معرفی و دانلود کتاب دیزی جونز و گروه شش

عکس جلد کتاب دیزی جونز و گروه شش
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیزی جونز و گروه شش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیزی جونز و گروه شش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیزی جونز و گروه شش

تیلور جنکینز رید رمان‌نویس امریکایی در کتاب دیزی جونز و گروه شش شما را به دنیای موسیقی راک دهه هفتاد امریکا می‌برد و سرگذشت یک گروه راک به نام گروه شش و دیزی جونز، عضو این گروه، را برای شما بازگو می‌کند. این کتاب که به فروش بیش از دو میلیون نسخه در جهان رسیده و کتاب سال امریکا شده است، در قالب مصاحبه‌ی انفرادی با اعضای مختلف این گروه نوشته شده و داستان شکل‌گیری، شهرت و فروپاشی این گروه را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب دیزی جونز و گروه شش

تاریخ موسیقی راک با فراز و نشیب‌ها و سرنوشت‌های جنجالی زیادی گره خورده است. جوانان مستعدی که با احساسات آتشین و زندگی‌های جنون‌آمیز خود ردپای عمیقی بر تاریخ موسیقی به جا گذاشتند و سبک زندگی جوانان امریکا و چه بسا سراسر جهان را برای همیشه تغییر دادند. کتاب دیزی جونز و گروه شش (Daisy Jones & The Six) رمانی است به قلم تیلور جنکینز رید (Taylor Jenkins Reid) که به سراغ یکی از ستاره‌های تاریخ موسیقی راک در دهه‌ی هفتاد امریکا می‌رود. این ستاره دیزی جونز نام دارد که از طریق خوانندگی در گروه شش به شهرت رسید. دیزی جونز در خانواده‌ای مرفه به دنیا آمد، اما همیشه توسط اطرافیان و خانواده‌اش نادیده گرفته شد. او یک شخصیت مطرود و زیبا بود که از همان نوجوانی زیستنِ دیوانه‌وار را شروع کرد و در نهایت به گروه شش برخورد و به شهرتی جنجالی رسید.

معرفی و دانلود کتاب دیزی جونز و گروه شش

شاید با خودتان بگویید که نام دیزی جونز یا گروه شش به گوشتان آشناست، اما هر چه فکر می‌کنید آن‌ها را به خاطر نمی‌آورید. حتی شاید درباره‌اش جست‌وجو کنید و به نتیجه‌ای نرسید. درست حدس زدید! دیزی جونز و تمامی اعضای گروهش شخصیت‌های خیالی هستند. اما فضاسازی کتاب دیزی جونز و گروه شش به قدری قدرتمند است و نویسنده آنقدر شخصیت‌ها را زنده و واقعی ساخته و پرداخته که همگی ستاره‌های راک واقعی به نظر می‌آیند. البته بد نیست اشاره کنیم که نویسنده داستان کتاب را از یک گروه راک واقعی به نام «فلیتوود مک» و رابطه‌ی میان زوج این گروه الهام گرفته است، ولی در واقع جزئیات عمیق و پیچیده‌ی زندگی‌ها و احساسات شخصیت‌هاست که به آنها جان می‌بخشد و تصویری نزدیک به واقعیت گروه‌های مشهور آن دوران را به شما ارائه می‌دهد.

کتاب دیزی جونز و گروه شش در قالب مصاحبه‌های انفرادی تاریخ شفاهی نوشته شده است و داستان به شکل یک مستند چندقسمتی از زبان اعضای گروه روایت می‌شود. اگر چه هر گوشه از داستان را شخصیت‌های مختلفی تعریف می‌کنند، اما انسجام و خط روایی مشخص آن تا آخر حفظ می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب دیزی جونز و گروه شش

مستند خیالی کتاب دیزی جونز و گروه شش در دوازده قسمت فراز و نشیب‌های این گروه راک جنجالی را با ذکر دقیق تاریخ‌ها به تصویر می‌کشد. در خلال این مصاحبه‌ها، همراه با شخصیت‌ها سر تمرین‌هایشان حاضر می‌شوید و کنسرت‌ها و تورها و اجراهایشان را به تماشا می‌نشینید. به سراغ زندگی تک تک اعضای آن می‌روید، از جنجال‌ها و درگیری با مواد مخدر شخصیت‌های آن باخبر می‌شوید و داستان شکل‌گیری و فروپاشی این گروه را می‌خوانید. توصیف روند خلق آهنگ‌ها، ترانه‌ها و کاور آلبوم‌های این گروه نیز به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام می‌شود. در نهایت متن ترانه‌های آلبوم‌های این گروه در آخر کتاب آمده است تا این مستند خیالی و دقیق را تکمیل کند.

کتاب دیزی جونز و گروه شش به زبان‌های مختلفی در سراسر جهان ترجمه شده است. نسخه‌ی فارسی آن را محدثه خوشکام به فارسی برگردانده و نشر نون روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب دیزی جونز و گروه شش

  • فروش بیش از دو میلیون نسخه
  • برنده‌ی جایزه بهترین رمان تاریخی سایت گودریدز در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه کتاب ماه، کتاب سال امریکا در سال 2019
  • کتاب سال واشنگتن‌پست
  • رمان منتخب سایت آمازون به انتخاب سردبیر
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون
  • کتاب سال پادکست بوک ریوت

نکوداشت‌های کتاب دیزی جونز و گروه شش

  • کتاب دیزی جونز و گروه شش نگاهی جنجالی، بی‌نظیر و بی‌پرده به یک گروه راک واقعی می‌اندازد. ساختار این کتاب که در قالب مصاحبه با اعضای گروه نوشته شده است، به آن انرژی گیرایی می‌بخشد. (الین هیلدربرند، نویسنده‌ی پرفروش امریکایی)
  • تمام شخصیت‌های کتاب جذاب و گیرا هستند، اما دیوی جونز ستاره‌ی آن است. او استعداد درخشانی داشت و آنطور که خودش می‌خواست زندگی کرد. کتاب دیزی جونز و گروه شش مثل آهنگی تکان‌دهنده است که با روحتان ارتباط برقرار می‌کند و حس می‌کنید آنجا حضور دارید. (Associated Press)
  • تیلور جنکینز رید نویسنده‌ای فوق‌العاده است که شخصیت‌های فراموش‌نشدنی با احساساتی عمیق خلق می‌کند. این کتاب جذاب‌ترین اثر اوست. (امیلی گیفین، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «از ترس تنهایی»)
  • نثر تیلور جنکینز رید اعتیادآور و درگیرکننده است. کتاب دیزی جونز و گروه شش با جزئیات عاطفی و پیچیده کاملاً واقعی به نظر می‌رسد. موقع خواندنش دائماً باید به خودم یادآوری می‌کردم که این کتاب تخیلی است. (جیل سانتوپولو، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «دنیا بدون تو»)
  • از همان صفحه‌ی اول می‌دانید که کتابی خاص پیش رویتان قرار گرفته است. نویسنده نور و شعر را با داستانی ناب و عمیق درمی‌آمیزد و با تمام نبوغ و شوق و خلاقیتش شما را به دنیای راک دهه‌ی هفتاد می‌برد. موقع خواندن کتاب حس می‌کنید با داستانی واقعی رو به رو هستید. (کاترین سنتر، نویسنده‌ی پرفروش امریکایی)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب دیزی جونز و گروه شش

در سال 2023 سرویس استریم آمازون مینی‌سریال دیزی جونز و گروه شش (Daisy Jones & the Six) را بر اساس این کتاب تولید و منتشر کرد. اگرچه شیوه‌ی روایت سریال کمی با کتاب تفاوت دارد، اما علاوه بر استقبال خوب مخاطبان، نظر مثبتی نیز از منتقدان دریافت کرده است. رایلی کیئو (Riley Keough) نقش دیزی جونز را بر عهده دارد و سم کلافلین (Sam Claflin) شخصیت اصلیِ دیگر سریال است. بد نیست بدانید که تک‌آهنگ‌ها و آلبوم گروه خیالی دیزی جونز و گروه شش نیز به طور رسمی در کنار سریال به انتشار رسید. این آلبوم آرورا (Aurora) نام دارد و توسط دو بازیگر مذکور اجرا می‌شود.

کتاب دیزی جونز و گروه شش برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران موسیقی راک امریکا و خوانندگان کتاب‌های زندگی‌نامه از مطالعه‌ی این کتاب بسیار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب دیزی جونز و گروه شش می‌خوانیم

سیمون: اون موقع دیزی موهاش رو خیلی بلند کرده بود؛ از دست چتری‌هاش خلاص شده بود. همیشه گوشواره‌های حلقه‌ای آویزونِ گوشش می‌کرد و هیچ‌وقت کفش پاش نبود. خیلی باحال بود.

اون شب توی اش‌گرو، من و اون ته سالن نشسته بودیم و جیم سعی داشت دیزی رو بکشه روی صحنه و اون همه‌ش می‌گفت نه. ولی جیم کل شب روی این مسئله پافشاری کرد و درنهایت، دیزی رفت روی صحنه.

دیزی: حس باورنکردنی‌ای بود. همۀ اون آدم‌ها بهم زل زده بودن و انتظار داشتن اتفاقی بیفته.

سیمون: آهنگ رو که با جیم شروع کرد، یه‌جورایی خجالت می‌کشید از اینکه داره غافلگیرم می‌کنه. ولی حس می‌کردم هرچقدر آهنگ جلوتر می‌ره، اون هم بیشتر توش غرق می‌شه. و یه جاهایی نزدیک ترجیع‌بند دوم، صداش رو رها کرد. لبخند می‌زد. اون بالا خوشحال بود. و مردم نمی‌تونستن ازش چشم بردارن. به اواخر آهنگ که نزدیک شده بودن، جیم دیگه نمی‌خوند و گذاشته بود دیزی تنها ادامه بده. دیزی اونجا رو ترکوند.

جیم بلیدز (خوانندۀ اصلی می‌ویدا): دیزی صدای خارق‌العاده‌ای داشت. خشن بود ولی هیچ‌وقت خش نداشت. فکر می‌کردی تو گلوش یه تعداد سنگه که صدا باید از بین اونا عبور کنه. همین تمام آهنگ‌هایی که اون می‌خوند رو پیچیده و جالب و یه‌جورایی غیرقابل‌پیش‌بینی می‌کرد. خودم هیچ‌وقت چنان صدای خاصی نداشتم. اگه آهنگ‌هات به اندازۀ کافی خوب باشن، نیاز نیست صدای خیلی خوبی داشته باشی تا خواننده بشی. ولی، پسر، دیزی همۀ اینا رو داشت.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت
دیزی جونزِ آویزون
شهرت گروه شش
دخترِ خفن
آغاز کار
اولین
هفت هشت نُه
تور شماره‌ها
شفق قطبی
تور جهانی شفق قطبی
استادیوم شیکاگو
گذشته و حال
آخرین درخواست قبل از رفتنم
پشت سر شب
بد بشه اوضاع
زن دست‌نیافتنی
خفه‌ش کن
لطفاً
ستاره‌های جوون
در حسرتم بمون
نیمه‌شب‌ها
امیدی مثل تو
شفق قطبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیزی جونز و گروه شش
نویسنده
مترجممحدثه خوشکام
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-665281-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیزی جونز و گروه شش

Vahid Sohrabi
۱۴۰۳/۱/۱
تعجب می‌کنم کتاب هفت همسر اولین هوگو هنوز ترجمه نشده از این نویسنده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیزی جونز و گروه شش

برای دریافت کتاب دیزی جونز و گروه شش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.