معرفی و دانلود کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت: 40 نکته کاربردی برای پرورش اعتماد به نفس

عکس جلد کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت: 40 نکته کاربردی برای پرورش اعتماد به نفس
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت: 40 نکته کاربردی برای پرورش اعتماد به نفس

سید مجتبی حورایی با سابقه‌ی بیش از بیست سال تدریس دوره‌های موفقیت و خودیاری، حاصل سال‌ها تجربه و تأمل خود را در کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت جمع‌آوری کرده و در این کتاب پس از شرح اهمیت و نقش حیاتی اعتماد به نفس در پیشرفت افراد در زندگی شخصی و حرفه‌ای، به ارائه‌ی راهکارهایی برای تقویت و رشد اعتماد به نفس مفید در انسان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در جمعی حرفی برای زدن داشته باشید اما کم‌رویی یا اضطراب باعث شده باشد ترجیح بدهید ساکت بمانید؟ آیا دائماً به توانایی و استعداد خود شک می‌کنید و معتقدید بهره‌ی هوشی یا مهارت‌های شما از دیگران کمتر است؟ آیا تا به حال احساس کرده‌اید که تحت فشار، مجبور به قبول و تحمل شرایطی شده‌اید که نمی‌خواستید بپذیرید اما توانایی رد آن را نداشتید؟ آیا ممکن است در مقابل تمسخر و قضاوت دیگران، تصمیم خود را تغییر بدهید؟ اگر پاسختان به هر یک از این سوال‌ها مثبت بود، احتمالاً شما با کمبود اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می‌کنید.

مجتبی حورایی، نویسنده‌ی کتاب اعتماد به نفس کلید موفقیت، از اساتید به‌نام دوره‌های موفقیت و خانواده‌ی سالم است که سال‌هاست به پرورش استعدادها و آموزش راهکارهای متنوع رشد و توسعه‌ی فردی به شاگردان خود مشغول است. مجتبی حورایی تا کنون ده‌ها جلد کتاب موفق و پرفروش در زمینه‌های رشد فردی، الگوهای خانواده‌ی سالم و سلامت روان نگاشته است که با اقبال مخاطبان و شاگردانش در سرتاسر ایران مواجه شده.

اعتماد به نفس چیست؟ آیا اعتماد به نفس شرط ضروری داشتن یک زندگی شاد و موفق است؟ از کجا بفهمم اعتماد به نفس ندارم؟ اعتماد به نفس کاذب چیست؟ اعتماد به نفس با خودشیفتگی چه تفاوتی دارد؟ چطور اعتماد به نفس خودم را بالا ببرم؟ چطور می‌توانم بر احساس اضطراب و خجالت خود غلبه کنم؟ چطور با تحقیر و تمسخر دیگران کنار بیایم؟ چرا نمی‌توانم «نه» بگویم؟ چرا جلب توجه و تأیید دیگران تا این اندازه برایم اهمیت دارد؟ چطور با اشتباه‌هایم کنار بیایم؟ این تعدادی از بسیاری سوال‌هایی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. مجتبی حورایی در کتاب اعتماد به نفس کلید موفقیت به توضیح، بررسی و پاسخ این دست سوال‌ها و مسائل می‌‌پردازد.

او در کتاب اعتماد به نفس کلید موفقیت، ابتدا به شرح باورهای درست و غلط درباره‌ی اعتماد به نفس پرداخته و چیستی و ماهیت اعتماد به نفس سالم از منظر خودش و تفاوت آن با اعتماد به نفس کاذب یا خودشیفتگی و غرور را توضیح داده است. در ادامه و پس از پرداختن به مسأله‌ی جلب توجه و ترحم و روش‌های اشتباه کسب اعتماد به نفس، به ارائه‌ی راهکارهایی برای بالا بردن اعتماد به نفس و کم کردن اضطراب می‌پردازد. پس از این به توضیح اهمیت توانایی «نه» گفتن و چگونگی کسب این مهارت و در نهایت به شرح نقش مثبت و منفی تلقین در رشد و کاهش اعتماد به نفس می‌پردازد و مطالب کتاب را با آخرین توصیه‌های خود تحت عنوان قدم‌های نُه‌ گانه برای افزایش اعتماد به نفس به پایان می‌برد.

این کتاب، با چاپ انتشارات لیوسا به دست شما رسیده، و امید است شما را در مسیر رشد و توسعه‌ی فردی و کسب مهارت‌های لازم برای داشتن زندگی شاد راهنمایی کند.

کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب اعتماد به نفس کلید موفقیت می‌تواند برای تمام افرادی که با معضل اضطراب و کمبود اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می‌کنند مفید و آموزنده باشد.

در بخشی از کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت: 40 نکته کاربردی برای پرورش اعتماد به نفس می‌خوانیم

یکى از موانع درونى و جدى اعتمادبه‌نفس، این باور غلط است که «اعتمادبه‌نفس ذاتى است.» برخى تصور مى‌کنند اعتمادبه‌نفس، از طریق وراثت و ژن‌ها منتقل مى‌شود و خصلتى ذاتى است. این عده گمان مى‌کنند چون اعضاى درجه یک خانواده و به‌ویژه پدر و مادرشان اعتمادبه‌نفس ندارند یا نداشته‌اند، ایشان هم از آن محروم‌اند. این باور از آن جهت خطرناک است که شخص را از هر نوع تلاش براى کسب و ارتقاى اعتمادبه‌نفس ناامید و دلسرد مى‌کند.

اعتمادبه‌نفس هرگز ذاتى نیست. مى‌شود دودمان و اجداد شما از ویژگى اعتمادبه‌نفس بهره‌اى نبرده باشند و درعوض شما سرشار از آن باشید. از سویى، ممکن است در وجنات و سکنات اعضاى خانواده‌ى شما اعتمادبه‌نفس موج بزند، اما شما کوچک‌ترین نشانى از این ویژگى مثبت نداشته باشید.

مسلم بدانید که اعتمادبه‌نفس از جمله ویژگى‌هاى کاملاً اکتسابى است که مى‌توان آن را ایجاد کرد و پرورش داد.

براى اثبات اکتسابى بودن اعتمادبه‌نفس، توجه داشته باشید که ما انسان‌ها، تنها صفاتى را در دیگران تحسین مى‌کنیم که اکتسابى باشد و آنان این ویژگى‌ها را با تلاش، جدیت و ممارست در خود ایجاد کرده باشند و هرگز صفات ذاتى را تحسین نمى‌کنیم. مثلاً نمى‌گوییم آفرین که چشم‌هایت چون نرگس مست است و مرحبا بر تو که قامتى رعنا همچون سرو دارى! آفرین گفتن ما در چنین مواقعى از آن‌جا مضحک است که هیچ‌کس در زیبایى چشم یا بلندى قامتش کوچک‌ترین دخالتى نداشته و این‌ها صرفاً ژنتیکى است.

ولى مى‌گوییم: «آفرین، شما بسیار منظم هستید... آفرین، چه پسر مؤدبى...» چراکه نظم و ادب، ذاتى نیست و خود شخص، با تمرین، توجه و مداومت، آن‌ها را به‌صورت عادت رفتارى درآورده است.

فهرست مطالب کتاب

به نام آنکه به ما گفتن آموخت
1. خاطره‌ى یک اضطراب
2. باورهاى خود را تغییر دهید
باورهاى درست و مثبت: زیرساخت اعتمادبه‌نفس
3. اعتمادبه‌نفس، نه به هر قیمتى!
اعتمادبه‌نفس کاذب چیست؟
4. اعتمادبه‌نفس، اعتماد به «نفس» نیست
5. اعتمادبه‌نفس اکتسابى است نه ذاتى
6. خودباورى منافاتى با خداباورى و توکل ندارد
7. آیا اعتمادبه‌نفس به غرور نمى‌انجامد؟
8. اعتمادبه‌نفس یعنى باور و احساسِ «مى‌توانم»
9. اعتمادبه‌نفس‌تان اوج مى‌گیرد
10. به خودتان «برچسب منفى» نزنید
لطفا تعمیم ندهید
11. احساس شایستگى کنید
12. خویشتن دوستى، خود شیفتگى و غرور نیست
13. روش نادرست کسب انرژى براى دست یافتن به اعتمادبه‌نفس
1. جلب توجه
2. جلب ترحم
3. تهدید و پرخاش و ارعاب
14. کارى مفید و ارزشمند انجام دهید
15. هر روز داشته‌هاى خود را مرور کنید
16. موفقیت‌هاى پیشین خود را به یاد بیاورید
17. از مرور شکست‌ها و ناکامى‌ها دست بردارید
18. یک قدم کاربردى: به‌دنبال کسب موفقیت‌هاى کوچک باشید
19. خود را سرزنش نکنید
20. خود را ببخشید و با خود مهربان باشید
21. مسئولیت‌پذیر باشید
22. اشتباه‌تان را بپذیرید و عذرتراشى نکنید
23. اشتباه، فاجعه نیست
24. مانند کسانى رفتار کنید که اعتمادبه‌نفس دارند
25. آیا شما کم‌رو هستید؟
26. غلبه بر اضطراب:
قانون این است: بترس ولى انجام بده.
27. معاشرت با دیگران
28. حضور پررنگ، برجسته و همیشگى در میهمانى‌ها
پذیرایى از میهمان
29. خود را به دیگران وابسته نکنید
30. در پى تأیید دیگران نباشید
31. اولویت جلب رضایت خداست نه خَلق خدا
32. آن جا که لازم است، جرأت کنید و «نه» بگویید
33. اگر قرار است «نه» بگویید صریح و شفاف باشید
34. از تحقیر و تمسخر دیگران سست نشوید
35. به دیگران کمک کنید
36. نقش تأثیرگذار تلقین
تلقین مثبت
تلقین منفى
37. تصور کنید که مى‌توانید
38. خود را تشویق کنید
39. تصمیم‌ها را عملى و کارهاى نیمه‌تمام را تمام کنید
1. تصمیم‌ها را عملى کنید.
2. کارهاى نیمه‌تمام را تمام کنید.
40. مجاورت با کسانى که اعتمادبه‌نفس دارند
سخن پایانى: قدم‌هاى نُه‌گانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت: 40 نکته کاربردی برای پرورش اعتماد به نفس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-340249-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت

ع م.
۱۴۰۳/۲/۲۶
عالی حتما بخونید من خودم رشتم روانشناسی هست بهترین روانشناسی که میشناسم دکتر جورایی هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت

برای دریافت کتاب اعتماد به نفس، کلید موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.