
3. حتما یادداشت‌بردارى کنید
4. مطالعه‌ى اجمالى و اولیه داشته باشید
5. تا آن جا که ممکن است در ردیف‌هاى جلو بنشینید
6. فرمان ذهنى مثبت
7. غیبت نکنید
8. با شاگردان ممتاز کلاس همنشین باشید
9. رقابت کنید
10. تمرین کنید
بخش چهارم. تمرکز در شغل
اهمیت تمرکز شغلى
محیط کارتان را منظم کنید
کمتر قول بدهید
باز هم جادوى قلم و کاغذ
تقسیم کار کنید
مراقب باشید چند کار را با هم انجام ندهید
ورود ممنوع، تلفن خاموش!
محیط کارى‌تان رو به جهان نباشد!
لطفا بخوابید!
مهارت‌هاى زندگى اجتماعى را فرابگیرید
درستکارى
بخش پنجم. تمرکز در عبادت
تمرکز در نماز
1. کمى تأمل کنید
2. متانت و تأنى در وضو گرفتن
3. مکان مشخص
4. آخرین نماز!
5. زمان مناسب
6. توجه به معانى نماز
7. تمرین
8. نوشتن کارها
9. نگاه کردن به نقطه‌ى ثابت
10. پرورش و تقویت عشق و علاقه به انجام فریضه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرکز فکر: راهکارهای کاربردی برای تمرکز در مطالعه، عبادت و کار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-340247-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرکز فکر

Sahra Sahra
۱۴۰۲/۶/۲۹
من از طریق آشنایی با پیج آقای حورایی با این کتاب آشنا شدم باید بگم که مطالب خیلی خیلی ساده شفاف و آسون بیان شده تمرینات کاربردی و پله پله ساده داره خوشحالم که با این کتاب آشنا شدم و ممنون میشم بقیه کتاب‌های ایشون رو هم موجود کنید
هستی
۱۴۰۲/۴/۸
آقای حورایی کلا کتابها و سخنرانیهاشون عالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تمرکز فکر

برای دریافت کتاب تمرکز فکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.